![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: McCain's acceptance speech | |||
Saai, weinig concreet, en de man heeft geen enkel charisma |
![]() ![]() ![]() |
9 | 31,03% |
Saai maar bevatte wel duidelijke elementen die duidelijk maken dat hij de figuur van de status quo is |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
De speech zat goed ineen en een paar punten konden me boeien, maar ik was niet overtuigd |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
Goede speech, McCain draagt na het zien ervan mijn voorkeur weg |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Excellente speech, McCain is the future!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
Niet gezien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon een poll over McCain's acceptance speech.
Persoonlijk vind ik de man wel sympathiek, maar hij behoort toch eerder in een museum dan op een podium voor de toekomst van Amerika. Wat gij?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
je kan de hele speech hier lezen: http://www.iht.com/articles/2008/09/...ech.php?page=1
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik had niet de gelegenheid de speech te bekijken, maar heb wel de inhoud gelezen.
Voor McCain als persoon èn politicus heb ik heel wat respect. Hij heeft een aantal echte overtuigingen en dat vind ik belangrijk. Al is hij uiteraard ook niet zonder persoonlijke en politieke fouten (bv. Keating-schandaal, persoonlijke opvliegendheid, enz.). McCain lijkt mij ook vrij degelijk, bekwaam en intilligent. Charisma heeft hij echter helemaal niet en het is voor mij een raadsel hoe hij de disparate coalitie die de Republikeinse Partij is (economisch libertaire vleugel vs religieuze hardliners; nationalisten vs internationalisten; enz.) bijeen gaat houden. Die succesvolle coalitie werd gesmeed door Ronald Reagan die wel een charismatisch en bezielend figuur was en die die tegenstellingen kon overstijgen. Ik vrees dat McCain dat veel minder kan. Eigenlijk is hij een soort George Herbert walker bush, en we weten hoe het die vergaan is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net een artikeltje over die speech gelezen. Heeft iemand een linkje naar een video?
Als mensen zich nog afvragen waarom ik zo kan kappen op de belgique media, dan heb je hier het antwoord. Een licht te verteren maar tegelijk to the point artikel dat enkele heel belangrijke observaties naar voor brengt. Een artikel als dit zal ik nooit lezen in De Standaard, dat is gedegradeerd van kwaliteitskrant naar copy/paste van Belga aangevuld met wat roddels over Amy Winehouse en andere boekskes-vedetten en dat qua journalistieke inbreng niet verder meer komt dan wat bashen via redactie-commentaar en gast-columnisten. Eigenlijk... de enige keren dat ik in De Standaard (ik ben niet zo thuis bij De Morgen, maar hun site geeft woord voor woord hetzelfde weer als DS), ons aller bejubelde kwaliteitskrant, nog eens een artikel lees waarvan ik denk "wow... nog eens een artikel dat inhoudelijk gaat en niet de rang binnen het Groot-Oosten van de journalist in kwestie beoogt", blijkt er steevast een copyright symbooltje onder te staan met daarnaast "NRC Handelsblad" of zo. Het was ooit anders... Maar even verder on-topic: Ik begin dit interessant te vinden. Voor mij was het tot nog toe kiezen tussen een Obama die te slijmerig lijkt om goed te zijn (zeker in de US met hun mega-campagnes) en een ouwe bok die werd beschreven als een continuiteit van Bush den Tweede. Nu heb ik dus wel echt dat gevoel dat McCain begint te beseffen dat de VS niet verder kan zoals ze nu bezig zijn en dat hij zijn partij daarin moet meekrijgen. Met conservatieve Palin (enne... voor haar leeftijd is ze nog steeds miauwkes...) probeert de GOP z'n Bible-belters mee te krijgen in een verhaal dat door Obama is geschreven: "change". Benieuwd of dat gaat lukken. McCain is bang van de partij en de partij is bang van McCain. Het wordt nog interessant. Ik spreek verder geen voorkeur uit voor noch Obama, noch McCain. Evenzeer als in de belgique politiek denk ik over die van de US ook: "Eerst zien en dan geloven". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Hilarisch vooral toen McCain "drill, drill, drill, and we need more coal too" riep, waarbij de camera inzoemde op een Republikein met spandoek: "McCain = environmental leadership".
Te grappig voor woorden gewoon. Hoe halen ze het toch in hun hoofd, vraagt een mens zich af.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik moet zeggen dat er nog weinig overblijft van de McCain die campagne voerde tegen George W en de evangelicals durfde aanpakken. Helaas heeft hij het dan niet gehaald want in 2000 zag ik hem wel zitten als president ipv Al Gore. Helaas is zijn vlam nu wat uitgedoofd en zat er nog weinig vuur in zijn speech.
Laatst gewijzigd door longhorn : 5 september 2008 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 5 september 2008 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
"And let me just offer an advance warning to the old, big- spending, do-nothing, me-first, country-second crowd: Change is coming." Maar ik ben in wat zij 'het buitenland' noemen (en annexeren). En daar zie ik geen beloftevolle woorden van 'change'. Meer iets van 'take a chance'. Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() al 45 jr geleden dat een kandidaat verklaarde de mob eens te gaan aanpakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mc Cain for president
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind yankees per definitie niet sympathiek. Het zijn allemaal luide, dikke, domme en vulgaire imperialisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() "Change" komende uit de mond van een linksmens betekent doorgaans een van de volgende twee zaken:
1) een eufemisme voor "meer sinterklaaspolitiek met hogere belastingen die onze economie naar de kloten gaat helpen" 2) krankzinnige sociale experimenten en het ondergraven van het klassiek gezin als de bouwsteen van de maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe iemand dat met een serieus gezicht kan zeggen snap ik dus niet hé. Afvoeren en van dn berg gooien moesten ze met zo'n onmensen doen, niet selecteren voor president van het "machtigste land".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() McCain weet ik tenminste waar hij voor staat. Obama vertrouw ik voor geen haar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Da's juist. Zie de quote hieronder in mijn signature. Zelfs ultra-rationele topwetenschappers gaan met u akkoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat mag. Als ik hier zou zeggen (ik doe het niet - foei foei foei !!!) dat alle immigranten probleemgevallen zijn, is het kot te klein. Maar alle Amerikanen mogen wel platte dommerikken genoemd worden. Mijn ouders zijn Amerikanen, lulhannes ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Ik moet die republikeinen gewoon niet. De enige tactiek die ze telkens gebruiken is de andere partij zwart te maken terwijl ze zelf degene zijn met de meeste schandalen. Nu zitten ze bv om de 5 minuten McCain op te hemelen als een oorlogsheld, terwijl ze vietnamveteranen die nog nooit met John Kerry (3 purple hearts) hebben gevochten met modder hadden laten gooien in 2004.
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |