Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 07:26   #1
floppy
Banneling

Standaard EINDELIJK: excuus voor BUSGEWELD!

Citaat:
Groeiend probleem met jongeren uit oorlogsgebieden
Het incident in Antwerpen waarbij jongeren uit het voormalige Joegoslavië een agent bewusteloos sloegen is geen toeval. Het Antwerpse jeugdparket wordt de laatste jaren steeds vaker geconfronteerd met problemen met de specifieke doelgroep van jongeren uit oorlogsgebieden, zo schrijft De Morgen.
Dit is geen VB kwakkel!!!

Wat een gezeik. Ze kunnen er niet aan doen...ze komen uit conflictgebieden!!!
HET POLITIEK CORRECTE EXCUUS BIJ UITSTEK IS GEVONDEN!!!! Ze kunnen er niet aan doen.

En als uitsmijter:
Citaat:
Als je weet dat school lopen in veel van die families niet tot de cultuur behoort, worden de problemen eigenlijk voorspelbaar.
DIT IS EEN ONGEHOORD PRECEDENT: MEN VERENGT HET BEGRIP CULTUUR TOT EEN FAMILIEGEBEUREN Laten we hen zo een diploma geven. School behoort niet tot hun cultuur en we kunnen hen toch niet laten gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:38   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als er een verband is, mag dat toch aangehaald worden?
Er had evengoed gezegd kunnen worden dat "het krapul niet beter weet" door een VBer.
Maar dan kwam dat niet over als een excuus natuurlijk.
Rechtsen beschouwen het bijna (of zelfs helemaal) als volksverraad als ge deze mentaliteit niet deelt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:39   #3
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Nu willen ze allo's aannemen om de orde te bewaren op het openbaar vervoer. Het lijkt wel maffia: betalen voor uw bescherming en als je niet betaald heb je problemen. Dus een probleem veroorzaken en dan zelf een onderdeel van de oplossing zijn.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 4 april 2008 om 07:40.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:41   #4
Bhairav

Standaard

Gij had natuurlijk een hoop echte Vlaemsche potige vikings (want dat zijn we toch?) gehad die vooral niks weten van allochtonen en die der losendoor op meppen?
Oud 4 april 2008, 07:43   #5
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij had natuurlijk een hoop echte Vlaemsche potige vikings (want dat zijn we toch?) gehad die vooral niks weten van allochtonen en die der losendoor op meppen?
Ik had liever gehad dat er geen problemen waren.
Oud 4 april 2008, 07:44   #6
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik had liever gehad dat er geen problemen waren.
Ik wil ook zoveel...
Oud 4 april 2008, 07:45   #7
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ze kunnen er niet aan doen...ze komen uit conflictgebieden!!!
Onzin. Door het probleem precies te benoemen, kan er een gericht en zelfs preventief beleid gevoerd worden. Dat is waar we al zo lang op wachten, en wat tot nu toe niet kon wegens het racisme-taboe. Je mocht niet wijzen op de afkomst van criminelen en de link leggen tussen die afkomst en hun abnormaal hoog percentage misdaden.

Nu mag dat blijkbaar stilletjes aan wel. Vlaanderen staat nu waar Nederland vijf jaar geleden stond: de grote doorbraak. Nu zal ook het verschil aan de oppervlakte komen tussen degenen die het probleem echt willen oplossen en degenen die alleen maar willen zeuren en kakken en het probleem nog verder laten verzieken.

Bij de laatste groep reken ik in elk geval poco-links én een bepaald soort extreemrechts.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:46   #8
Bhairav

Standaard

Wat ik dus zei, maar gij kunt da zo "mooi" zeggen.
Oud 4 april 2008, 07:54   #9
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat ik dus zei, maar gij kunt da zo "mooi" zeggen.
Dank u. Het is mijn job.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:59   #10
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is geen VB kwakkel!!!

Wat een gezeik. Ze kunnen er niet aan doen...ze komen uit conflictgebieden!!!
HET POLITIEK CORRECTE EXCUUS BIJ UITSTEK IS GEVONDEN!!!! Ze kunnen er niet aan doen.

En als uitsmijter:

DIT IS EEN ONGEHOORD PRECEDENT: MEN VERENGT HET BEGRIP CULTUUR TOT EEN FAMILIEGEBEUREN Laten we hen zo een diploma geven. School behoort niet tot hun cultuur en we kunnen hen toch niet laten gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt?
En zeggen dat de Linkse kerk dat soort volk blijft invoeren voor de opvang van de vergrijzingsproblemen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 08:17   #11
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Onzin. Door het probleem precies te benoemen, kan er een gericht en zelfs preventief beleid gevoerd worden. Dat is waar we al zo lang op wachten, en wat tot nu toe niet kon wegens het racisme-taboe. Je mocht niet wijzen op de afkomst van criminelen en de link leggen tussen die afkomst en hun abnormaal hoog percentage misdaden.

Nu mag dat blijkbaar stilletjes aan wel. Vlaanderen staat nu waar Nederland vijf jaar geleden stond: de grote doorbraak. Nu zal ook het verschil aan de oppervlakte komen tussen degenen die het probleem echt willen oplossen en degenen die alleen maar willen zeuren en kakken en het probleem nog verder laten verzieken.

Bij de laatste groep reken ik in elk geval poco-links én een bepaald soort extreemrechts.
Ik HOOP dat je gelijk hebt over die doorbraak. Maar, eerlijk gezegd, ik vrees ervoor: poco-links staat hier te sterk. We zijn verlamde angsthazen die schrik hebben om iets te zeggen / doen dat niet strookt met de pocorrectheid.
Oud 4 april 2008, 08:59   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang is die burgeroorlog in Yougoslavia al gedaan?

Hebben wij hier tien jaar na het beëindigen van WOII ook met constante agressiviteit te maken gehad? Niet dat ik me dat kan herinneren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 09:06   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Hebben wij hier tien jaar na het beëindigen van WOII ook met constante agressiviteit te maken gehad? Niet dat ik me dat kan herinneren.
Toch wel: repressie die nu nog steeds doorgaat.
Oud 4 april 2008, 09:22   #14
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:

In grootsteden worden bussen en trams geteisterd door niets ontziende oud-strijders uit WOII en zelfs enkelingen uit WOI
Oud 4 april 2008, 09:28   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In grootsteden worden bussen en trams geteisterd door niets ontziende oud-strijders uit WOII en zelfs enkelingen uit WOI
nu heb ik me laten wijsmaken dat het genetisch overdraagbaar is. Of zou dat slechts gelden voor sommige oorlogsgebieden? Die waar vijf generaties nadien de gevolgen nog steeds voelbaar zijn bijvoorbeeld?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 april 2008, 09:36   #16
Bhairav

Standaard

Wat zijn jullie slecht in het belachelijk maken van dingen.
Oud 4 april 2008, 09:53   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Straks ga je nog zeggen dat het niet mogelijk is dat mensen uit oorlogsgebieden nog steeds kampen met psychische problemen. Maar soit, we weten al lang dat je de problemen niet echt wenst aan te pakken. Je doet laat liever die oogklepjes op zodat je kan blijven janken.

Verzuurd link en verzuurd rechts. 1 pot nat en ze hebben het niet eens zelf door.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 09:57   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Straks ga je nog zeggen dat het niet mogelijk is dat mensen uit oorlogsgebieden nog steeds kampen met psychische problemen. Maar soit, we weten al lang dat je de problemen niet echt wenst aan te pakken. Je doet laat liever die oogklepjes op zodat je kan blijven janken.

Verzuurd link en verzuurd rechts. 1 pot nat en ze hebben het niet eens zelf door.
voor u zijn "psychische problemen" dus automatisch "agressief gedrag naar anderen als ze maar autochtoon zijn"?

Zou je zelf niet eens een bezoekje aan een zielenknijper brengen? Wie weet...

Oud 4 april 2008, 09:58   #19
Bhairav

Standaard

Citaat:
voor u zijn "psychische problemen" dus automatisch "agressief gedrag naar anderen als ze maar autochtoon zijn"?

Net NIET. GIJ denkt dat.
Oud 4 april 2008, 10:03   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet automatisch maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt om enige vorm van normbesef aan de dag te leggen als je dergelijke verschrikkingen hebt gezien. Die gasten uit ex joegoslavie kijken er trouwens niet naar of je al dan niet autochtoon bent en dat weet je, maar goed zolang je de mensen maar over dezelfde kam kan scheren hoef je natuurlijk je simplistisch wereldbeeld niet aan te passen.

Ik denk trouwens dat uw obsessief gedrag eerder voor is voor een zieleknijper. Wie weet...
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be