Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 16:06   #1
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard hè, atheist? kom hier

welkom atheist
ikke moslim, geloven in de Schepper die alles geschappen heeft en met alles bedoel ik alles wat gemaakt is, veroorzaakt is, een begin heeft, alles wat verandert, alles wat nieuw is.

De Schepper zelf is niet geschappen want die is Uniek en die is de Enige, Eeuwig, dus de Eerste zonder begin en de Laatste zonder einde.

Jullie atheisten echt raar volk, soms roepen jullie humanisme en soms wetenschap maar niks humanisme en niets wetenschap, de grootste massamoordenaars zijn atheisten .. ah ja natuurlijk is er verschill tussen bijvoorbeeld liberale atheist en marxistische atheist maar that's not the point , die liberale atheisten vind je ook de grootste imperialisten.. tjah! wetenschap werkt ook tegen jullie verzinningen zoals bijvoorbeeld die scheppingsbeeld genoemd "toeval" mmmm maar God does not play dice with the universe. by Albert Einstein .. hahaha en die praatjes van vroeger Democritus worden niet meer verkocht want die zijn oud geworden en al die materialistische dromen in daglicht waren in feite dood gegaan maar Hegel kwam het een nieuwe kleren geven nog zog; dialectiek!! waw en dan laater heeft Marx (een Jood die mensen zonder verstand uitlachtte) zijn ideeën d'rop gebaseerd eeeek!.

Een van de bekendste atheisten Antony Garrard Newton Flew was zo'n ongelofelijke atheistische fanaat maar met de nieuwe wetenschappelijke theorieen zoals big-bang en het expanderen van het heelal, keerde hij zich tegen het atheisme en schreef There Is a God: How the World's Most Notorious Atheist Changed His Mind samen met twee of meerdere auteurs.

De grootste filosofen geloven in de Schepper zoals Plato, Plotinus, Aristoteles, al-Farabi, al-Kindi, Averroes (Ibn Rushd) - Avicenna ..

De grote wetenschappers die invloed hebben binnen het ontwikkelen/evolueren van de natuurlijke wetenschap geloven allemaal in de Schepper zoals bijvoorbeeld: de grondlegger van empirische wetenschap Ibn al-Haytham, Al-Khwarizmi, Nicholas Copernicus, Francis Bacon, Johannes Kepler, Galileo Galilei, Rene Descartes, Isaac Newton, Robert Boyle, Michael Faraday, Gregor Mendel, Gregor Mendel, Max Planck, Albert Einstein ..
Zie ook :
50 NOBEL LAUREATES
AND OTHER GREAT SCIENTISTS
WHO BELIEVE IN GOD
(This book is an anthology of well-documented quotations.
It is a free e-book.)

nou ja! ik begrijp de atheisten van vandaag gewoon niet, hoe kan mens met zijn verstand geloven dat alles hier uit niets is gekomen of gewoon toeval en gewoon alles materie.

Ik heb dingen dat materie niet heeft zoals de wil om iets te kiezen dus hoe kan materie die dat zelf niet heeft de wil voor mij geven of verstand om na te denken, liefde, angst, hoop, blijheid, gevoelens, emoties en ga zo verder.

Punt twee is dat het heelal aan het verandere is, dus er is een oorzaak of orzaken die deze verandering veroorzaken maar deze oorzaak mag niet eeuwig zijn anders kan het heelal niet veranderen als de oorzaak naar achter infitief is dus zonder begin dan geen verandering (onmogelijk!!) en de eerste mag dus niet de materie zelf zijn want materie heeft dezelfde eigenschappen die nu aan het veranderen zijn en materie kan dus niet geven wat ze zelf niet heeft zoals het organiseren van heelal en het veroorzaken van leven op aarde enzovoorts.

Ja, maar dat is ook niet wat ik hier graag met de athaaaaaisten wil bespreken, het gaat om het leven.

Waarom leef jij dan ?
Gij weet ikke moslim leef en geloof God heeft mij geschappen met verstand om na te denken en ook een vrijheid gegeven om te kiezen en dan boodschappers naar mijn gestuurd met een boodschap die voor mij uitlegt hoe, wat en waarom.. ik leef om goed te doen en regels van God respecteren maar regeltjes van de mensen niet als voorbeeld nemen en dan ga ik dood en dan word ik ofwel beloond met rust in paradijs ofwel word ik gestraft of of ..

Ja, maar ik ben moslim .. en jij ? waarom leef jij?
Stel je bent vandaag 23 jaar oud en je weet niet wat er morgen ga gebeuren voor je en misschien iets erg of ziek of iemand verliezen of of .. er kan van alles gebeuren en niemand verzekert jou dat je een goed leven gaat leven morgen of binnen 1 minuut laat staan morgen .. ja en misschien ben jij nu 50 jaar oud en als je naar achter kijkt dan wil je gewoon nog leven want wat voorbij is , is voorbij en betekent niets .

Een voorbeeld: jij bent rijk en je rijdt met alle soorten auto's en jij woont in een mooie natuurlijke plekje in verschillende villa's omgrensd door alle soorten bloemen en mooie dingen en je hebt verschillende mooie jonge vrouwen en dienst alles in orde.. maar als je op één dag of één uur heel erg ziek valt, dan geloof mij dat al die dagen die voorbij zijn niets zullen betekenen en gij kunt dat uur niet door die 50 jaar mooie leven vervangen maar je gaat lijden.

Nou ja er zijn veel boodschappers of profeten gekomen die hebben gezegd wij hebben een boodschap van God en jij bent een schepping en dit of dat mag je dus niet doen, dit is de waarhied, dat is kwaad enzovoort .. ja, waarom zou je ze dus niet geloven.

Meneer atheist x, iemand heeft gebeld en vroeg naar jou:
Dit kan je geloven of niet geloven op basis van hoe realistisch en geloofwaardig het kan zijn, maar als ik met jou geen bewijzen wil bespreken over wat, hoe en waarom van dit leven dan kan ik het gewoon met probabiliteit aanpakken, dus hoe groot is de kans dat dit leven niets is en hoe groot is de kans dat dit leven met een doel is zoals dit berichtje dat je nu aan het lezen bent.

Geef mij dan iets dat geen doel heeft?
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:02   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe groot is de kans dat dit leven niets is en hoe groot is de kans dat dit leven met een doel is...
Als u die vraag met kansberekening wil aanpakken lijkt me het meest correcte antwoord: 50/50

Het verschil tussen 'gelovigen' en 'atheisten' lijkt me fel overroepen. Bij beide groepen heb je mensen die het leven respecteren en anderen die dat bijna niet doen. 't is maar een woord verschil.

Atheisten zijn dikwijls niet 'meer' dan vrijdenkende gelovigen.

Atheisten hebben geen instituut, zoals een 'kerk', dat hun beschermd tot zelfs na de dood. Het heeft dus niet veel voordelen atheist te zijn. Het is dan ook niet zozeer iets dat je kiest maar juist niet kiest, dat atheisme.

Voor de rest... Ik beschouw mezelf als religieus, maar ik hang geen specifieke godsdienst aan. Wat ben ik nu in uw ogen?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:18   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets kan een doel hebben, maar daarom weet je nog niet wat dat doel is en van wie of wat het komt, of voor wie het een doel is.

De vraag naar de zin/het doel van het leven kan voor u zinvol zijn, maar voor een ander niet.

De strijd van de mens tegen de mens lijkt mij vrij zinloos.

De vraag naar de 'zin' is een rationalisatie van iets wat niet op die wijze te beantwoorden is. Vrij zinloos zou een rationalist moeten concluderen.
Oud 7 april 2008, 19:34   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Jullie atheisten echt raar volk, soms roepen jullie ....
Voor u uw religie, en voor ons onze religie.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:29   #5
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welkom atheist
ikke moslim, geloven in de Schepper die alles geschappen heeft en met alles bedoel ik alles wat gemaakt is, veroorzaakt is, een begin heeft, alles wat verandert, alles wat nieuw is.

De Schepper zelf is niet geschappen want die is Uniek en die is de Enige, Eeuwig, dus de Eerste zonder begin en de Laatste zonder einde.

Jullie atheisten echt raar volk, soms roepen jullie humanisme en soms wetenschap maar niks humanisme en niets wetenschap, de grootste massamoordenaars zijn atheisten .. ah ja natuurlijk is er verschill tussen bijvoorbeeld liberale atheist en marxistische atheist maar that's not the point , die liberale atheisten vind je ook de grootste imperialisten.. tjah! wetenschap werkt ook tegen jullie verzinningen zoals bijvoorbeeld die scheppingsbeeld genoemd "toeval" mmmm maar God does not play dice with the universe. by Albert Einstein .. hahaha en die praatjes van vroeger Democritus worden niet meer verkocht want die zijn oud geworden en al die materialistische dromen in daglicht waren in feite dood gegaan maar Hegel kwam het een nieuwe kleren geven nog zog; dialectiek!! waw en dan laater heeft Marx (een Jood die mensen zonder verstand uitlachtte) zijn ideeën d'rop gebaseerd eeeek!.

Een van de bekendste atheisten Antony Garrard Newton Flew was zo'n ongelofelijke atheistische fanaat maar met de nieuwe wetenschappelijke theorieen zoals big-bang en het expanderen van het heelal, keerde hij zich tegen het atheisme en schreef There Is a God: How the World's Most Notorious Atheist Changed His Mind samen met twee of meerdere auteurs.

De grootste filosofen geloven in de Schepper zoals Plato, Plotinus, Aristoteles, al-Farabi, al-Kindi, Averroes (Ibn Rushd) - Avicenna ..

De grote wetenschappers die invloed hebben binnen het ontwikkelen/evolueren van de natuurlijke wetenschap geloven allemaal in de Schepper zoals bijvoorbeeld: de grondlegger van empirische wetenschap Ibn al-Haytham, Al-Khwarizmi, Nicholas Copernicus, Francis Bacon, Johannes Kepler, Galileo Galilei, Rene Descartes, Isaac Newton, Robert Boyle, Michael Faraday, Gregor Mendel, Gregor Mendel, Max Planck, Albert Einstein ..
Zie ook :
50 NOBEL LAUREATES
AND OTHER GREAT SCIENTISTS
WHO BELIEVE IN GOD
(This book is an anthology of well-documented quotations.
It is a free e-book.)

nou ja! ik begrijp de atheisten van vandaag gewoon niet, hoe kan mens met zijn verstand geloven dat alles hier uit niets is gekomen of gewoon toeval en gewoon alles materie.

Ik heb dingen dat materie niet heeft zoals de wil om iets te kiezen dus hoe kan materie die dat zelf niet heeft de wil voor mij geven of verstand om na te denken, liefde, angst, hoop, blijheid, gevoelens, emoties en ga zo verder.

Punt twee is dat het heelal aan het verandere is, dus er is een oorzaak of orzaken die deze verandering veroorzaken maar deze oorzaak mag niet eeuwig zijn anders kan het heelal niet veranderen als de oorzaak naar achter infitief is dus zonder begin dan geen verandering (onmogelijk!!) en de eerste mag dus niet de materie zelf zijn want materie heeft dezelfde eigenschappen die nu aan het veranderen zijn en materie kan dus niet geven wat ze zelf niet heeft zoals het organiseren van heelal en het veroorzaken van leven op aarde enzovoorts.

Ja, maar dat is ook niet wat ik hier graag met de athaaaaaisten wil bespreken, het gaat om het leven.

Waarom leef jij dan ?
Gij weet ikke moslim leef en geloof God heeft mij geschappen met verstand om na te denken en ook een vrijheid gegeven om te kiezen en dan boodschappers naar mijn gestuurd met een boodschap die voor mij uitlegt hoe, wat en waarom.. ik leef om goed te doen en regels van God respecteren maar regeltjes van de mensen niet als voorbeeld nemen en dan ga ik dood en dan word ik ofwel beloond met rust in paradijs ofwel word ik gestraft of of ..

Stel je bent vandaag 23 jaar oud en je weet niet wat er morgen ga gebeuren voor je en misschien iets erg of ziek of iemand verliezen of of .. er kan van alles gebeuren en niemand verzekert jou dat je een goed leven gaat leven morgen of binnen 1 minuut laat staan morgen .. ja en misschien ben jij nu 50 jaar oud en als je naar achter kijkt dan wil je gewoon nog leven want wat voorbij is , is voorbij en betekent niets .

Een voorbeeld: jij bent rijk en je rijdt met alle soorten auto's en jij woont in een mooie natuurlijke plekje in verschillende villa's omgrensd door alle soorten bloemen en mooie dingen en je hebt verschillende mooie jonge vrouwen en dienst alles in orde.. maar als je op één dag of één uur heel erg ziek valt, dan geloof mij dat al die dagen die voorbij zijn niets zullen betekenen en gij kunt dat uur niet door die 50 jaar mooie leven vervangen maar je gaat lijden.

Nou ja er zijn veel boodschappers of profeten gekomen die hebben gezegd wij hebben een boodschap van God en jij bent een schepping en dit of dat mag je dus niet doen, dit is de waarhied, dat is kwaad enzovoort .. ja, waarom zou je ze dus niet geloven.

Dit kan je geloven of niet geloven op basis van hoe realistisch en geloofwaardig het kan zijn, maar als ik met jou geen bewijzen wil bespreken over wat, hoe en waarom van dit leven dan kan ik het gewoon met probabiliteit aanpakken, dus hoe groot is de kans dat dit leven niets is en hoe groot is de kans dat dit leven met een doel is zoals dit berichtje dat je nu aan het lezen bent.

Als christen vind ik het wel goed gezegd. Tussen haakjes geschapen is met één 'p'.

Alleen , het is niet omdat iemand geloofd in God , dat hij of zij beter is dan iemand die atheïst is. In de praktijk kunnen die 'gelovigen' nogal eens serieus tegenvallen.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:32   #6
Mrs. Slocombe
Vreemdeling

Standaard

Het enige wat religies veroorzaken, zijn oorlogen.
Oud 7 april 2008, 20:40   #7
josbedal
Vreemdeling

Standaard

Ik snap als lid van "een echt raar volk" niet waarom gelovigen beweren dat god niet gemaakt is. Waarschijnlijk is mijn verstand hiervoor te klein waardoor ik niet kan begrijpen dat er iets bestaat wat niet gemaakt is. Maar we zijn dan ook maar mensen he

Trouwens: ik beschouw mij niet als een soort lid van het atheïsme maar iemand die op gebied van geloof zijn eigen mening heeft en daarvoor tot geen enkele groep moet behoren.

Mijn excuses als mijn post geen mooi en logisch geheel vormt

Mvg, Joeri
josbedal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:56   #8
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Als christen vind ik het wel goed gezegd. Tussen haakjes geschapen is met één 'p'.
welkom christen
christenen en joden zijn mensen van het boek
het boek is eigenlijk de bijbel, dus oude en nieuwe testament samen of beter gezegd de tora en de evangelies.

ik als moslim geloof ook in die boeken en in alle profeten omdat wij gelove da ze allemaal dezelfde boodschap hebben gebracht en dat is tawhied (God is 1, dus aanbid hem = jouw geloof en jouw leven volgens de regels van God en niet volgens regeltjes van mensen en/of eigen begeertes en dit is islam , niet complex en heel simpel).

maar christenen hebben een andere godsbeeld en dat accepteren we niet, jezus (de mens profeet) is ook god of een zoon god en dan nog maria de moederfunctie geven en de god is dood gegaan en dan opgestaan en al die verhalletjes accepteren we niet, dus een heel huishouden zeg maar en dit is tegen de boodschap van Mozes, Jezus en Muhammed.

Citaat:
Alleen , het is niet omdat iemand geloofd in God , dat hij of zij beter is dan iemand die atheïst is. In de praktijk kunnen die 'gelovigen' nogal eens serieus tegenvallen.
Een atheist die bakker is en brood kan maken is beter dan een moslim die dan ni kan doen wanneer ik honger heb en brood wil hebben.
Oud 7 april 2008, 21:10   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een atheist die bakker is en brood kan maken is beter dan een moslim die dan ni kan doen wanneer ik honger heb en brood wil hebben.
En als die atheist evenmin een brood kan bakken, is hij/zij dan 'slechter' als de moslim?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 april 2008 om 21:15.
Oud 7 april 2008, 21:13   #10
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mrs. Slocombe Bekijk bericht
Mensen voeren van alles oorlogen , waarom dan niet voor religie? Religie is het probleem niet.
Oud 7 april 2008, 21:13   #11
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik ben atheïst; reeds vanaf ik enigszins over deze materie kon 'nadenken'
toen ik wetenschappen ging studeren (ik zit in een biochemische richting), kan je gewoon niet geloven dat god alles geschapen heeft... in mijn richting zit geen enkele diepgelovige die dit dan ook verkondigt (en er zitten wel degelijk enkele christenen, joden en islamieten tussen... maar geen practiserende, wel toch geen fanatieke die alles tot op de letter geloven).

mijn 'oorzaken van deze overtuiging':
- de christelijke Kerk verkondigt gelijkheid, naastenliefde,... bladiebladiebla, maar is bijgod (hihi) het rijkste instituut ter wereld. Waarom verkopen ze hun paleizen niet en zetten ze met het geld geen OCMW-woningskes? beats me.... zo'n hele hofhouding en gedoe... da moet wa kosten
- al die oorlogen in de naam van de religies
- over islam: de sharia... i mean..... hellow 600 jaar terug!

ff te verduidelijking, ik vind mijzelf niet meer, maar zeker ook niet minder, dan de mensen die dwepen me de 'alleswetende goddelijke wijsheid'. Iedereen zijn geloof of ongeloof, niet waar...

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 april 2008 om 21:15.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:14   #12
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 april 2008 om 21:15.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:23   #13
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
welkom christen
christenen en joden zijn mensen van het boek
het boek is eigenlijk de bijbel, dus oude en nieuwe testament samen of beter gezegd de tora en de evangelies.

ik als moslim geloof ook in die boeken en in alle profeten omdat wij gelove da ze allemaal dezelfde boodschap hebben gebracht en dat is tawhied (God is 1, dus aanbid hem = jouw geloof en jouw leven volgens de regels van God en niet volgens regeltjes van mensen en/of eigen begeertes en dit is islam , niet complex en heel simpel).

maar christenen hebben een andere godsbeeld en dat accepteren we niet, jezus (de mens profeet) is ook god of een zoon god en dan nog maria de moederfunctie geven en de god is dood gegaan en dan opgestaan en al die verhalletjes accepteren we niet, dus een heel huishouden zeg maar en dit is tegen de boodschap van Mozes, Jezus en Muhammed.

Het is eigenlijk nog straffer, Jezus is de Schepper in het vlees. Gekomen om onze schuld en straf op Hem zelf neer te laten komen. Dat is pas liefde. Vergeet het dat iemand de hemel binnenkomt met een hart dat niet zijn naaste kan liefhebben als zichzelf, wie naaste ook mag zijn: moslim, jood, christen , atheïst, boeddist , communist , blank, zwart, arabier, chinees enz.....

Die Maria cultus is niet bijbels, er staat trouwens heel weinig geschreven over haar in de bijbel. Het is een katholiek dogma.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 7 april 2008 om 21:24.
Oud 7 april 2008, 21:45   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Eerst en vooral; ik beschouw mezelf niet als atheïst. Ook niet als theïst. Ik ben beland op een vage grens tussen agnosticisme en deïsme. Met een interesse in procestheologie.

Citaat:
welkom atheist
Nou, dat is fijn voor jou.

Citaat:
Alles is uniek, meen ik. God, maar ook jij, en ik.

Citaat:
Hier zou ik zeggen: leer schrijven --- dat sterkt de mogelijke seriositeit. Maar ik denk dat hier helemaal geen seriositeit in vervat kan zitten.

Citaat:
Hij beschouwt zich als een deïst, dat klopt. Ik denk wel dat je even moet opzoeken wat een deïst is.

Citaat:
Plato en Aristoteles, geen twee filosofen die de laatste honderdvijftig jaar zo afgekraakt zijn --- en volledig terecht.

Citaat:
In een context waarin het geloof het denken overheerst, lijkt me dat ook logisch én zinnig. Wetenschap en geloof radicaal uit elkaar plaatsen (nominalisme &c.) leidt tot fideïsme en fundamentalisme. Wetenschap en geloof zoeken elkaar dus regelmatig op bij verstandige geesten.

Citaat:
Alles wat bestaat, is (of wordt). Materie is alles wat bestaat --- ideeën zijn daar slechts een schaduw van.

Maar ik hoor jou vast en zeker niet beweren dat God geen materie is?

Citaat:
Waarom leef jij dan ?
Om waarde te vinden in mijn revolte tegen het absurde van de werkelijkheid.

Citaat:
Gij weet ikke moslim
Probeer je nu een stereotype voor te zetten?

Citaat:
leef en geloof God heeft mij geschappen met verstand om na te denken en ook een vrijheid gegeven om te kiezen en dan boodschappers naar mijn gestuurd met een boodschap die voor mij uitlegt hoe, wat en waarom.. ik leef om goed te doen en regels van God respecteren maar regeltjes van de mensen niet als voorbeeld nemen en dan ga ik dood en dan word ik ofwel beloond met rust in paradijs ofwel word ik gestraft of of ..

Je zit vast in een goed/kwaad-gedachte, een slavenmoraal. Je hebt Nietzsche nog niet gelezen.

Goed, je bent zwak --- de mens is zwak, quoi? Dat levert nog geen gezagsargument op.

Citaat:

Ik geloof dat zowel Epicuristen als Stoïcijnen (als Cynici) dat meer dan tweeduizend jaar geleden reeds hebben bevestigd. En dan?

Citaat:
Omdat uw boodschappers en profeter louter idee-fixen zijn? Geist? Producten van de persoonlijke begeestering?

Citaat:

Proselytisme is jouw doel, zoveel is duidelijk.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 april 2008 om 21:46.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:49   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle christenen erkennen Jezus als levende God. Doorheen de geschiedenis dachten veel leren daar anders over --- en veel gelovigen eveneens.
Oud 7 april 2008, 22:17   #16
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou 'n atheist of ongelovige geen universele scheppingskracht kunnen aanvaarden, zonder de bijkomende toeters en bellen van een religie ?
En waarom zou ik mijn geestelijke verwondering en spiritueel aanvoelen van m'n natuurlijke zelf en m'n omgeving laten versluieren, door zgn wetten en regels waarvan 'men zegt' dat ze door een 'god' gedicteert zijn ?

Aldus, kan een gelovige als jij met de hand op het hart zeggen, dat zijn religieus leven meer vervulling biedt dan de levende spiritualiteit van een ongelovige thomas ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 april 2008 om 22:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 22:21   #17
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als u die vraag met kansberekening wil aanpakken lijkt me het meest correcte antwoord: 50/50

Het verschil tussen 'gelovigen' en 'atheisten' lijkt me fel overroepen. Bij beide groepen heb je mensen die het leven respecteren en anderen die dat bijna niet doen. 't is maar een woord verschil.

Atheisten zijn dikwijls niet 'meer' dan vrijdenkende gelovigen.

Atheisten hebben geen instituut, zoals een 'kerk', dat hun beschermd tot zelfs na de dood. Het heeft dus niet veel voordelen atheist te zijn. Het is dan ook niet zozeer iets dat je kiest maar juist niet kiest, dat atheisme.
hahaha 50/50 ?? dit is niet eerlijk mannetje!!
Als je 99/1 zegt dan is het wel geloofwaardig maar 50/50 is niet realisitsch, kijk bijvoorbeeld als je naar een winkel gaat en je staat daar in de winkel, hoe groot is de kans dat je daar een doel heeft en hoe groot is de kans dat je daar geen doel heeft ?

Forget about 50% my friend.

Ook al het echt zo is 50/50, ga je dan riskeren ??
Ik kom naar jou en ik zeg "oy meneer, er is een gevaarlijke dier aan de deur"! geloof mij man, als de kan 1% dat het waar is, ga je niet durven naar buiten te gaan .

Jij zegt :" Atheisten zijn dikwijls niet 'meer' dan vrijdenkende gelovigen!" en de moslims, budisten, christenen, joden.. dan niet of wa ??!
Volgens mij kan een atheist nadenken en de beste PC in media markt uitkiezen, maar over de Schepper, toeval, materie en die andere dingen denken ze helemaal niet na, ze schakelen hun verstand uit en dan komen ze met kleuter argumentjes "ja religie oorlog" of "relgie is onderdrukking en je moet naar kerk en dit en dat" .. ja, de kerk heeft het ook altijd verkeerd aangepakt zeker maar wij hebben geen "kerk" in de islam en de moskee is niets anders dan een plaats waar een groep samenkomt om samen te bidden zoals een school waar een groep samenkomt om les te volgen en de rest is de mens en zijn Schepper rechtsreeks zonder tussenkomst van toeters en bellen.

Citaat:
Voor de rest... Ik beschouw mezelf als religieus, maar ik hang geen specifieke godsdienst aan. Wat ben ik nu in uw ogen?
In mijn ogen ben je iemand die verdwaald is !! hahahahah
Je bent de weg kwijt maar vergeet niet, er is altijd:
waarheid vs. valsheid
goed vs. kwaad

Oud 7 april 2008, 22:23   #18
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Voor u uw religie, en voor ons onze religie.
Absoluut, jij hebt gelijk!
segg, de atheisten kunnen soms echt iets nuttig en waar zeggen hoor, vergeet het niet.

Islam is dien en dien hebben ze met religie of godsdienst vertaald en ben nooit akkoord met deze vertaling, ik ga op een dag een topic creeren over betekenis van Dien.
Oud 7 april 2008, 22:29   #19
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Dank u wel
Een christen die toch een doel heeft op dit forum, tenminste typefouten verbeteren, de atheisten kunnen heel veel van jou leren.

Ja, ik schrijf het altijd zoals k 't uistpreek.

Citaat:
Een moslim die geen uien eet als hij naar school gaat is beter dan een atheist die dat wel eet en zijn collega's met die geur lastig valt.

Een atheist die zijn afwezige collega op de hoogte brengt van de les is beter dan een moslim die dat niet doet.

In die zin heb je wel gelijk, maar in het algemeen hebben we waarheid en vaslheid en waarheid is dus beter natuurlijk.

Kijk, stel je wilt naar brussel gaan en jij vraagt twee mannen, 1 zegt je moet trein richting mechelen pakken en een andere zegt dat je trein richting deurne moet pakken = dus je hebt hier waar en vals en natuurlijkheid is de waarheid beter dan de valsheid zonder twijfels.

Islam absoluut zonder twijfels beter dan atheisme.
Oud 7 april 2008, 22:31   #20
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mrs. Slocombe Bekijk bericht
Nee, dit is niet waar! als je zegt dat er mensen zijn die misbruik maken van religies dan heb je gelijk maar in de praktijk en als je de geschiedenis leert dan zie je zeer waarschijnlijk dat de materialistische ideologieën systemen zijn die oorlogen veroorzaken.

Uw droom is zeer zeer zeer oud, die droom werkt met een processor die 1+1 in 2 jaar kan berekenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be