![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een paar weken geleden was ik in gesprek met mijn zoontje. Hij vertelde over zijn vriendjes die zowel uit allochtonen als autochtonen bestaan. Op een gegeven moment vroeg ik hem of hij weet wat 'racisme' betekent. "Wat is dat?" vroeg hij.
![]() Wat ik mij afvraag is wat de Vlaams Belangers juist vertellen aan hun kinderen? Vertellen ze hen eerlijk met wat ze eigenlijk bezig zijn? Persoonlijk, en ik denk ook veel mensen, denk ik dat het bij hen thuis net gaat als toen met de Ku Klux Klan. "Niggers are bad! bad! bad!". Maar denk dat dit waarschijnlijk overdreven is... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Racisme ingegeven van jongs af aan. Leuke opvoeding dat sommige Belgen krijgen, wij kennen tenminste respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou het er thuis bij sommige Blokkwatchers eigenlijk aan toe gaan? Wat zouden die zo al aan hun kinderen vertellen? 'Niet op het VB stemmen, want als die aan de macht komen worden alle Franstaligen gedeporteerd, alle negers in zee gedumpt en alle homo's tot zeep verwerkt?'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste VB-ers die ik ken zeggen tegen hun kinderen gewoon: "Wij zijn racisten, binnenkort slaan wij alle negers en Marokkanen dood, en als Hitler terug op aarde komt dan doen we Auschwitz en Breendonk terug open". Sommigen kleden hun kinderen dagelijks in SS-speelgoeduniformpjes, je hebt er geen idee van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In de Knack van deze week staat een interessant interview met Bea Cantillion, waarin het onder andere gaat over het toenemend belang van de persoonlijke verantwoordelijkheid en de moeilijkheden met het inschatten daarvan. In deze context zeker het lezen waard.
Zijn VB-ers verantwoordelijk voor hun eigen gedrag? De Gucht denkt blijkbaar ongenuanceerd van wel. Jij ook? Ik zou daar niet zo categoriek in zijn. Als je vraagt of VB-ers hun kinderen "eerlijk" vertellen aan hun kinderen waar ze mee bezig zijn, dan ga je er al bij voorbaat van uit dat ze zelf beseffen waar ze mee bezig zijn. Ik durf te stellen dat het merendeel van de VB-ers écht niet beseft waar het VB voor staat. Bij velen is het gewoon een gebrek aan educatie. Van mensen als De Winter en nu Valkeniers zou je echter wél mogen aannemen dat ze goed weten waar hun partij voor staat, maar toch denk ik dat zelfs zij de origine en de ware aard van hun racistische ideeën niet volledig begrijpen. Volgens mij geloven die mannen écht in de superioriteit van het blanke ras, en is het voor hen dus ook geen "liegen" als ze die ideeën er bij hun kinderen met de paplepel ingeven. De vraag blijft dus in hoeverre iemand verantwoordelijk is voor zijn eigen racisme. Natuurlijk kan je niet zomaar zeggen dat elke vorm van racisme volledig door omgevingsfactoren wordt gemaakt en dat de persoon in kwestie dus nooit verantwoordelijk is, dat zou gevaarlijk zijn. Maar komt dat niet dicht in de buurt van de waarheid? Wie is uiteindelijk racist voor zijn eigen genot of plezier, of door een echte bewuste keuze op een gegeven moment? Hoogstens een paar zieke geesten en mensen die een trauma hebben opgelopen. De rest wordt gewoon racist door allerlei factoren: gebrek aan educatie, omgang met andere racisten of racistische ouders, etc. Ik vind het bepalen van de exacte verantwoordelijkheid hierin zeer moeilijk.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij ken jij de grenzen van je eigen verbeeldingskracht nog niet. Of het is een zieke geest? Anders zou je zo geen onzin uikramen over vermeende VB-programmapunten als 'de superioriteit van het blanke ras'. Wat mij als een gebrek aan educatie en moed overkomt is de ziekelijke zelfopgelegde oogkleppenreflex die zo typerend is voor de linkerzijde. Durf vooral niet bepaalde multiculturele samenlevingsproblemen aanstippen of je wordt d'office gecatalogiseerd als nazi, racist, fascist enzomeer. Van een geperverteerde ziekelijke geest gesproken ... Van een gebrek aan verantwoordelijkheidszin gesproken .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Simplisme is gelukkig niet schadelijk voor de gezondheid.
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
enkel domme mensen stemmen op het VB.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() inderdaad, enkele blanke laaggeschoolden en leeglopers en die niets bereikt hebben, stemmen op Vlaams Belang
Zit er één normale mens in die partijleding ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Al goed dat er hier zoveel slimmerds rondlopen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gezien bijna 1 op de 4 Vlamingen op het Vlaams Belang stemt is er een grote kans dat de ouders van enkele van je zoon's vriendjes Vlaams Belangers zijn! Wie weet als hij ben hen op bezoek gaat wordt hij stiekem aangekleed in een wit pak met punthoed, waarna hij ook op bovenstaande manier gebrainwashed wordt! De 'democarische' partijen zouden een wetsvoorstel moeten indienen dat zegt alle VB'ers vanaf nu verplicht zijn een Vlaamse leeuw goed zichtbaar te dragen. Zo ben je tenminste zeker met wie je te maken hebt. Dit zal later dan ook van pas komen als we ze willen vinden en deporteren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja allemaal goed en wel, ben ook geen vb.
Maar als ik zo die allochtoontjes in hun gewaden zie krijg ik toch eerder een visueel beeld van de klu klux klan maar dan nu van de andere kant.
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stratcat, vertel jij dan eens waarop jij denkt te weten dat het programma van het VB neerkomt? Gelijke kansen voor iedereen?
Als je dat gelooft ben je jezelf zand in de ogen aan het strooien. Racisme is geloven dat een bepaalde soort mensen superieur is aan een andere soort mensen, en daarnaar handelen. Dat is exact wat het VB wil.
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik durf te stellen dat jij die ongelooflijke zelfbegoocheling echt gelooft. Hier past alleen maar gegeneerde stilte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() blijk dat je het toegeeft. Je weet toch dat de slimme mensen hier niet op het vb stemmen, net zoals in de 'echte' samenleving
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oh maar ik ben niet gegeneerd hoor. Ik heb namelijk van dichtbij kunnen ondervinden waar het VB voor staat. En dat was behoorlijk onthutsend.
![]() |