Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 22:43   #1
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard Boete voor moslims die arts weigerden

Citaat:
Een Frans moslimechtpaar is dinsdag met 1000 euro beboet omdat de echtgenoot uit religieuze gronden een mannelijke arts weigerde bij de bevalling van zijn vrouw. De straf is opvallend, omdat de ouders het ziekenhuis hadden aangeklaagd nadat hun zoon ernstig gehandicapt ter wereld was gekomen.

Het paar eiste 100.000 euro schadevergoeding. Een rechtbank in Lyon oordeelde echter dat de toestand van het kind uitsluitend te wijten was aan het gedrag van de vader. Hij hield een arts tegen die wilde assisteren bij de geboorte. Een verloskundige had om de hulp gevraagd. Onderzoek door de arts had complicaties kunnen voorkomen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4..._beboet__.html
In- en intriest voor dat kindje dat door het acherlijke religieuze moslimfanatisme van vaderlief gehandicapt geboren is.

Wat voor primitieve vent ben je als je je infantiele bijgeloof hoger stelt dan het wel en wee van je kroost en uiteraard dat van je vrouw?
En waar haalt hij de gore moed vandaan om dan ook nog eens het ziekenhuis aan te klagen en een schadevergoeding te eisen?

Heel goed dus dat hij zelf bot ving, hoewel hij er met deze boete van 1000 euro overigens nog heel genadig afgekomen is, want volgens mij kan hem zonder meer blijvende schade door schuld ten laste gelegd worden. Normaal goed voor een paar jaar (voorwaardelijke) gevangenisstraf en een torenhoge schadevergoeding aan het slachtoffer.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 08:39   #2
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
In- en intriest voor dat kindje dat door het acherlijke religieuze moslimfanatisme van vaderlief gehandicapt geboren is.

Wat voor primitieve vent ben je als je je infantiele bijgeloof hoger stelt dan het wel en wee van je kroost en uiteraard dat van je vrouw?
En waar haalt hij de gore moed vandaan om dan ook nog eens het ziekenhuis aan te klagen en een schadevergoeding te eisen?

Heel goed dus dat hij zelf bot ving, hoewel hij er met deze boete van 1000 euro overigens nog heel genadig afgekomen is, want volgens mij kan hem zonder meer blijvende schade door schuld ten laste gelegd worden. Normaal goed voor een paar jaar (voorwaardelijke) gevangenisstraf en een torenhoge schadevergoeding aan het slachtoffer.
Inderdaad deze man is veel te licht bestraft voor deze wandaad.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 08:42   #3
Anna List
Banneling

Standaard

denk je niet dat papa en mama zwaar genoeg gestraft zijn ? door Allah welliswaar, maar zonder kans op strafvermindering in elk geval ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 08:50   #4
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
denk je niet dat papa en mama zwaar genoeg gestraft zijn ? door Allah welliswaar, maar zonder kans op strafvermindering in elk geval ...
nee, Anna list, toch niet.
Nu straffen betekent een signaal geven dat een dergelijk gedrag niet wordt aanvaard.
Oud 11 juni 2008, 08:56   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
nee, Anna list, toch niet.
Nu straffen betekent een signaal geven dat een dergelijk gedrag niet wordt aanvaard.
die mensen 'dragen dat kruis' () voor de rest van hun leven, die zijn genoeg gestraft.

ik vind mensen die een punt willen maken van hun principes ten koste van andere individuen altijd een beetje eng, ook als jij dat bent.

mensen moeten vrij hun arts kunnen kiezen, ook al gaat dat ten koste van hun eigen gezondheid, ze dragen er zelf de gevolgen van.
Oud 11 juni 2008, 08:57   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

Hebben ze een nieuwe bron van inkomsten trachten aan te boren.Het is natuurlijk erg voor het kind.Maar als je trouwt met je nicht of kozijn,dat komt ervan.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 08:58   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die mensen 'dragen dat kruis' () voor de rest van hun leven, die zijn genoeg gestraft.

ik vind mensen die een punt willen maken van hun principes ten koste van andere individuen altijd een beetje eng, ook als jij dat bent.

mensen moeten vrij hun arts kunnen kiezen, ook al gaat dat ten koste van hun eigen gezondheid, ze dragen er zelf de gevolgen van.
ook de gemeenschap draagt bij die kosten bij hé.
Oud 11 juni 2008, 09:02   #8
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja.. eigenlijk denk ik dat niet, aangezien ik van mening ben dat die allah helemaal nie bestaat, en die vader dus in dit leven gestraft dient te worden. Hopelijk loopt die vent in ieder geval de rest van zijn leven met een heel slecht geweten rond.

Jammer dat de Franse belastingbetaler zeer waarschijnlijk zal mogen opdraaien voor de extra kosten en voorzieningen die voor zo'n gehandicapt kind gemaakt moeten worden en nodig zijn, want zoiets kun je als particulier nooit zelf betalen.
Oud 11 juni 2008, 09:05   #9
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zozeer die mensen zelf, maar dat kindje draagt de bittere gevolgen van het religieus fanatisme van zijn vader.

Fijne start van het leven...

Laatst gewijzigd door Hrafnar : 11 juni 2008 om 09:05.
Oud 11 juni 2008, 09:09   #10
Anna List
Banneling

Standaard

jullie zijn nog hard hé ...

de leeftijd mss ?
Oud 11 juni 2008, 09:16   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

blijkbaar hebben ze hier in Belgie nog net op tijd die convenant ingevoerd, waarbij de zwangere patiente zelf een documentje kan invullen dat ze geen hulp wensen en zelf de verantwoordelijkheid dragen en dan de kliniek kunnen verlaten.

Ik dacht dat het wat vergezocht was om eerst zelf hulp te weigeren en dan de betrokken instanties aan te klagen.... niet dus.

Meer dan 1000 euro moet die vent voor mijn part ook niet betalen: het kost de maatschappij méér om vader in het gevang te stoppen en dan extra uitkeringen te moeten betalen om moeder en zoon te onderhouden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 09:33   #12
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
jullie zijn nog hard hé ...

de leeftijd mss ?
Iemand die willens en wetens het leven en de gezondheid van anderen in gevaar brengt, mag hard gestraft worden ja. Die mening toegedaan zijn heeft overigens niets met leeftijd te maken.
Een automobilist die dronken achter het stuur kruipt, en op die manier anderen in gevaar brengt, wordt immers ook hard aangepakt.
Oud 11 juni 2008, 09:35   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Iemand die willens en wetens het leven en de gezondheid van anderen in gevaar brengt, mag hard gestraft worden ja. Die mening toegedaan zijn heeft overigens niets met leeftijd te maken.
Een automobilist die dronken achter het stuur kruipt, en op die manier anderen in gevaar brengt, wordt immers ook hard aangepakt.
doe mij toch maar de persoonlijke vrijheid van keuze (ook van arts) met de verantwoordelijkheid die daarbij hoort.

maw ik heb nog meer vertrouwen in het oordeel van een fundi vader dan in het oordeel van de Belgische Staat om te bepalen wat goed is voor zijn kind.

te meer omdat u, om die moslim te pakken, ook mijn vrijheid zal wegnemen, dat pik ik niet.

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 juni 2008 om 09:36.
Oud 11 juni 2008, 09:37   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe mij toch maar de persoonlijke vrijheid van keuze (ook van arts) met de verantwoordelijkheid die daarbij hoort.
zolang dit enkel voor jezelf geldt ga ik er volledig mee akkoord.

Als iemand anders begint te bepalen welke arts er aan mijn lijf mag komen en daarbij nog het leven van mijn ongeboren kind in gevaar brengt, dan zitten we wel ergens in een ander straatje me dunkt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 juni 2008, 09:46   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zolang dit enkel voor jezelf geldt ga ik er volledig mee akkoord.

