Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 13:05   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Patti LaBelle en haar hondje Nasir:

Ze voelde zich eenzaam en nam daarom een echte Zuid-Afrikaanse boerboel in huis.
Het arme dier, Nasir geheten, keek Patti echter voortdurend gemeen en vals aan.
Hij moest tijdelijk herplaatst worden.
Zou Patti echt niet geweten hebben waar boerboels een hekel aan hebben ?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 27 januari 2011 om 13:06.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 13:18   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dien boerboel pakt wel een enorm risico, ... zo een nijlpaard / hippo vermorzelt heel dien hond met een beet, gewoon zijn muil dichtklappen is genoeg om al de botten in dat beest zijn lijf te verpulveren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 14:02   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dien boerboel pakt wel een enorm risico, ... zo een nijlpaard / hippo vermorzelt heel dien hond met een beet, gewoon zijn muil dichtklappen is genoeg om al de botten in dat beest zijn lijf te verpulveren.
Het zijn idd de dieren die in Afrika de meeste doden veroorzaken, meer dan leeuwen.
Maar punt is dat boerkoels het niet zo hebben op onze zwarte medemens.
Zijn afstammelingen van de bullebijters die Van Riebeeck meenam uit Nederland en doorgefokt met andere hondenrassen.
Oud 27 januari 2011, 14:13   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het zijn idd de dieren die in Afrika de meeste doden veroorzaken, meer dan leeuwen.
Minder dan olifanten als ik me niet vergis, mogelijk ook minder dan buffels, maar dat weet ik niet meer.

Citaat:
Zijn afstammelingen van de bullebijters die Van Riebeeck meenam uit Nederland en doorgefokt met andere hondenrassen.
Stierenstront, er zijn veel honden die agressief reageren op een zwarte, bijna altijd honden die in hun hele jeugd geen neger gezien hebben, en het restant heeft een eigenaar die het niet op anderskleurige mensen heeft. Met ras heeft dat geen Fikkie te maken.
Oud 27 januari 2011, 14:19   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat vooral dat Ridgebacks ook die eigenschap wel hadden, ook gefokt voor jacht op groot wild, ...

Nu hebben veel honden die eigenschap, zeker herders die zelfstandig over kuddes moeten kunnen waken.

Dat zit daar ingebakken in die beesten, ik moet het hem niet leren, hij telt zijn kudde, ze doen dat effectief kijken hoeveel, waar iedereen is, of ze volgen, en als ze niet volgen ze terughalen, dat is gewoon aangeboren gedrag.

Maar ook grollen op al wat vreemd is en te dicht komt, ... zeker in het donker,

Wat me al opgevallen is, bij onze zwarte medemens is, dat ze er dikwijls heel angstig voor zijn. Dien hond ziet / ruikt dat ook en gaat zich dominant gedragen, t geeft mekaar de hand ...
Oud 27 januari 2011, 14:21   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Minder dan olifanten als ik me niet vergis, mogelijk ook minder dan buffels, maar dat weet ik niet meer.

Stierenstront, er zijn veel honden die agressief reageren op een zwarte, bijna altijd honden die in hun hele jeugd geen neger gezien hebben, en het restant heeft een eigenaar die het niet op anderskleurige mensen heeft. Met ras heeft dat geen Fikkie te maken.
Den onzen ziet al vanin zijn jeugd zwarten, en ik leer hem dat niet aan, toch gaan ze achteruit, maar dien hond is geen racist, als er een blanke in het donker te dicht komt, of te snel nadert, is dat voor dat beest een bedreiging en gaat hij in de verdediging.
Oud 27 januari 2011, 14:33   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat vooral dat Ridgebacks ook die eigenschap wel hadden, ook gefokt voor jacht op groot wild, ...

Nu hebben veel honden die eigenschap, zeker herders die zelfstandig over kuddes moeten kunnen waken.

Dat zit daar ingebakken in die beesten, ik moet het hem niet leren, hij telt zijn kudde, ze doen dat effectief kijken hoeveel, waar iedereen is, of ze volgen, en als ze niet volgen ze terughalen, dat is gewoon aangeboren gedrag.

