![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Neh!" zal die man gedacht hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, en wie weet ging zijn referentiekader wel uit de bol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
te volgen case. Alleen: ik vrees dat er weinig hoop is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eens benieuwd wat het cgkr er concreet aan gaat doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Wat denkt die wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit is een casus die veel discussie kan opleveren, wat goed is. Gewoon platweg verlangen naar een sneeuwbaleffect is alweer tè voorspelbaar voor iemand die zichzelf besmeurt door "fitna" in zijn avatar te dragen. Bij "Bumba" als prentje kun je nog gaan voor 'ironie' maar bij 'Fitna' verraadt je toch een titaal gebrek aan ... verstand. Die film is zo bedroevend slecht. Off-topic, I know, maar ik kon het niet laten. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Sinds ze bij De Morgen Kuregem verlaten hebben wegens manifeste onveiligheidsgevoelens van hun redactrices, kunnen ze het blijkbaar niet meer goed situeren.
De "garagewijk" ligt niet in Kuregem, maar op de grens tussen Brussel, Molenbeek en Anderlecht, rond de Heyvaertstraat, de Gosseliesstraat en de Liverpoolstraat. Meer dan een halve kilometer ten oosten van Kuregem. Wellicht bekt het gewoon vlotter om alles wat fout gaat in Brussel in Kuregem te situeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees dan over wèlke bedrijven het gaat die zich er zijn komen vestigen, en wèlke (autochtone) bedrijven het ging die zijn moeten gaan lopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik begrijp dat een aantal van de nieuwe bedrijven voor overlast zorgt maar ge kunt in uw artikel toch niet schrijven dat bedrijven de buurt verlaten als gans uw artikel er over gaat dat er in die buurt een ganse reeks bedrijven is.
Trouwens dat sommige bedrijven verdwijnen en dat er andere voor in de plaats komen is op zich een heel normaal economisch gegeven.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat een bloeiende buurt wordt overwoekerd door "nieuwe belgen" of consoorten, waarbij maffia en andere criminele praktijken de standaard worden is ondertussen al een gekende verrijking geworden. Dat de originele bloeiende en nette bedrijven dan maar failliet gaan is ook een verrijking neem ik aan. Het is gewoon "standaard" nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Heb hetzelfde meegemaakt op de tram in Antwerpen. Ik kreeg een opmerking en een - belerende - schriftelijke vermaning omdat ik een broodje, wegens tijdgebrek, in de tram aan het opeten was. Voor de onwetenden: op het openbaar vervoer mag je niet eten en/of drinken. Ik stelde toen luidop de vraag waarom het groepje Marokkanen, dat vijf meter verderop in de tram hing, geen opmerkingen kreeg omdat ze met hun schoenen tegen de zitbanken zaten, keiluid hun MP3 aan het afspelen waren en papiertjes opd e grond gooiden. Waarschijnlijk omdat jullie dan 'goe wa klop krijgen', heb ik iewat ondiplomatisch geantwoord. Een van die lijnspottende dames, duidelijk iemand die ze beter in een beschutte werkplaats hadden ondergebracht, had dan nog het lef om mij te vragen naar mijn identiteitskaart, zodat ze zulk 'onbeleefd' gedrag aan de lijninspectie kon melden. Ik heb dat zootje lijnspotters eens hartelijk in hun gezicht uitgelachen en gezegd dat ze dan maar eens mijn portefeuille met pas erin uit mijn broekzak moesten proberen te grijpen. Ik heb immers het recht hem niet te vertonen, zij zijn geen officiële politionele bevoegden. Ik ben daarna aan mijn halt afgestapt en heb nogeens gezwaaid (lol !). En het groepje Marokkanen ... dat mocht onverstoorbaar verder gaan met de tram te bevuilen en hun gettomuziek voor heel de tram afspelen.
We leven inderdaad stilaan in een apartheidsregime, zoals in Zuid-Afrika, waar de 'vreemde' minderheid de meerderheid van de autochtonen onderdrukt. Laatst gewijzigd door freespirit : 27 april 2008 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat het me verbaast dat u zo'n slecht karakter bent. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar kan je als Belg geen discriminatie inroepen: dit is toch wat mij reeds verschillende keren werd gezegd en bevestigd!!
Trouwens ik zou het wel moeten geloven: heeft iemand al gehoord van een veroordeling voor racisme tov autochtonen??? Als in Antwerpen de speeltuintjes niet toegankelijk zijn voor Belgische kinderen , maar enkel door allochtonen worden aangeslagen, helpt klacht indienen ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik maakte onlangs hetzelfde mee: ik at een boterhaam op de tram omdat ik die middag geen tijd had om te eten en mij voor mijn werk moest verplaatsen. De trambegeleidster zei dat ik niet mocht eten op de tram en braafjes stak ik mijn brood terug in de tas. Vandaag zat ik terug op de tram en kwam er een groep Marokkaanse kinderen met hun Marokkaanse begeleidster op de tram gestapt (niemand tikte zijn lijnkaart af of betaalde, zwartrijders dus). Ze waren allen chips en andere etenswaar aan het eten op de tram en de begeleidster vroeg of ze nog meer eten wilden. Niemand reageerde en ook de chauffeur liet begaan. Het is inderdaad zo dat men NIET DURFT reageren van zodra de overtreders allochtoon zijn. Bange blanke mannen zijn het die niet durven reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn daar vooral bedrijven van afrikaanse 2de hands-auto sjacheraars, die zodanig veel overlast veroorzaken dat de andere bedrijven moeten verhuizen. Klaar en duidelijk zo ? Of moet er een cartoon bij ? |
|
![]() |
![]() |