Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2008, 00:51   #1
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard Proficiat, inhaalverbod nageleefd!

Proficiat, vandaag voor het eerst geen vrachtwagenschauffeurs op de linkerbaan gezien sinds het inhaalverbod op 2-baans snelwegen. (op een traject van 50km.)

Gaan ze zich beter houden aan het inhaalverbod, of had ik een toevalstreffer?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 01:43   #2
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Lijkt mij een kwestie van boetes en pakkans, toch?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 08:20   #3
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Moette is op de E40 kijken als het wat druk is. Daar vind ge der op alle rijstroken
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 10:40   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Moette is op de E40 kijken als het wat druk is. Daar vind ge der op alle rijstroken
De E40 heeft tot nader order nog steeds minimum 3 rijstroken. En een vrachtwagen heb ik daar nog nooit op het meest linkse rijvak zien rijden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 11:00   #5
Den Dietsch
Vreemdeling
 
Den Dietsch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2008
Locatie: Halle
Berichten: 42
Standaard

Waarom worden die vrachtwagenchauffeurs altijd gestraft? Ze hebben nog altijd meer economisch nut dan al die pendelaars die alleen in hun auto zitten en de echte oorzaak van de file zijn. Ze zouden beter deze eerst aanpakken. Als ze consequent willen zijn zou het rechtse vak dan uitsluitend voor vrachtverkeer moeten zijn.
__________________
Diets tot in den Dood!
Den Dietsch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 12:18   #6
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dietsch Bekijk bericht
Waarom worden die vrachtwagenchauffeurs altijd gestraft? Ze hebben nog altijd meer economisch nut dan al die pendelaars die alleen in hun auto zitten en de echte oorzaak van de file zijn. Ze zouden beter deze eerst aanpakken. Als ze consequent willen zijn zou het rechtse vak dan uitsluitend voor vrachtverkeer moeten zijn.
mee akkoord, vergeet echter niet dat de vrachtwagens nog steeds de kans moeten hebben een trager rijdend voertuig voor hem in te halen. ik spreek hier over voertuig want het zijn niet altijd vrachtwagens die op het linkervak rijden, dagelijks zie ik automobilisten op het linkervak rijden met een snelheid tussen de 80 en de 90 km/u, indien de vrachtwagens zo'n voertuigen niet meer mogen inhalen zou dit een enorme opstropping op het rechtse vak betekenen. kom nu niet af met die verplichte afstand wat dat werkt eveneens verstroppingen in de hand.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 12:39   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De E40 heeft tot nader order nog steeds minimum 3 rijstroken. En een vrachtwagen heb ik daar nog nooit op het meest linkse rijvak zien rijden.
Ik al wel, helaas.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 13:39   #8
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
mee akkoord, vergeet echter niet dat de vrachtwagens nog steeds de kans moeten hebben een trager rijdend voertuig voor hem in te halen. ik spreek hier over voertuig want het zijn niet altijd vrachtwagens die op het linkervak rijden, dagelijks zie ik automobilisten op het linkervak rijden met een snelheid tussen de 80 en de 90 km/u, indien de vrachtwagens zo'n voertuigen niet meer mogen inhalen zou dit een enorme opstropping op het rechtse vak betekenen. kom nu niet af met die verplichte afstand wat dat werkt eveneens verstroppingen in de hand.
Beter, vrachtwagens niet harder dan 80 te laten rijden.
Steeds weer in het nieuws: "scharen", "omslaan", "afgevallen lading".

Die karren zijn gewoon te groot geworden voor speels of "sportief" rijden.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 14:29   #9
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

en 90 is sportief rijden?
Die karren raken in een schaar omdat ze bruusk moeten remmen en ze vallen om omdat ze bruusk moeten uitwijken. En dat dikwijls voor een auto die weinig rekening houdt met de vrachtwagen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 14:42   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.416
Standaard

Als je een nieuwe wagen nodig heb doe het volgende:

je haalt een vrachtwagen in op een afrit en sla de remmen toe voor de neus van de arme chauffeur.

Hij ziet zijn remafstand verkorten met 5 meter en kan onmogelijk nog op tijd stoppen

Deze chauffeur zal in fout gesteld worden, want hij heeft in uw gat geknald.

Zoals de perfecte moord bestaat, bestaat ook het perfecte simuleerbare accident.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:24   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
en 90 is sportief rijden?
Die karren raken in een schaar omdat ze bruusk moeten remmen en ze vallen om omdat ze bruusk moeten uitwijken. En dat dikwijls voor een auto die weinig rekening houdt met de vrachtwagen.

Als ge bruusk moet remmen, is het meestal omdat ge wat te rap reed naar de omstandigheden.

Ik heb het grootste respekt voor kamionsjoffeurs die hun werk fatsoenlijk en verantwoordelijk doen.
Maar er zijn veel te veel kowboois onder die gasten.

Zo is het al van in de tijd toen ik mijn rijbewijs ging afhalen op de gemeente, dat zwaardere vrachtwagens op gewone wegen niet sneller mogen dan 60 per uur.
Wie gelooft dat?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:29   #12
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dietsch Bekijk bericht
Waarom worden die vrachtwagenchauffeurs altijd gestraft? Ze hebben nog altijd meer economisch nut dan al die pendelaars die alleen in hun auto zitten en de echte oorzaak van de file zijn. Ze zouden beter deze eerst aanpakken. Als ze consequent willen zijn zou het rechtse vak dan uitsluitend voor vrachtverkeer moeten zijn.
Je vindt inderdaad meer idiote chauffeurs in terreinwagens of zware bakken dan in vrachtwagens.
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:34   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je een nieuwe wagen nodig heb doe het volgende:

je haalt een vrachtwagen in op een afrit en sla de remmen toe voor de neus van de arme chauffeur.

Hij ziet zijn remafstand verkorten met 5 meter en kan onmogelijk nog op tijd stoppen

Deze chauffeur zal in fout gesteld worden, want hij heeft in uw gat geknald.

Zoals de perfecte moord bestaat, bestaat ook het perfecte simuleerbare accident.
Je kan wel even overdrijven hé (okee je maakt je punt, maar toch)

Als je jouw prosedee toepast heb je meer kans dat je klant wordt bij de begrafenisondernemer, dan bij je garagist.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 19:19   #14
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je een nieuwe wagen nodig heb doe het volgende:

je haalt een vrachtwagen in op een afrit en sla de remmen toe voor de neus van de arme chauffeur.

Hij ziet zijn remafstand verkorten met 5 meter en kan onmogelijk nog op tijd stoppen

Deze chauffeur zal in fout gesteld worden, want hij heeft in uw gat geknald.

Zoals de perfecte moord bestaat, bestaat ook het perfecte simuleerbare accident.
Mm, dan zeker tevens de perfecte zelfmoord voor verzekeringsdoeleinden.

Karren die niet bestand zijn tegen hun eigen remmen behoren niet op de weg.

Dat "scharen" alsmede "omdonderen" duidt alleen maar aan dat de constructie van de karren te gewaagd is.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 19:22   #15
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Je vindt inderdaad meer idiote chauffeurs in terreinwagens of zware bakken dan in vrachtwagens.
Die vrachtwagenchauffeurs zijn allen bovengemiddeld goede rijders want zouden anders reeds hun eerste 10 kilometers zelden schadevrij halen. Tegen de in moderne overgedimensioneerde vehikels ingebouwde gevaren weegt boven 55 km/u geen rijtechniek op.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 april 2008 om 19:27.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 19:26   #16
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
en 90 is sportief rijden?
Die karren raken in een schaar omdat ze bruusk moeten remmen en ze vallen om omdat ze bruusk moeten uitwijken. En dat dikwijls voor een auto die weinig rekening houdt met de vrachtwagen.
Dat "sportief rijden" heb ik meerdere malen, als passagier in een personenvoertuig, kunnen aanschouwen als een wedstrijdje tussen 2 monstertrucks die elkaar om beurten langdurig passeerden met een snelheidsverschil van minder dan 10km/u.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 23:55   #17
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Ik ben enorm voorstander van het inhaalverbod. Voor automobilisten is het verkeersbeeld op de tweebaans wegen enorm verbeterd. Ik heb nu buiten de spits vaak lange stukken (richting of op de ring van Antwerpen) waar ik kilometers lang op de linkerbaan 120km/u kan rijden met op de rechterbaan een lange stoet met vrachtwagens aan 90km/u.

Voor ingang van het inhaalverbod zat ik daar bijna structureel gevangen achter linksrijdende vrachtwagens die met miniem snelheidsverschil toch niet bereid bleken achter hun voorganger te blijven. Ik ben op een zeker moment de afstand gaan klokken dat zo'n aso links zat. Dat liep langzaam op van 2,2 naar 4 en uiteindelijk naar mijn gemeten record van ruim 6 kilometer lang. De inhaalmanouvre eindigde uiteindelijk doordat de linkervrachtwagen bij Stabroek de afrit moest hebben en de rechter chauffeur rechtdoor moest. Daar was dan weer veel getoeter voor nodig om dat geregeld te krijgen.

Het snelheidsverschil? Als je 20 meter afstand rekent voordat de manouvre begint, en 20 meter voordat hij weer naar rechts gaat en een lengte van de voertuigen van 20 meter, dan heb je totaal 80 meter extra af te leggen. De ene chauffeur legt dus af: 6000mtr en de ander 6080mtr. Verschil: 1,3%. Het snelheidsverschil is dan ongeveer 1,2 km/u. De chauffeur haalt ongeveer 3 seconden tijdwinst met zijn inhaalmanouvre over die 6 kilometer.

De stoet met 50 personenauto's die gedwongen worden 90 km/u te rijden ipv 120km/u verspillen samen: 50 x 1 minuut = 50 minuten. (6km met 120 duurt 3 minuten, 6km met 90 duurt 4 minuten). Ik durf stellen dat zelfs de beste vrachtwagenchauffeur niet 1.000 x zo belangrijk is als die automobilist. Zo groot is namelijk de verhouding tussen zijn tijdwinst en ons gezamenlijk tijdverlies.

Ik wil overigens mijn waardering uitspreken voor die 99% van de chauffeurs die zich netjes aan het inhaalverbod houdt... Klasse!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 22 april 2008 om 23:57.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 12:20   #18
jovada
Vreemdeling
 
jovada's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2004
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik wil overigens mijn waardering uitspreken voor die 99% van de chauffeurs die zich netjes aan het inhaalverbod houdt... Klasse!
Ik ook!
Maar het mag wel als ze voorbijsteken om een auto in te halen die nog trager rijdt dan 90 km/u zonder aanwijsbare reden. Zo'n chauffeurs kom je ook vaak tegen en zij zijn écht een pest op de weg.
De berekening van de uitgespaarde/verloren tijd vond ik trouwens geweldig
__________________
jorisvandael.be/weblog
jovada is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 12:26   #19
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Ik doe + 40.000 km per jaar en heb weinig last van die vrachtwagens. Eerder van mensen die 120 niet snel genoeg vinden en dan op 5 meter van je auto komen rijden.

Gisteren nog zo iemand gehad, plots remt de auto voor mij bruusk. Ik kon op tijd stoppen, maar de persoon achter mij die afstand houden niet belangrijk vond botste op mij.

Resultaat, mijn achterkant naar de vaantjes en de andere auto ook goed toegetakeld.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 12:43   #20
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
mee akkoord, vergeet echter niet dat de vrachtwagens nog steeds de kans moeten hebben een trager rijdend voertuig voor hem in te halen. ik spreek hier over voertuig want het zijn niet altijd vrachtwagens die op het linkervak rijden, dagelijks zie ik automobilisten op het linkervak rijden met een snelheid tussen de 80 en de 90 km/u, indien de vrachtwagens zo'n voertuigen niet meer mogen inhalen zou dit een enorme opstropping op het rechtse vak betekenen. kom nu niet af met die verplichte afstand wat dat werkt eveneens verstroppingen in de hand.
idd, ik ben ook voorstander van een vak voor vrachtwagens alleen, hoe dit moet uitgewerkt worden is een zorg die niet voor mij is.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be