![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is dus het type nieuws waar ik altijd al voor vreesde het op een dag te moeten lezen.
(Vooral als landen met een minder goede technologie zomaar vanalles in de ruimte beginnen te schieten.) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me sterk dat zo'n voorwerpje Armageddon gaat betekenen?
Enfin, als het al schade doet, is het vergelijkbaar met 'random vliegtuig' van hetzelfde gewicht en grote dat neerstort.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Paniek! We gaan allemaal dood! Het einde der tijden is nabij! Bezin u nu het nog kan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() It will burn !
Ik dacht dat er van MIR brokstukken de oppervlakte hebben bereikt, maar vergeet niet dat sattelieten meestal zo licht mogelijk worden gemaakt, en bijgevolg niet echt resistent zijn tegen re-entry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() LOL ik lees nu pas : 10 ton. Dat is een gigantisch monster. Envisat, ter grootte van een lijnbus, was 8 ton.
Ok er kunnen nu wel eens stukken de aarbodem halen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Als dat uw grootste schrik is, prijs u gelukkig.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Het ruimtestation Skylab van de NASA is in 1979 neergestort in Australië. Dit zou het grootste stuk zijn dat de aardbodem heeft bereikt :
![]() |
#8 |
|
![]() Ik weet dat bij ISS de snelheid voortdurend verminderd wordt door wrijving,waardoor de gemiddelde afstand tot de aarde steeds maar verkleint. Voortdurend moet het ISS dan ook snelheid bijkrijgen, en meestal doen Shuttles dit als ze een bezoek brengen aan het station.
Maar het ISS is dan ook erg laag (400 km), wat eigenlijk pootje baden in de atmosfeer is. Hoe zit dit met "expendable" onbemande objecten. Tavek?
![]() |
#9 |
|
![]() De gevolgen zullen wel niet zo erg kunnen zijn zeker?
In de media en op dit forum wordt het iig beschouwd als een fait-divers. In dat krantenartikel lijkt het ook een beetje alsof hetgeen wat er zal gebeuren met de informatie de grootste reden is tot bezorgdheid.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() ik hoop dat dat ding in mijn achtertuin crasht... wie weet kan ik nog pikante info recupereren die ik dan hier kan posten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Om die dan te verkopen op Ebay?
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Even Apeldoorn bellen...
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Weet iemand hoe het hier precies mee zit?
Dit lijkt me toch geen faits-divers. Maar blijkbaar is het niet eens een maatschappelijke discussie waard? Dit vond ik op global security.org: Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 februari 2008 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Kostprijs om dat ding neer te schieten: $40-60 miljoen
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Jaja, Amerika verhoogt duidelijk de veiligheid op Aarde. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Atlantis is bijna geland, dus in de V.S. staan ze allicht te popelen om hun luchtafweergeschut te testen.
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 februari 2008 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() en die brokstukken van die 'neergeschoten' satelliet, gaan die evengoed op aarde neerkomen (verloren moeite dus mijns inziens) of gaan die mooi in orbit blijven en bijgevolg een extra risico vormen voor toekomstige ruimtevluchten.
Als ik me niet vergis was de reden voor het neerschieten zogezegd de Hydrazine aan boord. Kunnen ze die niet gewoon lozen in de ruimte, zoals de shuttle dat ook doet wanneer die nog hydrazine overheeft na een de-orbit burn? Ik vraag me af of het niet eerder wat spiergerol is tegenover de Chinezen die ook recent een satelliet van hun eigen hebben neergeschoten (niet echt een toepasselijk woord hier eigenlijk). Stel je voor dat iedereen het ging doen, de ruimte zou een stuk ontoegankelijker zijn voor komende generaties met al dat rondzwevend puin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Er wordt verwacht dat de kleinere brokstukken binnen dit en enkele maanden allemaal neervallen. En er wordt gezegd dat dat voornamelijk in de oceaan zal gebeuren. Amerika heeft wel al opgeroepen om al deze stukjes terug te bezorgen op grond van een internationaal verdrag. ![]() Citaat:
(Volgens sommigen zou de tank wel sowieso ontploffen en opbranden bij het binnenkomen in onze dampkring, maar de V.S. wou dat risico (zogezegd?) niet nemen.) Ik zie het al gebeuren dat Bush zich nog zal opwerpen als een soort "redder van de wereld", als de satelliet zonder al te veel schade aan te richten de grond raakt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |