![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() AMSTERDAM - Het Amsterdamse CDA gemeenteraadslid Lex van Drooge is onlangs tijdens een KLM-vlucht van Istanboel naar Amsterdam verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen, omdat zijn toevallige moslimbuurvrouw er bezwaar tegen had naast een man te zitten.
Het raadslid was met een groep Amsterdamse collega-politici op werkbezoek geweest in de Turkse miljoenenstad. "Aan het begin van de terugreis werd mij door een stewardess verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen. Later bleek dit op verzoek van mijn oorspronkelijke buurvrouw met hoofddoek", zegt Van Drooge. "Uiteindelijk ging ik er qua plaats wel op vooruit, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Blijkbaar weten we niet goed hoe we met dit soort situaties, die gelukkig slechts incidenteel voorkomen, om moeten gaan", aldus de CDA'er. Het opmerkelijke verzoek van de alleen reizende moslima, die zelf geen woord richtte tot Van Drooge, is tijdens de vlucht voor andere passagiers onopgemerkt voorbijgegaan. Toch blijft de Amsterdammer verbaasd over de gang van zaken en heeft er "een beetje een naar gevoel" aan overgehouden. "Natuurlijk heb ik ook wat rond gebeld. En bij Turkse vliegmaatschappijen hebben ze niet gehoord van aparte klassen voor mannen en vrouwen." Een woordvoerster van de KLM kan het verhaal niet bevestigd krijgen bij het betrokken cabinepersoneel. Er is volgens haar geen specifiek beleid voor dergelijke cultureel of religieus geïnspireerde verzoeken. Wel zegt ze dat de crew rekening houdt met speciale verzoeken van passagiers. " Als het mogelijk is, dan doen we dat. En als het niet mogelijk is, dan niet." Waarom dan niet aan de vrouw zelf een andere plaats is aangeboden, is niet duidelijk. "Dat had ook gekund", erkent de KLM-zegsvrouw. Het is het zoveelste incident in korte tijd waarbij de religieuze gevoeligheid van sommige moslims voor opgetrokken wenkbrauwen zorgt. Vorige week werd cartoonist Gregorius Nekschot gearresteerd, vastgezet en verhoord op verdenking van aanzetten tot haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Ook bleek eerder deze week dat een aantal moslims in Almere aanstoot had genomen aan de korte broek van stratenmakers. En donderdag werd bekend dat het gemeentehuis van Huizen op verzoek van islamitische mannen schilderijen had verplaatst, waarop abstracte halfnaakte figuren te zien waren. http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...moslima__.html De achterlijkheid ten top. En even zo achterlijk is het toegeven aan dit soort bizarre eisen omwille van een middeleeuwse religie door zowel het personeel van de KLM als door deze meneer. Zou de KLM mijn verzoek ook inwilligen als ik er blijk van geef dat ik vanwege mijn heilig boekske niet naast moslima's met kopvod plaats wens te nemen? Of zou er dan meteen op Schiphol een arrestatieteam van de politie voor me klaarstaan die mij inrekenen, opsluiten en verhoren wegens rasiesme? Overigens strekt het me ergens dan wel weer tot vreugde dat het slachtoffer van deze achterlijke moslimeis nu eens iemand van het CDA (Christenen Dienen Allah) is. Dan kan die alvast wennen aan zijn toekomstige dhimmie-status, waar zijn partij, met Balkenende, Donner en Hirsch-Ballin voorop al hard voor aan het ijveren is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dit minstens zes maand gevang en 2500 euro boete in Belgie! Ben eens benieuwd hoe men zou reageren indien je op een trein aan de kaartjesknipper gaat vragen of "die mijnheer met potste en baard en soepjurk" aub eens in een andere wagon kan gaan zitten, want ik krijg paniekaanvallen"....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
De arrestatie van Nekschot is deels terecht: hij gaat er vaak ferm over.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij gaat w�*�*r ferm over?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus omdat een cartoonist over de schreef gaat mag hij worden vervolgd?
Welke cartoontjes zie jij graag? degene die je kan inkleuren in je kleurboekje? als een ingepakte geit eist dat een toevallige medepassagier niet in de stoel naast haar mag zitten gaat ze niét over de schreef? Of werd die ingepakte geit ook vervolgd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2008 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halal vliegen met KLM
Stap in de wereld van Ahmed Stuyvesant! Onze voormalige nationaaltrots Koninklijke Luchtvaart Maatschappij heeft er een imagoprobleempje bij. Zo is meneer Lex van Drooge (keurig lid van de Amsterdamse CDA-Junta) onlangs tijdens een tripje Istanboel - Schiphol verzocht om elders in de KLM-luchtbus plaats te nemen, omdat zijn moslimbuurvrouw het maar HARAM vond om naast zo'n ongelovige mannelijke piemelreu in het vliegtuig te zitten. En omdat elk nadeel ook zijn voordeel heb, kreeg meneer Van Drooge van de KLM-stewardess een veeeel betere stoel aangeboden. Vragen wij ons alleen af: sinds wanneer vliegen onze topambtenaren op werkbezoek economy class? Ja, mensen, er is iets heel erg verrot in de staat der Nederlanden. GeenStijl!
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt je af wat deze besnorde burka trut alléén in dt vliegtuig deed!
Die mogen toch niet verder dan 3 kameeldagreizen van huis zonder begeleiding? Ook als ze met het vliegtuig gaan!
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Jullie denken misschien niet zo ver, maar een moslima die zo'n eisen stelt is een teken van emancipatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ze niet gewoon normaal deftig haar mond opendoen en "laten we samen een glaasje wijn nuttigen" zeggen tegen die CDA man?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Laat me raden: je zou dat 'geemancipeerde' mens, nog complimenteren met haar 'vooruitstrevendheid'. Ja, Bhairav, je salon-anarchisme staat je echt goed, jong... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb dat in 1986 ook gezien met Singapore Airlines. Vlucht van Singapore naar Amsterdam via Bahrain. Arabier was in het vliegtuig zijn beklag aan het maken omdat zijn vrouw naast een vreemde vent moest zitten. Die kreeg ook zijn zin. Dat is meer dan 20 jaar geleden.
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 24 mei 2008 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Hoewel ik mezelf eerder als een links kindje beschouw, vind ik topic-onderwerp toch ook nogal overdreven. Bij mij kon die vrouw den boom in en ik zou dat zeggen ook als ik KLM was.
Zelf zou ik gezegd hebben: "kust mijn kloten", maar dan had ik waarschijnlijk zeker motten en klachten gekregen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Dit lijkt wel erg veel op een racistisch broodje aap verhaal:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Dat verhaal is niet racistisch, het is juist heel melig en daarom ook onrealistisch.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar terug naar het onderwerp van de draad: Ik wil de CDA'er niet beschuldigen van vuil spel, maar de gelijkenissen met het broodje aap verhaal zijn wel erg groot en het zou mij niet verbazen als de beste man het verhaal simpelweg vertaald heeft naar zijn eigen situatie om er een "leuke" anekdote van te maken. Aan de andere kant zou het mij ook niet verbazen als het wel een werkelijk voorval betreft.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het is zijn recht om te provoceren, dat is correct, maar het is en blijft een simpele provocateur. Een provocateur die amper kan tekenen trouwens, en eigenlijk niet echt grappig is. Persoonlijk dacht ik dat cartoonisten toch wel op zijn minst af en toe grappig dienden te zijn en toch enig tekentalent in de vingers dienden te hebben. Blijkbaar heb ik me vergist. Terug naar het onderwerp: de moslima had het recht om dat te vragen, maar de vliegtuigmaatschappij mocht er niet op ingaan. Dan moet ze maar thuisblijven als ze niet graag naast een man zit. |
|
![]() |
![]() |