Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 17:40   #1
Skoebidoe
Banneling

Standaard School zet op 18 maanden 80 leerlingen buiten

In een school in Deurne zijn op 18 maanden 80 leerlingen buiten gezet.
De leerlingen maakten het blijkbaar nogal bont.
Het was zelfs zo erg dat de plaatselijke supermarkt onder de middag zijn deuren sloot om niet leeg geroofd te worden.
in het Laatste Nieuws staat dat het aantal buiten gezette leerlingen heel erg hoog ligt in vergelijking met andere scholen.
We kunnen de zaken ook anders stellen. Er is hier sprake van een directie die consequent handelt...
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF23042008_060

Laatst gewijzigd door Skoebidoe : 23 april 2008 om 17:45.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 17:42   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
In een school in Deurne zijn op 18 maanden 80 leerlingen buiten gezet.
De leerlingen maakten het blijkbaar nogal bont.
Het was zelfs zo erg dat de plaatselijke supermarkt onder de middag zijn deuren sloot om niet leeg geroofd te worden.
in het Laatste Nieuws staat dat het aantal buiten gezette leerlingen heel erg hoog ligt in vergelijking met andere scholen.
We kunnen de zaken ook anders stellen. Er is hier sprake van een directie die consequent handelt...

Kan je AUB bronnen zetten,of een link
Oud 23 april 2008, 17:46   #3
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kan je AUB bronnen zetten,of een link
Is ondertussen gebeurd
Oud 23 april 2008, 17:48   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dus als alle schooldirecties overal consequent zijn als zij dan zijn er ineens enorm veel kinderen die niet naar school gaan?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 17:51   #5
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dus als alle schooldirecties overal consequent zijn als zij dan zijn er ineens enorm veel kinderen die niet naar school gaan?
Dat heb ik toch niet beweerd? Wat ik wel weet, is dat er heel wat scholen zijn die niks ondernemen uit angst om leerlingen te verliezen
Oud 23 april 2008, 17:53   #6
Bhairav

Standaard

Citaat:
Dat heb ik toch niet beweerd? Wat ik wel weet, is dat er heel wat scholen zijn die niks ondernemen uit angst om leerlingen te verliezen
Wel wat u weet bevestigt wat ik me net afvroeg...
Oud 23 april 2008, 18:08   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dan moeten er strenge internaten komen die dat schoollopend gespuis in de pas doet lopen. Leerkrachten hebben wat anders te doen dan met dat soort hun lessen te vullen met scheldpartijen en opmerkingen op gevaar af nog een rammeling te krijgen ook...
Hard optreden en stoppen met zeveren!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:10   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Maar voor derest waren er geen problemen is de scholen in Deurne of Merksem
Oud 23 april 2008, 18:24   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist, en soms gaat het buitengesmeten gespuis dan van de ene school naar de andere, van gemeenschapschool naar katholiek en omgekeerd. De miserie wordt naar elkaar toe geschoven want je kunt niet meer zo gemakkelijk leerlingen weigeren, ook in het katholiek onderwijs...
Scholen zouden zich nu ook kunnen profileren met de inschrijvings-boodschap: hier is uw kind veilig en in een aangenaam milieu (en staan er bvb geen drugsdealers aan de poort en er zijn geen leerlingen met messen op zak)!
Ik denk dat ook dat zou aanslaan bij de ouders. En wellicht meer "concentratiescholen" meebrengen , maar dat is weer een ander probleem...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:24   #10
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet niet half hoe je hier de nagel op de kop slaat. No kidding.
Oud 23 april 2008, 18:31   #11
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

ach ja, ze doen maar
Oud 23 april 2008, 18:55   #12
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Niet toevallig gaat het om een school waar enorme toegevingen worden gedaan aan de leerlingen: halal maaltijden op uitstappen (hoewel er veel andere religieuze overtuigingen zijn, maar ook niet-moslims krijgen er halalvlees door de strot geduwd), meisjes die er onherkenbaar rondlopen in zwarte shadors, moslimmeisjes die niet meedoen aan sportdagen en zoveel mogelijk turnlessen boycotten, toegevingen op andere gebieden zoals geen inspanning van de leerlingen durven vragen, vandalisme enz.
Een onduidelijk beleid een en schoolcultuur die laks is en te veel toegevingen doet, leidt automatisch tot problemen bij leerlingen die steeds verder en verder grenzen gaan aftasten en uitproberen, tot het te laat is natuurlijk....en de directie dan maatregelen moet nemen zoals volledige uitsluiting.... Beter voorkomen door een strenger beleid.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 19:33   #13
Bhairav

Standaard

Voor die jongeren is er alvast niks strengs gebeurd: ze zitten niet meer op school.
Oud 23 april 2008, 20:07   #14
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Jongeren waar je niets mee kunt aanvangen verpesten ook de kansen van de anderen in de klas om iets te leren: vaak worden kinderen die echt iets willen bijleren gepest of fysiek lastig gevallen. Dus enerzijds ben ik voorstander om het krapuul uit de scholen te verwijderen. Anderzijds is het ABSOLUUT geen oplossing om ze op straat te laten rondhangen: daar komt alleen maar miserie van.

Dus misschien scholen voor de probleemgevallen waar er niet veel aandacht wordt besteed aan onderwijs - je kan toch niemand verplichten om te studeren als ze niet willen - maar waar er gewoon op wordt getracht om ze van het criminele pad te houden. Zo'n school moet wel een beetje een militair regime hebben. En veel sport om ze uit te putten. Kunnen we ze nog een vak leren - er zijn genoeg manuele knelpuntberoepen - dan is dat een bonus.

Dat is eigenlijk al - onofficieel natuurlijk - de politiek: zet het uitschot samen in krapuulscholen. De fout die nog gemaakt wordt is dat de tucht daar even laks is als in een normale school. Iedereen weet nog het verhaal van die zwangere lesgeefster die in haar buik werd gestampt. Zoiets is poging tot moord.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:16   #15
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Jongeren waar je niets mee kunt aanvangen verpesten ook de kansen van de anderen in de klas om iets te leren: vaak worden kinderen die echt iets willen bijleren gepest of fysiek lastig gevallen. Dus enerzijds ben ik voorstander om het krapuul uit de scholen te verwijderen. Anderzijds is het ABSOLUUT geen oplossing om ze op straat te laten rondhangen: daar komt alleen maar miserie van.

Dus misschien scholen voor de probleemgevallen waar er niet veel aandacht wordt besteed aan onderwijs - je kan toch niemand verplichten om te studeren als ze niet willen - maar waar er gewoon op wordt getracht om ze van het criminele pad te houden. Zo'n school moet wel een beetje een militair regime hebben. En veel sport om ze uit te putten. Kunnen we ze nog een vak leren - er zijn genoeg manuele knelpuntberoepen - dan is dat een bonus.

Dat is eigenlijk al - onofficieel natuurlijk - de politiek: zet het uitschot samen in krapuulscholen. De fout die nog gemaakt wordt is dat de tucht daar even laks is als in een normale school. Iedereen weet nog het verhaal van die zwangere lesgeefster die in haar buik werd gestampt. Zoiets is poging tot moord.
Dat zou alleen werken als ge hen daar opsluit in die scholen. Zoniet blijven ze buiten omdat het daar bijna een gevang is en spijbelen ze.
Oud 23 april 2008, 20:21   #16
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat zou alleen werken als ge hen daar opsluit in die scholen. Zoniet blijven ze buiten omdat het daar bijna een gevang is en spijbelen ze.
Dan moeten we ze opsluiten.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 23 april 2008, 20:38   #17
Bhairav

Standaard

Citaat:
Dan moeten we ze opsluiten.
Dat zijn er dan... honderden? Duizenden?
Een groot deel van de jeugd preventief opsluiten? Wie neemt dat serieus?
Oud 23 april 2008, 20:45   #18
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat zijn er dan... honderden? Duizenden?
Een groot deel van de jeugd preventief opsluiten? Wie neemt dat serieus?
Een paar honderd tot een paar duizend zware probleemgevallen in een soort gesloten opleidingsinstituut opsluiten. Waarom niet? Wie neemt dat serieus? Veel mensen, maar niet pseudo-intellectueel links dat beweert dat er helemaal geen probleem is. Nog mensen die dat serieus nemen: vele landen hebben een soort van bootcamp instellingen om risicojongeren terug op het rechte pad te krijgen. Wat is daar zo verkeerd aan dat we dat nog niet eens serieus mogen overwegen??

Als we sommige mensen al lang niet meer serieus nemen dan zijn het de poco-struisvogels.

Oud 23 april 2008, 20:50   #19
Bhairav

Standaard

Citaat:
Een paar honderd tot een paar duizend zware probleemgevallen in een soort gesloten opleidingsinstituut opsluiten. Waarom niet? Wie neemt dat serieus? Veel mensen, maar niet pseudo-intellectueel links dat beweert dat er helemaal geen probleem is. Nog mensen die dat serieus nemen: vele landen hebben een soort van bootcamp instellingen om risicojongeren terug op het rechte pad te krijgen. Wat is daar zo verkeerd aan dat we dat nog niet eens serieus mogen overwegen??

Als we sommige mensen al lang niet meer serieus nemen dan zijn het de poco-struisvogels.
Dat is onuitvoerbaar. Bootcamps werkt alleen bij mensen zoals Amerikanen enzo, die mensen zijn daar vaak oliedom en veel gemakkelijker te kraken. Hier zijn we iets nuchterder, en die probleemgevallen zijn dat zeker ook.
Oud 23 april 2008, 20:51   #20
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat is onuitvoerbaar. Bootcamps werkt alleen bij mensen zoals Amerikanen enzo, die mensen zijn daar vaak oliedom en veel gemakkelijker te kraken. Hier zijn we iets nuchterder, en die probleemgevallen zijn dat zeker ook.
Wat een belachelijke racistische opmerking.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be