![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begin het onwijs zat te worden, dat gezemel over islam en integratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Nefertete : 17 april 2008 om 15:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij stoort voor�*l de wangedachte binnen onze westerse maatschappij die het volk verplicht een Midden Oosters uiterlijk ALTIJD onomstotelijk aan de islam te koppelen. Het maakt het op deze manier niet alleen moeilijk de islam te verlaten langs moslimzijde zelf, maar ook voor hen om geaccepteerd te worden bij niet-moslims.
Overigens snap ik ook niet de manier waarop multiculturalisme bij velen het ideaal blijkt te zijn, terwijl dat een maatschappij eerder verdeelt. Is het niet mogelijk om een monocultuur te hebben waarin alle huidskleuren geaccepteerd worden? Waarom worden cultuur en huidskleur aan elkaar zo gelinkt? Waarom is het zo onrealistisch om naar een smeltkroes te streven, eerder dan een apartheid als multicultuur? En last but not least: waarom wordt de erkenning dat twee bepaalde culturen niet compatibel met elkaar zijn meteen aan racisme gelinkt? Waarom wordt hevige kritiek op de islam eigenlijk aan racisme gelinkt? Het is toch geen ras? Ja, het lijkt wel dat het zo is, gezien de meerderheid in onze maatschappij het linkt aan die bruine huidskleur en daar stopt het ook.
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Dat hangen tussen twee culturen is een perpetuum mobile.
De generatie van de jaren ´60 van vorige eeuw liet zijn kinderen overkomen in het kader van wet op de gezinshereniging in de jaren ´70. Die kinderen leefden tussen twee culturen. De meerderheid van die kinderen huwden in de jaren ´80 en kregen kinderen die leefden tussen twee culturen en waarvan de meerderheid koos voor de cultuur van hun ouders. Die kinderen huwden in de jaren ´90 en kregen weer kinderen die leefden... Da capo al fine!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 18 april 2008 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Marokkaans-Nederlandse jongeren hebben het gevoel dat ze moeten kiezen tussen de islam en hun thuiscultuur en de Nederlandse normen en waarden."
In een normaal land zou men hen de keuze ook echt laten maken, om hen vervolgens de gevolgen verbonden aan die keuze te laten ondergaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() ²
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Omdat er toen geen werkzekerheid was, en ze bovendien ongeletterd waren, hadden ze hun kinderen dan ook niet laten overkomen. Indertijd gingen er ook teleurgestelden terug, zoals mijn oom. Rond 1980 kwamen dan de kinderen naar België. Het ging om kinderen die niet gehuwd waren (oudste schommelt rond 18 jaar). Zij die al gehuwd waren bleven in Marokko of kwamen met de echtgenoot mee, indien deze zich hier ook bevond. Zo heb ik bv een zus nog in Marokko wonen. Ik ben zelf begin dertig en behoor tot de tweede generatie Marokkanen. Als ik de generaties met elkaar vergelijk kan ik het volgende vaststellen: 1. de eerste generatie leeft volledig volgens de eigen cultuur 2. de tweede generatie nog maar 50% volgens de eigen cultuur. Wij zitten dus letterlijk in het midden en maken een identiteitscrisis mee. Vandaar dat ik altijd op het Vlaams Belang kap, want ze maken het ons er niet gemakkelijker op. ![]() 3. de derde generatie, mijn kinderen, leven voor 80% volgens de europese cultuur. Zij gaan ook minder naar het geboorteland van de ouders, omdat mijn leeftijdgenoten ook meer investeren in het leven in België dan de eerste generatie gedaan heeft. Doordat wij het liefst voor een mooie wagen en woning sparen, krijgen onze kinderen ook minder kansen om het geboorteland van de ouders te leren kennen. Daarom dat Marokko ook campagnes lanceert om ons op andere gedachten te brengen (meermaals aan bod gekomen hier). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Moby : 22 april 2008 om 03:27. |
![]() |
![]() |