![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze mail kreeg ik vandaag in de bus.
Hopelijk is dit fictie. Want anders is dit zuiver Kafkaiaans... Lees eerst dit: In Anderlecht komen jongerenbendes hun gearresteerde Marokkaanse vrienden op gewelddadige wijze bevrijden uit politiecombi's, en vervolgt het Parket hen alleen nog indien een agent MINSTENS 7 dagen werkonbekwaam is, zo bleek in de commissie Justitie deze week! Lees nu wat hieronder staat: Bejaarde Antwerpse opgepakt voor vogels voeren Een 79-jarige vrouw uit Antwerpen is vorige week gearresteerd omdat ze broodkruimels had gestrooid voor de vogeltjes. Stadswachters hadden de bejaarde gesommeerd om de kruimels op te ruimen, omdat in hun ogen sprake was van illegale vuilstort. De vrouw ging daar niet op in en stapte op de bus. Daarop waarschuwden de toezichthouders de politie. Die kwam met loeiende sirene aanrijden en dwong de bus tot stoppen. De bejaarde vrouw werd daarop hardhandig gearresteerd. Een politiewoordvoerder bevestigt het verhaal maandag in Het Laatste Nieuws. "Als het politieoptreden volgens haar onwettig was, kan ze een klacht indienen bij onze dienst Intern Toezicht", is zijn commentaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politie vervangt liever de filmrolletjes in de flitspalen, en ijvert voor internet verbonden flitspalen.
Het oppakken van oude vrouwtjes is ook veel veiliger dan het achterna zitten van veel fittere en vooral veel aggresievere jongeren, waar de politiek gestuurde politie-oversten politiek correct zitten te wezen.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die bij de politie gaat, weet op voorhand dat hij of zij de échte criminaliteit niet zal kunnen of mogen aanpakken. Daarentegen zal men wel brave burgers mogen pesten. ACAB! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Het moet voor agenten toch ook ergens frustrerend zijn boefjes op te pakken, die veel te snel terug vrij komen, omdat de gevangenissen vol zitten.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is dus niet allemaal negatief bij de politie, soms vangen ze de crimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat veranderd de zaak niet he.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als ik me goed herinner is die vrouw die weigert te stoppen met vogels te voeren in staat van recidive. Die moet dus veel zwaarder gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat frustratie door een inefficiënt beleid op de duur tot zombie's leidt. De vraag blijft : wie doet er wat aan ? De huidige (en vorige) beleidsploeg zeker niets. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens klopt er iets niet in het verhaaltje.
Ik meen me deze week in de gazet gelezen te hebben dat het in Gent verboden is om duiven en eenden te voederen. Ze gingen zelfs bordjes hangen in de parken om aan de moeders met kindjes uit te leggen dat de schimmelende broodresten veroorzaken dat alle vissen in de vijvers sterven ( of zoiets toch, ik ben geen bioloog of parkwachter).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ze mag nog van geluk spreken dat ze niet in de States woont. In sommige staten daar krijg je voor recidive levenslang, ongeacht welk misdrijf het betreft. Zo las ik van een neger van 19 jaar, die levenslang kreeg omdat hij van een jongetje in het park zijn ijsje afgenomen had. Het was echter de 3de keer dat hij opgepakt werd voor kleine diefstallen: levenslang ! Die gemene oude vogelvoedster kent haar geluk niet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |