![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polen wil zijn arbeiders terug.
De leegloop in Polen van hun arbeiders zorgt voor grote problemen. Zelfs het openbaar vervoer en ziekenhuizen moeten noodgedwongen diensten schrappen of zelfs sluiten. Nu de lonen van Polen niet meer zo ver achterop de lonen in het buitenland liggen vinden ze dat het tijd wordt om terug te komen. Amnestie voor al wie komt. De arbeiders zelf vinden het een goed idee, want zo redeneren ze, met al dat over en weer rijden en overnachtingen is het sop toch de kool niet meer waard om in het buitenland te werken. Dus huiswaarts zullen velen gaan. Nu maken ze zich bij ons sterk dat ze de Poolse arbeiders zonder problemen kunnen vervangen door Bulgaren of Roemenen of noem maar op. Misschien, wie weet? Maar in elk geval als we niet zelf voor arbeiders kunnen zorgen blijven we in een neerwaartse spiraal bezig. Een spiraal dat als de Polen nu plots allen tegelijk zouden vertrekken, zelfs voor een algemene golf van faillissementen bij ons zou kunnen zorgen. En nog geen kleintje zelfs. Wat ze dus in Polen nu ook ondervonden hebben. Langs de andere kant zullen veel Belgen blij zijn als ze die "lastige concurrentie" kwijt zullen zijn. Polen weg = goed? Polen weg = slecht?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() goed nieuws
kan ik binnekort mss toch nog tomaten gaan plukken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() kunnen berbers die plaatsen niet innemen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Polen zijn door de band harde werkers en ze hebben ook weinig integratieproblemen. Ze waren zeer welkom voor onze economie, maar met de stijgende levensstandaard in Polen en een beter ondernemersschap zullen inderdaad velen teruggaan en dat is perfect begrijpelijk.
Oplossing voor vrijgekomen arbeidersplaatsen: langdurig werklozen van bij ons hier inschakelen of eventueel zelfs illegalen, desnoods met een extra vergoeding bovenop hun steun. Ik hoor vele illegalen zeggen dat ze hier wel willen werken, maar het niet mogen, kunnen ze nu zich eens bewijzen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun nazaten zijn noch arbeider, noch noord afrikaan.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gastjes, maar dan in de denigrerende zin van het woord....
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bovendien dreigen veel Vlaamse Boeren te emigreren naar Polen, waar nog vele gronden braak liggen en de ecologische Mestaktieplannen nog lang niet zo stringent zijn.
Ook vlijtige "nieuwe belgen" zouden wel eens in de verleiding kunnen komen om de Oosteuropese economie wat te gaan versterken. Overigens voorziet men dat de Roemeense economie de Italiaanse tegen 2020 zal bijgebeend hebben. De Sloveense schijnt deze horde inmiddels reeds genomen te hebben. Persoonlijk zie ik een brain drain op gang komen in onze richting - Slovenen, Slovaken, Hongaren die onze researchcentra bevolken.. Studeren, Jongens en Meisjes !
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 1 mei 2008 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dank u bij voorbaat maroco |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm. Had je het over sommige PS-prominenten gehad, dan kreeg je nog min of meer gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb over dit onderwerp iets van een week of twee geleden nog gelezen in de Engelse pers dat "zij die het hardst riepen dat de Poolse immigranten ons werk afpakten en onze kultuur bedreigden, de eersten zullen zijn om die Polen die terugkeren te beschuldigen van desertie".
Neem van mij maar aan dat evenwichtige verhoudingen tussen landen, die dan tot uiting komt in een evenwichtige emigratie/immigratie, het beste is voor iedereen. Kijk naar Spanje en Portugal, (bijna Griekenland nu ook) toen zij hun intrede maakten in de ex-EEG. Van semi-ontwikkelingslanden zijn ze geëvolueerd naar Euro-lidstaten, kapitaalkrachtig genoeg om in Vlaanderen spullen te kopen waar wij goed in zijn om ze te produseren, en omgekeerd. Heel simpel onnozel voorbeeldje: we kunnen tenminste kiezen tussen een goedkope Spaanse tomat, of een lekkere maar duurdere Vlaamse. Voor beide produkten is er in beide landen een markt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sjaax : 1 mei 2008 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denkt ss tenminste (dat de allochtonen in de rvt zijn gat komen afkuisen). Maar aan het tempo te zien dat de werkplaatsen daar ingevuld geraken met allochtonen, denk ik dat hij er met een vuil gat zal moeten blijven liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |