Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2008, 14:12   #1
brontosaurus
Burgemeester
 
brontosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
Standaard Auto op water

Voor de techneuten onder de forumleden.Zelf ben ik niet zo technisch aangelegt.Maar het kan helpen
http://www.runyourcarwithwater.com/
Er zijn meerdere van die technieken gekend.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:15   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Voor de techneuten onder de forumleden.Zelf ben ik niet zo technisch aangelegt.Maar het kan helpen
http://www.runyourcarwithwater.com/
Er zijn meerdere van die technieken gekend.
Fout gepost
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:18   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.859
Standaard

Vroeger toen ik nog benzine gebruikte, en toen de voorontsteking nog volledig mechanisch werd geregeld, had ik wel den indruk dat mijn motor iets betere prestaties leverde, bij regenweer. Maar veel maakte het toch niet uit.
Dacht dat het vocht toen een invloed had op de verbrandingssnelheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:28   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Een achtergrond pattern van Windows NT4 als achtergrond voor die site
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:32   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Enfin, weer mensen die de enthropie-wet denken te omzeilen. Dat ze in je auto waterstof willen maken, tot daar aan toe, maar ze zeggen er niet bij met welke energie je batterij weer moet worden opgeladen.

exit runyourcarwithwater.com
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2008 om 14:32.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 15:11   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

dus inderdaad: het enige dat ze doen is de pk's van uw motor halveren en uw verbruik zakt navenant, echter zonder illusies te maken 120km/u zul je maar rijden met uw 5-6liter energie en geen druppel minder.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 15:52   #7
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Er zijn tegenwoordig zelfs zalfjes waarmee je 30 kg kwijt raakt.
En zelfs meer als je de speciale versie met enzymen bestelt.

Toch wel spijtig dat ik er niet kan van profiteren.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 16:57   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.176
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je kan een verbrandingsmotor op "Waterstof" laten draaien, geen probleem . BMW heeft er een paar gebouwd. Maar het is niet je van het. Waterstofgas opslaan is nog steeds niet ideaal.

En om met Electrolyze in je wagen waterstof te gaan maken om daarop te gaan rijden.... Kan je beter puur batterij gaan rijden. Want voor elke kilowatt die je uit waterstof kan halen moet je 2.2kw spenderen om de waterstof van de zuurstof te splitsen.


Wat je wel met water kan doen is je motor opfokken. De Duitsers gebruikten die truk in WO II uitvoerig in hun vliegtuigen. Injecteer een nevel van water in de hete lucht die uit de compressor komt, voor ie de injectoren in gaat, en je krijgt koelere lucht, wat meer vermogen opbrengt, het water dat mee geinjecteerd word verdampt tijdens de explosie van het mengsel, word stoom zet uit en geeft wat extra kracht. En als bonus pakt een deel van de hitte mee naar buiten. De Duitsers mengden het water voor die "boost" met methanol om nog net dat iets meer eruit te kunnen persen. (misschien een reden voor het effect in je oude wagen Bob, als ie wat rijk afgesteld stond voor droge omstandigheden, kan het best zijn dat je net dat iets meer "oomph" kreeg bij nat weer)

De eerste serieproductie wagen met een motor die een turbocompressor gebruikte, de oldsmobile Rocket, gebruikte diezelfde truk om de temperatuur van de turbo onder controle te houden bij hoge toeren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 17:19   #9
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Brontosaurus, leer astjeblieft het kleine beetje over natuurkunde wat tot in de 50-er jaren nog gemeengoed was op lagere scholen en het eerste vervolgonderwijs; dit is al de 2e bok op dit gebied die je hier schiet. Man, laat je toch niet zo argeloos belazeren.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:36   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat je wel met water kan doen is je motor opfokken. De Duitsers gebruikten die truk in WO II uitvoerig in hun vliegtuigen. Injecteer een nevel van water in de hete lucht die uit de compressor komt, voor ie de injectoren in gaat, en je krijgt koelere lucht, wat meer vermogen opbrengt, het water dat mee geinjecteerd word verdampt tijdens de explosie van het mengsel, word stoom zet uit en geeft wat extra kracht. En als bonus pakt een deel van de hitte mee naar buiten. De Duitsers mengden het water voor die "boost" met methanol om nog net dat iets meer eruit te kunnen persen. (misschien een reden voor het effect in je oude wagen Bob, als ie wat rijk afgesteld stond voor droge omstandigheden, kan het best zijn dat je net dat iets meer "oomph" kreeg bij nat weer)
Zou best kunnen. Bedankt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 22:07   #11
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vroeger toen ik nog benzine gebruikte, en toen de voorontsteking nog volledig mechanisch werd geregeld, had ik wel den indruk dat mijn motor iets betere prestaties leverde, bij regenweer. Maar veel maakte het toch niet uit.
Dacht dat het vocht toen een invloed had op de verbrandingssnelheid.

Vocht doet de hitte in de verbrandingskamer dalen en dus de brandstof minder snel detoneren. Voor het overige heeft het ook een afkoelend effect op de luchttemperatuur wat de dichtheid en dus de productie van vermogen ten goede komt.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 22:38   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.138
Standaard Motor opfokken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan een verbrandingsmotor op "Waterstof" laten draaien, geen probleem . BMW heeft er een paar gebouwd. Maar het is niet je van het. Waterstofgas opslaan is nog steeds niet ideaal.

En om met Electrolyze in je wagen waterstof te gaan maken om daarop te gaan rijden.... Kan je beter puur batterij gaan rijden. Want voor elke kilowatt die je uit waterstof kan halen moet je 2.2kw spenderen om de waterstof van de zuurstof te splitsen.


Wat je wel met water kan doen is je motor opfokken. De Duitsers gebruikten die truk in WO II uitvoerig in hun vliegtuigen. Injecteer een nevel van water in de hete lucht die uit de compressor komt, voor ie de injectoren in gaat, en je krijgt koelere lucht, wat meer vermogen opbrengt, het water dat mee geinjecteerd word verdampt tijdens de explosie van het mengsel, word stoom zet uit en geeft wat extra kracht. En als bonus pakt een deel van de hitte mee naar buiten. De Duitsers mengden het water voor die "boost" met methanol om nog net dat iets meer eruit te kunnen persen. (misschien een reden voor het effect in je oude wagen Bob, als ie wat rijk afgesteld stond voor droge omstandigheden, kan het best zijn dat je net dat iets meer "oomph" kreeg bij nat weer)

De eerste serieproductie wagen met een motor die een turbocompressor gebruikte, de oldsmobile Rocket, gebruikte diezelfde truk om de temperatuur van de turbo onder controle te houden bij hoge toeren.
Héél interessant Maddox ! Waren er ook nadelen aan dat systeem ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 22:52   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Voor de techneuten onder de forumleden.Zelf ben ik niet zo technisch aangelegd.Maar het kan helpen
http://www.runyourcarwithwater.com/
Er zijn meerdere van die technieken gekend.
Oude droom van euh, dromers
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen
Enkele vragen lijken me te zijn:
-hoeveel energie heb je nodig voor de electrolyse?
-aan welke snelheid kan die?
-hoe sla je het verkregen knalgas op (eerst comprimeren?)
-produceren aan het ritme vh verbruik zou ideaal zijn, maar onder welke druk moet het in de motor?
-hoeveel kosten een zwaardere generator + electrolysetank + eventueel compressor+ drukreservoir?
-is het rendement van knalgas voldoende?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2008 om 23:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:33   #14
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oude droom van euh, dromers
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen
Enkele vragen lijken me te zijn:
-hoeveel energie heb je nodig voor de electrolyse?
-aan welke snelheid kan die?
-hoe sla je het verkregen knalgas op (eerst comprimeren?)
-produceren aan het ritme vh verbruik zou ideaal zijn, maar onder welke druk moet het in de motor?
-hoeveel kosten een zwaardere generator + electrolysetank + eventueel compressor+ drukreservoir?
-is het rendement van knalgas voldoende?
Nee, KNALGAS opslaan is nog een grotere verspilling en veel gevaarlijker dan alleen het toch al veel te duur gewonnen WATERSTOFGAS hanteren; de benodigde zuurstof voor de verbranding kan naderhand uit aan te zuigen lucht worden gepakt.

Er bestaan geen materialen waar waterstofgas niet doorheen kruipt, hooguit met enige vertraging, want waterstof is het kleinste molecuul; stop het in een tank van enig bekend materiaal en een dag later heb je al heel weinig meer over.

Moeizame, ruimtevergende en DURE opslag van waterstof is realiseerbaar in hydrieten/hydriden ofzoiets en/of onder extreem lage temperatuur.

Waterstof is GEEN energie"bron" maar een energieDRAGER die tegen hoge energie-kosten moet worden geproduceerd. Maar hier was meen ik al eerder minstens 1 draad over op Dit Forum.

Tragi-komisch trouwens, hoe mensen steeds weer waterstof verwarren met water (= verbrande waterstof), bijna zo sullig als proberen om van stront terug krentenbrood te zullen maken.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 april 2008 om 23:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:38   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.176
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Héél interessant Maddox ! Waren er ook nadelen aan dat systeem ?

Zeker, hoe denk je dat een opgefokte motor zicch gedraagt? Die verslijt VEEEEL sneller. Maar voor oorlogsvliegtuigen was dat net iets minder een probleem.


Filosoof. Voor elke Kw die uit waterstof te winnen is, heb je dus 2.2kw electriciteit nodig. Het proces is direct voltage-weerstand afhankelijk in de watertank, daarom dat meestal bij electrolyse een scheutje zwavelzuur gegoten word, dat zorgt ervoor dat het allemaal wat vlotter gaat.
Men weet ook dat een verbrandingsmotor maar +/-30% efficient is, wat dus maakt dat je al 6Kw+ aan het verkachelen bent.

Dus wil je een Geit ,met 26pk, op die manier aan de gang houden, zit je 172Kw aan electriciteit in electrolyze te pompen. Daarom dat brandstofcellen en electromotoren een veel betere optie zijn. Dan zou je voor hetzelfde vermogen maar 35Kw nodig hebben.

Om voldoende waterstofgas in de motor te krijgen om benzine of diesel te vervangen, moet dat al onder redelijk hoge druk staan . Dus zit je met een deftige compressor aan de gang. Ik weet niet wat U vind van een situatie waar zuivere zuurstof, zuivere waterstof en hitte tesamen komen, maar ik vind het maar niks, zeker niet in een mobiele toepassing waar een doorsnee gebruiker geen idee heeft waarmee ie bezig is.

Maar om U een idee te geven, een vuistregel voor een compressor en zijn vermogen is druk (bar)* flow(liter/min)/600= kw benodigd
We gaan uit van 600 bar, 1L/minuut (=60L/u). Om het waterstofgas op te slaan in de specifieke waterstof tanks.(normale gasfles is 200 bar, de nieuwere zijn 300 bar, en bepaalde peperdure duik/ademluchtflessen gaan naar de 450 bar). Oftewel 1kw benodigd. Om U een vergelijking te geven, een normale lasgasfles argon is gevuld op 200 bar, en bevat 11m³gas.
Snapt U nu waarom die flessen gas zo duur zijn?

En waarom Brontosaurus zijn bijdrage tot het milieu hier eerder pathetisch uitvalt?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2008 om 23:39.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 06:55   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

maddox

de optie die blijkbaar toch volledig weggemarketeerd is, is de volgend

uw auto uw kerncentrale. (mini uiteraard iets ter grootte van een schoendoos)
volledig computergestuurd zodat de domme consument geen meltdowns beleeft, (ik hoor de criticasters al in koor roepen)

ben je thuis: is uw auto een cogenerator (90% efficientie;..)
- electriciteit voor het huis
- warmte voor het huis (ja gewoon dat radioactief afvalwater door de leidingen van uw huis, ik hoor de criticasters)

ben je op de baan (30% efficientie..)
- dan rij je electrisch.

gevolg maatschappelijk
- geen centrale productie meer
- het electriciteitsnetwerk wordt de backbone
- verwarming - mobiliteit - electriciteitsproductie wordt één oplossing
- nooit meer tanken
- minimale CO2 output
- verwarming is altijd cogeneratie: de cascade van het duurste goed (hoge temperatuur) produceert eerst electriciteit en de restwarmte produceert huisverwarming
- auto is niet meer de melkkoe maar uw energiecentrale (laten we zeggen de melkkoe is nu in het voordeel van de mens ipv in het voordeel van electrabel - arabieren - petroindustrie )

nu eens verder filosoferen: zijn de technische drempels nu werkelijk onmogelijk voor de mens om dit concept nu eens te bestuderen ?

Opgelet: de variaties op ditzelfde thema vervang je het woord kernenergie door aardgas, waterstof, brandstof etc het moet altijd werken.

voorbeeld http://www.micropower.co.uk/about/mchp.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 april 2008 om 07:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 10:00   #17
Sodomis
Gouverneur
 
Sodomis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
Standaard

Citaat:
uw auto uw kerncentrale. (mini uiteraard iets ter grootte van een schoendoos)
volledig computergestuurd zodat de domme consument geen meltdowns beleeft, (ik hoor de criticasters al in koor roepen)
Auto's op kernenergie.
Iedereen zijn eigen vuile bomb.
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 11:08   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.176
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maddox

de optie die blijkbaar toch volledig weggemarketeerd is, is de volgend
Citaat:
uw auto uw kerncentrale. (mini uiteraard iets ter grootte van een schoendoos)
volledig computergestuurd zodat de domme consument geen meltdowns beleeft, (ik hoor de criticasters al in koor roepen)
Een kernreactor van pak'm beet 5 kw is een klein pakketje qua kernbrandstof en reactor, maar afscherming, primaire koelkring en alle andere veiligheidmaatregelen zit je al gauw te denken aan een bestelwagen vol en pak'm beet 2 ton. Er zijn krachtigere kernreactoren voor veel minder gewicht de ruimte in geschoten, maar die hebben geen stralingschilden en zijn gebouwd uit leuke dingen zoals Beryllium(al giftig op zichzelf).
5Kw is niet voldoende om met enige prestaties dat ding te bewegen.

Citaat:
ben je thuis: is uw auto een cogenerator (90% efficientie;..)
Niet slecht gezien.
Citaat:
- electriciteit voor het huis
te doen, met de overschot electriciteit maak je gewoon waterstofgas, of stuw je terug op het net.
Citaat:
- warmte voor het huis (ja gewoon dat radioactief afvalwater door de leidingen van uw huis, ik hoor de criticasters)
Geen enkel probleem, de radioactiviteit moet niet buiten de stralingsschilden van je minireactor komen.
Citaat:
ben je op de baan (30% efficientie..)
- dan rij je electrisch.
5Kw is niet echt rijden hoor, zelfs een moderne Ligier of Aixam heeft meer in huis.
Citaat:
gevolg maatschappelijk
- geen centrale productie meer
Als ieder dit systeem gebruikt, heb je alleen wat grootschalige, maar lokale productie nodig voor de fabrieken, zoals de uraniumverrijkingsinstalaties en de opwerkingsfabrieken.
Citaat:
- het electriciteitsnetwerk wordt de backbone
Niet meer nodig indien ieder meedoet.
Citaat:
- verwarming - mobiliteit - electriciteitsproductie wordt één oplossing
wel lastig als je op wintersport gaat. je huisje bevrozen, niet zo lekker voor de waterleiding.
Citaat:
- nooit meer tanken
Shit, ik moet gaan refuelen, 'k zal maar een nieuwe auto kopen.
Citaat:
- minimale CO2 output
Minder, niet minimaal.
Citaat:
- verwarming is altijd cogeneratie: de cascade van het duurste goed (hoge temperatuur) produceert eerst electriciteit en de restwarmte produceert huisverwarming
Handig in de zomer, die restwarmte.

Citaat:
- auto is niet meer de melkkoe maar uw energiecentrale (laten we zeggen de melkkoe is nu in het voordeel van de mens ipv in het voordeel van electrabel - arabieren - petroindustrie )
Neem het van mij aan dat onze politici er wel aan zullen verdienen, wedden dat ze dan rekeningrijden snel zullen invoeren. En een milieutax van hier tot ginder invoeren.

Citaat:
nu eens verder filosoferen: zijn de technische drempels nu werkelijk onmogelijk voor de mens om dit concept nu eens te bestuderen ?
Dat is al gedaan.
http://davidszondy.com/future/atomic/ford.htm

Citaat:
Opgelet: de variaties op ditzelfde thema vervang je het woord kernenergie door aardgas, waterstof, brandstof etc het moet altijd werken.
Maak de reactor een thuis of zelfs een huizenblokinstalatie en niet mobiel, word het al interessanter.
Een alternatief is met brandstofcellen en aardgas, al dan niet waterstofverrijkt aardgas. Een tussenoplossing is de WisperTech of de Microgen. Aardgasketels die een deel van de warmte recupereren met een stirlingmotor en er electriciteit van maken.


Maar het idee is zeker niet nieuw.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 18:20   #19
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een kernreactor van pak'm beet 5 kw is een klein pakketje qua kernbrandstof en reactor, maar afscherming, primaire koelkring en alle andere veiligheidmaatregelen zit je al gauw te denken aan een bestelwagen vol en pak'm beet 2 ton. Er zijn krachtigere kernreactoren voor veel minder gewicht de ruimte in geschoten, maar die hebben geen stralingschilden en zijn gebouwd uit leuke dingen zoals Beryllium(al giftig op zichzelf).
5Kw is niet voldoende om met enige prestaties dat ding te bewegen.

Niet slecht gezien.
te doen, met de overschot electriciteit maak je gewoon waterstofgas, of stuw je terug op het net.

Geen enkel probleem, de radioactiviteit moet niet buiten de stralingsschilden van je minireactor komen.

5Kw is niet echt rijden hoor, zelfs een moderne Ligier of Aixam heeft meer in huis.

Als ieder dit systeem gebruikt, heb je alleen wat grootschalige, maar lokale productie nodig voor de fabrieken, zoals de uraniumverrijkingsinstalaties en de opwerkingsfabrieken.

Niet meer nodig indien ieder meedoet.
wel lastig als je op wintersport gaat. je huisje bevrozen, niet zo lekker voor de waterleiding.
Shit, ik moet gaan refuelen, 'k zal maar een nieuwe auto kopen.
Minder, niet minimaal.
Handig in de zomer, die restwarmte.


Neem het van mij aan dat onze politici er wel aan zullen verdienen, wedden dat ze dan rekeningrijden snel zullen invoeren. En een milieutax van hier tot ginder invoeren.


Dat is al gedaan.
http://davidszondy.com/future/atomic/ford.htm


Maak de reactor een thuis of zelfs een huizenblokinstalatie en niet mobiel, word het al interessanter.
Een alternatief is met brandstofcellen en aardgas, al dan niet waterstofverrijkt aardgas. Een tussenoplossing is de WisperTech of de Microgen. Aardgasketels die een deel van de warmte recupereren met een stirlingmotor en er electriciteit van maken.


Maar het idee is zeker niet nieuw.
5kW is inderdaad vrij weinig, onvoldoende in een iets kouder dan milde winter om een gemiddelde woning goed mee te verwarmen (10-20kW nodig bij redelijk geïsoleerde huizen).

De "rijbewijsloze" brommobielen (voor Nederlanders: bromfietsrijbewijs AM vereist) hebben wettelijk max. 4kW en drooggewicht max. 350kg.

Over de nieuwe CV-ketel met stirlingmotor voor electriciteitsopwekking (1kW, "wispergen" lees ik steeds minder, veel internetpagina's dood of verdwenen en wat er nog aan nieuws doorsijpelt gaat over defecten, stilvallen, niet meer opstarten.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 april 2008 om 18:23.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 20:05   #20
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 14 april 2008 om 20:06.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be