![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nog niet gemerkt? Ook wel iets dat we moeten proberen te beperken niet?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat hangt af van wat de Amerikaanse regeringen doen, niet van wat een andere Amerikaanse regering ooit eens deed: Bush of zijn opvolger krijgt de kudos van Roosevelt niet, zoals Merkel is niet verantwoordelijk is voor Hitler. Sinds 12 april 1945 is de Amerikaanse politiek erg veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 12 april 1945?
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als het gaat om een negatieve houding t.o.v. de Amerikaanse overheid, haar beleid en de acties van sommige Amerikaanse bedrijven (zoals ik opmaak uit de antwoorden): recht op vrijheid van mening(suiting).
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() De meeste Amerikanofoben zijn moslims... we moeten ze even hard aanpakken als de xenofoben! Want het zijn verdoken racisten die onder het mom van godsdienstvrijheid racistische daden stellen.
De grens van Europa ligt bij een café zonder vrouwen! Laatst gewijzigd door Zephir : 3 april 2008 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Amerikanen die ik ontmoet heb en waar ik mee gewerkt heb, liggen mij uitstekend en dat zal niet veranderen. Bovendien behoren zij tot de bevrijders van mijn land in 1945 en hebben wij een groot brok van onze huidige welvaart te danken aan samenwerking met de USA.
Een domper wordt bij mij wel gezet door het besef dat o.a de Iraq-kwestie zich laat aanzien als een groot bedrog, bondgenoten inschakelend om, met bloedvergieten, olie te stelen; hun nationale politiek of minstens het initiatief daarin van hun huidige GEKOZEN regering maar ook de rol daarbij van de Nederlandse regering stemt mij tot wantrouwen.
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Amerikanen hebben toch altijd dat imperialistische trekje en dat superieur gevoel.
De geschiedenis bewijst dit en blijft zich herhalen met wat we nu zien in Irak. Het idee dat ZIJ de wereld regeren en moeten ingrijpen wanneer ZIJ dat nodig vinden. Als we zien wat ze in hun korte geschiedenis op hun kerfstok hebben. Genocide/uitroeiing van de Indianen. Onderdrukking van de zwarte bevolking. Uitschakelen en vervolgen van vakbonden. Heksenjacht op communisten (door middel van de spionagewet...toen al ![]() Bezetting / inlijving van de Philipijnen en bloederige oorlog tegen de rebellen die zich verzetten. Inlijving van Guam en Puerto Rico, Haiti. Steun aan de onafhankelijkheidstrijd tegen de Spanjaarden in Cuba, maar zich dan wel het recht toekennen ten alle tijde mogen ingrijpen in Cuba, en Amerikaanse bases vestigen tegen hun wil. (Guantanomo). Levering van grote olievooraden aan Italie die hiermee Noord-Afrika binnenvalt. Steun aan de Griekse dictatuur ( 1947) door wapenleveringen en militaire adviseurs, waardoor men daar de linkse opstand kon neerslaan. Enfin, dit is nog maar een samenvatting...dan hebben we het nog niet over hun escapades in Zuid-Amerika. En dan de oorlog tegen Japan...iedereen weet natuurlijk van de aanval op Pearl harbor, maar niet dat de US Japan een embargo had opgelegd van Olie waardoor men de Japanners met de rug tegen de muur had gezet... En dan nog de atoombom, men wist dat Japan vredesonderhandelingen had gestart, alleen kon dit niet onvoorwaardelijk, de US had alles mogen eisen en hadden ze enkel Japan het recht gelaten de keizer te laten wat die was dan had Japan de overgave getekend... Jammer maar helaas voor Japan want de US had de Atoombom klaar, en die zouden ze uittesten koste wat kost. Nochtans wist Truman - dat bleek uit een studie - dat Japan die al op de knieën zaten zeker in december zich zou overgeven, wellicht al oktober/november. Enfin en zo gaan we dan verder richting koude oorlog... maar die recente geschiedenis kennen we allemaal wel. Amerikanofobie?? je zou voor minder.... Laatst gewijzigd door Lampedeir : 4 april 2008 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel Europeanen bekijken Amerikanen vanuit een simplistische karikatuurvisie. Ik ben zelf één keer in Amerika geweest en de clichés die er hier rondgaan over Amerikanen blijken, naar mijn visie, puur fictief te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb verscheidene Amerikaanse vrienden die ik minstens 1x per jaar zie...
Vreemd genoeg hebben zij dezelfde visie op de USA als veel mensen hier: - te liberaal. - verschrikkelijk buitenlands beleid. - media vol propaganda. - militair industrieel complex barst uit haar voegen - de multinationals hebben teveel in de pap te brokken. Zijn dat dan ook Amerikanofoben? Zijn ze gebrainwashed door Europa? Overtuigd door de Moslims? ...of trekken ze hun ogen open & gebruiken ze gezond verstand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() terecht. Vooral de fobie van hun leiders.
Truman was een massamoordenaar; |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Lampedeir;3343547]Amerikanen hebben toch altijd dat imperialistische trekje en dat superieur gevoel.[quote]
Alleen de Amerikanen? Nog nooit met een Fransman gesproken, zeker? Laten we eerlijk zijn: wat de Amerikanen doen is wat de meeste landen wel zouden willen doen, maar die hebben er de macht niet voor. En wat wat de Amerikanofobie betreft, tja, de kleine Belgen weten dat ze zo hard tegen de schenen van grote broer Uncle Sam mogen stampen als ze willen, maar de dag dat de Moslims Europa dreigen onder de voet te lopen, weten de kleine Belgen toch dat het volstaat om dan te gaan wenen bij grote broer opdat die hen komt helpen. Net zoals Uncle Sam dat heeft gedaan in WO I, WOII, de Koude Oorlog, ... Kleine mensen hebben geen schaamte of zelfrespect, en daarom zijn ze graag Amerikanofoob en pro-Moslim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zolang d'amerikanen zo'n corrupte leiders verkiezen mag er een serieuze wending in onze houding komen, vind ik.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heksenjacht, weliswaar niet op communisten, kan gelden voor heel de USSR+Oostblok. Landen als Frankrijk leveren eveneens steun aan bedenkelijke regimes. Ocharme toch, want iedereen weet natuurlijk dat Japan geen imperialistische bedoelingen had.
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat Leopold II in Congo heeft uitgestoken is erger dan een genocide. Maar als ik je goed begrijp dan is het uitroeien van de Indianen en het onderdrukken van de zwarten goed te praten aangezien andere landen er al mee bezig waren ?? Kijk, eigenlijk is het Amerikaanse volk het slachtoffer van zijn eigen land/regering, Carter, reagan, Bush, Clinton allen hebben ze geknipt in het welzijnszorg beleid ( en flink geknipt!!) en hebben ze het defensiebudget opgetrokken om hun rijke vriendjes rijker te maken. Misschien simpel uitgelegd maar wel de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Over de Verenigde Staten en de Amerikaanse bevolking wordt er bij ons door zogenaamd 'progressieven' veel onzin uitgekraamd. Meestal omdat deze lui totaal niet op de hoogte zijn van de reële toestand in de USA en omdat het gewoon 'bon temps' is om in voornamelijk 'linkse' meer alternatieve kringen van 'wereldverbeteraars' op de Verenigde Staten te spuwen. Het antiamerikanisme is nu eenmaal een modetrent geworden. Ik zeg niet dat de USA een betere samenleving hebben dan de West-Europese of Belgische modellen, maar er doen nogal eens wat clichés de ronde die totaal uit de lucht zijn gegrepen:
- Vooraleerst erger ik mij steeds aan de uitspraak 'den Amerikaan' of het 'Amerikaanse volk', zonder nuanceringen te maken. Weten die Amerikabashers dan niet dat er 50 (!) staten in de Verenigde Staten zijn met elk een eigen identiteit en eigen voorkeuren? Iemand uit Texas is niet te vergelijken met iemand uit New York of iemand uit pakweg Oregon. Elk hebben ze vaak hun eigen politieke cultuur en hun eigen visie t.o.v. de samenleving. Het beeld dat wij hebben van de conservatieve, preutse Amerikaan die zeer godsdienstig is, gaat slechts op voor een deel van de bevolking. In steden als New York of Chicago lopen er minstens evenveel 'liberalen' (in de Angelsaksische zin van het woord) rond als bij ons. Mensen van de 'vrijere' grootsteden aan de Oost- of Westkust haten het dat ze door vele Europeanen worden vergeleken met boerkes uit Texas, Louisiana of Arkansas. - Zogezegd zou de sociale zekerheid van de staat uit geregeld in de USA zo goed als onbestaande zijn. Dit klopt misschien voor een deel van het land, maar zeker niet voor iedereen. Wist u dat er staten waren die zelfs daklozen (zoals Maryland, Connecticut, New Jersey) bijna 1000 dollar per maand aan uitkering geven, zonder enige tegenprestatie te verwachten ? Ze mogen gewoon hun bedelactiviteiten verderzetten en worden dus in hun zwerversbestaan eigenlijk door de staat onderhouden. Sommige staten betalen ook het grootste gedeelte van de ziekenzorg terug. Staten als Illinois en Michigan schenken werkloze burgers een vrij hoge werkloosheidsuitkering. In de USA mogen we qua voorzieningen zeker het belang van de verschillende staten niet onderschatten ! - In de Verenigde Staten geldt de leuze 'freedom of speech' en staat dan ook als eerste artikel in de grondwet. Iedereen kan onbevreesd over vanalles en nog wat en dus ook alle hete politieke hangijzers zijn mening verkondigen. Je mag daar bijvoorbeeld beweren dat alle zwarte luierikken zijn of dat de concentratiekampen nooit bestaan hebben. Daar geldt absolute vrijheid van meningsuiting, iets waar ze het in Europa toch moelijker mee hebben. - Vaak wordt door de antiamerikanisten de regering Bush vaak vereenzelvigd met de gehele Amerikaanse bevolking. Omdat de regering neoconservatief, republikeins, reactionair en militaristisch is, scheert men de gehele samenleving maar over dezelfde kam. Van een veralgemening gesproken ! De afgelopen twee presidentsverkiezingen toonden aan dat althans de heflt van de bevolking een andere mening was toegedaan. - In de USA kan je 'het maken' of iets verwezenlijken zonder dat er steeds rekening wordt gehouden met je afkomst. Bij ons in de 'Oude Wereld' wordt je vandaag de dag nog steeds bekeken omwille van de positie van je ouders, grootouders, voorouders, terwijl het er in de USA vooral toe doet wat je zelf verwezenlijkt. Een pak eerlijker me dunkt ! Er wordt meer rekening met de man of vrouw zelf en minder met zijn / haar achtergrond, terwijl je er hier nog steeds op wordt beoordeeld. Dit zijn maar enkele voorbeelden waarom we twee keer zouden moeten nadenken alvorens de USA steeds onwetend te beschimpen. Ik geef toe, er zijn ook 'achterlijken' in de Verenigde Staten en veel verschilt van staat tot staat, maar er is niet zoiets als de modale Amerikaan die beantwoordt aan alle clichés. Ik heb zelf vooral vertoeft aan de 'liberale' Noordoostkust van de USA en heb daar althans weinig ondervonden van de beelden die men hier tracht op te hangen van 'Amerika' (behalve misschien de grotere porties eten ![]() Laatst gewijzigd door freespirit : 13 april 2008 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Freespirit heeft gelijk. Maar er wordt nu eenmaal graag veel onzin uitgekraamd door de linksen, omdat in hun concept van 'maakbaarheid van de samenleving' de feiten aan de ideologie mogen worden aangepast.
In 1990 zat ik nog op de unief en alle linksen probeerden toen de doodstrijd van het communisme te bezweren, door het ophemelen van ideale staten zoals het proletariaatsparadijs Albanië en Noord-Korea (!) en het diaboliseren van de grote Satan, zijnde de USA, toen al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |