Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 19:26   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard VRT zet paparazzo-wedstrijd stop!

Hoe laag kan een openbare omroep vallen!

Hopelijk wordt de verantwoordelijke verplicht ontslag te nemen of is hij/zij zo verstandig dat spontaan te doen...

De verkleutering moet stoppen!
De openbare omroep VRT zet de paparazzo-wedstrijd die verbonden was het aan Eén-programma "Tomtesterom" stop. "Onze reputatie als geloofwaardige omroep is ons veel meer waard dan die wedstrijd", zegt woordvoerster Diane Waumans.

Zondagavond testte presentator Tom Waes in het programma "Tomtesterom" uit of hij zelf paparazzo kon worden. Hij ging daarbij in de leer bij echte paparazzi in Groot-Brittannië.

Aan het einde van het programma riep Tom Waes het publiek op om zelf paparazzo te worden en foto's in te sturen van BV's. Die foto's werden gepubliceerd op de website van het programma. Wie een foto instuurde maakte kans op een digitale camera.

De meeste foto's die ingestuurd werden, waren vrij onschuldig, maar enkele foto's deden in de pers wenkbrauwen fronsen. Verschillende BV's reageerden verontwaardigd en voelden zich aangetast in hun privacy.

De directie van de VRT heeft nu beslist de wedstrijd stop te zetten. De foto's worden van de website gehaald. Er zal een winnaar gekozen worden uit de inzendingen die al binnen zijn.

Bron

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 april 2008 om 19:29.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 19:36   #2
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Onze reputatie als geloofwaardige omroep is ons veel meer waard dan die wedstrijd",
Geloofwaardige omroep.....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 19:38   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Make a fool of yourself now. Ask questions later.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 19:59   #4
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hoe laag kan een openbare omroep vallen!

Hopelijk wordt de verantwoordelijke verplicht ontslag te nemen of is hij/zij zo verstandig dat spontaan te doen...

De verkleutering moet stoppen!
De openbare omroep VRT zet de paparazzo-wedstrijd die verbonden was het aan Eén-programma "Tomtesterom" stop. "Onze reputatie als geloofwaardige omroep is ons veel meer waard dan die wedstrijd", zegt woordvoerster Diane Waumans.

Zondagavond testte presentator Tom Waes in het programma "Tomtesterom" uit of hij zelf paparazzo kon worden. Hij ging daarbij in de leer bij echte paparazzi in Groot-Brittannië.

Aan het einde van het programma riep Tom Waes het publiek op om zelf paparazzo te worden en foto's in te sturen van BV's. Die foto's werden gepubliceerd op de website van het programma. Wie een foto instuurde maakte kans op een digitale camera.

De meeste foto's die ingestuurd werden, waren vrij onschuldig, maar enkele foto's deden in de pers wenkbrauwen fronsen. Verschillende BV's reageerden verontwaardigd en voelden zich aangetast in hun privacy.

De directie van de VRT heeft nu beslist de wedstrijd stop te zetten. De foto's worden van de website gehaald. Er zal een winnaar gekozen worden uit de inzendingen die al binnen zijn.

Bron

Ik hoorde tijdens Ter Zake de Directeur Media, ene Mevr. Berens, aan het woord hierover.
Ik vraag me af wat zo'n Directeur Media eigenlijk de hele dag uitsteekt.
Iemand een idee?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 21:17   #5
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Prima zo. Die paparazzo-wedstrijd was niet okee, dat was toch duidelijk? Van Waes heeft steeds die goedkope rebellie gebruikt om kijkcijfers te halen. Bekende mensen te kakken zetten werkt wel, maar het is niet okee. Van Waes gedraagt zich steevast als een pubertje dat wil scoren door een gemakkelijk slachtoffer te vinden. Een oud dametje doen schrikken of een BV door paparazzi belagen. Zelfde principe. Goed dat het verwende kind niet altijd zijn zin krijgt. Hopelijk snapt hij ook dat het niet per definitie "kleingeestig" is om het fout te vinden dat mensen belachelijk worden gemaakt.
Oud 9 april 2008, 21:23   #6
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Goed dat het verwende kind niet altijd zijn zin krijgt. Hopelijk snapt hij ook dat het niet per definitie "kleingeestig" is om het fout te vinden dat mensen belachelijk worden gemaakt.
Ook deze puber kreeg hetzelfde lesje: http://forum.politics.be/showpost.ph...96&postcount=1

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 april 2008 om 21:25.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:23   #7
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat een kleinzerige BV's ! Voor een onnozel fotoke beginnen ze te wenen en te klagen en te zagen. Ze beseffen niet hoe ze hier gesoigneerd worden in ons land. Kijk eens naar het buitenland, daar tegenover zijn wij allemaal seuten. Ze willen alleen maar de voordelen van het BV zijn, maar als er eens iemand een onbetaald fotoke van hen neemt staat het ganse land op zijn kop. Belachelijk. Ze zouden 24/7 gestalkt moeten worden .
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:26   #8
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

En dan dat Gents gedrocht Freya : als madam wil kweken moet het ganse land stil liggen. Maar als er eens iemand een fotoke van haar neemt, ho maar..... Wat een arrogantie, wat een pretentie !
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 01:11   #9
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Wat een kleinzerige BV's ! Voor een onnozel fotoke beginnen ze te wenen en te klagen en te zagen. Ze beseffen niet hoe ze hier gesoigneerd worden in ons land. Kijk eens naar het buitenland, daar tegenover zijn wij allemaal seuten. Ze willen alleen maar de voordelen van het BV zijn, maar als er eens iemand een onbetaald fotoke van hen neemt staat het ganse land op zijn kop. Belachelijk. Ze zouden 24/7 gestalkt moeten worden .
Kweet ni, maar ik dacht dat je eerst toestemming moest geven voordat ze een foto van jou op het internet zetten?
dat is toch de wet op de privacy?
ik zou ook niet willen dat andere mensen foto's op het internet van mij plaatsen zonder mijn toestemming
Oud 10 april 2008, 01:11   #10
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
En dan dat Gents gedrocht Freya : als madam wil kweken moet het ganse land stil liggen. Maar als er eens iemand een fotoke van haar neemt, ho maar..... Wat een arrogantie, wat een pretentie !
Dat is haar goed recht.
Oud 10 april 2008, 07:51   #11
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Kweet ni, maar ik dacht dat je eerst toestemming moest geven voordat ze een foto van jou op het internet zetten?
ik zou ook niet willen dat andere mensen foto's op het internet van mij plaatsen zonder mijn toestemming
De wet op de privacy stelt niet veel meer voor hoor.
Maar ze is er nog steeds en moet enigzins gerespecteerd worden, het idee is wel goed om wat BV's door amateurs te laten flitsen maar dan kan je als alleswetende openbare omroep toch eerst effe alle bv's via de media verwittigen, nu zijn er een hoop die gewoon op reis gespot zijn, stel je voor dat iemand van die bv's/politiekers verondersteld werd te werken :s
Oud 10 april 2008, 08:13   #12
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat alleszins niet mag... Dat is een foto van het atomium op het internet zetten...
Oud 10 april 2008, 09:02   #13
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Beetje belachelijke reacties van de politiekers vind ik. Dewever wat is er verkeerd aan om gezien te worden met je kinderen of freya mega-huwelijk op hawai, 3 maand later gescheiden en dan mag ze niet gezien worden met nieuwe vriend...
doe toch es niet zo kinderachtig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 09:15   #14
Chipie
Banneling

Standaard

Tja...
Oud 10 april 2008, 11:38   #15
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

't Is natuurlijk omdat een lid van de SP.A klaagt dat de VRT snel koers moet wijzigen. Was het een 'rechtse' politicus op de foto's geweest, dan zou de VRT de man of vrouw in kwestie als 'verzuurd' afgeschilderd hebben.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:13   #16
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Die BV's zijn vaak zo hypocriet.
Met alle respect (uiteraard) maar veel van die halve en hele BV's doen alle moeite van de wereld om toch maar een klein beetje bekend te worden. Ze nemen deel aan allerlei Idolen, miss-verkiezingen, Nancy en Debbies, Celebrity shockeertoestanden... waar ze zich vaak gewillig ronduit belachelijk laten maken. Ze presenteren domme belspelletjes of playbacken een vervlogen eighties-hit met een Vlaamsche beat onder. Ze verkopen vaak hun laatste greintje zelfrespect aan Tv-programma's die sensatie beloven ten bate van de kijkcijfers. Ze verkopen hun ziel aan de commercie en linken hun ietwat bekende kop aan producten gaande van kaas tot uitvaartverzekeringen.
Eens hun doel echter bereikt en ze iet of wat bekendheid hebben, is het plotseling een schande dat van hen een domme foto verschijnt.
Wellicht klagen deze BV's nu om toch maar weer in de belangstelling te geraken daar het uiteraard hun ego streelt vast te stellen dat ze nog steeds belangrijk genoeg zijn om 'paparazzi' achter hun kont te hebben lopen. Stel u voor dat die belangstelling zou verdwijnen, ze zouden nog moeten meedoen aan Big Brother, Sterren op de Dansvloer of, nog erger, een partner zoeken via een televisieprogramma dat hen volgt tot in de slaapkamer.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:23   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
't Is natuurlijk omdat een lid van de SP.A klaagt dat de VRT snel koers moet wijzigen. Was het een 'rechtse' politicus op de foto's geweest, dan zou de VRT de man of vrouw in kwestie als 'verzuurd' afgeschilderd hebben.
Dewever heeft ook geklaagd hoor. Dewever, toevallig lid van dezelfde partij als de bevoegde minister?

maw, het zal wel een rechtse geweest wie ze gevolgd hebben.
Oud 10 april 2008, 14:15   #18
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Beetje belachelijke reacties van de politiekers vind ik. Dewever wat is er verkeerd aan om gezien te worden met je kinderen of freya mega-huwelijk op hawai, 3 maand later gescheiden en dan mag ze niet gezien worden met nieuwe vriend...
doe toch es niet zo kinderachtig
Zou jij willen dat ze heel je prive-leven op het internet zetten met foto's ZONDER uw toestemming?
Dat is niet kinderachtig
Oud 10 april 2008, 14:17   #19
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Die BV's zijn vaak zo hypocriet.
Met alle respect (uiteraard) maar veel van die halve en hele BV's doen alle moeite van de wereld om toch maar een klein beetje bekend te worden. Ze nemen deel aan allerlei Idolen, miss-verkiezingen, Nancy en Debbies, Celebrity shockeertoestanden... waar ze zich vaak gewillig ronduit belachelijk laten maken. Ze presenteren domme belspelletjes of playbacken een vervlogen eighties-hit met een Vlaamsche beat onder. Ze verkopen vaak hun laatste greintje zelfrespect aan Tv-programma's die sensatie beloven ten bate van de kijkcijfers. Ze verkopen hun ziel aan de commercie en linken hun ietwat bekende kop aan producten gaande van kaas tot uitvaartverzekeringen.
Eens hun doel echter bereikt en ze iet of wat bekendheid hebben, is het plotseling een schande dat van hen een domme foto verschijnt.
Wellicht klagen deze BV's nu om toch maar weer in de belangstelling te geraken daar het uiteraard hun ego streelt vast te stellen dat ze nog steeds belangrijk genoeg zijn om 'paparazzi' achter hun kont te hebben lopen. Stel u voor dat die belangstelling zou verdwijnen, ze zouden nog moeten meedoen aan Big Brother, Sterren op de Dansvloer of, nog erger, een partner zoeken via een televisieprogramma dat hen volgt tot in de slaapkamer.
Dat is hun eigen keuze aan welk programma ze deelnemen. snap je? HUN keuze. Niet de uwe. Als zij niet willen, is het niet.
Oud 10 april 2008, 14:43   #20
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is hun eigen keuze aan welk programma ze deelnemen. snap je? HUN keuze. Niet de uwe. Als zij niet willen, is het niet.
Het is niet omdat het hun keuze is, dat ik niet kan wijzen op de hypocrisie ervan. Hypocrisie ligt namelijk net daar waar keuzes kunnen gedaan worden, lijkt mij.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be