![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
|
![]() Voor de techneuten onder de forumleden.Zelf ben ik niet zo technisch aangelegt.Maar het kan helpen
http://www.runyourcarwithwater.com/ Er zijn meerdere van die technieken gekend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
|
![]() Citaat:
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.859
|
![]() Vroeger toen ik nog benzine gebruikte, en toen de voorontsteking nog volledig mechanisch werd geregeld, had ik wel den indruk dat mijn motor iets betere prestaties leverde, bij regenweer. Maar veel maakte het toch niet uit.
Dacht dat het vocht toen een invloed had op de verbrandingssnelheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een achtergrond pattern van Windows NT4 als achtergrond voor die site
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, weer mensen die de enthropie-wet denken te omzeilen. Dat ze in je auto waterstof willen maken, tot daar aan toe, maar ze zeggen er niet bij met welke energie je batterij weer moet worden opgeladen.
exit runyourcarwithwater.com
__________________
The oncoming storm Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() dus inderdaad: het enige dat ze doen is de pk's van uw motor halveren en uw verbruik zakt navenant, echter zonder illusies te maken 120km/u zul je maar rijden met uw 5-6liter energie en geen druppel minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
|
![]() Er zijn tegenwoordig zelfs zalfjes waarmee je 30 kg kwijt raakt.
En zelfs meer als je de speciale versie met enzymen bestelt. Toch wel spijtig dat ik er niet kan van profiteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan een verbrandingsmotor op "Waterstof" laten draaien, geen probleem . BMW heeft er een paar gebouwd. Maar het is niet je van het. Waterstofgas opslaan is nog steeds niet ideaal.
En om met Electrolyze in je wagen waterstof te gaan maken om daarop te gaan rijden.... Kan je beter puur batterij gaan rijden. Want voor elke kilowatt die je uit waterstof kan halen moet je 2.2kw spenderen om de waterstof van de zuurstof te splitsen. Wat je wel met water kan doen is je motor opfokken. De Duitsers gebruikten die truk in WO II uitvoerig in hun vliegtuigen. Injecteer een nevel van water in de hete lucht die uit de compressor komt, voor ie de injectoren in gaat, en je krijgt koelere lucht, wat meer vermogen opbrengt, het water dat mee geinjecteerd word verdampt tijdens de explosie van het mengsel, word stoom zet uit en geeft wat extra kracht. En als bonus pakt een deel van de hitte mee naar buiten. De Duitsers mengden het water voor die "boost" met methanol om nog net dat iets meer eruit te kunnen persen. (misschien een reden voor het effect in je oude wagen Bob, als ie wat rijk afgesteld stond voor droge omstandigheden, kan het best zijn dat je net dat iets meer "oomph" kreeg bij nat weer) De eerste serieproductie wagen met een motor die een turbocompressor gebruikte, de oldsmobile Rocket, gebruikte diezelfde truk om de temperatuur van de turbo onder controle te houden bij hoge toeren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Brontosaurus, leer astjeblieft het kleine beetje over natuurkunde wat tot in de 50-er jaren nog gemeengoed was op lagere scholen en het eerste vervolgonderwijs; dit is al de 2e bok op dit gebied die je hier schiet. Man, laat je toch niet zo argeloos belazeren.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.859
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Citaat:
Vocht doet de hitte in de verbrandingskamer dalen en dus de brandstof minder snel detoneren. Voor het overige heeft het ook een afkoelend effect op de luchttemperatuur wat de dichtheid en dus de productie van vermogen ten goede komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.138
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen Enkele vragen lijken me te zijn: -hoeveel energie heb je nodig voor de electrolyse? -aan welke snelheid kan die? -hoe sla je het verkregen knalgas op (eerst comprimeren?) -produceren aan het ritme vh verbruik zou ideaal zijn, maar onder welke druk moet het in de motor? -hoeveel kosten een zwaardere generator + electrolysetank + eventueel compressor+ drukreservoir? -is het rendement van knalgas voldoende? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Citaat:
Er bestaan geen materialen waar waterstofgas niet doorheen kruipt, hooguit met enige vertraging, want waterstof is het kleinste molecuul; stop het in een tank van enig bekend materiaal en een dag later heb je al heel weinig meer over. Moeizame, ruimtevergende en DURE opslag van waterstof is realiseerbaar in hydrieten/hydriden ofzoiets en/of onder extreem lage temperatuur. Waterstof is GEEN energie"bron" maar een energieDRAGER die tegen hoge energie-kosten moet worden geproduceerd. Maar hier was meen ik al eerder minstens 1 draad over op Dit Forum. Tragi-komisch trouwens, hoe mensen steeds weer waterstof verwarren met water (= verbrande waterstof), bijna zo sullig als proberen om van stront terug krentenbrood te zullen maken.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 april 2008 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filosoof. Voor elke Kw die uit waterstof te winnen is, heb je dus 2.2kw electriciteit nodig. Het proces is direct voltage-weerstand afhankelijk in de watertank, daarom dat meestal bij electrolyse een scheutje zwavelzuur gegoten word, dat zorgt ervoor dat het allemaal wat vlotter gaat. Men weet ook dat een verbrandingsmotor maar +/-30% efficient is, wat dus maakt dat je al 6Kw+ aan het verkachelen bent. Dus wil je een Geit ,met 26pk, op die manier aan de gang houden, zit je 172Kw aan electriciteit in electrolyze te pompen. Daarom dat brandstofcellen en electromotoren een veel betere optie zijn. Dan zou je voor hetzelfde vermogen maar 35Kw nodig hebben. Om voldoende waterstofgas in de motor te krijgen om benzine of diesel te vervangen, moet dat al onder redelijk hoge druk staan . Dus zit je met een deftige compressor aan de gang. Ik weet niet wat U vind van een situatie waar zuivere zuurstof, zuivere waterstof en hitte tesamen komen, maar ik vind het maar niks, zeker niet in een mobiele toepassing waar een doorsnee gebruiker geen idee heeft waarmee ie bezig is. Maar om U een idee te geven, een vuistregel voor een compressor en zijn vermogen is druk (bar)* flow(liter/min)/600= kw benodigd We gaan uit van 600 bar, 1L/minuut (=60L/u). Om het waterstofgas op te slaan in de specifieke waterstof tanks.(normale gasfles is 200 bar, de nieuwere zijn 300 bar, en bepaalde peperdure duik/ademluchtflessen gaan naar de 450 bar). Oftewel 1kw benodigd. Om U een vergelijking te geven, een normale lasgasfles argon is gevuld op 200 bar, en bevat 11m³gas. Snapt U nu waarom die flessen gas zo duur zijn? En waarom Brontosaurus zijn bijdrage tot het milieu hier eerder pathetisch uitvalt?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2008 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() maddox
de optie die blijkbaar toch volledig weggemarketeerd is, is de volgend uw auto uw kerncentrale. (mini uiteraard iets ter grootte van een schoendoos) volledig computergestuurd zodat de domme consument geen meltdowns beleeft, (ik hoor de criticasters al in koor roepen) ben je thuis: is uw auto een cogenerator (90% efficientie;..) - electriciteit voor het huis - warmte voor het huis (ja gewoon dat radioactief afvalwater door de leidingen van uw huis, ik hoor de criticasters) ben je op de baan (30% efficientie..) - dan rij je electrisch. gevolg maatschappelijk - geen centrale productie meer - het electriciteitsnetwerk wordt de backbone - verwarming - mobiliteit - electriciteitsproductie wordt één oplossing - nooit meer tanken - minimale CO2 output - verwarming is altijd cogeneratie: de cascade van het duurste goed (hoge temperatuur) produceert eerst electriciteit en de restwarmte produceert huisverwarming - auto is niet meer de melkkoe maar uw energiecentrale (laten we zeggen de melkkoe is nu in het voordeel van de mens ipv in het voordeel van electrabel - arabieren - petroindustrie ) nu eens verder filosoferen: zijn de technische drempels nu werkelijk onmogelijk voor de mens om dit concept nu eens te bestuderen ? Opgelet: de variaties op ditzelfde thema vervang je het woord kernenergie door aardgas, waterstof, brandstof etc het moet altijd werken. voorbeeld http://www.micropower.co.uk/about/mchp.html
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 april 2008 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen zijn eigen vuile bomb. ![]()
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
5Kw is niet voldoende om met enige prestaties dat ding te bewegen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://davidszondy.com/future/atomic/ford.htm Citaat:
Een alternatief is met brandstofcellen en aardgas, al dan niet waterstofverrijkt aardgas. Een tussenoplossing is de WisperTech of de Microgen. Aardgasketels die een deel van de warmte recupereren met een stirlingmotor en er electriciteit van maken. Maar het idee is zeker niet nieuw.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Citaat:
De "rijbewijsloze" brommobielen (voor Nederlanders: bromfietsrijbewijs AM vereist) hebben wettelijk max. 4kW en drooggewicht max. 350kg. Over de nieuwe CV-ketel met stirlingmotor voor electriciteitsopwekking (1kW, "wispergen" lees ik steeds minder, veel internetpagina's dood of verdwenen en wat er nog aan nieuws doorsijpelt gaat over defecten, stilvallen, niet meer opstarten.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 april 2008 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
|
![]() .
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 14 april 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |