![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk maar naar het artikel hieronder.
En besef goed: het gaat om een bonus. Wie geeft mij ongelijk? http://www.trends.be/nl/economie/men...etcrisis-.html Fortis-topman krijgt hogere bonus in jaar van kredietcrisis 31/03/2008 12:00 Jean-Paul Votron, de Belgische CEO van Fortis, krijgt voor zijn prestaties in 2007 een jaarbonus van 2,5 miljoen euro uitbetaald, zo meldt het jaarverslag. Dit is een half miljoen euro meer dan in 2006 het geval was. Opmerkelijk, want 2007 was een jaar waarin de bankwereld zware waardeverminderingen moest boeken omwille van de kredietcrisis. Zo schreef Fortis 1,8 miljoen euro af. De raad van bestuur van Fortis wijst als reden voor zijn hogere jaarbonus op "de voorbeeldige leiding van de heer Votron in een jaar waarin Fortis een echte transformatie onderging". In totaal zal de Fortis-topman een bezoldiging ontvangen van 3,9 miljoen euro in cash (namelijk zijn basissalaris, jaarbonus, pensioenkosten en long term incentive) plus een pakket van 49.655 opties en 41.775 Fortis-aandelen. Ter vergelijking. Michel Tilmant, topman van bankverzekeraar ING, verdiende vorig jaar 500.000 euro minder dan in 2006. Zijn totaalbezoldiging lag op 4,81 miljoen euro. ING keerde Tilmant bijna 300.000 euro minder uit aan bonussen. Het basissalaris van de ING-topman lag wel hoger dan dat van Votron. Dit laatste zal nu veranderen. Voor het boekjaar 2008 zal het basissalaris van Votron worden verhoogd van 750.000 tot 1,3 miljoen euro. "Om het beter te laten aansluiten bij de aanzienlijk hogere basissalarissen die met Fortis vergelijkbare bedrijven aan hun CEO betalen", zo meldt het jaarverslag. Als gevolg hiervan wordt de ontslagvergoeding van Votron wel verminderd naar "één jaar van zijn basissalaris" in plaats van twee jaar. Maar de Fortis-topman heeft dit jaar ook nog zicht op een extraatje van minstens 1 miljoen euro. Die is afkomstig van het beëindigen van zijn (eerste) contracttermijn op 31 mei. Deze uitkering was afhankelijk van de prestaties van het Fortisaandeel, zo stond in het jaarverslag van vorig jaar te lezen. Aangezien de koers van Fortis door de kredietcrisis is gedaald tot ongeveer 15 euro (of lager dan het koersniveau bij Votron's aantreden in 2004), wordt verwacht dat hij het laagste bedrag binnen een vork van 1 tot 2,75 miljoen euro zal ontvangen. Maar, zo voegt Fortis er aan toe: "de heer Votron zal geen nieuwe 'Stock Appreciation Rights' ontvangen". Dat wil zeggen, hij zal bij het einde van zijn nieuwe contracttermijn - die loop van 2008 in 2011 - geen automatische uitkering meer uitbetaald krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Sloebers hebben nooit genoeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Fortis in die kredietcrisis maar 1,8M€ is kwijtgeraakt, dan verdien hij die bonus dubbel en dik. 1,8M is letterlijk niets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geloof je toch zelf niet,die vent zit aan de top beslissers. ![]() Of bent u ook door de ratten gebeten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't moet zijn dat gij en ik in een andere wereld leven. Ik werk niet bij Fortis, maar in hun plaats zou ik me al beginnen opwarmen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoiets mag je hier niet zeggen...
Zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=103086
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Flauwe opmerking groentje; die kerel leidt zijn bedrijf zoals het hoort, doorstaat een zwaar jaar met crisis en slaagt er blijkbaar in de schade te beperken tot 1,8M (niets dus).
Zijn werkgevers besluiten hem daarvoor te belonen. Wat kan je daar nu in godsnaam tegen hebben? ga je nu ook stellen dat je beter weet dan een ander hoe zij zich moeten gedragen en wat ze moeten doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw vind nu niet dat Fortis het zo fantastisch heeft gedaan, en vraag mij af, wat er zou zijn gebeurd indien de chinezen geen 5% (met een streefdoel van 7%) hadden opgekocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |