![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer ik op bepaalde websites zie staan dat onze overheid het label van pro diversiteit heeft op gebied van aanwervingen , dan stel ik mij toch serieuse vragen hoor .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik ook, soms verbergen ze het ook niet, De Lijn geeft duidelijk aan dat ze meer vrouwen en allochtonen in dienst willen, dus als je met tienen solliciteert voor vijf betrekkingen en er zijn vijf mannen, drie vrouwen en twee allochtonen in de running, mag je het als man vergeten. Daarbij, (streven naar) diversiteit en gelijke kansen moet een evidentie zijn, zinloos om dit nog eens extra bij vacatures te vermelden. Iedereen mag van mij gelijk kansen krijgen, maar ik vrees dat de overheidsdiensten zich officieus quota hebben opgelegd en dat ze zich hiernaartoe willen richten. Met als gevolg dat men vaak minder bekwame mensen uit de kansengroepen gaat aannemen, ten koste van bekwamere 'anderen'. Maar ja, ik heb de boeiende jobs met veel poen hier voor het grijpen, ik ben immers een jonge blanke man, ik pleit schuldig !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb reeds 6 jaar gewerkt in de openbare sector en deze week was ik bij een consulente van de VDAB Werkwinkel.Ze was aan het telefoneren en het ging over aanwervingen bij de vlaamse overheidsbedrijven..."bent u gehandicapt of toevallig allochtoon? Neen? Sorry meneer, dan kunnen we niets voor u doen.
Nog meer: Gehandicapten en allochtonen moeten geen aanwervingsexamens doorlopen en worden meteen vast aangeworven bij de overheid! En dit in het kader van "Diversiteit" Ik ben niet gehandicapt en geen allochtoon...mag het ja? Dus geen werk! Deze mensen worden dus enkel aangeworven omwillen van hun afkomst! Niet hun ervaringen,niet hun diploma's, niet hun profiel,niet hun prestaties... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Sorry hoor Another Jack , maar ik moet gertjan gelijk geven .
Misschien wel niet op het gebied dat men er sollicitaiegesprekken behandeld via de telefoon (vdab ). Maar wel op het gebied dat allochtonen meer kans maken op een job bij de overheid . Ik heb dit zelf vernomen van een dochter van een vdab consulente , ze vertelde me dat haar moeder meer en meer gefrustreerd raakte om het feit dat dit echt nimmer te doen is al die aanwervingsrichtlijnen en dat voorgetrek rond allochtonen . Momenteel heb ik weinig tijd , maar ik zal nog een uitgebreider verhaal hier posten . het verhaal bevat dingen die ik uit goede bronnen verneem en waar ik ook vaak zelf het ( laat ons zeggen ) slachtoffer van geweest ben . En ik wil niet veroordeeld worden als racist want dat ben ik absoluut niet. Ik wil wel dat debuitenwereld eindelijk eens een duidelijk zicht krijgt over al dat oneerlijk gedoe waar wij vaak het slachtoffer van zijn . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Trouwens lees maar eens wat Selor al tweemaal heeft verkondigd in de krant.
Selor gaat allochtonen zelf proberen aan te trekken voor hun jobs in te vullen . Wat gaan ze doen , voor hen neerknielen om te vragen dat ze bij hen willen komen werken ? WWijzelf als belg moeten verdorie veel moeite doen om daar te kunnen werken , en hun zal het in de schoot gesmeten worden . Het is zelfs zo erg dat Selor dan van de diplomavereisten wil afstappen om deze mensen die vaak gespeibelt hebben en een diploma niet nodig achten aan te trekken . Wat een bedoening en ze lachen ons nog uit ook als zevernemen dat wij er zoveel moeite voor moeten doen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik lieg zeker niet...een consulente van de VDAB belde met een werkNEMER aan de telefoon: ze kon niets voor hem doen omdat de overheid nu voorrang geeft aan allochtonen en gehandicapten: lees: "de werkgever betaalt geen balastingen voor die mensen ".
Dit in het kader van "Diversiteit" Ik noem dit eerder: "positieve discriminatie voor allochtonen en gehandicapten" en negatieve discriminatie voor "normale mensen,vlamingen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dan liegen de consulenten van de VDAB?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik weet. Wat ik wel weet is dat u er hier wat op los staat te liegen:
Leugen 1: Citaat:
Leugen 2: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik herhaal nogmaals wat ik duidelijk gehoord heb van een consulente van de VDAB die aan het bellen was met een collega van haar aan de telefoon: Ik citeer:
"Nieuwe jobs bij de vlaamse overheid"? "Ja die komen er maar in het kader van diversiteit krijgen gahandicapten en allochtonen voorrang" "Zij moeten dus ook niet eerst de aanwervingsexamens afleggen" Ik kan zelfs de consulente met naam noemen maar zo ver ga ik hier niet gaan. Ik wou zelf gaan mee doen met aanwervingsexamens maar na dit gehoord te hebben heeft het nog weinig zin, nietwaar?! En voor diegenen die het nog niet geloven: volgende keer neem ik een dictafoontje mee als bewijs! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Als het zo is dat allochtonen en gehandicapten voorrang krijgen, dan ben ik ertegen. Toch kun je goede argumenten vinden om deze twee groepen een duwtje in de rug te geven (niet sarcastisch
![]() 1. Allochtonen moeten zich integreren. Via een job gaat dit honderd keer sneller, zowel sociaal als economisch. Wanneer meer allochtonen een job hebben zullen ze zich sneller integreren en zal het ook voor autochtonen een pak aangenamer zijn om met deze mensen samen te leven. (dus dan hoeven al die Vlaams Belangers niet meer te kankeren dat de allochtonen profiteren van de werkloosheid en dat die vreemdelingen zich niet aanpassen) 2. Gehandicapten hebben het moeilijk om aan een job te geraken omdat ons systeem niet voor hen ontworpen is. De levenskwaliteit van gehandicapten is vaak lager en bovendien kost hun handicap handenvol geld aan de gemeenschap. Wanneer gehandicapten een job uitoefenen wint iedereen. (dus dan hoeven al die Vlaams Belangers niet langer te kankeren dat ze teveel belastingen/sociale bijdragen moeten betalen en dat de staat hen stroopt) Toch ben ik ertegen. Ik vind het principe van gelijkheid belangrijker. Dan bedoel ik wel èchte gelijkheid. Een boete moet bijvoorbeeld berekend worden als een percentage van je inkomen. Maar dat is een heel andere discussie.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verschillende boetes voor verschillende mensen = ongelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Als je goed leest stelde iemand een vraag aan de VDAB medewerkster .
