Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2008, 17:35   #1
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard Wat is een gepaste straf voor minderjarige verkrachters?

Een berisping?
Herstelbemiddeling?
Excuses aanbieden?
Beschermingsmaatregelen?
Gemeenschapswerk?
Psychologische begeleiding?

En nog een hoop van die belachelijke pedagogische maatregelen die niet helpen?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:39   #2
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Heropvoedingskampen zoals in Nederland.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:43   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

nederlands leren?
Oud 19 mei 2008, 17:47   #4
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Sluit ze een jaartje op 50 op en laat ze iedere dag bezoeken door 50 man/jongen-onvriendelijke nymphomanes als die een zware dag gehad hebben en die uit zijn op wraak. Vervolgens stuur je er een colonne zwaargeschapen negers op af en dan kijken of ze het ooit nog in een hoofd halen om nog een keer aan zoiets te denken. En tussendoor castreren! Dat lijkt me ook wel handig. ZONDER VERDOVING!

maar dat is alleen maar mijn mening.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:04   #5
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Doodstraf tiens.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:33   #6
dirk001
Parlementslid

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tml#reageerTag

Gaat het over dit artikel ?

Ik vind ook dat men moet ophouden met die softe aanpak. Dat heeft nog nooit geholpen en zal ook nu niet helpen. De enige aanpak die werkt is een strenge bestraffing en een herinvoering van de doodstraf voor een reeks zware misdaden.

Er zou wat mij betreft geen verschil meer mogen zijn tussen een 13 jarige en een volwassene. Vanaf 10 jaar iedereen voor een volwassen rechtbank en daaronder opsluiten tot 21 met mogelijke verlenging indien nodig.

Men gaat er veel te licht overheen over dit soort dingen. Stel u eens voor dat het uw dochter is of uw zus of iemand die je kent ... .

Ik vraag me af waarom men tegen de meerderheid in voor een softe aanpak blijft kiezen, het is toch al lang duidelijk dat de bevolking een harde aanpak wenst en zelfs de doodstraf meot terug ingevoerd worden !!

Wat men ook steeds vergeet is dat door niet op te treden tegen dit soort feiten men deze personen aanmoedigt om steeds verder te gaan ... .
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:50   #7
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht

Ik vind ook dat men moet ophouden met die softe aanpak. Dat heeft nog nooit geholpen en zal ook nu niet helpen. De enige aanpak die werkt is een strenge bestraffing en een herinvoering van de doodstraf voor een reeks zware misdaden.

Er zou wat mij betreft geen verschil meer mogen zijn tussen een 13 jarige en een volwassene. Vanaf 10 jaar iedereen voor een volwassen rechtbank en daaronder opsluiten tot 21 met mogelijke verlenging indien nodig.

Men gaat er veel te licht overheen over dit soort dingen. Stel u eens voor dat het uw dochter is of uw zus of iemand die je kent ... .

Ik vraag me af waarom men tegen de meerderheid in voor een softe aanpak blijft kiezen, het is toch al lang duidelijk dat de bevolking een harde aanpak wenst en zelfs de doodstraf meot terug ingevoerd worden !!

Wat men ook steeds vergeet is dat door niet op te treden tegen dit soort feiten men deze personen aanmoedigt om steeds verder te gaan ... .
Volledig mee akkoord. Tegenwoordig willen de kindjes allemaal zo snel volwassen zijn, laten we ze dan ook als volwassenen berechten. Niets beter dan een harde hand me dunkt. Als ik vroeger wat misdeed kreeg ik een klets, bijgevolg deed ik het dan ook niet meer. Gooi die pamperaanpak maar de prullenmand in.
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:00   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Als ik vroeger wat misdeed kreeg ik een klets, bijgevolg deed ik het dan ook niet meer.
Zo ziet men dat mensen verschillend zijn, na mijn kletsen zorgde ik dat ik niet meer gepakt werd.

Mijn ouders zijn dus in wezen schuldig aan het feit dat ik een gangster ben.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:12   #9
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht

Inderdaad. Dank u om de verwijzing te posten.

Een alternatief dat nog niet vermeld is, is de Singaporese aanpak. Effectief zweepslagen. Een drastische maatregel, maar wat moet je doen als al de rest geen indruk maakt om criminelen?

Een ander voorstel is om minderjarigen zwaarder te straffen. Stel je krijgt 4 jaar effectief voor een verkrachting (wat in België nooit het geval zal zijn want ze worden toch vroeger vrijgelaten). Een zestienjarige komt op zijn twintigste vrij en heeft nog heel zijn leven voor zich. Zijn slachtoffer heeft een levenslang trauma. Daarom zou men bijvoorbeeld minderjarige zware criminelen langer kunnen opsluiten. Dus bijvoorbeeld zes of acht jaar i.p.v. de vier jaar voor volwassen (de jaren dienen louter als voorbeeld).
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 19 mei 2008, 19:32   #10
FDM
Banneling

Standaard

13 weken lang een concert van the voice van Ertvelde bijwonen

het afschrikeffect is bij jongeren belanrijker dan de straf
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:11   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zo ziet men dat mensen verschillend zijn, na mijn kletsen zorgde ik dat ik niet meer gepakt werd.

Mijn ouders zijn dus in wezen schuldig aan het feit dat ik een gangster ben.

Ik kreeg niet gewoon een pak slaag, ik kreeg twee pakken slaag, en daar bovenop nog een preek, waaruit overduidelijk bleek dat ze me graag zagen. Ik vond dat laatste nog het ergste (niet dat ze me graag zagen hé, die preek, dat vond ik nog het ergste ...)
Met mij is het toch goed gekomen. Denk ik toch.

Mijn kinderen kregen ook wel wat lappen. Maar wonderwel was dat niet meer nodig vanaf ze .. weet ik veel zoiets van 12 of 13 jaar waren. Dan was dreigen met wat uitleg al voldoende. (1)
En het is met hen goed gekomen. Denk ik toch. Of neen, ik ben er zeker van.

(1) ik hield me wel veel, zeer veel, bezig met mijn kinderen. Van leren zwemmen en leren fietsen tot leren autorijden. Naar de voetbal, mee gaan fietsen, gaan kamperen ... jij noemt het, wij deden het.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2008 om 20:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:16   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kreeg niet gewoon een pak slaag, ik kreeg twee pakken slaag, en daar bovenop nog een preek, waaruit overduidelijk bleek dat ze me graag zagen. Ik vond dat laatste nog het ergste (niet dat ze me graag zagen hé, die preek, dat vond ik nog het ergste ...)
Met mij is het toch goed gekomen. Denk ik toch.
Ik kreeg alle dagen stampen en slaag, om van het verbranden en hondenbeten enzo nog maar te zwijgen. Dus in wezen maakte het bij mij niet veel uit of ik stopte of niet. Waarschijnlijk ben ik net daarom niet gestopt met schurkestreken.

Citaat:
Mijn kinderen kregen ook wel wat lappen. Maar wonderwel was dat niet meer nodig vanaf ze .. weet ik veel zoiets van 12 of 13 jaar waren. Dan was dreigen met wat uitleg al voldoende.
En het is met hen goed gekomen. Denk ik toch. Of neen, ik ben er zeker van.
Mijn kinderen hebben nog nooit lappen gekregen, tenzij men zoon, die heeft eens een klets op zijn pamper gekregen toen hij het uithing, ene keer.

Verschaeve
Oud 19 mei 2008, 20:18   #13
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik kreeg alle dagen stampen en slaag, om van het verbranden en hondenbeten enzo nog maar te zwijgen. Dus in wezen maakte het bij mij niet veel uit of ik stopte of niet. Waarschijnlijk ben ik net daarom niet gestopt met schurkestreken.

Teveel slaag is ook niet goed natuurlijk. Verbranden en hondenbeten lijkt me al vrij marginaal.

Mijn kinderen hebben nog nooit lappen gekregen, tenzij men zoon, die heeft eens een klets op zijn pamper gekregen toen hij het uithing, ene keer.

Ge hebt straf en ge hebt mishandeling.

