![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Bart Tommelein reageert enthousiast op de lancering van de campagne Respect. Met deze actie willen Inbev en de Belgische Brouwers zowel jongeren als horeca en winkels aanzetten om het alcoholverbod voor -16 jarigen na te leven.
“Wetten maken is een zaak. Diezelfde wetten laten naleven is iets anders. Daarom is het lovenswaardig dat de brouwers zélf de handen uit de mouwen steken en aan autoregulering doen.” Aldus de liberale fractieleider. Bart Tommelein diende een wetsvoorstel in dat één duidelijke minimumleeftijd voor de aankoop van gevaarlijke producten wil vastleggen: zestien jaar. Bart Tommelein verduidelijkt: “De maatschappelijke realiteit dwingt ons om de wet op de verkoop van gevaarlijke producten te vernieuwen en te vereenvoudigen. De wetgeving moet klaar en duidelijk zijn: een duidelijke minimumleeftijd én een duidelijke lijst met gevaarlijke producten. De huidige wet is onvolledig en verouderd.” “Het is positief dat Inbev en de Belgische brouwers dit goed aanvoelen. Net als met de Bob-actie destijds zetten de brouwers mee de agenda in plaats van die te ondergaan. Daarmee dwing je respect af.” Aldus Bart Tommelein. Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |