Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2003, 17:30   #1
David
Vreemdeling

Standaard

Beste forumlezers,

Het is een hele boterham om te lezen, maar geloof me het is de moeite!!!
Het is misschien een beetje laat en sommigen onder jullie weten het misschien al vanuit de pers, maar midden juni zijn er een 9-tal leden van de Raad van het Liberaal Appel, mij inclusief, zonder pardon uit de partij gezet door dhr. Beysen. De personen die uit de partij zijn gezet, zijn niet zomaar de eerste de beste, praktisch alle provincieverantwoordelijken en een aantal stichtende leden.

Het begon allemaal net na de verkiezingen 20 mei.
De eerste vergadering van de Raad nam plaats 2 dagen na de verkiezingen. Daar werd door de voorzitter (Ward Beysen) een aantal voorstellen op tafel gelegd:
1. Stoppen
2. Kartel vormen (Vlaams Blok zeker niet uitgesloten)
Wat gebeurde er toen, wel, alle provincieverantwoordelijken en een hoop andere mensen protesteerden tegen een eventueel kartel met het Vlaams Blok. Dit was namelijk beloofd door Beysen, dat dit nooit zou gebeuren. Beysen trok zich van het hele protest niets aan en dreef zijn beslissing ijverig door, dit viel af te leiden uit het feit wanneer iemand zijn mening wou geven, er gewoon door Beysen werd gezegd "U bent snel vervangen". Tevens is er altijd gezegd geweest dat we alleen zouden verder gaan tot aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2006, het zou een evaluatieperiode van 3 jaar worden. Nu plots worden mensen voor een muur gezet, waar er over alleen doorgaan niet meer gesproken wordt. Dit kan toch niet !!!
Vervolgens kwam er een enorme interesse door verscheidene leden in het feit dat er altijd gezegd is geweest om alleen verder te gaan tot 2006.
Er werd een bijeenkomst georganiseerd door alle provincieverantwoordelijken waarop iedereen van harte werd uitgenodigd wat weldra een vijftal vergaderingen teweegbracht. In deze vergaderingen werden een pakket aangemaakt dat voorgesteld zou worden aan de Raad van het Liberaal Appel. Dit pakket omvatte statuten en een financieel plan om alleen verder te kunnen gaan tot 2006. Want statuten waren voordien niet aanwezig in de partij enkel een velletje papier waarop een aantal basisregels stonden.
In tussentijd is er zelfs nog een gesprek geweest tussen alle provincieverantwoordelijken en Ward Beysen wat uitdraaide tot een dovemansgesprek. Vervolgens werd door alle provincieverantwoordelijken een brief opgesteld en ondertekend waarin stond dat ze een aantal voorstellen wilden voorleggen aan de Raad.

De beruchte Raadsbijeenkomst 11 juni.
Wij komen met zen allen aan op het secretariaat, waar we plots een heleboel mensen zien zitten die we van tevoren nooit gezien hadden en een heleboel mensen die normaal wel zetelden in de Raad waren niet aanwezig. VREEMD !!!
Voor de vergadering begon vroeg Beysen een stemming aan de Raad waarin de Raad hem het vertrouwen geeft om beslissingen te kunnen nemen. Deze won hij (niet moeilijk als zelfs zijn vrouw, stiefdochter en zijn vrienden plots zetelden in de Raad).
Beysen las een lijstje met een aantal namen op voor (alle mensen die de brief hadden ondertekend en een aantal mensen die deelnamen aan de werkvergaderingen). Vervolgens stond hij recht en zei dat deze mensen onmiddellijk het gebouw moesten verlaten en dat ze uit de partij werden gezet. Hij beschouwde de brief als een motie van wantrouwen en verder weigerde hij enige uitleg te geven. Wij mochten ook niet repliceren of eventueel een debat aangaan. Als we het gebouw niet zouden verlaten dan zou hij dit manu militari doen. (Stel u voor)
Wij verlieten het gebouw en inderdaad buiten had Beysen zich voorzien van een bewaker met een hond.
U gelooft dit moeilijk dat dit in deze tijd nog kan gebeuren, wel het is gebeurd (ik heb het meegemaakt).

Met deze stunt beste mensen, heeft Beysen zijn eigen basisregels overtreden, want in die basisregels staat namelijk dat je eerst voor een tuchtcommissie moet verschijnen en die je dan evalueren en vervolgens een gepaste sanctie opleggen.
Maar in deze situatie is er zelfs geen sprake van een tuchtcommissie er is zelfs geen sprake van een "overtreding" van de basisregels. De enige argumenten die Beysen aanhaalde waren, "een motie van wantrouwen" en "achter mijn rug verader je niet".

Enige reactie?

Met vriendelijke groeten,

David
David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 17:37   #2
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

De Ward heeft jullie terecht op de keien gesmeten.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 17:39   #3
David
Vreemdeling

Standaard

Kan u dat argumenteren mijn beste?

Groeten,

David
Oud 3 juli 2003, 17:48   #4
Darwin
Banneling

Standaard

Het is toch normaal dat als je een partij opricht en een groepje nieuwkomers tracht de macht over te nemen en haar eigen agenda op te leggen, dat je je dan best zo snel mogelijk van dit paard van Troje ontdoet.

Anders wacht Liberaal Appel hetzelfde lot als Agalev, dat werd overgenomen door de kliek Vogels/Geysels die er hun eigen partijtje met hun eigen agenda van gemaakt hebben.

Wat Beysen doet is louter zelfverdediging. Als jullie het niet met hem eens zijn moeten jullie maar een ander partijtje gaan vormen of terug gaan naar azijnpisser De Gucht.

En een Kartel met het Vlaams Blok dat is het verstandigste wat Beysen kan doen. Zo gaan de stemmen van het Appel niet verloren en wordt de extreme vleugel van het Blok wat ingedijkt. Het Blok wordt dan ook meteen wat acceptabeler. En wie niet op 'echte' Blokkers wil stemmen, kan dan met zijn stem terecht bij de mensen van de strekking Liberaal Appel.
Oud 3 juli 2003, 17:55   #5
David
Vreemdeling

Standaard

Blijkbaar heeft u mijn pleidooi niet goed gelezen.
Het groepje nieuwkomers zoals u ons graag noemt, zijn wel de stichters van het Liberaal Appel en tevens ook een deel provincieverantwoordelijken.

Wij wilden niets opleggen, wij wilden Beysen en de partij helpen door een VOORSTEL voor te leggen en niets anders. Wat ons beloofd werd door Beysen is door hem met de voeten getreden onmiddellijk na de verkiezingen. Hij zei "Met het Blok NOOIT". Vanuit die stelling werkten we allen gemotiveerd aan de partij, maar wat bleek onmiddellijk na de verkiezingen, hij wilt niets liever dan samengaan met het Blok.

U beseft blijkbaar niet hoeveel mandatarissen de stap naar het Lib.Appel hebben gezet om onder de naam Lib.Appel te zetelen. Hoe voelen die mensen zich?

Groeten,

David
Oud 3 juli 2003, 21:07   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het niet zo voor het LA, maar indien dit verhaal waar is dan is dit toch onaanvaardbaar. Ik had gehoopt dat ze een deel van de kiezers van de VLD zouden hebben weggenomen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 21:30   #7
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik heb het niet zo voor het LA, maar indien dit verhaal waar is dan is dit toch onaanvaardbaar. Ik had gehoopt dat ze een deel van de kiezers van de VLD zouden hebben weggenomen.
Dit is blijkbaar niet gebeurd. De grote overloop van VLD-kopstukken bleef uit. En VLD ging zelfs sterk vooruit.

Dan heeft het totaal geen zin om nog onafhankelijk op te komen bij de volgende verkiezingen. Tenminste als je serieuze politieke ambities hebt en geen folklorepartijtje als Vivant of PVDA wil zijn. Zeker met de kiesdrempel spelen de mensen op "safe". Zelfs Agalev heeft dit moeten voelen.

Liberaal Appel kan enkel overleven als het de strategie van Bertje den Bleiter overneemt. Een kartel vormen met het Vlaams Blok dus. En al wie daar tegen is moet maar elders heil gaan zoeken. Beter even korte pijn en wat opschudding nu dan het hele initiatief door een langdurige malaise te zien wegzinken in de politieke vergeetput.

Natuurlijk is dit pijnlijk voor degenen die er zich iets anders hadden van voorgesteld, maar men moet realistisch blijven. Een partij met een paar percenten van de stemmen gaat niet direct wegen op de politieke besluitvorming vrees ik.

De VRT is nu ook al veranderd in zijn aanpak van het Blok. Filip Dewinter wordt tegenwoordig door de VRT opgevoerd als een ervaren politieker die bekende Vlamingen als Freddy Van Gaever op zijn partijhoofdkwartier ontvangt. De beeldvorming omtrent het Blok wijzigt dus en het wordt steeds minder zinvol om zoals azijnpisser De Gucht nog steeds over mestkevers te blijven spreken.
Oud 3 juli 2003, 22:56   #8
Luddo
Minister

Standaard

En zeggen dat diejen Beysen zovele jaren lang een goede democratische liberaal is geweest, waar niets viel op aan te merken, hoegenaamd niets!
Dit noemen ze een metamorfose!
Oud 4 juli 2003, 07:43   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Net daarom ben ik blij dat iemand als Beysen weg is uit de VLD. Hij zit te klagen en te zagen van de VLD maar dat hij verdomme eerst eens in eigen boezem kijkt. Als ik die getuigenis hier lees van David is het blijkbaar verboden bij het LA om er een andere mening op na te houden dan de voorzitter. Nu begint hij wild om zich heen te slaan over de VLD voorzittersverkiezing in Antwerpen. Weeral probeert hij VLD leden af te snoepen maar mis hoor Ward, je ziet toch dat het niet botert bij het LA. Jullie haalden nauwlijks 1 % van de stemmen, de VLD haalde er ruim 24 %. En die kopstukken die na de verkiezingen zouden overstappen, ik blijf er nog altijd op wachten. Pech hé dat Hugo Coveliers niet naar het LA komt, pecht hé dat André Deyns niet naar het LA komt.
Allé zoals ik altijd voorspeld heb zal nog uitkomen ook, Beysen recht op naar het Vlaams Blok, het LA was maar een tussenstap om het zogezegd niet te véél te laten opvallen. Soit dat hij maar doet, het zal toch niets uithalen. Hij is gewoon afgeschreven en slaat nu voor het laatst nog wat om zich heen.

Wat ik dan ook bedroevend vind is dat de mensen die uit de partij gezet zijn zo met hun rug tegen de muur genageld zijn en dit na hun inzet van de voorbije maanden. Democratie binnen het LA... Ik stel er mijn vragen bij na het lezen van de getuigenis van David. Nu David, liever een gedreven iemand als jij dan een achterbaks iemand als Beysen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 08:07   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom krijg ik zo een 'deja vu' gevoel?
Oud 4 juli 2003, 19:11   #11
David
Vreemdeling

Standaard

Dank u beste Bart!

Blijkbaar hebben veel mensen zich mispakt in Beysen.
Het is duidelijk dat Beysen vanaf het begin, zelfs voor het bestaan van het Lib.Appel, al gesprekken met het Blok voerde. Maar dit kom je altijd achteraf pas te weten.

Groeten,

David
Oud 6 juli 2003, 16:17   #12
bartje
Minister-President

Standaard

Tja David, idd, en dat vind ik eigenlijk niet zo schoon van Beysen. Nu het komt in alle partijen voor maar wat ik echt smerig vind is dat hij de VLD top zit te beschuldigen van zaken die hij blijkbaar zelf doet... Tja dan begin je wel te twijfelen aan de goede bedoelingen hé van deze man.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 12:35   #13
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte forumleden,dhr.Hilven,dewelke de rubriek heeft gestart op dit forum,heeft hier maar één reden voor,nl.het liberale gedachtengoed,dhr.Beysen en onze partij zoveel mogelijk schade berokkenen en in discrediet trachten te brengen,nadat hij en andere dissidenten op een rechtvaardige manier uit de partij werden gezet.Mogelijk hebben jullie het perscom.gelezen van Antoine Den.?Deze mensen werden uit de partij gezet omdat zij vooraf op eigen houtje een vergadering hebben gehouden.Op de agenda stond eigenlijk maar één punt,nl.onze voorzitter uit zijn functie ontzetten(staatsgreep binnen de partij)Mijnheer Hilven heeft tevens op ons nationale forum een rubriek gestart,waar hij zo sportief is geweest om na enige tijd al zijn teksten op het forum te verwijderen,dit op verzoek van vader Hilven,dewelke mede deel uitmaakte van onze lijsten,en eveneens uit de partij werd gezet.Wat die hond betreft en die boduyguard,moeten jullie weten dat het hier om een invalide man ging met een uiterst tamme hond.Wanneer jullie in de toekomst naar een meeting gaan,laat jullie huisdieren thuis,individuen als een mijnheer Hilven misbruiken dit maar al te graag Mijnheer Hilven junior was voordien actief binnen de VLD jongeren.Daarom dat ik hem de vraag heb gesteld of hij daar ook door de voorzitter werd bedankt voor bewezen diensten.Daar ik tot op heden geen antwoord heb mogen ontvangen,trek ik hier mijn conclusie uit.Tot slot nog een gouden raad voor onze jonge heer;Zowel op ons nationale forum als op andere plaatsen valt u mensen steeds persoonlijk aan,voornamelijk mijnheer Beysen.Vecht nooit een persoonlijke vete uit mijnheer Hilven op deze manier in het openbaar.Zij die iets over de politiek kennen zullen beamen dat u steeds de verliezende partij bent.Jullie hadden van in het begin oneerlijke intentie's binnen onze partij,draag daar de gevolgen van.U heeft gespeelt,u heeft verloren.Hopelijk voor u,derde keer,goede keer.
Verstandige,centrum-rechtse,donkerblauwe liberale groeten
M.De Ryck Peter
Schaduwgemeenteraadslid L.A.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 12:57   #14
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

P.S.Bart,blijkbaar bent u slecht op de hoogte mijn vriend,daar wij in Antwerpen reeds 15% VLD leden hebben.Dit aantal gaat nog groeien wanneer wij in September starten met onze lokale afdelingen.Uiteindelijk is het niet onze voorzitter,die de VLD heeft aangevallen.doch wel de VLD onze voorzitter,grotendeels uit frustratie omdat zij één van hun boegbeelden kwijt waren.Beetje bij beetje begint jullie imperium af te brokkelen.Moet ik u even doen denken aan de uitspraak van kareltje en de volgelingen van jezus(doordenkertje).Uiteindelijk zijn wij samen met onze voorzitter liberalen in hart en nieren,dit terwijl de VLD soms afwijkt van haar programma,en niet meer voor de volle 100% een liberale partij kan en mag genoemt worden.De gevolgen kunnen dan ook niet uitblijven.
Oud 7 juli 2003, 15:08   #15
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
P.S.Bart,blijkbaar bent u slecht op de hoogte mijn vriend,daar wij in Antwerpen reeds 15% VLD leden hebben.Dit aantal gaat nog groeien wanneer wij in September starten met onze lokale afdelingen.Uiteindelijk is het niet onze voorzitter,die de VLD heeft aangevallen.doch wel de VLD onze voorzitter,grotendeels uit frustratie omdat zij één van hun boegbeelden kwijt waren.Beetje bij beetje begint jullie imperium af te brokkelen.Moet ik u even doen denken aan de uitspraak van kareltje en de volgelingen van jezus(doordenkertje).Uiteindelijk zijn wij samen met onze voorzitter liberalen in hart en nieren,dit terwijl de VLD soms afwijkt van haar programma,en niet meer voor de volle 100% een liberale partij kan en mag genoemt worden.De gevolgen kunnen dan ook niet uitblijven.
Dit noem ik eens een liberaal pleidooi, heb ik echt lang gemist! Bartje, leer hier wat uit!

Klein vraagje: Zit denert nog in het liberaal appel?
Oud 7 juli 2003, 15:34   #16
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Thomas,mijnheer Denert is onlangs verkozen tot ondervoorzitter van onze partij.
Oud 7 juli 2003, 15:36   #17
Pol De Mol
Burger

Standaard

Citaat:
Geachte Thomas,mijnheer Denert is onlangs verkozen tot ondervoorzitter van onze partij.
Nadat hij geen verkiesbare plaats kreeg bij het BLOK. Denert is de BIN LADEN van Kruibeke!

Hij zal nog eindigen bij de LSP!

Alternatief voor Vlaams Nationalisten:
Groen Rechts
http://www.groenrechts.be

Onafhankelijk Nationalistisch Tijdschrift:
NA
http://www.vjm.cc/na/

Alternatief voor Vlaams Nationalisten in Brussel:
NATION
http://www.nation.be
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 15:37   #18
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Des te beter. Hij was toch lijsttrekker hé? Hopen dat hij nu een tijdje in het L.A. blijft hé. Want VU VLD D.E.N.E.R.T L.A.

Lange loopbaan hé
Oud 7 juli 2003, 15:41   #19
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol De Mol
Citaat:
Nadat hij geen verkiesbare plaats kreeg bij het BLOK. Denert is de BIN LADEN van Kruibeke!

lol,

Denert is iemand die het goed meent met zijn inwoners.
Oud 7 juli 2003, 15:49   #20
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol De Mol
Citaat:

Neen dank u. Er is geen plaats voor carrièrepiloten bij ons.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be