![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe drink jij het liefst een kopje koffie? | |||
Gewoon een kopje koffie zonder iets meer. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 62,50% |
Een kopje koffie met onderlegbordje, met een suikertje, met een melkje, met een koekje. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 45,83% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zie, je hebt kopje's koffie en je hebt kopje's koffie.
Doch, het verschil -het GROTE verschil, als je t mij vraagt ![]() Als ik een kopje koffie geserveerd krijg, verwacht ik dat het perfect is, zoals ik mezelf thuis serveer: mét onderlegbordje, met een melkje, met een suikertje, liefst in een papiertje, of in een grote suikerpot, en een lepeltje. Dat is onontbeerlijk voor mij! Ik háát het wanneer ik bij vrienden of elders, een 'gewoon' kopje koffie krijg zonder meer................. ![]() ![]() Ik vind het verschrikkelijk dat men dan erbij vraagt of iemand suiker of melk moet hebben; men moet dat gewoon niet vragen, men moet zorgen dat alles gewoon op voorhand, compleet is. Véél erger is dan nog wanneer men gewoon niets vraagt en ik zelf moet vragen of ik een suikertje en een melkje erbij kan krijgen. ![]() Ik vind het ook irritant wanneer iemand in het gezelschap géén koffie drinkt maar wel al de melk uit het melkkannetje in zn lege koffiekop schenkt, zodat het melkkannetje meteen leeg is, en dat die persoon dan ook nog géén aanstalten maakt om de melk bij te vullen. ![]() Ik erger me ook aan de koekjesjagers, die iedereen meteen vragen 'of je je koekje wel moet hebben'. Het is mij nu niet om het koekje te doen maar ik vind het vervelend dat men mij met zoiets pietluttigs lastig mee valt. ![]() Ik was ooit eens tijdens een terrasje een koffietje aan het drinken, en opeens kwam daar een kind vragen aan mn compagnon of die zn melkje, dat nog in zn onderlegbordje lag, mocht hebben. Zijn ouders namen alle melkjes mee voor thuis. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verder stoor ik me ook aan mensen die hun kopje koffie niet neerzetten op het onderlegschoteltje, maar ernaast.... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik drink geen koffie.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het verschil in koffie zit hem volgens mij eer in de boon. En de manier waarop die verwerkt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Koffie
Kopjes voorverwarmen, Vers gezette, vers gemalen koffie in de kopjes gieten. Genieten. Graag met suiker en melk. Maar aan onbelangrijke zijtoestanden geen aandacht besteden. Verder ben ik van mening dat alle Senseomachines vernietigd moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ZO (bij gebrek aan een echte Italiaanse espresso, géén trieste Belgische namaak ervan!):
![]() Nooit de smakeloze huismoederskoffie of de cafefilter. Mildou van Douwe Egbert of anders Illy "Espresso" (Arabica eerder dan Robusta, vermoed ik) Sterk en puur: geen melk, geen suiker, dat dient alleen om de slechte te bittere smaak te verstoppen. (wel suiker bij oploskoffie ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2008 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, geef mij maar een heerlijke espresso met een laagje geschuimde melk en chocholadesnippers, of te: de Capuccino. Of een klein tasje héél sterke koffie...
Koffie is religie. Zonder koffie is een maaltijd niet af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik denk dat wij het heel erg eens zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Ik vraag wel naar melk of suiker.
Geen probleem. Ik stel geen eisen. Ik vind sowieso iedereen lief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink niet vaak koffie. Maar zwart graag. Geen melk, geen suiker. En liefst slappe koffie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() als ik het drink, drink ik het straf, zonder melk en suiker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boerenkoffie
Niet zetten, maar oplossen in heet water.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Pure zwarte filterkoffie, zonder iets ander(geenmelk, suiker, chicorei of koekjes)
Iemand die daar niet tegen kant is geen echte koffiedrinker en kan maar beter iets anders zoeken om zijn caffeïne binnen te krijgen of een of andere Italiaanse Jeanettenbrol á la Cappouchino proberen.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() koffie doet kakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() koffie is degoutant. NOOIT zal ik dat leren drinken.
|
![]() |
![]() |