![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() vr 04/04/08 - In de Vooruit vond vanavond "Zogezegd in Gent plaats, het lentefestival van boek.be en Radio 1. Het is de tweede editie van het festival.
Tijdens het festival werden 24 nieuwe boeken voorgesteld aan het publiek. Er werd ook heftig gedebatteerd over wat er 40 jaar na mei 68 nog overblijft van de seksuele bevrijding. (VRT) De blikvanger van de avond was de Fenomenale Feminatheek van Louis Paul Boon, een verzameling van 22.400 foto's van Boon van en over vrouwen. "Voor het eerst in dertig jaar kan het publiek kijken naar waar het eigenlijk over gaat", zegt curator Anne Provoost. Acteurs toonden de blootprentjes aan het publiek achter een glazen archiefkast. In de provincie Antwerpen mocht dat niet, in Gent kon dat voor een avondje wel. 27 prentjes van naakte kinderen werden wel geweerd. zie reportage: http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.281960 Kunst met sperma! Over een kunstenaar die een kubus wil maken met daarin 1000 liter bevroren sperma. Iedere man die dat wil kan zijn bijdrag afleveren aan de kunstenaar (zieliger kan niet). link http://www.spermcube.org/ Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 april 2008 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ![]() In de reeks shockerende kunst presenteren we u vandaag 'masturbeerartiest' Jordan McKenzie: de veertigjarige excentriekeling heeft 55 doeken bewerkt met zijn sperma en vervolgens besprenkeld met koolstof. Op die manier blijven zijn kwakjes voor het nageslacht behouden. Voor de liefhebbers: het resultaat is een maand lang te bewonderen in een Londense gallerie. "Bidden" De pastoor van het nabijgelegen Clerkenwell ziet het met lede ogen aan. "Al wat we kunnen doen, is bidden voor die man. Dit is duidelijk een zwaar gestoord persoon. Ongelooflijk ook dat iemand dit als kunst beschouwt en dat wangedrocht gewoon in zijn galerij laat bezichtigen." Afkeer Dezelfde afkeer krijgen we te horen bij collega-kunstenaar David Gleeson. "Ja, we hadden al Tracy Emin die haar slipjes tentoon spreidde, maar dit is van een hele andere orde. Ik ben voor elke vorm van expressie, maar alstublief... Masturbeer niet gewoon over een stuk papier." "Driemaal per week" McKenzie lijkt zich van de kritieken niet al te veel aan te trekken. Sterker nog, hij belooft voortaan driemaal per week 'kunst' te fabriceren. "Ik zie het als een dagboek van mijn ejaculaties, heel oprecht en delicaat dus. Ik hoop dat mensen ze komen bekijken." (svm) Bron:http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...is-kunst.dhtml Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 april 2008 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Heilzaam effect "Ik wil met dit evenement mannen en vrouwen van over de hele wereld verzamelen om te spreken over masturbatie. Ondanks de vrijgevochten maatschappij waar we in leven, blijft het een taboe-onderwerp. Door plezier, ontspanning en een seksuele ontdekkingstocht aan te bieden, hoop ik daar wat aan te kunnen veranderen." Madsen, die aan de kost komt als seksuologe, is bovendien overtuigd van het heilzame effect van zo'n bijeenkomst. "Elke dag krijg ik op mijn kabinet tal van koppels die kampen met seksuele problemen. Elk initiatief om betere orgasmes te krijgen en seksueel plezier terug te vinden, is dus welkom." Drie groepen "Als deelnemer krijgt u de keuze uit drie groepen: vrouwen apart, mannen apart of gewoon lekker gezamenlijk. Na een open babbel over masturbatie mag u zich overgeven aan de daad zelf. Ik ben voorlopig nog aan het broeden op enkele verrassingen en pikante details, maar ik kom er wel uit", aldus nog Madsen. Afspraak op 31 mei in Kopenhagen, allen daarheen! (svm) Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/home/ar...penhagen.dhtml Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 april 2008 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() In Mexico City gingen minstens
18.000 mensen volledig uit de kleren voor de bekende naaktfotograaf Spencer Tunick. Daarmee werd het vorige record van 7.000 in Barcelona grandioos verbroken. link: http://www.superkrediet.be/blog/2007...pencer-tunick/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() De vraag is na de vele voorbeelden wat is nu kunst...? Of beter! hoe is het gesteld met onze cultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de lezer van het Nieuwsblad dacht daar anders over. Mark Eyskens en Rik Daems zijn niet geselecteerd voor de kunstwedstrijd ‘De Canvascollectie’. Vindt u de schilderijen van beide politici kunst ? Nee 79,59% - Ja 20,41% ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Kunst gaat heden ten dage de toer op van het voyeurisme en het plat populisme. Althans dat zien we in de media...er is natuurlijk nog veel anders te beleven dan die bucht dat ze via de populaire media proberen te propageren. Vooral de staatsomroep en televisie geven daar graag veel aandacht aan (jammer van ons belastinggeld) zie "zogezegd in Gent".
Er is nog zo veel meer dan die bovengestelde zogezegde "hedendaagse kunst" maarja om andere soorten via de populaire media te verspreiden ligt de lat daar een beetje te hoog voor zeker. En als ze al een hoog niveau willen bereiken zitten we dan al dicht bij het snobisme. Zoals weekend knack en bijlagen in "de standaard". Zoals altijd flirt kunst graag met decadentie en weelderige fantasieën en dito kapitaal. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 april 2008 om 23:35. |
![]() |
![]() |