![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Persoonlijk zie ik scientologie nog groot worden. Ze hebben een paar van die typische troeven die we bij religies terugvinden
- Goeie PR (vele celebrities in hun rangen) - Agressieve houding tegen elke vorm van kritiek (dreigen met lawsuits, stalking,...) - Richten zich vooral op de zwakkeren om zieltjes te winnen (drugsverslaafden, alcoholisten,...) - Onderhouden een sterk vervolginscomplex tegen de grote boze buitenwereld binnen hun rangen. Een andere, maar niet zo groot, wordt misschien de Kerk van Elvis. Die leeft nog steeds/is uit de doden herrezen nietwaar? ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik
Geen,dan ben ik al lang dood duveltje
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lombasianisme.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop dat de mensheid tegen die tijd van religies verlost zullen zijn, als ze zichzelf teminste niet al uitgeroeid hebben dankzij godsdienst fanaticie.
Voor de dierenwereld zou dat uiteraard fantastisch zijn.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, flora en fauna worden nu ernstig bedreigd.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Geen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Er zal toch wel iets zijn. Misschien gaat ons nageslacht de zonnegod weer vereren, of Wodan? Wat het ook zijn mag, laten we hopen dat ze er dan gezonder mee omgaan dan vandaag de dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2008 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Religie zal nooit verdwijnen, het zit ingebakken in onze genen...
Verder denk ik dat de wetenschap uiteindelijk tot een nieuwe religie zal leiden.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Scientology zal er zeer vermoedelijk bij zijn. Het is zo'n parodie dat ze "geloofspunten" kunnen blijven verzinnen die dan "toevallig" kunnen inspelen op wat op dat moment populair is. Zoals reeds hierboven gesteld is het een zeer agressieve sekte die gedreven wordt door management-denken. Zoiets is nu al bijna "tijdloos", de geloofsafval heeft een hele zee van thuisloze zieltjes geschapen die feitelijk voor het oprapen liggen. In de toekomst zal het nog erger worden.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Er zullen altijd religies blijven bestaan. De mens is geschapen om iets te aanbidden. Het probleem is dat ze niet de ware God aanbidden, met alle gevolgen van dien.
Ze aanbidden de giften in plaats van de Gever. Dingen zoals geld, sex, macht, voedsel, mensen, dieren enz... Deze afgoderij zal zelfs nog escaleren, tot God er zelf een einde aan zal maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het zullen er geen zijn of wij zijn niet meer.
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er gaat geen dag voorbij of ik denk aan het lot van de wereld en zijn domme, dwaze mensen die steeds de Mammon aanbidden zodra hun beurs gevuld is. Hoe komt dat toch, dat de mens nooit iets leert? Vandaag zitten we in de situatie die zich al meerdere malen heeft voorgedaan. Mensen denken dat ze van brood alleen kunnen leven. In de Bijbel valt te lezen dat God spijt had van zijn beslissing om met de zondvloed de mensheid te vernietigen. Als ik me niet vergis staat er specifiek ook bij dat Hij nooit nog zoiets ging voornemen. Hoe moet het dan voort? Ik weet het niet. Zal God wéér ingrijpen? Nochtans heeft Hij nu al meermaals de mensheid weer op het rechte spoor willen brengen. Wat ik nog het meest verwerpelijke vind, dat is dat het Koningkrijk Christi op aarde binnen handbereik was. De Heilige Kerk had een enorm momentum opgebouwd. Het kerkbezoek was enorm, de liefdadigheid, buurtwerk en mensenzorg hadden een hoogtepunt bereikt. En net als de laatste aanstoot zou gegeven moeten worden, begon de snelle afkalving. Hoe dat is kunnen gebeuren vraag ik mij nog altijd af. Vandaag zitten we opgescheept met luie, rotverwende en moreel corrupte mensen. Niet alleen onder de gewone bevolking maar ook onder de politici. Van hoog tot laag, het hele systeem is volledig verziekt geworden door mensen die aan afgoderij doen. En het frappante is dat men zich nu afvraagt waarom o waarom dat er zoveel problemen in de maatschappij zijn!
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 juni 2008 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Homo Religieusus en Homo Sapiens nr 1 leeft in amish dorpen, gaat dood aan longonstekingen, pleegt eermoorden, zoekt voor alle fenomenen god als verklaring.... nr 2 reist tussen de sterren, bouwt kolonies op mars en de maan, wordt 150 jaar oud, kent geen oorlog meer, en breidt haar kennis uit tot voorbij tijd en ruimte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 4 juni 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |