Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2004, 15:30   #1
Rola
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 61
Standaard

Dat een gemeenschap niet behoorlijk kan functioneren zonder dat er boetes bestaan voor die mensen die het functioneren van die maatschappij tegenwerken is normaal. Maar, je moet wel toegeven dat elke boete die niet in verhouding staat met de zwaarte van de fout, compleet zijn bedoeling mist. Om effectief te zijn moet elke boete gedragen worden door diegene die de boete krijgt. Indien de verhouding boete/fout niet evenredig is zal de boete juist het tegenovergestelde effect hebben. Of m.a.w. elke boete moet gedragen worden door een pedagogische grond. Indien die grond niet aanwezig is zal de boete een krachtig slechts kortdurend werkzaam zijn. Dit is een beleid op basis van angst of "Het schrikeffect". Omdat ons verkeersbeleid in Vlaanderen gedurende zoveel decennia enkel gericht is op "pakken en straffen" en het pedagogisch aspekt totaal niet aan bod komt (enkel borden langs autostrades en spotjes van kijk uit) heeft men de Belg aangeleerd nadat het schrikeffect uitgewerkt is gewoon zijn voeten te vegen aan de reglementen. Er zijn nog andere redenen om de komende mislukking te verklaren. Je weet zelf wel dat dit land niet geregeerd wordt door politici die luisteren naar mensen, maar luisteren naar drukkingsgroepen. De SPa luistert enkel naar zogezegde progressieve drukkingsgroepen zoals de fietsersbond, de voetgangers bonden enz. Resultaat een zeer eenzijdig beleid dat als enkel gevolg heeft dat mensen (autobestuurders die evenzeer fietsers of voetgangers zijn) zich in hun rechten als autobestuurder geschaadt voelen. De demonisering van de autobestuurder zoals dit al decennia bezig is berijkt stilaan zijn hoogtepunt mede in de hand gewerkt door fanatieke standpunten van de SPa en haar leiders. Een voorzitter die de autobestuurders bestempeld als criminelen beledigd zijn kiezers. Dat mensen zich bedrogen voelen in hun stemkeuze en zich bestolen achten lijkt mij in deze niet meer dan normaal. Mensen horen in rust te leven en niet onder een bewind dat enkel gebazeerd is op het schrikeffect. Boeten betekent voor de mensen bedreiging en bedreiging betekent voor de mensen dictatuur; Ik ben dus niet tegen boetes maar wel tegen overdrijving. Het bos van de onterechte 70km/uur borden, de onterechte flitspalen geeft de mensen een zwaar geladen emotioneel gevoel, een gevoel van bedreiging. De hoogte van de superboetes geeft de mensen het gevoel van bestolen te worden. De politici terzake hebben duidelijk laten zien hoe onbekwaam ze zijn door gewoon enkel naar één kant te kijken en de anderen tegen hun schenen te stampen.Binnen enkele maanden net voor de verkiezingen zal je zien hoe drastich het dodencijfer zal gedaald zijn. Ik verdenk de politici terzake enkel electoraal gewin te creeêren door middel van het schrikeffect. Heeft Stevaert niet altijd de dode kinderen gebruikt (misbruikt) om zijn gelijk te tonen. Zelfs tegen de zin van de betrokken ouders.
Rola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:36   #2
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Ik kan uw betoog met 1 zinnetje ontkrachten en/of nutteloos maken:

Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:40   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik kan uw betoog met 1 zinnetje ontkrachten en/of nutteloos maken:

Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
Zal ik het jouwe nu eens ontkrachten?

Niemand kan altijd perfect weten hoe snel of hoe traag er mag gereden worden, iedereen kan altijd eens een foutje maken, niet iedereen rijd met opzet te hard! Dus er zullen mensen zijn die een boete krijgen van 300 euro of meer terwijl ze maar een 1000 euro per maand verdienen. Dit is geen straf meer maar het pluimen van mensen en ze aan de grond krijgen dat is het!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:43   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik kan uw betoog met 1 zinnetje ontkrachten en/of nutteloos maken:

Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:49   #5
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

telt die boete van 300 euro ook als je Albert II van België heet?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:52   #6
Kleine Johannes
Burger
 
Geregistreerd: 25 november 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 159
Standaard

Waarom wordt het rijbewijs met punten niet in de praktijk omgezet?

Waarom kunnen boetes niet vermenigvuldigd worden met een factor van de cataloguswaarde van de kar waarmee ze begaan wordt?
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:06   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Zoals ik al eerder ergens heb gezegt is de enige goede en rechtvaardigste oplossing de oplopende boetes per overtreding zonder enig plafond zodat de rijken die het niet erg vinden om te betalen het ook zullen leren en zodat mensen die eens iets fout doen buiten schot blijven.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:19   #8
Kleine Johannes
Burger
 
Geregistreerd: 25 november 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Zoals ik al eerder ergens heb gezegt is de enige goede en rechtvaardigste oplossing de oplopende boetes per overtreding zonder enig plafond zodat de rijken die het niet erg vinden om te betalen het ook zullen leren en zodat mensen die eens iets fout doen buiten schot blijven.
Er moet natuurlijk wel een beloning zijn als men langere tijd zonder overtredingen rijdt. Daarom is een systeem zoals het rijbewijs met (straf- en bonus-)punten een fijnere oplossing. Jaren geleden al zou dit ingevoerd worden, maar de uitvoeringsbesluiten zijn nog steeds niet verschenen.
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:25   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kleine Johannes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Zoals ik al eerder ergens heb gezegt is de enige goede en rechtvaardigste oplossing de oplopende boetes per overtreding zonder enig plafond zodat de rijken die het niet erg vinden om te betalen het ook zullen leren en zodat mensen die eens iets fout doen buiten schot blijven.
Er moet natuurlijk wel een beloning zijn als men langere tijd zonder overtredingen rijdt. Daarom is een systeem zoals het rijbewijs met (straf- en bonus-)punten een fijnere oplossing. Jaren geleden al zou dit ingevoerd worden, maar de uitvoeringsbesluiten zijn nog steeds niet verschenen.
Uiteraard, daar kruipt wat meer werk in dan rap wat bordjes van 70 plaatsen en boetes uitschrijven, en het brengt zoveel centen niet op.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:26   #10
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Even mijn zinnetje afmaken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
... dan zouden al die nieuwe maatregelen en verkeerswetjes niet nodig zijn geweest. Dan zouden we niet met de huidige onoverzichtelijke regeltjessoep hebben gezeten.

A propos, ik kan met eer en geweten stellen dat ik sinds 07-06-1994 (de dag dat ik mijn rijbewijs in mijn handen gedrukt kreeg) slechts 4 keer een overtreding heb begaan die zwaar beboet zou kunnen worden:
1. 1 keer gedurende 20 minuten om 9 uur 's morgens, op de laatste zaterdag van augustus 2002, 170 km per uur gereden van Vilvoorde naar Eindhoven om een bus naar Engeland te halen
2. 1 keer door oranje licht gegaan op de A12, ergens in 2001
3. 1 keer gedurende 5 minuten 140 tot 170 km per uur gereden op de E411 vlak voor de afslag 22a om twee vrachtwagens op een tweebaanssnelweg in te kunnen halen, die 170 haalde ik toen we plotseling over de helling heen waren en we bergafwaarts gingen, dat was in de zomer van 1999
4. 1 keer door het rood licht gegaan in Engeland, december 2003, toen we de auto van een vriend die wèl een zware voet had naar ons logeeradres moesten volgen

Dus ik had al die boetes en straffen kunnen betalen en ondergaan zonder in de problemen te geraken. En ik zou het aanvaard hebben omdat het nu eenmaal de wet is en ik ben een wetsvrezende burgeres.

Binnenkort hebben we weer een busje en dan moet ik weer het verkeer in. Ik kèn de nieuwe regeltjes. En ik ben niet van plan om ze te overtreden omdat ik weet dat de gevolgen nu veel zwaarder zijn. Dus mensen, als je me ziet vertragen terwijl het stoplicht nog op groen staat dan moet je niet zwaar en kwaad gaan zitten toeteren en lichtenknipperen want ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik door oranje ga. En het busje kan maar 130...
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:30   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Even mijn zinnetje afmaken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
... dan zouden al die nieuwe maatregelen en verkeerswetjes niet nodig zijn geweest. Dan zouden we niet met de huidige onoverzichtelijke regeltjessoep hebben gezeten.

A propos, ik kan met eer en geweten stellen dat ik sinds 07-06-1994 (de dag dat ik mijn rijbewijs in mijn handen gedrukt kreeg) slechts 4 keer een overtreding heb begaan die zwaar beboet zou kunnen worden:
1. 1 keer gedurende 20 minuten om 9 uur 's morgens, op de laatste zaterdag van augustus 2002, 170 km per uur gereden van Vilvoorde naar Eindhoven om een bus naar Engeland te halen
2. 1 keer door oranje licht gegaan op de A12, ergens in 2001
3. 1 keer gedurende 5 minuten 140 tot 170 km per uur gereden op de E411 vlak voor de afslag 22a om twee vrachtwagens op een tweebaanssnelweg in te kunnen halen, die 170 haalde ik toen we plotseling over de helling heen waren en we bergafwaarts gingen, dat was in de zomer van 1999
4. 1 keer door het rood licht gegaan in Engeland, december 2003, toen we de auto van een vriend die wèl een zware voet had naar ons logeeradres moesten volgen

Dus ik had al die boetes en straffen kunnen betalen en ondergaan zonder in de problemen te geraken. En ik zou het aanvaard hebben omdat het nu eenmaal de wet is en ik ben een wetsvrezende burgeres.

Binnenkort hebben we weer een busje en dan moet ik weer het verkeer in. Ik kèn de nieuwe regeltjes. En ik ben niet van plan om ze te overtreden omdat ik weet dat de gevolgen nu veel zwaarder zijn. Dus mensen, als je me ziet vertragen terwijl het stoplicht nog op groen staat dan moet je niet zwaar en kwaad gaan zitten toeteren en lichtenknipperen want ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik door oranje ga. En het busje kan maar 130...
Nogmaals:

Ik stel voor dat u vanaf nu 300 euro neertelt telkens wanneer u, ook buiten het verkeer, ergens een wet of regel met de voeten treedt. Zelfs indien dit niet opzettelijk was of als het slechts om een prul gaat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:35   #12
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

enig idee hoe een werkloze zoals ik die 330 euro per maand krijgt dat moet betalen? dan moet ik een paar maanden sparen voor ik die boete kan betalen. stel dat ik de laagste boete krijg : 150 euro

dat is bijna de helft van wat ik binnenkrijg per maand. van dat bedrag moet nog van afgetrokken worden: mijn kost en inwoon, de kosten voor benzine en onderhoud , en andere noodzakelijke uitgaven.

hoeveel maanden moet ik dan sparen om 1 boete te betalen.

Nu krijg ik natuurlijk de reactie : zoek werk , wel , dat werk is er niet met mijn waardeloos diploma waar minstens 5 jaar ervaring een noodzaak is. Ben momenteel wel een cursus aan het volgen (niet bij de VDAB want daar moet je al A1 hebben voor je in aanmerking komt voor de meeste opleidingen + nog een wachttijd van meer dan een jaar) dus hoop ik dat ik na deze cursus werk kan vinden.

Conclusie : niet iedereen heeft geld genoeg om deze boetes te betalen. als ik elke minuut op mijn snelheidsmeter moet kijken ram ik binnen de kortste keren een boom of tegenligger.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:36   #13
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

en je moet eens opletten hoeveel vrachtwagens er nu in autos hun kont gaan rijden terwijl het licht groen is
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:38   #14
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Ik blijf mij ergeren aan het feit dat De Decker steeds wordt opgevoerd als tegenstander van de superboetes. Waarom heeft hij dan niet tegengestemd het moment van de waarheid, als de wet werd gestemd in de senaat?

Mensen als Ansoms en de democratische oppositie zijn zeker meer geloofwaardig in hun kritiek. Het is inderdaad de pakkans die moet versterkt worden, maar daarvoor is geen wet gestemd. We kunnen ons dus niet van de indruk ontdoen dat het om een belasting gaat om de lege kassen ietwat opnieuw te kunnen vullen.

En dan de bedragen. GSM-en, gordels, en andere gevaarlijke operaties worden nu als wegwerpmaatregelen gezien. Kinderen die naar school gaan met de fiets en per ongeluk zonder licht zitten, worden wel zwaar beboet. Hoe moet dat aankomen bij de ouders, die slechts 1000 Euro per maand verdienen en plots met drie kinderen per fiets het risico lopen om bijna een maandinkomen te moeten inleveren ?
En is het normaal dat fietsen zwaarder belast worden of evenveel als de auto's. Hoeveel fietsers hebben al andere weggebruikers doodgereden ? En zijn de boeten voor vliegtuigen ook evengroot als voor fietsers. Op de duur moet men maar boeten opleggen waarbij het voertuig wordt ingeleverd, dat zou een eerlijker verdeling zijn.
Minister Keulen en de Liberale ministers of voorzitters of parlementairen moeten maar hun dure sportkar inleveren.
Die gasten kunnen er nog tegen, nu ze genoeg worden gesponsord door de multi-euro-miljonairs die met de afschaffing van de hoogste belastingsschalen jaarlijks zo'n sportcar cadeau kregen van het vorig Paarsgroen kabinet van Verhofstadt. Wij zullen wel dokken voor de algemeen verhoogde belastingsdruk (België is op dat vlak nog de enige in Europa met een verhoogde belastingsdruk, of mag dat ook al niet meer gezegd worden ?).
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:42   #15
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Nogmaals, die supperboetes zijn er enkel om de staatskas te spijzen. Ik heb de laatste weken al veel parkeerwachters en politie boetes zien uitschrijven aan auto's die geen parkeerticket hadden of waarvan de tijd versreken was, als het dan toch te doen is om de veiligheid zoals Bert Bleit beweert, kan iemand mij dan uitleggen waarom een wagen met een parkeerticket veiliger is dan een zonder of een verlopen ticket.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:42   #16
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol
En zijn de boeten voor vliegtuigen ook evengroot als voor fietsers. Op de duur moet men maar boeten opleggen waarbij het voertuig wordt ingeleverd, dat zou een eerlijker verdeling zijn.
Kleine opmerking : hoe ga je een vliegtuig flitsen?
En : voertuig inleveren = geen oplossing , de arme mens die 10 jaar werkt voor zijn autootje of de minister die gewoon een nieuwe vraagt....
spreekt voor zich..
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 17:45   #17
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Dat een gemeenschap niet behoorlijk kan functioneren zonder dat er boetes bestaan voor die mensen die het functioneren van die maatschappij tegenwerken is normaal. Maar, je moet wel toegeven dat elke boete die niet in verhouding staat met de zwaarte van de fout, compleet zijn bedoeling mist.
Die superboetes zullen hun doel niet missen. Het doel is gewoon om op een makkelijke manier geld in het laadje te brengen om de belabberde begroting wat op te vijzelen. Dat ganse verhaal over verkeersveiligheid is alleen maar opsmuk.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 19:34   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kleine Johannes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Zoals ik al eerder ergens heb gezegt is de enige goede en rechtvaardigste oplossing de oplopende boetes per overtreding zonder enig plafond zodat de rijken die het niet erg vinden om te betalen het ook zullen leren en zodat mensen die eens iets fout doen buiten schot blijven.
Er moet natuurlijk wel een beloning zijn als men langere tijd zonder overtredingen rijdt. Daarom is een systeem zoals het rijbewijs met (straf- en bonus-)punten een fijnere oplossing. Jaren geleden al zou dit ingevoerd worden, maar de uitvoeringsbesluiten zijn nog steeds niet verschenen.
Aja dat kan men dan ook doen met dit systeem, geen enkel probleem. Maar niet 1 jaar é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 19:38   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Even mijn zinnetje afmaken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als alle mensen zich nu maar eens aan de verkeersregels zouden houden...
... dan zouden al die nieuwe maatregelen en verkeerswetjes niet nodig zijn geweest. Dan zouden we niet met de huidige onoverzichtelijke regeltjessoep hebben gezeten.

A propos, ik kan met eer en geweten stellen dat ik sinds 07-06-1994 (de dag dat ik mijn rijbewijs in mijn handen gedrukt kreeg) slechts 4 keer een overtreding heb begaan die zwaar beboet zou kunnen worden:
1. 1 keer gedurende 20 minuten om 9 uur 's morgens, op de laatste zaterdag van augustus 2002, 170 km per uur gereden van Vilvoorde naar Eindhoven om een bus naar Engeland te halen
2. 1 keer door oranje licht gegaan op de A12, ergens in 2001
3. 1 keer gedurende 5 minuten 140 tot 170 km per uur gereden op de E411 vlak voor de afslag 22a om twee vrachtwagens op een tweebaanssnelweg in te kunnen halen, die 170 haalde ik toen we plotseling over de helling heen waren en we bergafwaarts gingen, dat was in de zomer van 1999
4. 1 keer door het rood licht gegaan in Engeland, december 2003, toen we de auto van een vriend die wèl een zware voet had naar ons logeeradres moesten volgen

Dus ik had al die boetes en straffen kunnen betalen en ondergaan zonder in de problemen te geraken. En ik zou het aanvaard hebben omdat het nu eenmaal de wet is en ik ben een wetsvrezende burgeres.

Binnenkort hebben we weer een busje en dan moet ik weer het verkeer in. Ik kèn de nieuwe regeltjes. En ik ben niet van plan om ze te overtreden omdat ik weet dat de gevolgen nu veel zwaarder zijn. Dus mensen, als je me ziet vertragen terwijl het stoplicht nog op groen staat dan moet je niet zwaar en kwaad gaan zitten toeteren en lichtenknipperen want ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik door oranje ga. En het busje kan maar 130...
En jij zat hier te zeggen dat men maar allemaal volgens de regel moet rijden
Mijn auto gaat niet eens 170 lol, mij hebben ze 1 maal geflitst na het ronde punt om naar valkenswaard te rijden. Je komt daar dus van een weg af waar je een dikke 30 minuten constant 80 hebt gereden en dan mag je inneens maar 50 rijden, awel ik reed daar 54 en ze hebben mij geflitst. Dat is de enigste keer dat ik een overtreding heb gemaakt. Vind jij nu dat ik een gevaar op de weg ben en dat ik een superboete verdien? Komaan é als ik had geweten dat ik daar maar 50 mocht dan had ik het gedaan maar het was een foutje.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 21:32   #20
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

De wegeninfrastruktuur trekt hier op gene bal.
De R4 rond Gent heeft verschillende verkeerslichten, man mag daar maar 90 rijden. Maar gelijk hoeveel u rijd 90 of 180 of 50, steeds staat u voor de volgende rode lichten. En waarom? Er komt daar zelf op dit mpment geen kat voorbij.
Wanneer aan het Vlaams Gewest gevraagd wordt om een groen zone, of slimme lichten (welke verspringen wanneer er iemand aankomt), gaat dat niet, ze moete te veel kabels in de baan trekken.
Maar voor de flitspalen? Holaba, die kunnen ze niet vlug genoeg zetten, die mag 8 lijntjes hebben innplaats van 2.
De superboetens is een regelrechte diefstal, en heeft NIETS te zien met verkeersveiligheid! Bert Bleit heeft dit moeten doen van de SP.A. En hij zal de gevolgen dragen.
Zoals Els Van Weert dezelfde idioterie heeft moeten doen. En de SP.A blijft buiten schot!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be