Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: stem:volgens mij is de belgische democratie
1.een wonderbaarlijk iets ,zoiets is nog nergens gerealiseerd 1 4,17%
2.zeer goede democratie 1 4,17%
3.een goede democratie (een democratie zoals die moet zijn) 3 12,50%
4.een zwakke democratie 4 16,67%
5. 1 grote schijndemocratie 8 33,33%
6. 1 groot dictatuur van di rupo 7 29,17%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2004, 19:58   #1
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

graag wou ik eens jullie mening horen over de democratie die er heerst in belgië.
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 20:05   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

België bestaat niet meer !

L'état PS est en cause
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 20:07   #3
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Wat zou België geen democratie zijn, hier kan je tenminste gaan stemmen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 20:23   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Je kan gaan stemmen.
Juist.
Maar daar houdt het op.
Met je stem wordt er gesjoemeld dat het niet lief is.
Onze vertegenwoordigende organen worden voor het grootste deel bevolkt door niet verkozenen:
  • opvolgers van dubbel-lijsters,
    opvolgers van carrièristen die hun mandaat niet uitdoen wanneer ze eerder kans krijgen hogerop te raken,
    gecoöpteerden van partijen die niet eens de kiesdrempel halen

Voorts gebeurt het leeuwendeel van het wetgevend werk niet door parlementairen, maar voor 3/4 door ministers.

De effectieve stemming van wetten wijkt vaak af van wat in programma's beloofd werd.

Er is geen corrigerende mogelijkheid vanwege de burger via recall zoals bv in Californië.

Er is geen mogelijkheid om de stem van de burger via een bindend referendum op volksinitiatief door te drukken.

Enz.
Enz.

We leven dus niet in een democratie, doch hoogstens in een particratie, en zelfs dat is vaak niet het geval.
Ik voel me hier eigenlijk bestuurd door een soort oligarchie.
Oud 17 maart 2004, 20:25   #5
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Je kan gaan stemmen.
Juist.
Maar daar houdt het op.
Met je stem wordt er gesjoemeld dat het niet lief is.
Onze vertegenwoordigende organen worden voor het grootste deel bevolkt door niet verkozenen:
  • opvolgers van dubbel-lijsters,
    opvolgers van carrièristen die hun mandaat niet uitdoen wanneer ze eerder kans krijgen hogerop te raken,
    gecoöpteerden van partijen die niet eens de kiesdrempel halen

Voorts gebeurt het leeuwendeel van het wetgevend werk niet door parlementairen, maar voor 3/4 door ministers.

De effectieve stemming van wetten wijkt vaak af van wat in programma's beloofd werd.

Er is geen corrigerende mogelijkheid vanwege de burger via recall zoals bv in Californië.

Er is geen mogelijkheid om de stem van de burger via een bindend referendum op volksinitiatief door te drukken.

Enz.
Enz.

We leven dus niet in een democratie, doch hoogstens in een particratie, en zelfs dat is vaak niet het geval.
Ik voel me hier eigenlijk bestuurd door een soort oligarchie.
Je kan altijd beslissingen aanvechten bij de Raad van State.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 maart 2004, 20:29   #6
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
belgie is een puur dictatuur geregeerd door di rupo .0
dagelijks zie je het grote voorbeeld van schijndemocratie;cordon sanitair bevoorbeeld een regelrechte schande dat zoiets kan binnen een zogezegde democratie zoals u het noemt.
de media zorgt voor de stemmen van ps en spa.
Oud 17 maart 2004, 20:32   #7
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Citaat:
dagelijks zie je het grote voorbeeld van schijndemocratie;cordon sanitair bevoorbeeld een regelrechte schande dat zoiets kan binnen een zogezegde democratie zoals u het noemt.
Het cordon sanitaire is er gekomen om de democratie te redden van haar ondergang. Want in wezen is dat nog altijd hetgene waarvoor het Blok zal gaan zorgen. Hunne slogan zegt het al zelf: Eigen volk eerst. Bij een regering door het Blok zal de dictatuur gewoon nog erger worden.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 maart 2004, 20:45   #8
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het cordon sanitaire is er gekomen om de democratie te redden van haar ondergang. Want in wezen is dat nog altijd hetgene waarvoor het Blok zal gaan zorgen. Hunne slogan zegt het al zelf: Eigen volk eerst. Bij een regering door het Blok zal de dictatuur gewoon nog erger worden.
cordon is puur uit schrik voor het blok en je hebt geen enkel bewijs dat het blok voor een dictatuur gaat zorgen. en het gaat ook om het principe in antwerpen is het blok de grootste partij dan zou het dat normaal ook moeten zijn democratie is toch de stem van het volk telt niet soms ?
en dan moet men niet met de zever beginnen van dat het blok een gevaar is dirupo begint meer en meer schrik te krijgen van de vlaamse partijen omdat d emensen daar ook meer voor gaan stemmen
en terecht
trouwens di rupo is al een dictatuur u zegt zelf zal het dictatuur erger worden wel proficiat dat u al weet dat er een dictatuur is door di rupo natuurlijk gene stalin ofzo e
Oud 17 maart 2004, 20:53   #9
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als ze zich houden aan hunne slogan, en zij pretenderen dat toch te doen, dan worden ze vanzelf dictatoriaal en ondemocratisch. Men moet rekening houden met iedereen. Ook met mensen van andere landen die hier wonen en werken.

Zo een erge di-Rupo dictatuur is er niet in ons land. Niet eens echt iets om ons aan moe te maken.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 maart 2004, 21:37   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan altijd beslissingen aanvechten bij de Raad van State.
Dat klopt voor zover het beslissingen betreft in tegenspraak met heersende wetten.
Eveneens heb je daarvoor nodig: tijd en geld.
Deze vorm van klassejustitie is ook al niet echt als democratisch te bestempelen.

Om echter beslissingen aan te vechten, die volkomen wettelijk zijn, en waarvoor enkel bij onze vertegenwoordigers een (getrade) meerderheid voor bestaat, ontbreekt het ons aan mogelijkheden zoals b.v. BROV of correctief referendum.
Oud 17 maart 2004, 22:15   #11
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, elke politicoloog zal u echter kunnen vertellen dat het niet zo is dat we sowieso per definitie met een democratische staatsvorm hebben te maken wanneer er verkiezingen gehouden worden. Het is enkel zo dat verkiezingen een noodzaak zijn om van een democratische staatsvorm te kunnen spreken, maar het omgekeerde geldt absoluut niet.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 07:28   #12
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze zich houden aan hunne slogan, en zij pretenderen dat toch te doen, dan worden ze vanzelf dictatoriaal en ondemocratisch. Men moet rekening houden met iedereen. Ook met mensen van andere landen die hier wonen en werken.

Zo een erge di-Rupo dictatuur is er niet in ons land. Niet eens echt iets om ons aan moe te maken.

eigen volk eerst:ik zou niet weten wat daar dictatoriaal aan is het is een logische uitspraak die voor iedreen telt en natuuurlijk gaat je eigen volk eerst meer dan logisch ,bij het blok driien hun slogans meer om de interpretatie vooral dan deze e wat dat racistisch gedachtegoed betreft als mensen zich niet meer veilig voelen in hun buurt door allochtonen wat ik zeker kan begrijpen moet daar iets aan gebeuren en derest is afschildering van de media wat bij alle vlaamse partijen bijna gebeurd.
ik ken iemand en die is nog meegaan met een betoging tegen racisme noemde ze dat toen en dus tegen blok e voor een multiculturele samenleving wat pure zeik is.
nu een jaar later werd haar vriend ineengeslagen door een bende (wel degelijk)een bende marokanen die persoon heeft een bocht van 180 graden gemaakt en weet nu wel op wie ze moet stemmen en dit bexwijst nog maar eens dat het blok zal blijven groeien hoe meer haat er tegen is hoe moeilijker ze doen hoe meer ze gaan groeien en het is een feit dat de criminaliteits cijfers zwaar liggen bij de allochtonen. dus deze strijd is niet onterecht ik zeg niet dat iedreen bij het blok enkel zo denkt er zijn er wel die hoog bedoelde racistische gedachten hebben.
Oud 18 maart 2004, 10:39   #13
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

eigen volk eerst:ik zou niet weten wat daar dictatoriaal aan is het is een logische uitspraak die voor iedreen telt en natuuurlijk gaat je eigen volk eerst meer dan logisch ,bij het blok driien hun slogans meer om de interpretatie vooral dan deze e wat dat racistisch gedachtegoed betreft als mensen zich niet meer veilig voelen in hun buurt door allochtonen wat ik zeker kan begrijpen moet daar iets aan gebeuren en derest is afschildering van de media wat bij alle vlaamse partijen bijna gebeurd.
ik ken iemand en die is nog meegaan met een betoging tegen racisme noemde ze dat toen en dus tegen blok e voor een multiculturele samenleving wat pure zeik is.
nu een jaar later werd haar vriend ineengeslagen door een bende (wel degelijk)een bende marokanen die persoon heeft een bocht van 180 graden gemaakt en weet nu wel op wie ze moet stemmen en dit bexwijst nog maar eens dat het blok zal blijven groeien hoe meer haat er tegen is hoe moeilijker ze doen hoe meer ze gaan groeien en het is een feit dat de criminaliteits cijfers zwaar liggen bij de allochtonen. dus deze strijd is niet onterecht ik zeg niet dat iedreen bij het blok enkel zo denkt er zijn er wel die hoog bedoelde racistische gedachten hebben.
Als mij een buitenlander iets doet heb ik iets tegen die ene buitenlander. Doen mij 200 buitenlanders iets verkeerd dan heb ik iets tegen die 200 buitenlanders. Als mij iemand van andere nationaliteit iets verkeerd doet ga ik niet op het Blok stemmen. Omdat ze racistisch zijn en omdat ze onbetrouwbaar zijn.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 19 maart 2004, 00:39   #14
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als mij een buitenlander iets doet heb ik iets tegen die ene buitenlander. Doen mij 200 buitenlanders iets verkeerd dan heb ik iets tegen die 200 buitenlanders. Als mij iemand van andere nationaliteit iets verkeerd doet ga ik niet op het Blok stemmen. Omdat ze racistisch zijn en omdat ze onbetrouwbaar zijn.
D�*t zou ik wel eens willen zien! 8)

Trouwens, etholoog (gedragsdeskundige) Eibl-Eibesfeld heeft aangetoond dat wij véél ontvankelijker zijn voor één negatieve ervaring met een vreemdeling dan voor honderd positieve bij wijze van spreken...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 07:55   #15
gorik.
Vreemdeling

gorik.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik. Stuur een bericht via MSN naar gorik.
Standaard

ja inderdaad daar geloof ik niet veel van hoor,dat is weer van die praat die je je zelf wijst maakt.
en het komt er dus op neer (theoretisch) bij jou dat alle allochtonen van het hele land jou iets dat je alleen iets tegen die mensen hebt dus tegen alle allochtonen van het hele land. maar je zou er niets aan doen en zou het maar belachelijk vinden als er iets aan gedaan word
de allochtonen zelf laten het blok groeien hoor;met hun agressief gedrag meestal
gorik. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be