![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Op 3 december aanstaande zal vliegtuigmaatschappij Air New Zeeland de eerste commerciële vlucht met een Boeing 747 uitvoeren die vliegt met biobrandstof uit de tweede generatie. De gecertificeerde brandstof zal voor 50 procent bestaan uit standaard vliegtuigbrandstof en voor 50 procent uit synthetische biobrandstof speciaal voor vliegtuigen, afkomstig van de Jatropha-plant. Deze plant groeit in Zuid-Oost Afrika (Malawi, Mozambique, Tanzania) en ook in India.
Om in aanmerking te komen als vliegtuigbrandstof moest deze biobrandstof aan drie voorwaarden voldoen: 1. De brandstof moet ecologisch duurzaam zijn en niet concurreren met bestaande voedselbronnen; 2. Het moet een zogenaamde ‘drop-in vervanging’ zijn voor traditionele vliegtuigbrandstof en technisch minstens zo goed; 3. Het moet commercieel concurrerend en makkelijk beschikbaar zijn. Militair vliegtuig Begin november schreven twee piloten van een militair vliegtuig al historie door op het traject van Reno (Nevada) naar Leesburg (Florida) maar liefst 1776 van de 2486 mijl te vliegen op 100 procent biodiesel. De resterende 710 mijl werd er gevlogen met een mix van 50 procent biodiesel en 50 procent standaard vliegtuigbrandstof. De vlucht duurde elf uur en dertien minuten en er werd gevlogen op een hoogte van tussen de 13.000 en 17.000 voet. Volgens de piloten Carol Sugars en Douglas Rodante is hiermee bewezen dat er een veilige en millieuvriendelijke vliegtuigbrandstof is als alternatief voor de huidige kerosine. Omdat deze nieuwe brandstof bovendien in de Verenigde Staten is geproduceerd, maakt dit tevens de afhankelijkheid van brandstof uit het buitenland kleiner. Eerdere initiatieven Er worden op het moment veel verschillende biobrandstoffen getest als brandstof voor vliegtuigen. Zo werd ook al een biobrandstof uit algen voor vliegtuigen ontwikkeld, waarmee al meerdere korte testvluchten zijn uitgevoerd. Andere proefvluchten werden uitgevoerd met een F15 die in augustus 2008 op een mix van 50 procent JP-8 brandstof en 50 procent op een natuurlijk gas gebaseerde synthetische brandstof vloog. Samenwerking Boeing en Virgin In 2006 investeerde Richard Branson, eigenaar en directeur van de Virgin-groep, al 1 miljard dollar in de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen voor vliegtuigen, auto’s, trucks en treinen. In september 2008 besloten vliegtuigmaatschappijen Boeing en Virgin hun krachten te bundelen voor het ontwikkelen van biobrandstof voor de commerciële luchtvaart. Alle nieuwsberichten op SYNC zijn gepubliceerd onder de CC BY licentie: Bron: SYNC link artikel: http://sync.nl/eerste-commerciele-vl...-biobrandstof/ Allé kzou zeggen goe bezig ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 november 2008 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Isoleer dat prutsmarktsegmentje eens en kijk dan hoever het komt zonder transfers vanuit die foei-sectoren.
Wat helpt voor het milieu: grote aantallen. Dus onmogelijk zo.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 18 november 2008 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Biobrandstoffen zijn ecologisch niet verantwoord.
Je hebt een veel te grote oppervlakte land nodig om biobrandstoffen te produceren. Ze stoten ook evenveel koolstofdioxide uit. De enige echte oplossing is minder brandstof verbruiken. Diversificatie van brandstoffen maakt ons minder afhankelijk van het midden-oosten, dat is volgens mij het enige voordeel. Dimi
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 22 november 2008 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De klassieke brandstof (kerosine) zal eens de economie weer zal aantrekken weer snel in prijs stijgen zo ook de tickets. Minder vliegen dat zullen de mensen die de groei verdedigen niet graag horen. Mja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() We vervuilen met z'n allen al te veel.
Verdubbeling in 2020 zou een catastrofe zijn. De wereld vol planten met bio-gewassen om biobrandstoffen te maken is absurd. Snap al niet meer waarom er bio staat voor die gewassen. Het is ecologisch niet verantwoord. Laten we die bio voor de brandstof schrappen... ![]()
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op een wereld waar miljoenen mensen van hoger sterven landbouwgrond gebruiken om brandstof te telen is gewoon pervers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Leg eens in detail uit. Moet iedereen op kerosine gaan rijden?
![]()
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Omwille van het bedenkelijke politiek klimaat van heel wat landen waarin de oliedollars verdwijnen en de zaken waaraan zij besteed worden(anti-westerse propaganda, terrorisme), lijkt biobrandstof mij een noodzakelijk kwaad.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van die kerosine hebik eens gehoord van een werknemer in een chemische bedrijf. Dus daarom dat ik een beetje aan de vlakte blijf omdat ik verkeerd kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vooral een kwaad.
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met milieu heeft het in ieder geval niet veel te maken, integendeel zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE oliesector heeft met hun "huppelende prijzen" afdoende gedemonstreerd dat ze geen betrouwbare partner meer zijn in het economisch proces.
Daarom moeten alle vervoersectoren op zoek naar een methode om,desnoods middels bijmengingen van biobrandstoffen,de brandstofkosten enigszins voorspelbaar te houden zonder nog het risico te moeten lopen om een kontrakt van een jaar ver te moeten aangaan... We gaan nu enkele kwartalen van lage olieprijzen in,maar pakweg 2010 begint de miserie opnieuw tesamen met een aantrekkende economie,ik ben beniewd hoe de adempauze zal gebruikt worden,want hoge- of lage olieprijzen,goeie of slechte economie,al gelijk,de transportsector is amper winstgevend....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als iedereen eens zou beginnen bij zichzelf. Stop met vliegen. We hebben de mond vol over het milieu en kijken vooral naar anderen. Begin met kleine dingen thuis en daar kan je al veel doen. Als die mentaliteit is verandert volgen de vliegtuigen wel vanzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Kerosine (JF's) hebben freeze points van -50 graden en lager. Diesel bevriest (wordt gelachtig en moeilijk rond te pompen) bij -10 graden ongeveer. Allez ik kan u de cijferkes niet exact geven, maar dit is een van de redenen waarom men ook met kerosine werkt en niet met diesel. Op 10 km hoogte is het al snel -40 graden. Diesel zou gewoon alles verstoppen. Of ge moet er prul bijvoegen.
Want diesel is efficienter, ook voor vliegtuigen. |
![]() |
![]() |