Maar ook grollen op al wat vreemd is en te dicht komt, ... zeker in het donker,

Wat me al opgevallen is, bij onze zwarte medemens is, dat ze er dikwijls heel angstig voor zijn. Dien hond ziet / ruikt dat ook en gaat zich dominant gedragen, t geeft mekaar de hand ...
Vorig jaar liep ik met mijn boerenfoxje op de heide, die het nog voor een konijn in zijn broek doet.
Komt er vanuit het niets een Turkse of Anatolische herder aangelopen en duikt bovenop hem, naar later bleek uit nieuwsgierigheid, hij was niet agressief. Zijn baasje, eveneens Turks, wees me erop dat ik gewoon rustig moest blijven en niet weglopen. Ik wees hem erop dat je eigenlijk dergelijke honden niet los kon laten lopen op de heide.
Maar ik dacht eerst echt "Het leven is voorbij" voor ons, we worden verscheurd.
Wat een bakbeest, ik schatte hem op zo'n 90 kg.
Op YouTube staat een filmpje dat zo'n herder een wolf doodbijt die zijn kudde bedreigt.
Oud 27 januari 2011, 15:09   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorig jaar liep ik met mijn boerenfoxje op de heide, die het nog voor een konijn in zijn broek doet.
Komt er vanuit het niets een Turkse of Anatolische herder aangelopen en duikt bovenop hem, naar later bleek uit nieuwsgierigheid, hij was niet agressief. Zijn baasje, eveneens Turks, wees me erop dat ik gewoon rustig moest blijven en niet weglopen. Ik wees hem erop dat je eigenlijk dergelijke honden niet los kon laten lopen op de heide.
Maar ik dacht eerst echt "Het leven is voorbij" voor ons, we worden verscheurd.
Wat een bakbeest, ik schatte hem op zo'n 90 kg.
Op YouTube staat een filmpje dat zo'n herder een wolf doodbijt die zijn kudde bedreigt.
ha maar den onzen is ook zo een braaf kalf, die weegt wel geen 90 kilo, dat is een pupje van ne kilo of 40

Ik kan daar zelf alles mee doen, die zelf gewoon omver duwen, dat is spelen he, ... en hij heeft ook de neiging om naar alle honden naartoe te springen, maar dat is ook gewoon om te spelen niet om aan te vallen, ... ons kat ook, die moet ook regelmatig een spurtjen trekken, den onnozelaar zou beter blijven zitten en hem een goei kap geven dan is dat direct gedaan.

Maar bedreiging is echt wel iets, anders, ze pakken niet voor niks schepers en dergelijke als politie honden he, ... die beesten zijn intelligent, en hebben dat beschermende in zich.
Oud 27 januari 2011, 15:53   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ha maar den onzen is ook zo een braaf kalf, die weegt wel geen 90 kilo, dat is een pupje van ne kilo of 40

Ik kan daar zelf alles mee doen, die zelf gewoon omver duwen, dat is spelen he, ... en hij heeft ook de neiging om naar alle honden naartoe te springen, maar dat is ook gewoon om te spelen niet om aan te vallen, ... ons kat ook, die moet ook regelmatig een spurtjen trekken, den onnozelaar zou beter blijven zitten en hem een goei kap geven dan is dat direct gedaan.

Maar bedreiging is echt wel iets, anders, ze pakken niet voor niks schepers en dergelijke als politie honden he, ... die beesten zijn intelligent, en hebben dat beschermende in zich.
Wou heel graag een Hollander nemen ipv een boerenfox, maar dat wilde mijn vrouw niet omdat we onze dochter toen nog klein was.
Terwijl er bij boerenfoxen ook ernorme klootzakken onderzitten.
Dus op naar de Veluwe naar de boerderie om er ééntje uit zoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=MZm037jPNgc

Oud 27 januari 2011, 15:56   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik zou eerder malariamuggen , tsetsevliegen, diverse zoetwaterparasieten en gifslangen beschuldigen.
Boerbulls en nijlpaarden kom je nu ook weer niet achter elke boom tegen, hé.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 januari 2011 om 16:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 16:13   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zou eerder malariamuggen , tsetsevliegen, diverse zoetwaterparasieten en gifslangen beschuldigen.
Boerbulls en nijlpaarden kom je nu ook weer niet achter elke boom tegen, hé.
Ja het zijn die kleine smeerlappen die het lulligst zijn, ...

maar geef toe, in twee gebeten worden door nen hippo klinkt gewoon ruiger...
Oud 27 januari 2011, 17:30   #12
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 20:05   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Dat is die man die Patti's hondje gaat opvoeden.
Ook leuk, een vrouwelijke psycholoog die jaar 4 of of 6 Franse bulldogjes niet in bedwang kon houden.
Happen naar de stofzuiger enz.
Zijn ook klotebeesten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be