Ze antwoord daarop het volgende schrijft gertjan " Nieuwe jobs bij de vlaamse overheid"? "Ja die komen er maar in het kader van diversiteit krijgen gahandicapten en allochtonen voorrang" Hier kan je dus niet uit concluderen of die mijnheer of mevrouw aan de telefoon de vraag stelde of hij zich kandidaat kan stellen voor die functie. De mijnheer of mevrouw kan ook gevraagd hebben of er nog examens voor de vlaamse overheid zouden komen waarop de vdab medewerkster het antwoord geeft dat volgens mij absoluutniet discriminerend is . En trouwens ik moet er wel effe mee lachen dat Savatage zegt dat dit discriminatie zou zijn van die vdab medewerkster als ze dat echt zou gezegt hebben . Ze sluit deze mijnheer toch niet uit voor zover ik dit verhaal lees. Trouwens er is positieve discriminatie hé , en dan kan dit wel . Ik vind positieve discriminatie evengoed discriminatie. Waneer komt er een positieve discriminatie voor langdurig werklozen vraag ik mij wel eens af , want deze mensen worden gediscrimineerd vanwege hun landurige werkloosheid , ook al kunnen ze bewijzen dat ze ruim voldoende solliciteren . Ik heb er geen problemen mee dat allochtonen en zeker gehandicapten meer kans moeten krijgen . Maar . Ik heb er wel problemen mee wanneer men de inhoud van dat examen gaat wijzigen ( makkelijker maken ) voor allochtonen en gehandicapten . Laatst gewijzigd door Camino : 29 mei 2008 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al erg dat sommigen hier hun incompetentie proberen af te schuiven op de maatschappij, maar het wordt nog erger als ze dat via leugens proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() weg met positieve discriminatie want deze leidt altijd tot discriminatie van weer andere groepen
die kan men dan vervolgens ook weer positief gaan discrimineren en zo kunnen we dan bezig blijven ook positieve discriminatie mag niet nodig zijn - en op een gezonde arbeidsmarkt is ze dat ook niet - het devies is dus de arbeidsmarkt terug gezond maken in plaats van broekzak vestzak operaties zonder de kern vh probleem aan te pakken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Wat de overheid verstaat onder gelijke kansen kan ik niet begrijpen dus .
De vrouw van mijn kameraad werkt bij de overheid en als ik haar verhalen hoor doet me dit met verstomming slaan . 90 % van alle contractuele worden ingevuld door familieleden zelfs man vrouw situaties . Is dit niet schandalig . Ik nam de proef op de som sollicteerde er voor een functie waar ik voor in aanmerking kwam , en waar ik heel wat ervaring in had . Noppes , nul . Dan moet je constateren dat er een dochtertje van is aangenomen . Even later solliciteerde mijn zoon er aangezien deze al een tijdje werkloos was en had ook ervaring in deze functie . Noppes , vacature ingevuld door een nicht van die geen ervaring had , mijn zoon werd niet aangeworven omdat hij werkloos was . Gelijke kansen voor iedereen noemt men dat bij de overheid . Omgeveer een half jaar later solliciteer ikzelf voor een functie en krijg ik te horen dat men voor die functie een graduaatsdiploma ( A1 ) moet hebben . Raarste van al is dat men een week later een allochtoon aanwerft voor die functie die een diploma heeft van hoger secundair beroepsonderwijs ( slagerij ) . En dit terwijl die functie totaal iets anders was dan slagerij. Lachen hoor . Alhoewel ik er nimmer mee kan lachen . Bij welke instanties zou men dit eigenlijk kunnen aanklagen dat het er daar zo aan toe gaat want ik vind het wel afschuwelijk en pure discriminatie omdat men geen famillielid is van iemand . Ik ben van mening dat zo'n zaken moeten stoppen . Ik vind het raar dat zo'n zaken nog kunnen de dag van vandaag . Laatst gewijzigd door Camino : 29 mei 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() positief gediscrimineerd worden is bovendien niet tof
stel nu in een klas dat een leraar tegen je zegt kom manneke gij moet dit niet doen en moogt dat wel doen enzo of stel dat je iets moet maken en die leraar komt het voor je doen terwijl de anderen het zelf moeten doen je krijgt dan nadien reacties vd anderen natuurlijk - wordt door hen niet als volwaardig aanzien en hebt nadien ook niet dezelfde mate van voldoening van je werk als de anderen enz - kortom positieve discriminatie leidt tot isolatie en zo tot nog meer discriminatie heeft een politieker eigenlijk ooit al eens aan een allochtoon gevraagd wat ie zelf van postieve discriminatie vindt ? ik denk het niet want voor hen gaat het louter om populisme
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 20:46. |
![]() |
![]() |