Als iemand anders begint te bepalen welke arts er aan mijn lijf mag komen en daarbij nog het leven van mijn ongeboren kind in gevaar brengt, dan zitten we wel ergens in een ander straatje me dunkt.

akkoord dat het de vrouw is die de keuzevrijheid moet hebben. maar wel de volledige keuzevrijheid, ook als haar keuze potentiele risico's inhoudt voor haar (en zijn, en daar hoort toch een zekere inspraak bij) kind

ik herhaal : ik heb geen vertrouwen in de Belgische staat om te bepalen wie wat met mijn vrouw/kind mag doen : dat is een burgerlijke vrijheid waar ieder met zijn poten af moet blijven.
Oud 11 juni 2008, 10:07   #16
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Hebben ze een nieuwe bron van inkomsten trachten aan te boren.Het is natuurlijk erg voor het kind.Maar als je trouwt met je nicht of kozijn,dat komt ervan.
off topic

heeft niets te maken het onderwerp rond belemmering van de arts.
Oud 11 juni 2008, 10:14   #17
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
akkoord dat het de vrouw is die de keuzevrijheid moet hebben. maar wel de volledige keuzevrijheid, ook als haar keuze potentiele risico's inhoudt voor haar (en zijn, en daar hoort toch een zekere inspraak bij) kind

ik herhaal : ik heb geen vertrouwen in de Belgische staat om te bepalen wie wat met mijn vrouw/kind mag doen : dat is een burgerlijke vrijheid waar ieder met zijn poten af moet blijven.

Deze man oordeelt dat zijn vrouw niet mag geholpen worden door een mannelijke arts, waardoor hij het leven van zijn vroyw in gevaar brengt en het kindje spijtig genoeg gehandicapt is geboren, wat te wijten is aan de onwil van deze man.

De keuzevrijheid eindigt daar waar je het leven van een ander in gevaar brengt.
Oud 11 juni 2008, 10:16   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Deze man oordeelt dat zijn vrouw niet mag geholpen worden door een mannelijke arts, waardoor hij het leven van zijn vroyw in gevaar brengt en het kindje spijtig genoeg gehandicapt is geboren, wat te wijten is aan de onwil van deze man.

De keuzevrijheid eindigt daar waar je het leven van een ander in gevaar brengt.
als het zo is dat de man besliste, dan is het wel raar dat de vrouw (mee) veroordeeld werd
Oud 11 juni 2008, 10:18   #19
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang het jezelf betreft volledig mee accoord. Het verhaal wordt wel even iets anders wanneer er derden (vrouw en kind in deze zaak) de dupe zijn omdat jij hen adequate en urgente medische zorg weigert.

Citaat:
maw ik heb nog meer vertrouwen in het oordeel van een fundi vader dan in het oordeel van de Belgische Staat om te bepalen wat goed is voor zijn kind.
Het gaat hier om de medische expertise en het oordeel van de dienstdoende arts, en daar heb �*k het meeste vertrouwen in. En dan kan het me verder geen moer schelen of die rood, blauw, zwart, groen met paarse stippeltjes, een jood, een moslim, of een aanhanger van de orde van de gedroogde varkenskut is. Zolang het een gediplomeerd medicus is, is het goed.

Citaat:
te meer omdat u, om die moslim te pakken, ook mijn vrijheid zal wegnemen, dat pik ik niet.
Ten eerste ben ik er niet op uit om die moslim te pakken, en ten tweede neem ik niemands vrijheid weg, ook de jouwe niet.
Die man maakte een beslissing over het hoofd van zijn mondige en volwassen vrouw heen, en hield effectief een mannelijke arts tegen, waardoor er complicaties ontstonden en waardoor dat kindje dus gehandicapt ter wereld is gekomen.

Stel, jij en ik zijn getrouwd en in blijde verwachting van een kindje. Het grote moment is gekomen, jij ligt op de kraamafdeling van het ziekenhuis, de barensweeën zijn begonnen en plots ontstaan er complicaties waarvoor de hulp van een arts nodig is. Echter, die arts blijkt man te zijn. Helaas voor jou en ons komende kindje hou ik die mannelijke arts tegen omdat mijn geloof me gebiedt dat er geen andere kerels dan ikzelf aan jou mogen komen. Aan jouzelf vraag ik niet eens wat jij denkt en wilt. Ons kindje wordt tengevolge van het uitblijven van die medische expertise blijvend gehandicapt.

Wie neemt er dan jouw vrijheid weg; jouw man of iemand anders?
Oud 11 juni 2008, 10:23   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als het zo is dat de man besliste, dan is het wel raar dat de vrouw (mee) veroordeeld werd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de telegraaf
Een rechtbank in Lyon oordeelde echter dat de toestand van het kind uitsluitend te wijten was aan het gedrag van de vader

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be