Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 09:29   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Reactie op de 7de Dag : zo horen jullie het ook eens van een ander.

Ik ben een kleine garnaal, gewoon partijlid van het Vlaams Blok. Gewoonlijk trekt een partijtop zich niks aan van wat de basis denkt of ervaart, dus maak ik mij geen illusies. Wat ik uit de mond van voorzitter Frank Vanhecke heb gehoord, is misselijkmakend. Het kan dat het vreemdelingenstandpunt, het standpunt van een 'blank Europa' van Filip Dewinter te scherp was, en daar valt zelfs nog over te discussiëren omdat Vlaanderen en de partij ten tijde van de uitspraak met heel andere kaarten aan tafel zaten. Het kan zelfs zijn dat binnen de partij op dit ogenblijk een stevige discussie aan de gang is over welke koers moet worden gevaren. Ook ik ben het niet altijd eens met alle standpunten en wijze van vertolken van een standpunt door dhr. Dewinter en anderen.
Maar een eigen voorman afvallen in het openbaar, die zoveel verdiensten heeft aan het machtsblok dat het Vlaams Blok na enkele decennia is geworden, hem isoleren als een enkeling binnen de partij met een ' fout standpunt ' , dat is vals. Vlaanderen heeft geen Vlaams- Blokvoorzitter nodig die zijn 'manschappen' niet tot het uiterste weet te verdedigen in het openbaar, die niet tot het uiterste trouw blijft aan zijn troepen. Vanhecke, het was Uw plicht om Filip Dewinter tot het uiterste te verdedigen, desnoods door te zeggen dat de partij collectief fout zat met het standpunt over een 'blank Europa' . Als het niet uit berekening is op basis van een strijd die woedt achter de schermen van de partij, dan bent U in elke geval minstens uit naïviteit in de val van Siegfried Bracke getrapt. Heel Vlaanderen weet nu dat het Blok geen Blok meer is, maar vroeg of laat, in het vooruitzicht van eventuele uitoefening van regeringsverantwoordelijkheid op eender welk niveau, toch te splijten is.
Wat echter nog erger is: wat U met Filip Dewinter hebt gedaan, dat doet U in de toerkomst gegarandeerd nog met anderen. En wat het ergst is dat te vrezen valt: hoe compromisloos bent U eigenlijk nog als het erop aan komt te knokken tot het uiterste voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, hoezeer bent U nog bereid, als U een regeringskans wordt aangeboden, om in die regering te stappen met het doel de zaak definitief te splitsen. Met ander woorden, hoezeer bent U nog bereid enkel in de 'laatste regering van België' te stappen ? Of bent U een nieuwe Schiltz in wolfsvacht ?

Andries De Keyser
Nummer partijlidkaart
4353-105/1/42278
Bron: 't Pallieterke 17 maart 2004
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 21 maart 2004, 19:26   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De vraag die we ons nu vandaag de dag moeten stellen is uiteraard. Is deze brief al dan niet op vraag van iemand anders geschreven.
solidarnosc is offline  
Oud 21 maart 2004, 21:17   #3
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Nog steeds geen BLOK reacties.

De Blokkers zijn nochtans steeds de eerste om andere partijen, en bij voorkeur N-VA, aan te vallen.
Clemens is offline  
Oud 21 maart 2004, 22:11   #4
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Nog steeds geen BLOK reacties. De Blokkers zijn nochtans steeds de eerste om andere partijen, en bij voorkeur N-VA, aan te vallen.
Ik sluit me aan bij de opmerking van Solidarnosc.
Gelukkig is daar nog Clemens die nooit een andere partij aanvalt, bij voorkeur...
luc broes is offline  
Oud 21 maart 2004, 23:08   #5
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Blokker Luc

Best eerst eens in eigen hart kijken vooraleer anderen aan te vallen.

Was u het niet, die op politicsinfo.net de leugens van Mark Grammens poste, net zoals uw Blokvriend Jan Hyoens deed op dit forum?
Clemens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be