![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is dat geen sociaal-huurwoning-staatsterrorisme? | |||
ongetwijfeld |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
twijfelachtig |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
c'est la vie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 33,33% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Behoeftigen jarenlang op wachtlijsten zetten voor sociale woningen, terwijl goedverdienenden drie jaar lang met vijftig procent de toch al zeer hoge inkomensgrens (vier keer de OCMW-uitkering) mogen overschrijden, voor ze uit hun sociale woning gezet worden.
Het gaat om 13% van de huurders in 2005. Is dat geen sociaal-huurwoning-staatsterrorisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat je door de negatieve concurrentie van de sociale woningbouw geen voldoende goedkoop huuroptrekje gevonden hebt, en daarom nu maar alle armen op straat wil gooien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar gelijk wie die een beetje zicht heeft op de markt weet dat dat de beste (lees meest efficiente) oplossing zou zijn ... maar daarbij verliezen politici aan (ongezonde) invloed én postjes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Langdurige Leegstand confiskeren, oude woningen renoveren, OCMW-eigendom activeren, etc etc ...dat mag en moet allemaal, zodat het aantal sociale woningen in de buurt komt van 15 �* 20%, zoals in de ons omringende beschaafdere landen. De nieuwbouw accelereren... De politiek moet niet alleen sterke inspraak en invloed hebben, in deze materie, het gaat om een van de meest belangrijke productie- en regulatiegebieden van sociale goederen, en die materie hoort dus gewoon helemaal aan de staat toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Maar ja met een Mario Keulen die zich alleen maar zoals een King Kong op de borst klopt zodat het dondert in Keulen, zolang dus, vrees ik, zal de historisch opgebouwde achterstand nooit afgebouwd raken in de sociale woningbouw...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je die macht naar de overheid schuift wordt ze ALTIJD misbruikt ... nee ik geloof niet heilig in een markt zonder regulering, maar ik geloof wel meer in de markt dan in de overheid en politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() al jaren hoor ik over die wachtlijsten , nu snap ik waarom ze blijven bestaan :
- wallonie dumpt te veel Consovaren in zn sociale woningen - walen palmen vlaamse woningen in - woningen worden niet efficient ingevuld ( alleenstaanden in een woning met 3 slaapkamers) -enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij d ie directeur van een sociale woningbouwfirma een alleenstaande was, natuurlijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2008 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De politici en de staat wel. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2008 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet al die mensen niet onder de blote hemel laten slapen, maar ze allemaal een sociale woning ter beschikking stellen? Straks nog een auto met chauffeur? Misschien zijn de beheerders van die woningen blij dat ze ook nog een aantal klanten hebben die zeker hun huur zullen betalen en niet de boel laten verkommeren? Respect voor wat je zomaar krijgt is ver te zoeken bij velen, ze vinden dat gewoon een "recht"... Laatst gewijzigd door andev : 29 april 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat doet ze ook
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() grapjas.
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het probleem is dat de mensen die in een sociale woning wonen daar ook jarenlang in blijven.
een sociale woning is goed om jonge starters te helpen of mensen die door een moeilijke periode van hun leven moeten. Maar dat mag geen jaren duren. ALs je te lang in zo een sociaal kruipkot blijft dan scheelt er toch wel iets met uw ambitie. Het totaal ontbreken van fierheid om op eigen benen te staan. Sociale woningen zijn een fantastische tijdelijke oplossing, maar op lange termijn doden zij het dynamisme en het nemen van zelfinitiatief en het uitbouwen van de loopbaan. Ik ken een bewoner van een sociale woning en die weigert zelfs promotie op het werk en de mogelijkheid om meer inkomsten zogezegd om dat dan zijn huur opslaat en de studiebeurs voor zijn kids vermindert en nog andere sociale voordelen verloren gaan. Het lijkt er bijna op dat in ons sociaal stelsel succes en hard werken om hoger op te komen bestraft wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() ( alleenstaanden in een woning met 3 slaapkamers?)
ik weet er al 2 in dezelfde straat |
![]() |
![]() |