![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...oor-juni.dhtml
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een staatshervormig kan zowieso niet rond zijn voor de volgende federale verkiezingen aangezien het gaat om wijzigingen in de grondwet die voor zover ik weet pas door een volgend parlement gestemd kunnen worden. In die zin is heel het gedoe met deadlines en ultimata zowieso een beetje absurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neen, de artikels in de grondwet moeten tot herziening mogelijk gemaakt worden. Dat kan het parlement doen, de regering kan dan eventjes aftreden en daarna weer aan de macht komen. Dat is nog al gebeurd in de Belgische geschiedenis.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() de titel van deze thread deed mij lachen
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Acht jaar "paars" gezien?
Vld doet niet liever dan pijpbeurten geven aan Franstaligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tiens. We hebben dus als "burger" niets te zeggen wat die mislukte advocaten met onze grondwet uitspoken vooraleer het zover is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Dat is nieuw voor me, ik viel zowaar van mijn stoel. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dit geval misschien gewild, maar in de meeste andere gevallen gewoon gevaarlijk.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 2 september 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |