Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 19:30   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard sp.a: Carrière-advies bij de werkwinkel

"De VDAB moet zich niet alleen bezighouden met werkzoekenden. Ook wie aan de slag is, heeft vragen over werk en carrière", vindt Vlaams minister van Werk Frank Vandenbroucke.

Carrière-advies bij de werkwinkel
Welke sectoren in mijn regio doen het goed? Welke bijscholing of omschakeling is voor mij de beste, zeker in combinatie met mijn gezinstoestand? Ik heb heel mijn leven op kantoor gezeten, en wil nu iets met de handen doen. Dat zijn vragen die werknemers zich stellen, zegt Vandenbroucke. De lokale werkwinkel moet daar een antwoord op geven, stelt hij: “Wie in de lokale werkwinkel aanklopt, krijgt een onthaalpakket met duidelijke en heldere informatie dat snel tot een afdoend antwoord op alle vragen moet kunnen leiden”.

In beweging blijven op de arbeidsmarkt wordt volgens de minister een van de sleutelbegrippen op de arbeidsmarkt van morgen. “Regelmatig van baan of sector veranderen, heeft bij ons nog altijd een negatieve bijklank. Alsof je niet naar behoren functioneert of om de haverklap herrie met je oversten krijgt. Het omgekeerde is waar: in een beweeglijke arbeidsmarkt zijn meer mensen tevreden aan het werk dan in een rigide arbeidsmarkt zoals de onze”, zegt hij.

In de provincie Antwerpen loopt nu een proefproject waarbij de lokale werkwinkels carrière-advies geven. Met een ludieke actie gisteren aan de treinstations van Antwerpen-Centraal, Mechelen, Turnhout en Herentals werd het initiatief kracht bijgezet.

In overleg met de VDAB wil Vandenbroucke het netwerk van werkwinkels verder optimaliseren om Vlaanderen weerbaar te maken voor de arbeidsmarktproblemen van nu en later. Vandenbroucke: “Ondernemers klagen niet helemaal onterecht over de veelheid aan overheidsinitiatieven. Net daarom investeer ik in de eerste lijn, in die aanspreekpunten die het makkelijkste bereikbaar en inloopbaar zijn. De lokale werkwinkel moet namelijk grondig luisteren en professioneel snel en gericht kunnen doorverwijzen”.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be