Oud 19 mei 2008, 20:19   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Een berisping?
Herstelbemiddeling?
Excuses aanbieden?
Beschermingsmaatregelen?
Gemeenschapswerk?

Eén ding is zeker.
Die minderjarige, zelfs al is hij een verkrachter, heeft recht op duidelijke taal vanwege de gemeenschap.
Hij heeft het recht dat hem duidelijk gemaakt wordt dat dit niet meer mag gebeuren. En dat "duidelijk gemaakt worden", moet duidelijk en effektief zijn.

Een verblijf in een heropvoedingsinstelling, morele (en andere) schadevergoeding te betalen door de ouders van de verkrachter, psichologische begeleiding, verhuizen naar een streek zodat kontakt met slachtoffer kwasi uitgesloten zal zijn enz. enz. moeten er meestal bijzijn.

(maar ge moet niet komen zeveren hé, een 17 jarige (m/v) die zijn 15 jarig liefjej (m/v) met zijn/haar instemming in de 7° hemel brengt, dat is geen verkrachting hé)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2008 om 20:22.
Oud 19 mei 2008, 20:30   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge beseft zelf wel dat d�*t de norm helemaal niet is.
En ge beseft ook wel dat helemaal het omgekeerde al evenmin de norm is.

Als uwe kleine van twee jaar naar de brandende openhaard (de hete oven in de keuken, te dicht bij de rand van de vijver met de eendjes ...kies maar) loopt, en ge zegt hem overduidelijk dat dat "ai" gaat doen, en hij doet het een tweede of zelfs een derde keer, dan zijt ge als ouder verplicht om iets te doen dat diene kleine verstaat op zijn nivo van begrijpen.

Enfin, al kontent dat gijzelf tot een beter normenbesef gekomen zijt.

Oud 19 mei 2008, 21:03   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge beseft zelf wel dat d�*t de norm helemaal niet is.
En ge beseft ook wel dat helemaal het omgekeerde al evenmin de norm is.

Als uwe kleine van twee jaar naar de brandende openhaard (de hete oven in de keuken, te dicht bij de rand van de vijver met de eendjes ...kies maar) loopt, en ge zegt hem overduidelijk dat dat "ai" gaat doen, en hij doet het een tweede of zelfs een derde keer, dan zijt ge als ouder verplicht om iets te doen dat diene kleine verstaat op zijn nivo van begrijpen.
Ja, die dingen begrijp ik wel, alleen heeft dat nooit nodig geweest. Ik heb geluk gehad met mijn kinderen mag ik stellen.

Citaat:
Enfin, al kontent dat gijzelf tot een beter normenbesef gekomen zijt.

Hahah, dat is me nog niet veel gezegd, nog nooit eigenlijk.

Verschaeve
Oud 19 mei 2008, 21:06   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2008 om 21:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 21:08   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En is 't waarop je zat te wachten omdat 't eindelijk zo is?
Ik weet niet zeker ofdat ik wat u daar zegt wel tenvolle in alle aspecten begrijp.

Kan u het is anders zeggen om vergissingen en misverstanden te vermijden?

Verschaeve
Oud 20 mei 2008, 07:53   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Een berisping?
Herstelbemiddeling?
Excuses aanbieden?
Beschermingsmaatregelen?
Gemeenschapswerk?

je vergeet
- chemische castratie
- fysische castratie
- medicamenteuse castratie
- RFID chip implant
- heropvoedingskamp
- bioplantage in Congo, japhora's kweken
- loonbeslag voor terugbetaling van verzekeringskosten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 18:53   #20
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Voor mij moeten ze zo veel mogelijk afgezonderd blijven van andere criminelen, om zo geen kennis op te doen omtrent het misdaadwereldje. Trouwens er is geen plaats in gevangenissen ed.

Daarom zou het mij niet slecht lijken om ze te begeleiden, vele weken-maanden lang, indien nodig, nadat ze een korte straf kregen van bv 10 zweepslagen. Of een 2 weken in quarantaine. Ik denk dat deze straffen wel zouden doen afschrikken, en toch nog niet barbaars of primitief zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be