![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze allerbeste minister Vandenbroucke wil kinderverzorgsters "installeren" op de plaats van kleuterjuffen ...
Is dit niet vragen om problemen? Zullen die kinderjuffen evenveel betaald worden ... evenveel rechten, vakanties kennen, even vroeg op pensioen kunnen gaan .... ? Kortom ... is dit de oplossing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Allé, geen reactie. 'k Zal het anders formuleren ... is het invullen van jobs door "nepjobs" (niet verkeerd interpreteren) de oplossing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() schande: wat opleiding betreft zijn er verschillen Ministers zijn zelf vaak leken in hun domein; maar daarom kan dit niet overal; sommige beroepen vragen wel om een juiste opleiding!
Laatst gewijzigd door alice : 15 mei 2008 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt ervan af hoe ze het willen invullen.
Een opleiding tot kleuterjuf behelst een pak andere dingen dan een opleiding tot knderverzorgster. Echter, als men de klasjes zo groot maakt dat de kleuter juf buiten het aan en uitdoen van jasjes, het af-en optrekken van broekjes, het afkuisen van de mondjes, het terug aandoen van de jasjes etc.. er zelfs niet meer toe komt om haar standaardprogramma waarvoor ze trouwens is opgeleid - uit te voeren, dan denk ik dat assistentie van kinderverzorgsters hier best mogelijk is. En dat men daarvoor dan geen kleuterjuffen moet inzetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder kleuters zou nochtans ook een goed begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hij wil dus ipv kleinere klassen waar voldoende aandacht aan elk kind gegeven kan worden, grote massaklassen waar kindertjes verzorgt worden en leren braaf stil te zitten en vooral geen lastige vragen stellen want daar is geen tijd voor.
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Tja, kleinere klassen = meer dure kleuterjuffen / massaklas = meer goedkope kinderverzorgsters.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 mei 2008 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() duur? een politiek mandaat is duur voor de samenleving; Degelijk onderwijs is een noodzaak.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrees je niet dat het meer een goedkope opvang van de twee verdieners is aan worden,heel kleine kinderen moeten ouders opvoeden ......
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat mag gerust opvang worden, max. 1 opvoeder per 5 kinderen. Zolang die mensen weten waarmee ze bezig zijn en de ruimte en financiën krijgen om hun taak uit te voeren speelt het zoveel geen rol wie de opvoeding op zich neemt.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu lach ik hier weer heel harterlijk,30 kinderen in één klasje met één juf is, 30 kinderen is de maat hé,er bestaan weer geen knelpuntberoepen volgens U ,denken mensen is mijn raad !!!!!
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu gaan ik het eens op zijn Antwerps zeggen,voor strontbroeken te verversen heb je geen juf nodig .....
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ?
het loon van elke vorm van opvoeder zou volgens kennis, kunde en verantwoordelijkheid die die mensen dragen veel hoger moeten zijn dan gelijk welke bedrijfsleider/minister of andere typ die 'zwaar' werken doorheen lunches en diners.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ik ben absoluut tegen het voorstel. Heb zelf vorig jaar les gegeven in het beroeps aan toekomstige kinderverzorgsters en ik hou mijn hart vast hoe sommigen,met hun huidige mentaliteit, (on)voldoende verantwoordelijkheidszin voor hun kinderen kunnen opbrengen. Ik zou er in alle geval mijn eigen kinderen niet graag alleen bij achterlaten ! Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, er zijn heel bekwame verzorgsters, maar helaas ook heel veel onverwantwoorde jongeren die vanuit een negatieve studiekeuze of het watervalsysteem bij kinder- of bejaardenverzorgster terechtkomen. Verzorgsters mogen van mij alleen maar in het kleuteronderwijs worden ingeschakeld onder supervisie van een 'echte' kleuterjuf, dan kan het een ware hulp zijn. Zij hebben echter niet de opleiding, achtergrond en de bekwaamheden om een volledige kleuterklas op hun 'eigen' te leiden. Dat is om problemen vragen ! Een kinderverzorgster heeft zelfs strikt genomen geen pedagogisch diploma, een kleuterjuf uiteraard wel. Alleen al het studieniveau: kleuteronderwijzer(es) is een oud A1-diploma hogeschool, nu professionele bachelor. Een kinderverzorgster is een oud A3-diploma, beroepsonderwijs dus en veel te weinig theoretische en praktische achtergrond om hun job naar behoren uit te oefenen. Dan nog liever mensen uit de opleiding Jeugd-en Gehandicaptenzorg op TSO-niveau na hun middelbaar rechtstreeks het onderwijs insturen. Er zullen ongetwijfeld wel bekwame kinderverzorgsters rondlopen die de job wel naar behoren kunnen uitoefenen, maar je weet vaak dus niet welk vlees je in de kuip hebt.
|
![]() |
![]() |