Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 11:37   #1
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard Islamschool krijgt een NUL

Citaat:
rotterdam - De Rotterdamse islamitische school Ibn Ghaldoun is afgegleden tot het laagste kwaliteitsniveau dat ons land kent.

In een nieuwe beoordeling door de Inspectie van het Onderwijs komt de school nog slechter uit de bus dan in alle voorgaande rapporten. Daarin werd de school al beticht van fraude en het organiseren van bedevaartsreizen naar Mekka op kosten van de overheid.

In het nieuwste rapport, dat vandaag verschijnt, is de middelbare school gezakt naar de laagste gradatie van ’zeer zwakke school’. De inspectie gaat de Ibn Ghaldoun onder intensief toezicht stellen. De school moet binnen een week een verbeterplan indienen.

Volgens de inspectie is de situatie op de school, ondanks eerdere kritische rapporten, alleen maar verslechterd. Er staan onbevoegde docenten voor de klas en daarnaast is de kwaliteit van de examens en van de leerlingenzorg ver onder de maat.

Absurd

De Rotterdamse onderwijswethouder Leonard Geluk (CDA) spreekt van een absurde situatie en wil dat aanhoudend slecht presterende scholen gesloten kunnen worden.

„Ik vind het onacceptabel dat kinderen onderwijs krijgen op zeer zwakke scholen. Het kabinet moet dergelijke scholen per direct kunnen sluiten, maar daarvoor is een verruiming van de wet nodig.”

Hoewel de druk van alle kanten op de school wordt gelegd, vreest voorzitter Belgacem Naas de toekomst niet: „Als ze de school sluiten, start ik gewoon een privéschool.”

Het nieuwste rapport slaat volgens Naas nergens op: „De opbrengsten van het vmbo zijn gewoon voldoende. We erkennen wel dat de leerlingenzorg moet verbeteren: meer individuele aandacht en begeleiding zijn nodig.”

Reizen

Eind vorig jaar kwam Ibn Ghaldoun voor het eerst in opspraak.

De inspectie constateerde toen dat de school voor ruim 200.000 euro aan overheidsgeld bedevaartsreizen naar Mekka had georganiseerd. Ook waren er touringcars van gekocht. Het rijk vorderde 1,2 miljoen euro terug van de school, maar het schoolbestuur vertikte het om het geld terug te betalen. Het heeft beroep aangetekend. Die procedure loopt nog.

bron
Welk een geweldige verrijking door deze prachtige cultuur toch weer. Echt een aanwinst voor ons land waar we met recht trots op kunnen zijn...
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:01   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Als een gesubsidieerde school niet voldoet, de eindtermen niet haalt, om wat voor reden ook, dan mag dit gezegd. Desnoods doet die de boeken dicht. Maar de link leggen met een cultuur (zou religie niet beter zijn ?) vind ik totaal absurd binnen deze context. Van een conclusie door een vooringenomen pseudo-schoolinspectie gesproken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:25   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als een gesubsidieerde school niet voldoet, de eindtermen niet haalt, om wat voor reden ook, dan mag dit gezegd. Desnoods doet die de boeken dicht. Maar de link leggen met een cultuur (zou religie niet beter zijn ?) vind ik totaal absurd binnen deze context. Van een conclusie door een vooringenomen pseudo-schoolinspectie gesproken.
Ah, zou U ook zo gematigd reageren indien het over een christelijke school zou gaan die soortgelijke resultaten zou opleveren? Kwestie, de bijbel is ook geen volledige opleiding in onze moderne (niet noodzakelijk goede) maatschappij.

Ik zou überhaupt scholen die niet voldoen aan de wettelijke normen qua opleidingsniveau ontdoen van leerlingen. En de directie/leraars eens een rondje rechtszalen laten lopen.
Kwestie, als je in termen van afgeleverd product zou denken, levert die "kennisfabriek" defecte en zelfs gevaarlijke waren af. Moet je eens proberen met een stuk speelgoed of een broodje kaas.
Oud 16 mei 2008, 12:49   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals zo dikwijls heeft rudy een klokje gehoord maar weet hij weer de klepel niet hangen

- het gaat over een nederlandse moslimschool
- deze school werd in het verleden reeds betrapt op fraude
- het is niet de enige moslimschool in nederland die betrapt werd op fraude (maar daarvoor met je dan wel de nederlandse kranten volgen om dat te weten)
- ook de belgische moslimexecutieve is betrapt op fraude

neen het heeft niks met corrupte cultuur te maken. Degene die zulke conclusies durft te trekken is een vuile gore rassiestische fassiest.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:50   #5
Laya
Minister

Standaard

Ergens vraag ik me af waarvoor moslimscholen nodig zijn. Dat helpt toch ook niet echt bij de integratie? Kinderen kunnen op woensdag en in het weekend Koranlessen gaan volgen, dat moet voldoende zijn.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 15:21   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ergens vraag ik me af waarvoor moslimscholen nodig zijn. Dat helpt toch ook niet echt bij de integratie? Kinderen kunnen op woensdag en in het weekend Koranlessen gaan volgen, dat moet voldoende zijn.
Laya, waarom zijn er dan nog katholieke scholen ?

Uw antwoord verbaast mij. Waarom zich niet de vraag stellen waarom nog scholen toelaten met een religieus etiket. Er bestaan ook joodse scholen.

En de Turken. Die zijn in ons land ook begonnen met een eigen school. En daar hoor ik geen kwaad woord over.

Misschien moeten alle religies en levensbeschouwingen uit de scholen worden geweerd.
Oud 16 mei 2008, 15:21   #7
Banneling

Standaard

Citaat:
Rotterdam - De Rotterdamse islamitische school Ibn Ghaldoun is afgegleden tot het laagste kwaliteitsniveau dat ons land kent.

Verbaast dat iemand nog ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 15:22   #8
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er dan nog katholieke scholen ?
Katholieke scholen kun je moeilijk nog 'katholiek' noemen.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 15:23   #9
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd even grappig die Rudy.
Er is geen verband met de islamitische cultuur. Nee hoor, en foei wie anders denkt.
Het zal aan de kwaliteit van de biccen en gommen gelegen hebben Rudy.
Oud 16 mei 2008, 15:24   #10
sus antigoon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals zo dikwijls heeft rudy een klokje gehoord maar weet hij weer de klepel niet hangen

- het is niet de enige moslimschool in nederland die betrapt werd op fraude (maar daarvoor met je dan wel de nederlandse kranten volgen om dat te weten)

neen het heeft niks met corrupte cultuur te maken. Degene die zulke conclusies durft te trekken is een vuile gore rassiestische fassiest.
tunnelvisie ? één allochtoon stout , alle allochtonen stout in de genen of voorbestemd

Oplichting, bankbreuk, belastingontduiking, RSZ oplichten, fraude in de sociale zekerheid ? Daar houden Vlamingen zich zeker niet mee bezig ?
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 15:30   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Circe, je verdraait mijn woorden. Fraude moet niet worden getolereerd. Fraude heeft ook niets met cultuur te maken. Als die Nederlandse school niet voldoet, om wat voor reden ook, fraude of incompetent personeel, wel dat ze dan de boeken dicht doen.
De mislukking van de Belgische moslimexecutieve zou een precedent moeten zijn, in die zin dat het de beleidsmensen zou moeten doen inzien dat de islam geen instituut is en de diversiteit er enorm is. De executieve heeft aangetoond dat organisaties, scholen, instituten onder de noemer islam plaatsen zo goed als zinloos is.
Punt is dat een school die er niet in slaagt de eindtermen te halen moet worden opgedoekt. Onder welke vlag ook.
Oud 16 mei 2008, 15:35   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laya, waarom zijn er dan nog katholieke scholen ?
Omdat die historisch gezien hier horen, en omdat hun "kwaliteitspeil" in veel gevallen veel beter scoort dan de openbare -sociale- scholen.

Citaat:
Uw antwoord verbaast mij.
Mij niet hoor; laya is 1 van de meer serieuze discutiepartners.
Citaat:
Waarom zich niet de vraag stellen waarom nog scholen toelaten met een religieus etiket.
Waarom niet? Zolang de officiele normen maar gehaald worden en er geen haat gepredikt word.

Citaat:
Er bestaan ook joodse scholen.
En hoe staat hun "kwaliteitspeil"? Ik zou durven denken dat de Joodse scholen in België en Nederland volwaardige medeburgers afleveren voor deze moderne maatschappij, zelfs al lopen ze rond in ultra orthodoxse kledij en hebben ze 2 keukens....

Citaat:
En de Turken. Die zijn in ons land ook begonnen met een eigen school. En daar hoor ik geen kwaad woord over.
Tja, seculiere Turken of niet seculiere Turken is dan de vraag.

Citaat:
Misschien moeten alle religies en levensbeschouwingen uit de scholen worden geweerd.
Integendeel, er zou neutraal over gesproken moeten worden , en niet zoals nu, door "leraars" die hun "religie/levensbeschouwing" in hun leerlingen proberen te rammen.En alleen als je de les goed napapagaait krijg je goeie punten.
Over een primitieve hersenspoeling gesproken, "als je me gelijk geeft krijg je een koekje." Na 100 koekjes is een jonge geest gewoon van "Ja meneer" te zeggen en een koekje te krijgen.
Oud 16 mei 2008, 15:36   #13
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Welk een geweldige verrijking door deze prachtige cultuur toch weer. Echt een aanwinst voor ons land waar we met recht trots op kunnen zijn...
Gevolg: een nog grotere leerachterstand...
Oud 16 mei 2008, 15:42   #14
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Katholieke scholen kun je moeilijk nog 'katholiek' noemen.
Ik wou net hetzelfde antwoorden. Ik reed eergisteren na de sportdag een Turkse vriend van mijn zoon naar huis. Hoe het onderwerp te pas kwam weet ik niet meer maar plots zaten ze over de les Godsdienst te praten. Ze gaan naar school in het college. Ik vraag verwonderd aan die gast 'Euh? Volg jij Godsdienst??' Nee, zegt hij, maar Godsdienstlessen gaan over allesbehalve God dus ik doe gewoon mee.

Ik denk dat het er in een islamitische school 'lichtjes' anders aan toegaat.
Oud 16 mei 2008, 15:45   #15
Laya
Minister

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Laya : 16 mei 2008 om 15:45.
Oud 16 mei 2008, 16:16   #16
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraude heeft ook niets met cultuur te maken.
En hoe verklaar je dan dat zuidelijke culturen het constant slechter doen bij corruptieonderzoeken, zoals die van Transparency International?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 16:40   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Misschien moeten alle religies en levensbeschouwingen uit de scholen worden geweerd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Integendeel, er zou neutraal over gesproken moeten worden , en niet zoals nu, door "leraars" die hun "religie/levensbeschouwing" in hun leerlingen proberen te rammen.En alleen als je de les goed napapagaait krijg je goeie punten.
Over een primitieve hersenspoeling gesproken, "als je me gelijk geeft krijg je een koekje." Na 100 koekjes is een jonge geest gewoon van "Ja meneer" te zeggen en een koekje te krijgen.
Totaal naast de kwestie. Je maakt toch een keuze welke godsdienst of levensbeschouwing je wenst te volgen. De lessen zijn niet neutraal, wat trouwens de bedoeling niet is. Anders kies je voor zedenleer, of hoe dit nu ook mag heten. Toegegeven, katholieke scholen zijn tegenwoordig niet meer de kweekvijvers voor katholieke zieltjes. Er zijn al heel wat moslims die over kinneke jezus hebben geleerd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2008 om 16:40.
Oud 16 mei 2008, 18:23   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als U de indoctrinatie door een niet neutrale leraar in een bepaalde levensbeschouwing of religie wil toestaan bij uw kinderen, dan mag U die buiten de schooluren perfect laten hersenpoelen door uw geliefde partoor/iman/rabbi/dominee of shamaan.

In theorie zou er alleen een vak "maatschappijleer" moeten zijn dat de mogelijkheden belicht van het kiezen van een bepaalde levensstrekking, en dit vak zou dan de mensen in opleiding een neutraal terrein moeten geven waar de vragen in verband met deze levensstrekkingen geventileerd kunnen worden.
Oud 16 mei 2008, 19:38   #19
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Zouden de leden van de linkse kerk, die de multiculturele verrijking zo nodig vinden - diversiteit moet - hun dochters en zonen naar zo'n moslimschool sturen kwestie van de ultieme verrijking te ervaren?
Oud 16 mei 2008, 20:16   #20
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zouden de leden van de linkse kerk, die de multiculturele verrijking zo nodig vinden - diversiteit moet - hun dochters en zonen naar zo'n moslimschool sturen kwestie van de ultieme verrijking te ervaren?
Ik zal toch maar even op je rethorische vraag antwoord geven:

Uiteraard niet. Die kijken wel uit en sturen hun kinderen gewoon naar goed aangeschreven "witte scholen" in hun eigen villawijken.
Intussen mag de gewone man de wrange vruchten van de door deze multikuladepten aangezwengelde ongebreidelde import van kansloze achterlijken en hun culturen, plukken. Dat spreekt voor zich. Verschil moet er tenslotte zijn hè.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be