![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de lijn is een tramchauffeur niet verantwoordelijk voor de inzittende van de tram,enkel maar voor de tram zelf.....
Wat vinden jullie hiervan,ik vind het alvast dikke onzin van de lijn ![]()
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...htpartij.dhtml
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() héééééé
Was wel een vrouw hé,zwak van de lijn super zwak,hoe wordt onze veiligheid eigenlijk nog gegarandeerd door deze vervoersmaatschappij ![]()
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() die chauffeur is, net als ELKE getuige, VERPLICHT om in te grijpen en hulp te bieden aan een mens in nood, en zo hoort het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Is dat de taak van een vervoersmaatschappij? Wat doe je dan binnen 10 of 20 jaar als metros onbemand zullen rijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() In de mate dat zijn fysieke integritet niet in gevaar komt. Als je riskeert ook klappen te krijgen ben je niet verplicht als schild te dienen om een ander voor klappen te beschermen. Je bent ook niet verplicht in 't water te springen voor een drenkeling of een brand in te lopen voor een slachtoffer als je daarmee zelf gevaar loopt. De hulpdiensten niet waarschuwen om je belkrediet te sparen is wél een misdrijf. Iemand laten liggen zonder hulp ook.
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2008 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
inderdaad, reden te meer om deze chauffeur te vervolgen, zou ik denken, bij de huidige (kranten)kennis van de situatie ... nu deze chauffeur beroept zich op een (zeer dubieuze) richtlijn van zijn werkgever om vooral niet tussen te komen ... en hier denk ik dat er wel eens een kop zou kunnen rollen binnen de lijn, ttz de verzekering bestuurlijke aansprakelijkheid zal wel tussenkomen zeker ?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben een regelmatig openbaar vervoergebruiker - en al bij al feitelijk nog niets schokkends meegemaakt. gisteren was er een gekleurde engelstalige medemens een beetje van oren aan het maken in het engels aan een trambestuurder. Waarover het ging kon ik niet horen, alleszins is die mens nog altijd wat kwaad braaf gaan zitten één halte stapt een dame die vlak bij de trambestuurder zat van het voertuig en geeft de kleurling met een glimlach haar nog steeds geldig vervoersbewijs (blijkbaar vond die dame dat de "klant" gelijk had).
Nu moet men zelfs de dienst "inlichtingen" van de STIB in Bruxelles niet proberen in het engels aan te spreken "comprend pas" is het enige antwoord dat zulke actie oplevert - nu zijn er diverse grote europese steden waar de chauffeurs van bussen en trams absoluut vrijgesteld zijn van contacten met de reizende mens - er wordt iedereen duidelijk gemaakt dat men een ticket niet op het voertuig kan kopen, op die manier kunnen er geen communicatiestoornissen of taalproblemen zijn - contact met de chauffeur kan zodoende afdoende onmogelijk gemaakt worden. In die steden wordt er dan wel regelmatig met voldoende mankracht (onmiddelijk versperren van uitgangen bij controle) gecontrolleerd. Elke keer als ik bv. in Rotterdam van het openbaar vervoer gebruik maak kom ik een dergelijke controle tegen. Ik denk dat deze maatregelen veel meer effect zouden kunnen ressorteren dan overal camera's ophangen. Ik maak dagelijks mee dat vriendelijke chauffeurs die mensen gehaast zien pogingen ondernemen op bus/tram nog te halen vriendelijk eventjes wachten alvorens door te rijden. Het omgekeerde gebeurt ook : een chauffeur die niet stopt aan de voorziene halte en zelfs een middenvinger opsteekt (om zijn frustratie eens te tonen?), de beste grap was een chauffeur die vraagt of ge soms geen auto hebt en indien ja waarom ge dan feitelijk met de bus zoekt te rijden.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() En die mogen niet terugmotten? Seksist!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg het gaat hier niet om een modder gevecht hé,de vrouw wouw enkel veroer worden
![]()
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zelf "tussenkomen"= je fysieke integriteit in gevaar brengen, is dus alleen in uitzonderlijke gevallen verplicht (door de rechter te beoordelen) twee kleuters die een derde de keel toeknijpen dus wél, toen Demoor een allochtoon de keel toekneep was niemand verplicht tussen te komen. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2008 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Awel, als ze werd vervoerd deed de chauffeur zijn job.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() voor een gedeelte wel, vrees ik
ook een chauffeur heeft immers zijn burgerlijke plichten (hulp aan een medemens in nood) ... die richtlijn van De Lijn directie is dus zeer dubieus het praktische gevolg hier gaat m.i. zijn dat : -slachtoffer vervolgt chauffeur die beroept zich op richtlijn werkgever -en dan zal de bal toch wel daar komen te liggen denk ik ik hoop voor die chauffeur dat hij een persoonlijke rechtsbijstand heeft (los van die van zijn werkgever, dat zou hier wel eens belangrijk kunnen zijn) ik raad dat trouwens iedereen aan zo'n algemene rechtsbijstand (dat kost u een paar euro extra bovenop uw rechtsbijstand auto maar vroeg of laat kan je die toch eens nodig hebben) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop alvast dat het afgemotte slachtoffer tenminste ook klacht tegen haar belaagster heeft ingediend? Of was die van het verkeerde kleurtje waardoor er geen klacht mogelijk was? Een mens begint eraan te twijfelen tegenwoordig.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN