![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enige tijd geleden lekte uit dat als je veroordeeld bent voor drie jaren of minder, je een handtekening moet gaan plaatsen in 't gevang, je dan naar huis gestuurd wordt en als ''t goed lukt na enkele maanden krijgt ge een enkelband om, zodat ge niet verder dan uwen hof kunt wandelen (als je buurvrouw dicht genoeg woont, kunt ge ze ook nog gaan bezoeken ...).
Nu lees ik in de gazet zo'n voorbeeldje van iemand die tot twee jaar veroordeeld is, waarvan één jaar met uitstel. Dat is dus zo iemand die niet moet gaan zitten. En die pas na enkele maanden uitgenodigd wordt om dan het restant van dat ene jaartje verzocht wordt om thuis te blijven, behalve om te gaan werken. Ik heb het naar mijn goede gewoonte geknipt, geplakt en hier en daar wat gekleurd .... want stel dat dat nu gebeurt met iemand die geen illegaal wapen heeft, en dat wapen niet meeneemt op zijn arbeids-diefstallen-tocht: dan is het een ordinaire dief die toch goed op voorhand plant om ergens in te breken en de bewoners van dat huis voor de volgende 20 jaren de daver op het lijf te jagen, telkens ze 's morgens opstaan en telkens ze terug thuis komen van een weg geweest te zijn (iedere keer spanning: hebben ze in ons huis gezeten ???....). Maar neen, 't was ene met een pistool, die dat dan nog tegen den andere zijne kop hield, en daarna vielen nog rake klappen ... Dat, mijn beste forumgangers, is het resultaat van 8 jaar regering paars. Ik zou er begot goesting van krijgen om ook op het Blok te gaan stemmen ... zo iemand moet toch voor minstens 10 jaar van 't straat gehouden worden ... De Standaard Online vrijdag 02 mei 2008 Gangster krijgt twee jaar cel voor overval in woning BAARDEGEM Gangster krijgt twee jaar cel voor overval in woning De Brusselse gangster Najem B. (22) is door de rechtbank in Dendermonde veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel. Hij pleegde een gewapende overval in Baardegem. De feiten dateren van de nacht van 30 november op 1 december 2006. Samen met een kompaan brak Najem B. binnen in het huis van Serge Mayné en zijn vriendin. Bij hun thuiskomst werd het paar geconfronteerd met de inbrekers. Die waren net begonnen alles wat hun waardevol leek klaar te zetten om mee te nemen, waaronder een computer, een spelconsole, een dvd-speler en een juwelenkistje. Mayné kreeg een pistool tegen zijn hoofd. De daders werden door de slachtoffers achternagezeten. De twee dieven lieten echter niet begaan en deelden rake klappen uit. Toen de gangsters uiteindelijk toch konden wegrijden, achtervolgde Mayné ze tot in Opwijk. Daar raakte hij hun spoor kwijt, maar kon hij nog de kentekenplaat noteren. Najem B. werd opgepakt en tijdens een spiegelconfrontatie herkende Mayné hem onmiddellijk als een van de inbrekers. (dbs)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetende dat de politie rijkelijk laat zal langskomen om vast te stellen dat de vogels gaan vliegen zijn, en mochten ze ze toch vatten enige tijd nadien, dan is er nog altijd het gerecht om ze weer meteen te laten lopen, tja, dan wil je zelf wel iets doen dacht ik... Gaan we toch naar een maatschappij waar je als burger voor je eigen gerechtigheid zult moeten zorgen, om nog enige gerechtigheid te vinden? Natuurlijk moeten we eventjes nadenken hoe we dat moeten aanpakken, voor het geval het ooit eens gebeurt... Ze gewoon achternalopen is te gevaarlijk, dat wel... En de rest moeten we niet op het internet zetten, nietwaar! Laatst gewijzigd door andev : 2 mei 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het slachtoffer zal gedacht hebben: als ik ze kan pakken dan zullen ze ze tenminste achter slot en grendel zetten en ben ik gerust.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Mwoohahahaha,mogen ze altijd eens proberen hier,in het beste geval krijgen ze alleen zo een fijn uitbeenmes in hun stomme tote
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() als er geen plaatst is is er geen plaats? of moeten we ze in u huis opsluiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs zat er tussen mijn mailtjes het volgende "grapje":
Tip als je inbrekers hebt... Marc De Wever uit Brusselse regio ging naar bed, toen zijn vrouw zei dat er licht brandde in het tuinschuurtje, wat ze net kon zien uit het slaapkamerraam. Marc ging naar de achterdeur om het licht in het schuurtje uit te doen, maar hij zag dat er een paar kerels zijn spullen aan het jatten waren. Gauw belde hij de politie en zei : er lopen dieven in mijn achtertuin, en die stelen mijn spullen. De brigadier vroeg : zijn ze ook in huis ? Marc zei : nee. Toen zei de brigadier : doe de deur goed op slot, dan komen we als we tijd hebben even langs, want alle politie-auto's zijn op dit moment ergens anders bezig. Marc zei: OK, hing op en telde tot honderd. Toen belde hij de politie opnieuw. Marc De Wever, ik belde zojuist ook al dat er dieven in de tuin liepen. Wel, ik heb ze zojuist allemaal neergeschoten. En hij hing de telefoon weer op. Binnen de vijf minuten kwamen er drie politiewagens aanscheuren, en een ambulance !! De politieagenten rekenden de inbrekers in op heterdaad. De brigadier kwam naar Marc en zei : ik dacht dat jij ze had neergeschoten? Marc zei : Ik dacht dat jij geen auto's ter beschikking had ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() U doet alsof het inbreken en het bedreigen van slachtoffers een recht is van inbrekers. Dat is niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Daarvoor moet hij niet achter de boeven lopen, ze stonden een minuut ervoor bij hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Neen, dat doe ik niet. Mijn punt is dat als u achter de gewapende boeven wil gaan om ze in te rekenen, waarom doet u dat dan niet als ze bij u staan en u overvallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat er om dat er hier veel te veel gespuis begint rond te lopen! We moeten dus zorgen dat er minder gespuis rondloopt! Beter uitkijken wie we in dit landje binnenlaten en veel kordater en korter op de bal spelen bij het uitzetten van die gastjes! Het gaat toch niet op dat je zoveel keer moet lezen (...als ze al opgepakt worden!): x is een bekende bij de politie en het gerecht en werd al zeventien keer voor dit dat en wat anders gearresteerd enz! Wanneer het dan om vreemdelingen gaat of zogezegde "Belgen" dan moeten die het land weer uit, met of zonder familie! Voor de autochtone gangsters zal er dan meer dan plaats genoeg zijn, een hele suite wellicht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Omdat ze gewapend zijn? Dat zijn ze ook als u er achter loopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ze nadien achterna zit met de wagen of zo is er misschien een middel om hun nummerplaat op te schrijven en via je gsm de politie te verwittigen enz? O ja, opgepast: je gsm gebruiken terwijl je aan het rijden bent... dan ben je zelf de boef natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ik had enige jaren terug een inbraak op de grond van één van mijn magazijnen. rondom een afsluiting van +/- 2 m hoog en enkel toegankelijk via een goed vergrendelde poort. nu had één van mijn werknemers wegens een verkeerd manouver tegen de paal van het hekken gereden waardoor de afsluiting op deze plaats was losgekomen van de paal. er ontstond hierdoor een opening van om en bij de twintig centimeter. ik besteede er niet veel aandacht aan en ging dit wel herstellen als het eens paste, twintig centimeter was toch veel te klein om binnen te raken. enkele dagen later, en voor de herstelling, werd ingebroken. men had de openening met geweld vergroot om binnen te raken. er werden enkele zaken gestolen en enkele voertuigen zwaar beschadigd. ik belde de politie en wenste klacht neer te leggen wegens 1, inbraak; 2, diefstal en 3, vernieling. 2 en 3 was geen probleem maar voor inbraak gelde de klacht niet aangezien er een kleine opening (die 20 cm) in de omheining was ![]() ![]() ![]() indien de daders zouden gepakt worden was het mijn woord tegen het hune dat het slechts 20 cm was. in de wetgeving gaan ze er blijkbaar van uit dat als een (privé)grond niet volledig is omheind, iedereen het recht heeft er te komen ongeacht het feit als het over privé grond gaat of niet.
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 2 mei 2008 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die man nogal driest tewerk ging en dus een paar ekstra muilperen kreeg, ja dat is niet slim van hem. Beter blode Jan dan dode Jan. Maar je zal je welwillend willen herinneren dat de draad niet ging over die voortvarende man, maar wel degelijk over de straf waarmee die krimineel bedacht werd; en nog erger, de beslissing van de regering om kriminelen die minder dan drie jaar aan hun teelballen kregen, zelfs niet moeten gaan zitten. Ze worden dus minder erg gestraft dan iemand die 2 minuten te lang geparkeerd blijft dan zijn parkeerschijf hem toelaat .... Vindt gij dat normaal ??? Ik niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Subiet zal het nog aan mij liggen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze gaan dus hun straf nog doen. Laatst gewijzigd door HAMC : 2 mei 2008 om 18:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door HAMC : 2 mei 2008 om 18:45. |
![]() |
![]() |