![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe denkt u over dokter vogel? | |||
| Ik ben voorstander. |
|
2 | 18,18% |
| Ik ben geen voorstander. |
|
9 | 81,82% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoe denkt u over de medicijnen van de kruidendokter A. Vogel?
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat van die thee voor te sch*ten?
|
|
|
#3 |
|
|
Ik heb meer vertouwen in Lens Larque, de grote vogel!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, da's van dokter Ernst. Of was het nu Schlaftee ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 april 2008 om 22:31. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister
|
Kruidendokter?
Ken je wel het verschil tussen kruidengeneeskunde en homeopathie? Kruidengeneeskunde is werkzaam op basis van de actieve stoffen die bepaalde planten bevatten. Homeopathie bevat zgn. "energie". Dikke bullshit dus, en al honderden malen weerlegt. Voor meer informatie daarover moet je eens de site van SKEPP raadplegen. De meeste preparaten van Vogel zijn op homeopathische basis, suikerpilletjes en water dus. http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=27 Laatst gewijzigd door Paracelsus : 16 april 2008 om 22:53. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Beide(de poll staat het toe
|
|
|
#7 |
|
|
Ik dacht dat wat betreft zijn echinacea producten bewezen was dat ze niet werkzaam zijn?
Thuis hebben we wel zijn boek "de kleine dokter" liggen met allerlei soorten behandelingen in. Ik sluit niet uit dat ze helpen, maar ze passen niet meer in de huidige tijdsgeest... ik denk niet dat veel mensen thee uit walnotentussenschotten zullen gaan bereiden, leemzwachtels leggen en weet ik veel wat voor kuren erin staan... ik ben in ieder geval te lui om zulke behandelingen te proberen. Hij zal zeker een punt hebben wanneer hij het heeft over de nadelen van onze geraffineerde voeding en de effecten hiervan op ons spijsverteringsstelsel, de nadelen van onze levensstijl, de voordelen van kuren in de gezonde berglucht voor longpatiënten, ... Ik moet wel zeggen dat ik een reguliere (huis)arts kent die er zowat alle producten van in huis heeft staan, voor eigen gebruik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2008 om 00:07. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister
|
't Zou kunnen dat zijn Echinaforce werkzaam is. Is het een gestandardiseerd extract?
De werkzame stoffen uit echinacea purpurea en angustifolia zijn hoofdzakelijk polyfenolen. Een gestandardiseerd extract met 4% polyfenolen beschouw ik als een degelijk produkt. Ik ken ook huisartsen en apothekers die grote aanhangers zijn van homeopathie en die middelen zelf gebruiken. Dat wil natuurlijk niets zeggen, het is en blijft kwakzalverij. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 april 2008 om 00:27. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
A. Vogel is geen kruidendokter, maar een marketting firma die water en suiker kan verkopen aan goedgelovigen en randdebielen. Net een klein stapje onder Herbalife.
Wilgenbast thee, da's kruidengeneeskunde, wilgenbast thee 1 miljoen maal verdund en terende op het geheugen van water, da's quatch.
|
|
|
#11 |
|
Partijlid
|
Beste HAMC ben je toevallig een fan van Jack Vance?
Uw waarheid,mijn waarheid maar wat is DE WAARHEID? Die zal daar wel ergens tussenin liggen zeker? Laatst gewijzigd door averechts : 17 april 2008 om 07:16. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Minister
|
Waar is de tijd... Vroeger ging ik met mijn ouders elke maand de Nederlandse grens over voor kasbons en Dokter Vogel-pillen voor een oude tante. Dat mens hield zich ook bezig met pendelen en wichelroedes, dus die Dokter Vogel hebben we nooit vertrouwd
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
Neen, ik ben geen medicus.
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als armoedebestrijder ben ik totaal tegen,wat een onzin zeg
|
|
|
#15 |
|
Provinciaal Statenlid
|
waar is de optie, maakt nie uit?
|
|
|
#16 |
|
|
Ik heb in ieder geval geen vertrouwen in de spindokter van Vogelaar. /Nederland
|
|
|
|
#17 |
|
Minister
|
Het is niet omdat veel mensen het gebruiken, dat het daarom effectief is. Van suiker en water krijg je doorgaans ook weinig nevenwerkingen. Doordat onwetende mensen die middelen als medicijnen beschouwen verkrijg je een placebo effect. Simpelweg boerenbedrog, waarmee vette winsten te behalen zijn.
Bekijk het eens zo: als homeopathie echt zo werken dan zou zeewater het ultieme panaceum zijn. De homeopathie is gestoeld op de bewering dat hoe meer je het middel verdund, hoe meer energie het opneemt, hoe krachtiger het medicijn (sic!) mits het maar met een kloppende beweging geschud wordt bij het verdunnen. Zij stoelt ook op het principe dat schadelijke stoffen bij oneindige verdunning heilzaam worden. Welnu in het zeewater is al allerlei rotzooi gedumpt die in geconcentreerde vorm schadelijk is voor de mens, en dat is oneindig verdund en steeds in beweging. 4-8 Druppeltjes voor het slapengaan. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 18 april 2008 om 00:02. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Heel toevallig ja, Jack Vance!
De duivelsprinsen, Kokor Hekkus, Viole Falusche, Howard Allan Treesong, Lens Larque en Attal mallagate. Van zulke figuren kan je toch alleen maar dromen. Laatst gewijzigd door HAMC : 18 april 2008 om 02:24. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Van de Duivelsprinsen,Tschai de Waanzinnige Planeet en Lyonesse kan ik idd geen genoeg van krijgen! Groetjes
|
|