![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De vraag naar grondstoffen zal het aanbod overtreffen waardoor grondstoffen veel duurder zullen worden en de armoede zal toenemen. Om deze redenen heb ik nagedacht over hoe de wereld zich in de komende decennia zou moeten ontwikkelen:
- Het aandeel van virtuele producten zou moeten toenemen Met virtuele producten bedoel ik onder andere software producten. Deze producten belasten de grondstofvoorraden nauwelijks. Wanneer de hoeveelheid fysieke producten afnemen terwijl de hoeveelheid virtuele producten toenemen, kan de economie nog steeds groeien. - Er dient meer waarde gehecht te worden aan kleinere producten Veel consumenten denken altijd nog in termen van 'the bigger, the better'. We zouden ons los moeten maken van deze gedachte. Kleiner kan ook beter zijn. Klein kan ook lux zijn. Veel mensen streven bijvoorbeeld naar een grote dikke Mercedes S-klasse omdat deze auto's als lux ervaren worden. Het produceren van deze grote auto vergt echter veel meer grondstoffen dan de productie van bijvoorbeeld een Volkswagen Fox. Bovendien vergt het veel minder brandstoffen om kleinere auto's op de weg te houden. Een kleine auto kan ook met heel veel opties uitgerust worden. Heel veel mensen willen ook graag in grote huizen wonen. Grote huizen hebben niet alleen veel hogere productiekosten, ook de stookkosten vallen veel hoger uit. In deze tijden waarin Rusland af en toe de gaskraan dichtdraait lijkt het me logisch dat we de afhankelijkheid van gas verminderen. - De wereldbevolking zou kleiner moeten worden Dit spreekt voor zich. Wanneer we met minder zijn blijft er meer voor ons over. Als echter bovenstaande punten goed uitgevoerd worden, kan de bevolkingsafname beperkt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Gaat er iemand nog commentaar leveren op mijn visie?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Bedankt voor deze opbouwende reactie Zwitser. Ik kom er later nog op terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter aanvulling van uw toekomstvisie: misschien moeten we wel een nudistische cultuur ontwikkelen, zodat we ook geen grondstoffen meer hoeven te gebruiken voor kledij. Iederéén verplicht naakt, dat maakt het o.a. wapensmokkelaars en terroristen ook al moeilijker hun bezigheden verder te zetten. Diegenen die echt niet kunnen scheiden van hun lapjes stof kunnen we eventueel ook virtueel kleden. Mogelijkheden z�*t, lijkt me. Als bovendien iedereen voortaan via Google Earth (of een gelijkaardig programma) de wereld gaat verkennen, zijn we ineens ook van de toeristische industrie af, en hoeft niemand nog buiten te komen om 'er op uit' te trekken. Alwéér massa's grondstoffen uitgespaard, en het extra voordeel is het gevoelig afnemen van de milieubelastende grootschalige toeristentransporten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een heel essentieel aspect dat de komende decennia zou ontwikkeld moeten worden is het herstel van zelfbeschikkingsrecht voor volkeren.
Onder meer voor Koerden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Hahaha. Ik moet zeggen dat ik je reactie bijzonder amusant vind. Virtueel voedsel is natuurlijk geen oplossing. We zouden misschien wel voedsel kunnen produceren dat weinig landbouwgrond gebruikt, een hoge voedingswaarde heeft en veel vitamines en mineralen bevat. Zo zouden we met minder voedsel in onze dagelijkse behoeften kunnen voorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "De wereldbevolking zou kleiner moeten worden" .. maar dan letterlijk nl. de individuele mensen. Nu zitten we op een gemiddelde grootte van zo'n 1m 60 - idien we dat zouden kunnen reduceren (door genetische manipulatie) tot zo'n 40 cm zou de theoretische ruimte voor de mens toenemen. Men schat dat er momenteel ruimte is voor 15 miljard mensen,
door de verkleining van de mens zousden we zeker naar een capaciteit van zo'n 40 miljard mensen gaan...
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Definieër : zelfbeschikkingsrecht en volk...
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Minstens zo hilarisch als een turkse nederlander met een vlaamse leeuw ; ik vraag me dan ook af of een turkse nederlander met koerdische friezen en waalse armeniërs nog een beetje door dezelfde deur kunnen (of zouden we ze moeten verkleinen ?)
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat Turkse Nederlanders met Koerdische Friezen of Waalse Armeniers best door een deur kunnen.
Ik weet in ieder geval wel dat Vlamingen een goed gevoel voor humor hebben. hahaha. Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 18 maart 2008 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bonzaï mensen. Doe voor mij maar een maxi steak van een echte koe dan. 3 dagen vreten.
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
als de VS en Rusland en China nu eens een kernoorlog beginnen, dan is dit zo geregeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk de grote huizen slopen en er kleine woonsten in de plaats zetten (lees: sociale appartementsblokken van 14 verdiepingen), dat zijn je reinste Sovjet toestanden. Kalinigrad. Desastreus voor een leefomgeving, een veel te hoge bevolkingsdichtheid gaat gepaard met meer criminaliteit en een algemene verzieking van de levenssfeer. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 11 april 2008 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Waar haal je die onzin vandaan dat er te veel mensen op deze planeet zijn.Er is meer dan ruimte genoeg voor zeker het drie dubbele.Grondstoffen zijn er in overvloed voor iedereen.Wel dient er een betere verdeling te komen in ruimte.En een verstandiger gebruik van grondstoffen.Water is er ook meer dan voldoende want het vergt maar weinig kennis en werk om zoutwater drinkbaar te maken.Questie van een beetje gezond verstand te gebruiken en humane aspecten niet op een secundaire plaats te verdringen om hebzuchtige egoisten te laten heersen over een bevolkingsmassa.De oplossingen zijn voorhanden zodra je de erkenning van de momenteel heersende machten naar de beerput verwijst.Geef het geldsysteem niet de macht om de mensheid te verdringen.Want dat doen jullie zelf.Geen woorden maar daden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dat verband er zijn,dan zijn landen als China,India en Bangladesh de koning te rijk... Bij alle 3 echter,maar ook in landen als Egypte,Nigeria,is de te grote bevolking een echte rem.China is een mooi voorbeeld van een natie die ieder jaar ongeveer 50.000.000 nieuwe werkplaatsen moet creeren in hun economische zones,op straffe van stagnatie en onrust...(we kijgen stilaan de indruk dat het aan het mislukken is) Inderdaad,ik heb ooit eens eens gelezen dat een Amerikaanse professor berekend heeft dat een bevolking van 15 MILJARD mensen helemaal zou passen in de Grand Canyon,met allemaal een ruim appartement.het gaat erom wat iedere mens nodig heeft om ordentelijk te kunnen leven.Als we allemaal armoedzaaiers en keuterboertjes worden zou het theoretisch lukken,ECHTER,een dergelijke technisch onontwikkelde bevolking KAN niet aangroeien( door kindersterfte,epidemieen,misoogsten ed....ref....de lange stabiliteit van de grootte van de wereldbevolking in de vroege Middeleeuwen )... De huidige grote bevolking is veroorzaakt doordat in de meeste plaatsen in de wereld er al basisvoorwaarden op het gebied van energie,medicijnen en voedsel zijn....(dankzij oa de vrachtwagen)..maar het is een precair evenwicht.... We zijn echter NIKS met die extra miljarden monden te voederen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2008 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Turken moeten dan ook wel meedoen natuurlijk.