![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() ![]()
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben royalist en belgicist, een onverdachte bron dus. Degenen die mij op dit forum kennen, kunnen me moeilijk betichten van de minste sympathie voor de flaminganten, en dat is nog zeer zacht uitgedrukt. Ondanks mijn grootste respect voor Bob, treed ik zijn oproep niét bij. Een stem op de B.U.B. is een verloren stem. Bij die partij zitten twee mensen die intellectueel bekwaam zijn: Hans Van De Cauter, maar diens intellectueel denkwerk en teksten zijn omgekeerd evenredig aan zijn "leiderskwaliteiten" en hij komt niet over, en Bob Vangeel, die het wél allemaal heeft, maar nog niet verkiesbaar is. Voor de rest zitten er nog wat goede Belgen in de partij, vooral (en bijna uitsluitend) in Antwerpen en in Brussel. Maar wat hoerapatriottisme volstaat niet om een valabel Belgisch alternatief te bieden. Ikzelf koester vandaag geen politieke ambities, ik ben ondervoorzitter geweest bij de B.U.B. (ik ken het huis dus toch een beetje), en ik ken mijn eigen zwaktes. Los daarvan is het uiteraard niet "slecht" om voor de B.U.B. te stemmen, het zijn tenslotte unitaristen en dat kan ik enkel maar toejuichen. Maar als je als Belgische partij (twee woorden die aanhalingstekens verdienen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals ik vele maanden geleden al stelde: een "nationaal congres" van de Blubberclub is een tafeltje in een Brusselse eetcafé. |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Op deze nationale vergadering (geen congres) waren 16 (geen acht) aanwezigen, en dit was nét na het schisma binnen de partij. Op eerdere vergaderingen was er rond 30 man. Vandaag echter staat de BUB sterker dan toen. De partij is sterker geworden, en leden die toen een verkeerde keuze maakten, worden nu weer lid. Daar ben ik blij om. Allen samen, zij aan zij, strijden wij voor een Unitair Vaderland. Sterker dan ooit.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Bub, is dat een duiventil?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sterker geworden. Sterker dan toen. Plotseling zijn de voormalige leden nu weer lid (waarschijnlijk heeft u het over uzelf). Kortom, de Blubberclub heeft plotseling een enorm ledenaantal. Allemaal weinig geloofwaardig om dit nu te horen uit de mond van iemand die enkele maanden geleden die club de rug toekeerde en de kritiek toen niet spaarde. Is er substantieel iets in de Blubberclub veranderd? |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben de dissidenten "vergiffenis" gevraagd zoals Hans I de Grote hier op dit forum enkele maanden geleden nog eiste. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer zijn er trouwens eindelijk verkiezingen voor de positie van BUB-partijvoorzitter?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het probleem ligt niet bij de B.U.B. Deze is zoals ze is en weigert geen kandidaat-leden als zij ons programma onderschrijven. Het probleem ligt bij de andere partijen die geen alternatief kunnen bieden. Het is dus niet aan de B.U.B. dat men moet verwijten dat er mensen naar terug komen. De B.U.B. is gewoon wél een alternatief.
Bob Vangeel is op eigen initiatief teruggekomen en is nu voorlopig gewoon lid. Accessoir houdt hij zich bezig met de jongerenwerking, maar hij zit niet in de Raad van Bestuur. Hij is uiteraard welkom, maar heeft beloofd naar de toekomst toe iedereen te respecteren en in de eerste plaats natuurlijk de B.U.B. zelf. Wat edelmoedig is aan hem, is dat hij zijn fouten openlijk heeft toegegeven en daarin onderscheidt hij zich van vele andere politici. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij de flaminganten als babietjes gaat behandelen, wel dat hij overbodig kwetsend taalgebruik achterwege gaat laten. Hij is één van onze jongste leden, dus hij verdient zeker wat krediet. Bovendien is hij dynamisch en verstandig en in elk geval een heel stuk minder koppig dan Bruno Yammine. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hans' Fransdolheid kwam even weer boven: "accessoir..." Staat Bob Vangeel in voor peutertuin misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()