Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 20:23   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Kunnen vegetariërs en veganisten dit bevestigen?

Allez, die pastoors doorgaans zijn toch behoorlijk opgeleide mensen ...

Heeft iemand hier 'ervaring' mee?

Uit de Gentenaar van vandaag:

Bestrijd vleselijke lusten met minder vlees - 02/04/2008 14:46:02
BRUSSEL - Jongeren die moeite hebben om kuis te leven, zouden wat minder kunnen eten. 'Met name vlees schijnt van invloed te zijn op de seksuele verlangens', zegt Everard de Jong, de hulpbisschop van de Nederlandse stad Roermond, in het katholieke jongerenblad Omega.

De hulpbisschop van Roermond geeft jongeren 'middelen die echt helpen' om problemen met kuisheid aan te pakken. De man raadt hen aan God, Maria, andere heiligen en engelen om hulp te vragen. Ook bidden voor de mensen tot wie ze zich aangetrokken voelen, kan wonderen doen.

De 'jongerenbisschop' wijst erop dat de woestijnvaders vaak spreken over de relatie tussen gulzigheid en veel eten enerzijds en seksuele verlangens anderzijds. Vooral vlees zou seksuele verlangens stimuleren.

Seksuele gevoelens komen vaak op door onkuise gedachten, stelt De Jong. Zijn advies: 'Probeer de spanning te breken door een (fatsoenlijke!) grap.'
dsl (belga)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:27   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Kent de hulpbisschop van Roermond ook 'middelen die echt helpen' om probleemloos onkuise gedachten en onkuisheid op te wekken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2008 om 20:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:29   #3
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kent de hulpbisschop van Roermond ook 'middelen die echt helpen' om probleemloos onkuisheid op te wekken?
Daar komt de aap uit de mouw. Ik vroeg me al gans de tijd af, van w�*�*r uw frustratie komt... merci voor de Gouden Tip!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:50   #4
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bijlange niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:15   #5
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 2 april 2008 om 23:16.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:24   #6
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor wel al jaren dat vlees eten driftige instincten (leidend tot agressie) opwekt.
Vlees uit de ellendige industrie van het dierlijke lijden bevat flink wat chemicaliën en hormonen, dus het zal wel enig effect hebben.

Zo heb ik ook gehoord dat men door vlees te eten het dierlijk lijden in zich opneemt, hetgeen me ook plausibel lijkt. De mens is echter al zodanig afgestompt dat ie dat niet eens meer merkt.

Meat is murder.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:06   #7
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BRUSSEL - Jongeren die moeite hebben om kuis te leven, zouden wat minder kunnen eten. 'Met name vlees schijnt van invloed te zijn op de seksuele verlangens', zegt Everard de Jong, de hulpbisschop van de Nederlandse stad Roermond, in het katholieke jongerenblad Omega.

De hulpbisschop van Roermond geeft jongeren 'middelen die echt helpen' om problemen met kuisheid aan te pakken. De man raadt hen aan God, Maria, andere heiligen en engelen om hulp te vragen. Ook bidden voor de mensen tot wie ze zich aangetrokken voelen, kan wonderen doen.

De 'jongerenbisschop' wijst erop dat de woestijnvaders vaak spreken over de relatie tussen gulzigheid en veel eten enerzijds en seksuele verlangens anderzijds. Vooral vlees zou seksuele verlangens stimuleren.
Is die hulpbisschop een wetenschapper of zo ?
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:08   #8
Nefertete
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kent de hulpbisschop van Roermond ook 'middelen die echt helpen' om probleemloos onkuise gedachten en onkuisheid op te wekken?
Heel veel vlees eten en zeker NIET God, Maria of andere heiligen om hulp vragen werkt bij mij al jaren.
Oud 3 april 2008, 11:10   #9
Nefertete
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik hoor wel al jaren dat vlees eten driftige instincten (leidend tot agressie) opwekt.

Meat is murder.
Van den Dolf is het nochthans bekent dat hij vegetarier was. Overigens akkoord : Meat is murder.

Laatst gewijzigd door Nefertete : 3 april 2008 om 11:30.
Oud 3 april 2008, 11:27   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Net zoals zoveel theorieën die gelovigen verkondigen berust ook deze stelling tot de fabeltjes. Wij zijn al jaren vegetariër en ik kan u garanderen dat ik er nog steeds een natte sponshandoek kan aanhangen als er een schoon madam een klein minuutje de tijd neemt om me op te winden..... , alhoewel, toen ik nog vlees at (voor mijn 30) er naar wijzen reeds voldoende was om van Piet Paraat te spelen...dus toch misschien ?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:34   #11
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Teveel rood vlees wekt inderdaad bronstigheid op.

In het geval van een pastoor is dat problematisch, want dat uit zich op piemelfriemelen bij jongetjes jonger dan 12 jaar - in de biechtstoel, na een abdijbierke en een dikke braadworst.

De bisschop moet al dat gefrunnik onder zijn eigen werkvolk dus vooral niet projecteren op fatsoenlijke jongeren, die welliswaar voortdurend gangbangs organiseren, maar dat tenminste binnen hun leeftijdsgroep doen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 12:18   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Verder dan het Woord zelf hoeven we niet te gaan:

[1] Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. [2] De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. [3] Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard.

Rom 14, 1-3
Oud 4 april 2008, 12:33   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verder dan het Woord zelf hoeven we niet te gaan:

[1] Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. [2] De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. [3] Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard.

Rom 14, 1-3
Wijze woorden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 12:40   #14
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft iemand hier 'ervaring' mee?

Uit de Gentenaar van vandaag:

Seksuele gevoelens komen vaak op door onkuise gedachten, stelt De Jong. Zijn advies: 'Probeer de spanning te breken door een (fatsoenlijke!) grap.'
dsl (belga)
Wat mij vooral is opgevallen aan dit artikel zijn de reacties erop. Als deze achterlijke prietpraat uit de mond van een Nederlandse imam had gekomen, dan had je weer eens een lawine van scherpe kritiek op "de achterlijke islam" over het land zien schuiven. Maar nu is het een priester en vindt vrijwel iedereen het gewoon grappig.

Wat die de Jong zegt heeft evenveel waarheidswaarde als de opinie van een papegaai in een kooi over het tropisch regenwoud. Dat pastoortje heeft een stevige beurt nodig als je't mij vraagt, dan zal hij tenminste weten waarover hij daast.

Laatst gewijzigd door Doki : 4 april 2008 om 12:42.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 12:56   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het grote verschil tussen de "grappige" uitspraken van de hulpbisschop en de uitspraken van een "grote Iman" is dat zelfs al worden de anti lust boodschappen opgevolgd, er geen mensen onder lijden.

Dit in tegenstelling tot de oproepen homo's van hoge gebouwen te werpen... om maar een voorbeeldje te geven.
Oud 4 april 2008, 13:49   #16
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
Van den Dolf is het nochthans bekent dat hij vegetarier was. Overigens akkoord : Meat is murder.
meat is murder maar idd, den dolf was veggie. zal wel eerder voor zijn gezondheid dan voor de dieren geweest zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 16:01   #17
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
meat is murder maar idd, den dolf was veggie. zal wel eerder voor zijn gezondheid dan voor de dieren geweest zijn.
Ik heb nochtans gehoord dat hij heel veel van zijn hond hield.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 16:10   #18
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Mijne dikke darm lekte wel een tijdje op mijne lever omdat ik teveel vlees at, en dan bedoel ik TEVEEL gemiddeld 400gram per dag. We hadden toen een goed seizoen, we moesten zelf onze 2e diepvriezer benutten.
Maar hiervan heb ik nog nooit van gehoord.
En uiteraard ben ik vegetariër weliswaar tussen de maaltijden door.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 16:29   #19
Nefertete
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Zelfs niet, hij was gewoon vies van vlees. Bij het zien er van moest hij kokhalzen.
Oud 4 april 2008, 16:32   #20
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Effects of replacing meat with soyabean in the diet on sex hormone
concentrations in healthy adult males, British Journal of Nutrition
:

Replacement of meat protein with soyabean protein, as tofu, may have a minor effect on biologically-active sex hormones, which could influence prostate cancer risk. However, other factors or mechanisms may also be responsible for the different incidence rates in men on different diets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be