![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geen rekening houden met de wensen/eisen van specifieke groepen of het nu joden of moslims zijn (vooral moslims natuurlijk),... ook islamofobie natuurlijk. Laten we dus allemaal stoppen met kritiek op de Islam, zodat we eindelijk van dat vreselijke stigma 'islamofoob' verlost zijn. Laten we een voorbeeld nemen aan de situatie van mensenrechten in de landen waar deze VN-commissarissen vandaan komen. We zouden er veel van kunnen leren. Laten we een voorbeeld nemen aan hoe men in islamitische landen met andere godsdiensten omgaat en stoppen met de Islam onzichtbaar te willen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft die mevrouw er gisteren op Terzake ook een probleem van gemaakt dat die Iraanse kunstenares nu ook in Nederland moet onderduiken omdat ze de verkeerde fotookes had gemaakt? Nochtans werd haar tentoonstelling netjes op islamitische wijze VERBOTEN... niet genoeg precies, waarschijnlijk hadden ze haar nog eerst even moeten stenigen of zo. Het verhaal van Soorah Hera in de Volkskrant van 22 maart 2008 is een Groot Teken Des Tijds. Ze zit ondergedoken, bedreigd door moslim-fanaten. Een citaat uit haar stuk dat als kop heeft “Ik vrees voor mijn leven”: “Ik was bang. Wilde de overheid mij helpen? Nee. Toen ik voor de zoveelste keer het stadhuis van Amsterdam belde, zei mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam: ‘Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang.’ Dat heb ik niet gedaan, maar haar opmerking was een harde klap. De vrijheid van meningsuiting kon blijkbaar het dak op. In het stadhuis van Amsterdam dwaalde reeds de geest van de islam. De arm van Allah stak uit de mouw van Job Cohen!” ______________ Ik vrees voor mijn leven Het stadhuis zei: ‘Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang’ Sooreh Hera*) in 'Het Betoog', uit de Volkskrant van 22 maart 2008 Sinds de rel rond haar uit het Haagse gemeentemuseum geweerde fotoserie van homo’s met Mohammed-maskers, wordt Sooreh Hera bedreigd en moet ze zich stil houden. Ze klaagt haar nood in een open brief aan een imam. Geachte, lieve imam, Deze brief komt uit het hart van een vrouw die monddood is gemaakt, bedreigd, bedrogen en verraden door haar eigen stad, Amsterdam. Ik hoop dat u tijd zult nemen om mijn woorden te lezen en ben er zeker van dat in uw ruime, liefdevolle hart een plaats is voor een afvallige; een zondevolle, door Satan in de duisternis geworpen vrouw. Lieve imam, ik ben geboren in Iran, of eigenlijk het oude Perzië, het land dat jullie jihadleger heeft veroverd. Ik was een klein kind toen imam Khomeini, net als u een charmante imam, naar ons land terugkeerde om de islam te brengen. Miljoenen mensen stonden op straat met bloemen om hem welkom te heten. Het was de macht van Allah, zei iedereen. Later verscheen het gezicht van de Ayatollah op de maan, dat was een wonder, en u weet toch als geen ander wat wonderen zijn? De mensen stonden op de daken te bidden, maar toen ik tegen mijn moeder zei dat ik geen gezicht in de maan zag, trok ze mij langs de trappen naar beneden zodat de buren ons niet bij de Hezbollah zouden verraden als tegenstanders van de islamitische revolutie. Het was maar een begin. Duizenden mensen stierven voor de vrijheid van Perzië, om het land tegen de islamitische fascisten te beschermen. Maar u weet het: als ergens Ayatollahs of imams aan de macht komen, zijn ze niet bereid om zo maar afstand te nemen van de verworven macht.Toen de illegale publicatie van mijn eerste roman was uitgelekt, waren uw goede moslimbroeders in Perzië daar niet blij mee. Ik vond het literatuur, zij vonden het een onfatsoenlijk, oneerbaar en schandalig boek. Ik had het over de jaloezie van Allah op Adam toen Adam zijn hoofd tussen de borsten van Eva verborg om Allah te vergeten. Dat was allemaal te veel en dus moest ik op de vlucht. In het land van Allah was geen plaats meer voor mij, dus kwam ik in Nederland. Ik leerde de taal van deze ongelovigen (astaghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven). En, nog erger, ik ging heel eigenwijs kunst studeren, om met mijn fotografie weer mijn Mefisto te verheerlijken. Dat was ook een grote fout van mij. Ik zou beter naar een Koranschool kunnen gaan. Dat zou waarschijnlijk ondersteund zijn door overheidsubsidie en bovendien had ik dan niet zo met mijn leven gespeeld. Ik ging hard werken, keihard werken om mijn visie en mijn onderbewuste in een visuele vorm te gieten, ik ging daar mijn gebrek aan vrijheid van meningsuiting proberen te ontlopen. Ik ging op zoek, terwijl een vrouw toch thuis hoort te zijn zoals onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) zegt. Ik bekritiseerde de islam, ik ging moskeeën, kerken en synagogen binnen om imams, dominees en rabbijnen te fotograferen en aan het woord te laten. Ook fotografeerde ik moslimmeisjes die normaal een hoofddoek dragen, zonder hoofddoek (astaghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven). Ik maakte een documentairefilm met als vraag: wie bouwt de moskeeën in Nederland? Hierin liet ik zien dat degenen die de moskeeën in Nederland bouwen christenen, joden, atheïsten, kortom ongelovige honden zijn, die hard moeten werken voor Allah en de grote oliesjeiks met veel geld uit Saoedi-Arabië. Ik bezocht de Al Tawheed moskee, een van de salafistische moskeeën. Daar moest ik uren voor de deur wachten om de imam te spreken, en ik zag hoe de moslimmannen die aan het bidden waren door mij werden afgeleid (as- taghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven), alsof ik naakt daar stond, een naakte zonde, of zoals Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) heeft gezegd: als een toegang tot de hel. Het onderwerp seksualiteit en geloof bleef in mijn gedachten. Religieuze machthebbers willen via controle over de seksualiteit de totale controle over de mens verkrijgen. Onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) had veel vrouwen en de jongste van hen, Aisha, was zes jaar toen ze met hem trouwde. Ik mag Hem natuurlijk geen pedofiel noemen, anders worden de linkse intellectuelen weer boos! lees vooral het VOLLEDIGE artikel HIER Het eindigt als volgt: Geachte Imam, van de kant van de Nederlandse regering komt weinig bescherming voor kunstenaars die zich vrij willen uiten. De vrijheid van meningsuiting is een grote illusie. Blijkbaar bent u een van de werkelijk machtige mannen in dit land en kunt u mij beschermen, waar de Nederlandse overheid dat niet kan. Ik vrees voor mijn leven en ik had mij bijna tot u gewend om u te vragen mij alstublieft tot uw vijfde of zesde vrouw te nemen. Dan zou u mijn leven kunnen beschermen. Mijn vrijheid kan blijkbaar niet worden beschermd. *)Sooreh Hera is fotografe.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2008 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De volgende informatie lijkt me hier ook op zijn plaats:
De laatste jaren staat de vrijheid van meningsuiting steeds meer ter discussie, vooral in relatie tot hetgeen wel en niet over het geloof van moslims gezegd mag worden. Verschillende mensen worden dagelijks bedreigd omdat zij een kritisch geluid over de islam laten horen. Theo van Gogh werd zelfs vermoord om zijn islamkritiek. Ayaan Hirsi Ali moest Nederland ontvluchten omdat haar veiligheid niet langer kon worden gegarandeerd. Recentelijk werd Sooreh Hera, die ook haar leven niet meer veilig is, door mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam, medegedeeld: 'Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang'. En terwijl alom de islamitische annexatiezucht en censuurdrift om zich heen grijpen, verkeren de verantwoordelijke (Europese) politici nog steeds in een staat van opperste submissie: 'nooit en te nimmer een onvertogen woord over de islam' zo luidt hun devies; 'telkens weer en bovenal het vreedzame en samenbindende karakter van de islam benadrukken' dat blijkt steeds duidelijker de gezamenlijke Europese jihadmissie! De Egyptische ex-universiteitsprofessor en islamdeskundige Abu-Zaid zegt over de de institutionalisering van de islam en de gestage zelf-islamisering die daarbij gepaard gaat: "De pogingen van de islamapologeten het staats- en justitieapparaat te ondermijnen, vormen op langere termijn een fundamenteel groter gevaar dan de etnische gewelddadigheden en moslimaanslagen." De groeiende segregatie tussen moslims en niet-moslims, is niet het gevolg van de islam, maar de islam is wel de oorzaak van de groeiende segregatie tussen moslims en niet-moslims. Onlangs zijn door de CIA de resultaten gepubliceerd van een grootschalig demografisch onderzoek. De bevindingen werpen een ontluisterend licht op de correlatie tussen het aantal moslims dat in een land woont en de islamitische claimcultuur die daar onlosmakelijk mee verbonden blijkt. (Bron: CIA: The World Fact Book 2007): Islam is niet zo zeer een religie of islamitische martelaarscult, maar het is een totalitair systeem: islam kent religieuze, juridische, politieke, economische en paramilitaire cellen. De religieuze cel dient als overkoepelende versluiering voor alle andere islamgerelateerde activiteiten. Het proces van islamisering treedt in werking, zodra zich in een bepaalde streek of in een bepaald land voldoende moslims hebben gevestigd, die vervolgens in opruiende termen (agitprop) hun zogenaamde "religieuze rechten" opeisen. Echter, du moment dat politieke correcte overheden en multiculturele samenlevingen aan het eisenpakket van de zogeheten 'gematigde' moslims rechtsgeldigheid verlenen (namelijk dat ook zij zich mogen beroepen op "religieuze rechten"), dan zijn ze ook verplicht de andere (militante) cellen binnen de islam voor lief te nemen en ze zo of zo om in de democratische rechtsorde in te bedden. Hier een opsomming van de strategische en demografische agenda achter het islam imperialisme: LEES VERDER
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Het extreme moslimextremisme wordt sterk veroordeeld door het westen en daarover zijn de moslim ook zo verwonderd, ze geven een klein beetje kritiek op het extremisme maar begrijpen het voor de volle 100 %.
En daarom worden de moslims meer en meer gewantrouwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu wordt het wachten tot Ter Zake een reportage uitzendt over de christianofobie, boeddismofobie, atheismofobie, ..., in de moslimwereld. Ze zullen met 1 reportage-ke niet toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat het weer overdovend stil blijft in de hoek van de rode ridders en moslims die op dit forum actief zijn. Zwijgen is instemmen. De rode dhimmies zouden daar beter eens over nadenken ipv hysterisch te gillen omdat de gemeente Liedekerke kinderen van integratieonwillige ouders weert op haar speelpleinwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Nu viel ik echt van mijn stoel. Een stijgende islamofobie in Europa? Maar waarom toch? Echt schandalig, hoe Europeanen de aanhangers van the 'religion of peace' behandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom wordt enkel keer op keer het zogenaamde racisme en de godsdiensthaat in het Westen aangehaald en veroordeeld en wordt het veel gevaarlijkere, want letterlijk levensbedreigde, racisme en haat voor andere godsdiensten in bv. moslimlanden nooit of amper op de korrel genomen ? Worden wij in het Westen geacht aan hogere morele standaarden te voldoen en dient u aldus te besluiten dat westerlingen 'beter ontwikkeld' zijn ? Of denkt u dat het voor allerlei NGO-medewerkers en VN-ambtenaren nu eenmaal veel eenvoudiger en veiliger is om vanachter hun bureau het democratische Westen aan te vallen dan om werkelijk op de barricades te gaan staan in landen waar racisme en godsdiensthaat tot vele doden leidt en nog zal leiden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Irak, Iran, Afghanistan, Kosovo, Darfoer, Algerije, Pakistan, Kashmir, Indonesië, Tsjetsjenië, Filippijnen, Koerdistan, Palestina, Syrië, Pakistan...zijn landen of regio's die bijna dagelijks in het nieuws komen met geweld, aanslagen, haat, chaos en schending van de mensenrechten. Al deze landen en regio's hebben minstens één factor gemeen, de aanwezigheid van moslims en de verregaande invloed van de islam.
ALs je zulke beelden dagelijks op het nieuws ziet en als je dan op straat wordt uitgescholden voor 'vuile Belg', kan ik maar al te best begrijpen dat sommige mensen, die men dan maar gemakkelijkheidshalve islamofoob (een fobie is immers een afwijking) noemt, zich zorgen maken aangaande hun toekomst en die van hun kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is dwaas zich te willenb spiegelen aan de onverdraagzaamheid in moslim-landen.
Anderzijds is de geloofwaardigheid van de VN inzake dit soort zaken 0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mogen een grote moskee bouwen naast een kathedraal is "islamofobie". Uiteraard zou het bouwen van een kathedraal naast een moskee in moslimland op gejuich worden onthaald door onze islamzieken... We moeten ze niet als voorbeeld nemen, we moeten ze mijden als de pest. De grote vraag is waarom onze Westerse landen zich zo al hebben laten overspoelen door die zieke geesten, olie of geen olie... Laatst gewijzigd door andev : 26 maart 2008 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() "Er is in Europa een poging om de islam naar een onzichtbaar domein te verbannen. Je als moslim uitdrukken is nu moeilijker geworden, zoals het bouwen van moskeeën of minaretten en de hoofddoekenkwestie, zegt Diène."
Ik vind dat ze zich nochtans genoeg uitdrukken als ik ganse dagen de krant lees? Als ze daar wat aan doen samen met hun nood aan het slachten van schapen, het opeisen van zwemuren en wat nog allemaal, dan pas kunnen we misschien klappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zijn die uitspraken verontrustend; blijkbaar begrijpen die mensen niets van het Westen, of Westerse cultuur!
Tijd om hen uit te leggen waar Westerse cultuur voor staat en welke vrijheden moslims hier hebben die in veel thuislanden ( al zeker voor anders denkenden) volslagen ontbreekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Het rapport werd opgesteld door een groep extremisten van de Organisatie van de Islamitische Confentie die eerder al haar eigen versie van de mensenrechten opstelde, conform de islamitische wetten. Vanzelfsprekend nemen moslimextremisten hier contact op met dit extremistisch clubje, telkens ze hun zin niet krijgen en bepaalde exhorbitante moslimeisen niet worden ingewilligd. We zullen maar eens een indrukwekkend rapport opmaken over de zware discriminatie en vervolging van christenen in landen met een moslimmeerderheid.
Steeds meer christenen laten het Midden-Oosten (nochtans de bakermat van het christendom) achter zich, weg van de oorlog, achterstelling, discriminatie en het islamitisch integrisme. De toestand is schrijnend. Het aantal christenen in het Midden-Oosten is drastisch gedaald, van tien procent in 1900 tot minder dan zes procent vandaag. Oorzaak is niet enkel het lager geboortecijfer, maar vooral door de discriminatie door de moslimmeerderheid zien ze geen toekomst meer. Christenen speelden nochtans een belangrijke rol in de modernisering en laïcisering van de samenleving. Voor de val van Saddam leefden er in Irak nog 80 000 christenen, nu is hun aantal gehalveerd. In Egypte moet men zich bekeren tot de islam als men wil huwen met een moslim en als men wil opklimmen op de sociale ladder. Regelmatig zijn er ook aanslagen op kerken en worden christenen er slachtoffer van gewelddaden. Ook uit Syrië (Damascus was een christelijke hoofdstad, waar de meeste kerken zijn er omgevormd tot moskeeën) trekken de christenen weg. Dat komt volgens de aartsbisschop door het moslimfundamentalisme dat hen bedreigt en door de loproep van het vrije Westen. De islam kent kent geen godsdienstvrijheid en geen enkele wederkerigheid. In alle moslimlanden worden christenen en andere religies onderdrukt en gediscrimineerd. In Marokko staat in de grondwet ingeschreven dat het verboden is om zich tot een andere godsdienst te bekeren of om te verklaren dat men de islam heeft verlaten. Ruim een jaar geleden werden in Marrakech een aantal mensen in de gevangenis opgesloten omdat ze zich in het geheim hadden bekeerd tot het christendom. Een tijd geleden werd een zendeling opgepakt omdat hij jongeren probeerde te bekeren tot het christendom. Tot in 7de eeuw waren er in Noord-Afrika (ook in Marokko), waar de kerkvader Augustinus heeft geleefd en gewerkt, christelijke gemeenten. Maar vanaf de 7de eeuw bracht Bennafi er met het zwaard de islam binnen en was het afgelopen met het christendom in Noord-Afrika. Terwijl hier in België ‘zendelingen’ zoals Sami Zemni van het Centrum voor de islam in Europa, verbonden aan de universiteit van Gent, betaald door onze overheid zich voltijds kan wijden aan islamitisch zendingswerk en proselitisme, is zendingswerk (van een andere godsdienst dan de islam) VERBODEN in elk islamitisch land. Zendeling Zemni stelt dat ‘Europa een aanpassing moet ondergaan’. Bovendien is het in landen zoals Marokko en zelfs het meer liberale en seculiere Tunesië, verboden voor niet-moslims om binnen te gaan in een moskee (wat voorheen in Tunesië wel kon). In Tunesië kan men de ruïnes bezoeken van eens bloeiende christengemeenten in onder meer Carthago en Sbeitla. Na de onafhankelijkheid van Frankrijk in 1956 werden alle kerken er gesloten. Over het hele land resten er nog slechts zes kerken (zonder kruis op de kleine kerktoren – want verboden - en volledig zelfbedruipend, terwijl moskeeën er wel worden betoelaagd) voor de vele toeristen en de Europeanen die er wonen en werken (ter vergelijking: in Antwerpen alleen al zijn er zowat 35 moskeeën...). Ook in het ‘liberale’ Tunesië kan, er geen sprake van zijn dat een moslim zich zou bekeren tot een andere godsdienst. Enkel een buitenlander kan in Noord-Afrika christen zijn. Waar zijn de christenen gebleven in Turkije, waar de zeven gemeenten in Klein-Azië waren gelegen, waarin Paulus heeft gewerkt en waaraan de apostel Johannes op last van Christus de zeven brieven richtte. De verovering van Costantinopel door de Ottomaanse moslims in 1432 is genoeg bekend en in Efeze, Patmos, Antitochië, kan men de ruïnes bezoeken van kerken van de eerste christengemeenten. Assyrische christenen worden er nog steeds vervolgd. Hier woont een hele gemeenschap Assyrische christenen uit Turkije die halverwege de jaren '90 werd verdreven uit onder meer het dorp Yaramis. Assyrische christenen uit Turkije wonen nu overal verspreid in West-Europa. Van deze uitdrijving van christenen uit Turkije zijn door Amnesty International rapporten opgemaakt. Het laatste seminarie in Turkije werd enkele jaren geleden gesloten, zodat het christendom er op termijn wellicht volledig zal verdwijnen, zoals de patriarch vreest. De orthodoxe kerk, bezit geen rechtsperoonlijkheid. Armeense christenen en orthodoxe Grieken werden er verdreven en vermoord. Momenteel zitten er een paar Turken in Turkije in de gevangenis omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom. Sinds het verdwijnen van Sadam Hoessein en de oorlog is de situatie van de christenen er veel slechter op geworden. Sinds 2003 zijn er al meer dan 300 000 van de resterende Iraakse christenen naar het buitenland gevlucht. Een religieuze zuivering zoals in Irak is in veel landen van het Midden-Oosten aan de gang, het is zelfs het doel van moslimextremisten. We zijn nu getuige van een historisch drama: de christelijke aanwezigheid in het Midden-Oosten dreigt te verdwijnen, ook in de landen waar het christendom is onstaan. In het verleden waren christenen er tweederangsburgers, nu zijn ze er ongewenst. De druk op christenen om zich te bekeren tot de islam is groot, maar veel christenen vertrekken liever. In juni jl. werden in Irak een Chaldese priester en zijn assistenten brutaal vermoord, toen ze de kerk verlieten. Ze wilden hen dwingen om zich te bekeren tot de islam.Toen ze dit weigerden, schoten de mannen hen dood, gewoon één van de vele aanvallen van christenen in Irak. In Bagdad, Mosoel, Kirkoek of Bassora kloppen extremistische moslims op de deur bij christenen en beginnen geld te eisen voor ‘bescherming’. Daarbij dwingen ze familieleden meestal openlijk te verklaren tot de islam te zijn overgegqaan. Ten slotte eisen ze dat de familie het huis en het laat verlaat, ‘omdat dit niet jullie geboorteland is ‘. Honderden christenen ondergaan dit lot. Overal waar de islam werd verspreid, werden de andere toen bestaande godsdiensten vrijwel volledig uitgeroeid. In Centraal-Azië verdwenen het boeddhisme, het nestorianisme en zoroastrisme bij de komst van de Arabieren. Ook Afghanistan was voorheen boeddhistisch. In het Midden-Oosten (waar het christendom is ontstaan) zijn historisch christelijke gemeenschappen in hun voortbestaan bedreigd. De laatste 50 jaar zakte de christelijke populatie in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever van 22 naar 2%. In Nazareth is de christelijke populatie gezakt van 60 % in 1946 tot minder dan 15% vandaag. Bethlehem telde vroeger 90 % christenen, maar sinds het onder Palestijns gezag kwam, nog slechts een derde. In Syrië (Damascus was erg belangrijk in het vroege christendom) was begin vorige eeuw nog één derde christen, nu nog minder dan 10%. In Egypte emigreren Kopten in grote getallen. Irak telde in 1987 nog 1,4 miljoen christenen, sindsdien is ruim 40% onder hen gevlucht. Deze emigratie van christenen is een gevolg van de terreur van radicale moslimbewegingen en de onderdrukking door de staat. In de hele islamwereld worden autochtone christenen (of andere niet-moslims) door de staat ernstig gediscrimineerd en bewust niet beschermd tegen islamitisch geïnspireerd geweld. In het islamitische Andalousië waren joden en christenen destijds derderangsburgers die werden gediscrimineerd, overeenkomstig de islamitische wetten. In een islamitisch bestel geldt voor niet-moslims (joden en christenen) het statuut van dhimmi. Dhimmi's zijn onderworpen aan een aantal discriminaties (die niet altijd aldus worden toegepast): In Andalousië moesten ze een bijzondere belasting betalen (jizaya) voor het verkrijgen van veiligheid en bescherming, ze mochten geen wapens dragen, ze mogen geen openbare functies bekleden (want een moslim mag geen bevelen krijgen van een christen of jood), ze moesten zich vestimentair onderscheiden van moslims, de beruchte (nazi) JODENSTER vindt hier haar oorsprong. Het islamitische Andalousië betekende geenszins een vreedzame samenleving tussen moslims, christenen en joden, gezien joden en christenen waren onderworpen aan de islamitische wetten en de bijhorende discriminatie van andersdenkenden. De reële onderdrukking ontgaat echter de meerderheid van de Europeanen.Voor Kopten is het bijvoorbeeld bijna onmogelijk om kerken te bouwen en te restaureren.. De zondagsmissen worden soms verstoord door vandalisme en pesterijen van moslims en lokale overheden. Christenen worden systematisch geweigerd voor leidinggevende functies binnen de overheid, de politie, het leger, de politieke partijen en in het onderwijs, wegens de traditionele sharia-regel die stelt dat ‘ er geen bevoegdheid van een niet-moslim over een moslim mag zijn’. Het zet sommigen ertoe aan om zich te bekeren om zo meer kansen te krijgen. Soms is een bekering een officieuze voorwaarde voor toegang tot goede jobs of huizen. De gewone christelijk leerboeken worden verboden of gecensureerd, terwijl allerlei islamitische literatuur, radio- en televisieprogrammas’s en schoolboeken die christenen belasteren of aanvallen vrij verschijnen. Christenen worden duidelijk gemaakt geen klacht in te dienen uit ‘loyaliteit tegenover de natie’. Indien zij of hun verwanten dat wel doen, worden zij soms opgesloten in plaats van de daders. Er heerst ook een algemene rechtsonzekerheid in zaken waarbij moslims betrokken zijn. Een islamitische rechtsregel zegt dat een niet-moslim niet kan erven van een moslim. Het gebeurt zelden of nooit dat een rechtbank een uitspraak zal doen in het voordeel van christenen tegen moslims. In Indonesië werden alleen al tussen 1998 en 2003 minstens tienduizend christenen vermoord. Wie de ware betekenis van racisme aan de lijve wil ondervinden, moet maar eens als niet-moslim in Saoedi-Arabië verblijven. Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 maart 2008 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kerel is een regelrechte leugenaar!!!!! Hij zegt dat het in Belgié zelfs zo erg is dat een werkgever onder racistische druk een werkneemster heeft moeten ontslaan. Een pertinente leugen. Ook zegt hij dat in sommige landen - en hier heeft hij het over de kopvod - er in de overheidsdiensten geen rekening wordt gehouden met het beleven van hun religie. Hallo!!!!!......nooit gehoord van scheiding kerk en staat? Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2008 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Enerzijds, ja! Je weet wel, de kolonisatie, heksenverbrandigen in de Middelleeuwen, de Tweede Wereldoorlog en zo... Anderzijds, neen! Waar heb je het over? Morele standaarden in het decadente Westen, waar vrouwen als hoeren over straat lopen, en waar ze het beledigen van een godsdienst 'Vrijheid van Meningsuiting' durven noemen? Neen, dan liever een hogere morele standaard die niet door mensen ontworpen is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Als iemand zegt:
"Ik ben slachtoffer van islamofobie." wat bedoelt die dan? ![]() |
![]() |
![]() |