![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze TED-lezing is kort (4 minuutjes), maar briljant.
http://www.ted.com/talks/view/id/248 Straf hé. De Amerikanen zien letterlijk niets van de wereld, behalve zichzelf en de oorlogen die ze aanrichten. Het is een autistische natie geworden. Het kapitalisme is dus duidelijk reuze-gevaarlijk en maakt mensen blind. Voor zij die TED niet kennen: de Technology, Entertainment & Design (TED) conferenties begonnen in 1984. Sindsdien zijn ze uitgegroeid tot het intellectuele evenement van onze tijd. Een plaats waar de meest briljante mensen uit hun vakgebied (van biologie tot origami-meesters) de lezing van hun leven geven.
Laatst gewijzigd door C2C : 31 mei 2008 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat de situatie in Europa slechts marginaal beter is, en slechter wordt met de dag. Het is een zorgwekkende evolutie, want een volk met een vervormd beeld van de werkelijkheid zal eerder tegen het eigen belang in handelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
Dat betekent dus de media er zelfs in slagen mensen verkeerd te doen denken over hun verkeerde denken... een hele prestatie. De situatie ligt in Europa wellicht een beetje anders. Wij hebben hier nog veel staatstelevisie (BRT, BBC, France, etc...) en die tonen toch meer buitenland. Zelfs de 'internationale' versie van CNN toont veel meer buitenland; die krijgen Amerikanen nooit te zien, enkel niet-Amerikanen. Maar goed, zelfs bij ons is de trend naar vervlakking en weg van globaal nieuws. Dit alles terwijl de wereld juist blijft globaliseren. Ik begrijp dus waarom de Amerikanen 9/11 als een schok ervoeren en niet 'zagen aankomen'. Terwijl de rest van de wereld dat wel zag aankomen, al jaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Alsof alle Amerikanen oogkleppen hebben...
![]()
![]() |
#7 |
|
![]() Ik vraag mij af hoeveel de Chinezen te zien en te horen krijgen via hun staatsmedia.
Het communisme is dus reuze gevaarlijk voor de rest van de wereld.
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Alsof alle Chinezen oogkleppen op hebben
![]()
![]() |
#9 |
|
![]() De kennis vd buitenwereld zal bij de gemiddelde Chinees wel wat lager liggen dan bij de gemiddelde Amerikaan.
Bovendien zal de Chinese overheid er wel voorzorgen dat er geen toegang is tot 'gevaarlijke gedachten' in pers, TV of zelfs internet.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel Belgen kennen Brussel echt?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn land zijn de meeste toeristen wel Amerikanen, zonder twijfel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Hoeveel Belgen bestaan er echt?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Heu, ik krijg de indruk dat dit voor alle landen geldt. Hier is het koningshuis verslagen ook makkelijker dan iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een BS. Er zijn weliswaar mensen geweest waarvan je kan zeggen dat ze dit soort zaken zagen aankomen. Om er twee te noemen: Willy Claes en (de amerikaan) Huntington (beiden zagen uitbreidende conflicten met de Islam). Maar Jan modaal in Europa zag dit evenmin aankomen als Jan Modaal in de VS. Dat 'de rest van de wereld' dit zag aankomen is dikke BS. Ik herinner me 9/11 nog heel goed en iedereen die toen in de buurt was (ik zat op het werk) was vol ongeloof. Maar ja, het past waarschijnlijk beter in je kraam om te doen alsof verder iedereen dit zag aankomen. (Waarmee je eigenlijk bedoelt dat het het verdiende loon van de Amerikanen was neem ik aan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Als ge echt iets over de wereld wilt weten is dat volgens mij wel mogelijk. Natuurlijk nieuws heeft tegenwoordig meer en meer een entertainwaarde maar dit is omdat de mensen dit gewoon liever zien. In de video zei de vrouw: "nu zeggen meer amerikanen dan vroeger dat ze het buitenlands nieuws volgen", en volgens haar is dit een teken dat amerikanen wel geinteresseerd zijn in buitenlands nieuws. Dit klopt volgens mij niet geheel. Een amerikaan kan evengoed zeggen: "ik volg het buitenlands nieuws" terwijl hij enkel naar irak propaganda kijkt.
Er zijn in ieder geval genoeg kwaliteitsvolle bronnen beschikbaar. Neem bvb "The Economist", op hun site kan je gratis hun artikels lezen en een vrij groot aantal gaan over het buitenland. Met saaie artikels zoals: "Mozambique is on a verge" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Btw:
van www.krantenkoppen.be Meest Gelezen 3336x "Een ijsje in ruil voor seks" 2418x "Matizze eerste van drie restaurants" 2398x Elke en Jelle in alle stilte getrouwd 2092x Lerares sterft enkele minuten na pensioen 1750x "Voorbereid zijn op het allerslechtste geval" 1560x Vlaanderen legt Telenet en Belgacom aan banden 1393x Leraar slaat blinde jongen (7) dood 1382x Slechte wegmarkering mogelijk oorzaak busongeluk 1269x Jongetje in stuwmeer wijst dader aan 1203x Uw auto wordt tot 2000 euro duurder Is het hier werkelijk zoveel beter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is het probleem.
![]() Ik snap de vraag gewoonweg niet. Heb je daar ook al een probleem mee of wat? 12 posts en je begint al meteen zonder reden persoonlijk te worden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Inderdaad: de meeste kennen Noordstation of Zuidstation en de metro of bus tot hun bestemming (en de lezersbrieven uit HLN
![]() Maar, idd, van de US televisie horen Amerikanen enkel het nieuws uit eigen staat: de aangrenzende is al +"buitenland", Washington en NY zijn zéér ver! Ik was er tijdens de beginfase van de oorlog in Irak: geen woord erover op TV, Noch in New York, noch in New Orleans en in New Orleans de NYT of WP kopen? Niet te vinden: de Picayune Tribune of de New Orleans Herald! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2008 om 12:08. |
![]() |
![]() |