![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Polen komt weer eens in het nieuws met een nieuwe politieke rel. Deze keer wil men een snelweg aanleggen door een beschermd natuurgebied, een beslissing die eerder al door het EU hof verboden werd maar Polen trekt zich hier niets van aan.
Dit is de eerste keer dat een EU lidstaat een beslissing van het EU hof schend. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of ze willen een heel andere EU. Daar vrees ik een beetje voor...
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Indien Polen zich niet schikt naart het arrest van het Hof van Justitie zullen ze dan wellicht een astronomische dwangsom opgelegd krijgen vrees ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als ze zich daar niet naar schikken?
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Aangaande opeglegde dwangsommen door het Hof van Justitie kan het in het strengste geval gaan tot zowel een forfaitaire als een dagelijkse dwangsom. En de forfaitaire dwangsom kan door het Hof zelfs retroactief worden aangerekend vanaf het moment dat de inbreuk ontstaat.
En deze dwangsom kan indien een land niet vrijwillig betaalt, afgetrokken worden van de Europese subsidies die naar dat land vloeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan worden er nog astronomischer dwangsommen uitgevaardigd. En nog en nog desnoods.
Totdat Polen in zijn geheel en met alle inwoners erbij eigendom wordt van de Europese parlementsprinsen. Misschien moeten we er nog eens binnenvallen met vier op een rij. Dan zullen die Polen wel doen wat hun opgelegd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Kijk, als je deel gaat uitmaken van een club dan aanvaard je de regels van die club of je wordt gewoon geen lid... Polen heeft verkozen om lid te worden dat betekent dat ze zich dienen neer te leggen bij het acquis communautaire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja Polen ligt wel op meer dossiers op ramkoers met Europa. Een ander dossier is de staatssubsidies aan de scheepwerven in Gdanks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() lol eerst had ik wat het sch**t aan die Polen, maar nu begin ik ze meer en meer te appreciëren, hoe ze zich niet zomaar laten schikken door Europa dat apenland hier kan er nog wat van leren.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze worden lid van een schaakclub met duidelijke regels en afspraken, maar eigenlijk willen ze gewoon modderworstelen.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, er zijn ook wel europese zaken waar Belgie vierkant zijn voeten aan veegt, alleen is het dan plots niet zo erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat landje doet wel grootsprakerig de laatste tijd. Nochtans had het ruim 60 jaar geleden minder noten op zijn zang.
![]() Wat het dossier betreft ik vind ook niet dat men een autosnelweg mag leggen in zo een belangrijk natuurgebied. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Nu Polen bij Europa is willen ze erkend worden. En erkenning die ze nog nooit gekend hebben. Met vrijheden die ze nog niet in de hand kunnen houden. Na al die jaren dictatuur is de wil er wel, maar de dictatoriaal houding zit diep geworteld . Dat uit zig in hun gedrag. Ze moeten nog zo veel leren, alles is ook zeer vlug gegaan misschien zelfs iets te vlug. En ze zullen wellicht nog veel builen oplopen. De vraag is, kan dit toch nog altijd zwakke Europa dat aan.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() man, die Polen hebben karakter.
You gotto love them. Eindelijk een land dat tegen de schenen van die Europese draak durft te schoppen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2007 om 05:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2007 om 05:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polen zijn cool. Binnenkort zullen andere landen ook zien wat voor dwazernij de EU is. Ik gok op Estland.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ja daar wil ik ook wel een gokje op wagen. Italie is ook een favoriet als ze nog eens van regering swappen.
En Nederland ook natuurlijk. Een revolte in een West-Europees land geeft nog een mooiere carambole. Met mijn hart hoop ik daar dan ook op. Enfin de sterren staan beter dan ooit. Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2007 om 06:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Polen zijn natuurlijk een beetje in de middeleeuwen blijven hangen, wel aardig dat ze zo'n beetje het bewijs leveren dat het niet alleen aan de islam ligt dat mensen een beetje achterlijk blijven.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopelijk praten ze een mondje Nederlands ginderachter in New Europe. Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2007 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |