![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Proficiat, vandaag voor het eerst geen vrachtwagenschauffeurs op de linkerbaan gezien sinds het inhaalverbod op 2-baans snelwegen. (op een traject van 50km.)
![]() Gaan ze zich beter houden aan het inhaalverbod, of had ik een toevalstreffer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lijkt mij een kwestie van boetes en pakkans, toch?
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Moette is op de E40 kijken als het wat druk is. Daar vind ge der op alle rijstroken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom worden die vrachtwagenchauffeurs altijd gestraft? Ze hebben nog altijd meer economisch nut dan al die pendelaars die alleen in hun auto zitten en de echte oorzaak van de file zijn. Ze zouden beter deze eerst aanpakken. Als ze consequent willen zijn zou het rechtse vak dan uitsluitend voor vrachtverkeer moeten zijn.
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik al wel, helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Steeds weer in het nieuws: "scharen", "omslaan", "afgevallen lading". Die karren zijn gewoon te groot geworden voor speels of "sportief" rijden.
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() en 90 is sportief rijden?
Die karren raken in een schaar omdat ze bruusk moeten remmen en ze vallen om omdat ze bruusk moeten uitwijken. En dat dikwijls voor een auto die weinig rekening houdt met de vrachtwagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een nieuwe wagen nodig heb doe het volgende:
je haalt een vrachtwagen in op een afrit en sla de remmen toe voor de neus van de arme chauffeur. Hij ziet zijn remafstand verkorten met 5 meter en kan onmogelijk nog op tijd stoppen Deze chauffeur zal in fout gesteld worden, want hij heeft in uw gat geknald. Zoals de perfecte moord bestaat, bestaat ook het perfecte simuleerbare accident. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge bruusk moet remmen, is het meestal omdat ge wat te rap reed naar de omstandigheden. Ik heb het grootste respekt voor kamionsjoffeurs die hun werk fatsoenlijk en verantwoordelijk doen. Maar er zijn veel te veel kowboois onder die gasten. Zo is het al van in de tijd toen ik mijn rijbewijs ging afhalen op de gemeente, dat zwaardere vrachtwagens op gewone wegen niet sneller mogen dan 60 per uur. Wie gelooft dat?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je jouw prosedee toepast heb je meer kans dat je klant wordt bij de begrafenisondernemer, dan bij je garagist.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Karren die niet bestand zijn tegen hun eigen remmen behoren niet op de weg. Dat "scharen" alsmede "omdonderen" duidt alleen maar aan dat de constructie van de karren te gewaagd is.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Die vrachtwagenchauffeurs zijn allen bovengemiddeld goede rijders want zouden anders reeds hun eerste 10 kilometers zelden schadevrij halen. Tegen de in moderne overgedimensioneerde vehikels ingebouwde gevaren weegt boven 55 km/u geen rijtechniek op.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 april 2008 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Dat "sportief rijden" heb ik meerdere malen, als passagier in een personenvoertuig, kunnen aanschouwen als een wedstrijdje tussen 2 monstertrucks die elkaar om beurten langdurig passeerden met een snelheidsverschil van minder dan 10km/u.
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik ben enorm voorstander van het inhaalverbod. Voor automobilisten is het verkeersbeeld op de tweebaans wegen enorm verbeterd. Ik heb nu buiten de spits vaak lange stukken (richting of op de ring van Antwerpen) waar ik kilometers lang op de linkerbaan 120km/u kan rijden met op de rechterbaan een lange stoet met vrachtwagens aan 90km/u.
Voor ingang van het inhaalverbod zat ik daar bijna structureel gevangen achter linksrijdende vrachtwagens die met miniem snelheidsverschil toch niet bereid bleken achter hun voorganger te blijven. Ik ben op een zeker moment de afstand gaan klokken dat zo'n aso links zat. Dat liep langzaam op van 2,2 naar 4 en uiteindelijk naar mijn gemeten record van ruim 6 kilometer lang. De inhaalmanouvre eindigde uiteindelijk doordat de linkervrachtwagen bij Stabroek de afrit moest hebben en de rechter chauffeur rechtdoor moest. Daar was dan weer veel getoeter voor nodig om dat geregeld te krijgen. Het snelheidsverschil? Als je 20 meter afstand rekent voordat de manouvre begint, en 20 meter voordat hij weer naar rechts gaat en een lengte van de voertuigen van 20 meter, dan heb je totaal 80 meter extra af te leggen. De ene chauffeur legt dus af: 6000mtr en de ander 6080mtr. Verschil: 1,3%. Het snelheidsverschil is dan ongeveer 1,2 km/u. De chauffeur haalt ongeveer 3 seconden tijdwinst met zijn inhaalmanouvre over die 6 kilometer. De stoet met 50 personenauto's die gedwongen worden 90 km/u te rijden ipv 120km/u verspillen samen: 50 x 1 minuut = 50 minuten. (6km met 120 duurt 3 minuten, 6km met 90 duurt 4 minuten). Ik durf stellen dat zelfs de beste vrachtwagenchauffeur niet 1.000 x zo belangrijk is als die automobilist. Zo groot is namelijk de verhouding tussen zijn tijdwinst en ons gezamenlijk tijdverlies. ![]() Ik wil overigens mijn waardering uitspreken voor die 99% van de chauffeurs die zich netjes aan het inhaalverbod houdt... Klasse!
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 22 april 2008 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar het mag wel als ze voorbijsteken om een auto in te halen die nog trager rijdt dan 90 km/u zonder aanwijsbare reden. Zo'n chauffeurs kom je ook vaak tegen en zij zijn écht een pest op de weg. De berekening van de uitgespaarde/verloren tijd vond ik trouwens geweldig ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik doe + 40.000 km per jaar en heb weinig last van die vrachtwagens. Eerder van mensen die 120 niet snel genoeg vinden en dan op 5 meter van je auto komen rijden.
Gisteren nog zo iemand gehad, plots remt de auto voor mij bruusk. Ik kon op tijd stoppen, maar de persoon achter mij die afstand houden niet belangrijk vond botste op mij. Resultaat, mijn achterkant naar de vaantjes en de andere auto ook goed toegetakeld.
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |