![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Heeft er iemand ervaring met deze motor (Monodust), foto zie http://www.rovach.be/index.php?p=sp&pid=4&tid=1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 125 cc ?
dus alleen bebouwde kom rijder ? J ---> koop u dan ne 49 cc N ---> koop u dan ne 500-600 CC maar over t merk kan ik u niks zeggen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch lijkt 49cc me wat weinig, zelfs 125 lijkt me nogal licht. 500cc en meer daarentegen veel te zwaar. Ben eigelijk naar 200, 250 aan het uitkijken. Aldoende monodust onder ogen gekregen. Lijkt me wel een mooi model. Maar is het ook betrouwbaar, degelijk? ook qua service en onderdelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
rij zelf met een wendbare 600 (doe ook elke dag 25 km snelweg) maar in de stad bij druk verkeer zie je die brommertjes toch op t fietspad voorbijkomen hoor heb ook 5 jaar met een vespa 125 gereden, toen was k overtuigd : dat was de foute koop ... toen had ik 49cc moeten kiezen omdat ik daar niet de snelweg mee opkon nu is die wendbare lichte 600 een genot hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knap gedaan, je zou nooit zeggen dat het 'maar' nen 125 is. Spaakvelgen ![]() Dikke banden ![]() Goudkleurige voorvork ![]() Zwarte achterbrug ![]() Maar hoe rijdt-ie eh? Om maar eens een detail boven te halen... En ook; Trommelrem ![]() Lelijk achterste afdekkapje ![]() Te spitse kont ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 18 april 2008 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik overweeg een aanschaf vnl voor woon/werk verkeer. Het traject loopt 40% over bebouwde kom en 60% over wegen waar je 70 mag. Autosnelweg is uitzonderlijk. Ik had voorheen reeds een 500, deze weggedaan omdat die toch wel wat zwaar uitviel hiervoor (zo voelde ik dat toch aan). 125 is ongetwijfeld voldoende, maar ik denk dat iets meer reserve bij acceleratie toch af en toe welkom kan zijn. Met wat rij jij, als ik vragen mag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn naar het schijnt motoren waar je meer naast mag lopen dan dat je er op mag, kwatongen beweren wel eens dat er ook dames zijn waarvoor dit geldt ![]() Het is dan ook geen overbodige luxe om naar dit soort van details te informeren alvorens men keuzes maakt. ![]() Trommelrem achteraan lijkt me niet echt een onoverkomelijk probleem, de snelheden blijven hoedanook beperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, het gaat dus niet over stofzuigers
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinese kopie van een oudere Japanse motor. Met een nieuw sausje erover gegoten.
Voor €2100 kan je er niet te veel aan miskopen eigenlijk. Een merkbrommer kost al meer. Een voordeel van een 125CC ten opzichte van een 50CC is dat ze die niet op de rollen zetten. Bespaart veel gezeik met politieagenten die hun boetequota voor de maand moeten halen.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft nog niet perse slecht te zijn hoor.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zalig machientje van 2003 ... nog nooit iets mis mee geweest ... alleen maar gewone onderhoudjes ... ketting ... banden ... remklauwkes ah ja toch al aan de derde batterij juist (stuurverwarming hé) Laatst gewijzigd door Anna List : 18 april 2008 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Watje!
|
![]() |
![]() |
![]() |