Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 18:23   #1
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard Om even bij stil te staan...

Dit filmpje kreeg ik vandaag in mijn mailbox. Normaal gezien ben ik niet iemand die zo'n zaken direct online post etc. maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit in Anderlecht.

De visie van rechts hierover ken ik (wat echter niet wil zeggen dat jullie niks meer mogen zeggen in deze topic ). Ik had graag de visie van links even gehoord. En ook de mening van onze allochtone medeforummers.

Is dit de toekomst voor de rest van het land?

http://www.youtube.com/watch?v=Ru0fiqO1tEA
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 19:35   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard moet jongeren die op een misdaad betrapt worden, op een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat wij zij doen niet getolereerd wordt door de maatschappij. Dat het parket hen dus niet vervolgt omdat er geen plaats is in gesloten instellingen e.d., kan niet maar ik denk niet dat de minister van justitie dit moet oplossen door gewoon meer van die instellingen te bouwen en dus zo meer plaatsen te creëeren. Ik ben nl. geen voorstander van een hard straf- en heropvoedingssysteem omdat dat 1. niet aan de wortels van de problemen raakt en 2. de jongeren in kwestie niet veel bijleert (eigenwaarde, de indruk krijgen dat de maatschappij u kan en wil 'gebruiken', ...)
1 oplossing is er volgens mij niet maar men kan bijv. aan alternatieve straffen denken gecombineerd met een geïntegreerde aanpak van de wijken waaruit de vele probleemjongeren afkomstig zijn (ik denk bijv. aan het inzetten van sociaal werkers met gelijkaardige culturele achtergrond om hangjongeren, hun families, buurtwerkers- en bewoners, religieuze en andere autoriteiten samen te brengen om naar ieders grieven te luisteren en in discussie tot 'oplossingen' of toch de kern van de problemen en het uiten van de onderhuidse frustaties te komen.) Alleszins moet je uit uw filmpje bijv. ook meenemen dat velen school niet meer als opstapje naar werk beschouwen omdat dat voor mensen die zij kennen een illusie bleek te zijn (werkloosheid onder migranten is ook veel hoger dan gemiddeld (ook wel vicieuze cirkel natuurlijk)) (en blijkbaar halen ze hun inkomsten ook elders (criminaliteit*)), dat een harde schoolomgeving het onderwijs net nog minder aantrekkelijk maakt, maar ook dat zij voor vrije tijd, uitslapen, ... de school niet meer aandoen (hoe vullen zij hun tijd dan in, waarom moeten zij uitslapen, ...)

(*Ook bijv. het lageliseren van drugshandel zie ik evt. als een deel van de oplossing alhoewel er altijd wel nieuwe criminele netwerken zullen opduiken die rekruteren onder die 'zwakste' en 'anti-maatschappij'-ingestelde individuen (in casu vooral allochtonen die menen geen toekomst te hebben en zichzelf daarom buiten de volgens hen vijandige orde plaatsen.))

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 25 mei 2008 om 19:39.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 20:06   #3
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Uiteraard moet jongeren die op een misdaad betrapt worden, op een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat wij zij doen niet getolereerd wordt door de maatschappij. Dat het parket hen dus niet vervolgt omdat er geen plaats is in gesloten instellingen e.d., kan niet maar ik denk niet dat de minister van justitie dit moet oplossen door gewoon meer van die instellingen te bouwen en dus zo meer plaatsen te creëeren. Ik ben nl. geen voorstander van een hard straf- en heropvoedingssysteem omdat dat 1. niet aan de wortels van de problemen raakt en 2. de jongeren in kwestie niet veel bijleert (eigenwaarde, de indruk krijgen dat de maatschappij u kan en wil 'gebruiken', ...)
1 oplossing is er volgens mij niet maar men kan bijv. aan alternatieve straffen denken gecombineerd met een geïntegreerde aanpak van de wijken waaruit de vele probleemjongeren afkomstig zijn (ik denk bijv. aan het inzetten van sociaal werkers met gelijkaardige culturele achtergrond om hangjongeren, hun families, buurtwerkers- en bewoners, religieuze en andere autoriteiten samen te brengen om naar ieders grieven te luisteren en in discussie tot 'oplossingen' of toch de kern van de problemen en het uiten van de onderhuidse frustaties te komen.) Alleszins moet je uit uw filmpje bijv. ook meenemen dat velen school niet meer als opstapje naar werk beschouwen omdat dat voor mensen die zij kennen een illusie bleek te zijn (werkloosheid onder migranten is ook veel hoger dan gemiddeld (ook wel vicieuze cirkel natuurlijk)) (en blijkbaar halen ze hun inkomsten ook elders (criminaliteit*)), dat een harde schoolomgeving het onderwijs net nog minder aantrekkelijk maakt, maar ook dat zij voor vrije tijd, uitslapen, ... de school niet meer aandoen (hoe vullen zij hun tijd dan in, waarom moeten zij uitslapen, ...)

(*Ook bijv. het lageliseren van drugshandel zie ik evt. als een deel van de oplossing alhoewel er altijd wel nieuwe criminele netwerken zullen opduiken die rekruteren onder die 'zwakste' en 'anti-maatschappij'-ingestelde individuen (in casu vooral allochtonen die menen geen toekomst te hebben en zichzelf daarom buiten de volgens hen vijandige orde plaatsen.))
Uw politiek-correcte uitleg staat of valt, met de niet weg te moffelen koranische opvoeding van deze probleem veroorzakende bevolkingsgroep.
Zouden er daar evenveel maatschappelijk-individuele problemen uit voortkomen, mocht de islam bv niet bestaan ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 20:53   #4
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

De problemen zijn vooral te wijten aan sociale problemen die bestaan bij allochtone leefgemeenschappen: problemen met een plek te vinden in en aanvaard te worden door de maatschappij, niet zozeer met de islam op zich.
De tendens om mensen in hokjes te duwen laat zich duidelijk voelen op een vlak als dit. Het probleem is vooral het niet hebben van een opleiding of diploma. En de enkeling die daardoor criminele handelingen uitvoert is een smet op het blazoen van de hele allochtone bevolking, en moeten daarvoor gestrafd worden. De Belgische wetgeving werkt echter zoals geweten niet naar behoren, niet enkel in Molenbeek. Het belangrijkste is de oorzaken voor dit gedrag bestrijden.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 21:47   #5
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw politiek-correcte uitleg staat of valt, met de niet weg te moffelen koranische opvoeding van deze probleem veroorzakende bevolkingsgroep.
Zouden er daar evenveel maatschappelijk-individuele problemen uit voortkomen, mocht de islam bv niet bestaan ?
Hebben die jongens of die agent in dat filmke iets gezegd over de islam?

Waren (/zijn) er geen gelijkaardige situaties met bijv. zwarten (grotendeels niet-moslims) in de buitenwijken van Amerikaanse grootsteden? (Terwijl velen van hen al veel langer in de VS waren dan de naar ik schat vnl. 3de generatie migrantenkinderen nu hier.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:02   #6
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een dwaze xenofobe opmerking. Alsof het hebben van een bepaalde religie leidt tot slecht gedrag. Toen L.A. in brand stond in 1992 , dat kwam natuurlijk ook door de islam allicht ?

Alsof islamitische ouders hun kinderen geen waarden meegeven. Enkel iemand die geen verstand van zaken heeft kan dergelijke stupiditeiten beweren.

En wat nu in Zuid-afrika gebeurt is toch tekenend , in elk land kan de ontvangende samenleving niet om met migratie en ontstaan er dus fricties. Religie daar bij sleuren is weer typisch iets demagogisch en plat populistisch.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:09   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dit filmpje kreeg ik vandaag in mijn mailbox. Normaal gezien ben ik niet iemand die zo'n zaken direct online post etc. maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit in Anderlecht.

De visie van rechts hierover ken ik (wat echter niet wil zeggen dat jullie niks meer mogen zeggen in deze topic ). Ik had graag de visie van links even gehoord. En ook de mening van onze allochtone medeforummers.

Herinnert dat filmpje niemand aan een eenvoudig recept? Duw een micro onder de neus van
-een groepje stoerdoende pubers
-een malcontente flik

Een beetje mengen en knippen, succes gegarandeerd op senioren.net...
't werd zelfs in een music-hall opgenomen, een halve eeuw geleden:
http://www.youtube.com/watch?v=pq28qCklEHc

-een verzuurde oudere toevoegen... en klaar voor consumptie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 22:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:19   #8
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een Franse vriend die in een zwaar achtergestelde Noord-franse buurt woont , die zijn kinderen (jonger dan 6 jaar ) groeien op in een gebouw waar je letterlijk de drugsnaalden op de grond terug vindt . En dan zijn ze verbaasd als dat gevolgen heeft .... Het is nogal wiedes dat een zoon van een notaris geen auto's gaat fikken , waarom zou ie ? Simplistische mensen plakken daar origines en religie op , maar dat heeft daar nougatbollen mee te maken want kinderen van pakweg Afrikaanse diplomaten of ambassadeurs doen dat soort dingen niet. "It's the economy , stupid!"

Laatst gewijzigd door moser : 25 mei 2008 om 22:19.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:21   #9
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Herinnert dat filmpje niemand aan een eenvoudig recept? Duw een micro onder de neus van
-een malcontente flik

Met respect voor jouw persoon maar je druk liggen maken in perceptie is een compleet foute ingesteldheid.

Die personen lopen er wel daadwerkelijk rond he, het zijn geen acteurs die ze even hebben opgetrommeld en het is ook geen Jambers-reportage.

Tracht eens even in te zien dat er zich wel daadwerkelijk een probleem manifesteert i.p.v. alles door een roze bril te zien. Zoals het spreekwoord zegt: "schiet niet op de pianist".
Oud 26 mei 2008, 07:58   #10
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-een malcontente flik

Daar ga je weer praten over andere landen en praten over het verleden. Zie het nu eens onder ogen. ja er zijn ernstige problemen met rondhangjongeren die de islam misbruiken om groepjes te vormen tegen het gezag. Open nu toch eens uw ogen. Je kan het niet ontkennen de islam zorgt voor het onveiligheidsgevoel. Deze mensen staan niet ver in de evolutie van het individu. Ze vormen groepen en gebruiken de islam als excuus om misdaden te plegen. Verzuurde mensen dat zijn die rondhangjongeren die racistisch zijn tov iedereen die anders is dan hen. Verzuurde ouders van rondhangjongeren omdat ze hun kindergeld belangrijker vinden dan de opvoeding van hun kroost. Zolang ze maar dat buitenverblijfje in marokko kunnen hebben, dan mogen ze alles hun "jongens". Hun meisjes daarentegen mogen niet eens mee op gemengde schoolreisjes. En verzuurde mensen hokken nu eenmaal samen en misbruiken hun religie om hun zin te krijgen. Terwijl je in belgie alle kansen krijgt om naar goede scholen te kunnen gaan. Veel te studeren en iets bereiken. Alle kansen krijg je in belgie. Ik heb amerikaanse vrienden die vinden dat fantastisch bij hun is het heel wat anders. Neen die verzuurde moslims hangen rond en geven de ongelovigen de schuld van hun onkunde. Hoe dikwijls heb ik niet gehoord met drugs kan ik veel meer verdienen op korte tijd. Dat klinkt als muziek in de oren bij hun ouders, immers dan kunnen ze nog meer centen bij zich houden, omdat hun marokko de belangrijkste deel is van hun leven. Belgie is de plaats om geld te krijgen maar marokko is hun hart hun ziel en hun leven. Dit is het probleem van alles. Ze laten hun verleden niet los en integreren niet. Hun groot excuus is de islam en de "ongelovigen" die hun geen kansen geven. Het tegendeel is echter waar.

Maar ja wat doe je met verzuurde mensen die hun verleden en religie niet kunnen loslaten?????? Ernstige straffen uitdelen als ze hun kinderen niet opvoeden, neem kindergeld af. Hun marokkodroom willen ze waar maken. Ze zullen wel reageren.POlitieke moed is er nodig.

Laatst gewijzigd door shaddy : 26 mei 2008 om 08:01.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 08:25   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sociale en economische achterstand resulteert nogal gemakkelijk in religieuze radicalisatie, dat is waar.
Oud 26 mei 2008, 08:36   #12
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
sociale en economische achterstand resulteert nogal gemakkelijk in religieuze radicalisatie, dat is waar.
In Belgie krijg je alle kansen op een goed diploma. Je moet wel willen studeren he. je ouders moeten je kansen geven om te studeren. Dat gaat moeilijk als je op een 2 kamershuis of flat woont met 7 kinderen. Daarom pleit ik nogmaals om de ouders her op te voeden. Laat marokko los. Integreer of ga terug. Gebruik je centen hier om je kinderen een goed leven te geven.Laat de mamas hun zonen opvoeden ipv de zonen boven haar te zetten, zoals de islam dit opdraagt. Straf de ouders als ze weigeren, neem hun geld af.

De islam houdt ontwikkeling van de mensen tegen. Religie in het algemeen houdt de evolutie tegen. Integreren is dan ook de religie los te laten. Niet te dromen van de islamitische staat Belgie met de sharia als wet.

Islamvrouwen verbrand uw hoofddoek zoals wij ooit onze BH's hebben verbrand. Stel u niet boven de autochtone vrouwen omdat ze geen hoofddoek dragen. Zeg neen tegen je ouders als ze je verplichten te huwen. Durf je familie loslaten om het juk van de islam af te werpen, zo zul je evolueren.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:48   #13
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Wat een dwaze xenofobe opmerking. Alsof het hebben van een bepaalde religie leidt tot slecht gedrag. Toen L.A. in brand stond in 1992 , dat kwam natuurlijk ook door de islam allicht ?

Alsof islamitische ouders hun kinderen geen waarden meegeven. Enkel iemand die geen verstand van zaken heeft kan dergelijke stupiditeiten beweren.

En wat nu in Zuid-afrika gebeurt is toch tekenend , in elk land kan de ontvangende samenleving niet om met migratie en ontstaan er dus fricties. Religie daar bij sleuren is weer typisch iets demagogisch en plat populistisch.
Eindelijk iemand die toegeeft dat een goeddraaiende multiculturele samenleving nog altijd een utopie is.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:51   #14
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Eindelijk iemand die toegeeft dat een goeddraaiende multiculturele samenleving nog altijd een utopie is.
... en zal blijven.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:13   #15
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedankt voor de link (heb het filmpje gedownload).

Plaats hierover het non-antwoord van de doorsnee politicus en rechter en het is werkelijk om wanhopig van te worden.

Verbaasd ben ik in elk geval niet dat sommige autochtone jongeren dan maar op eigen initiatief de openbare ruimte weer gaan veroveren, zoals vorig weekend in Anderlecht. En nog minder dat een verrassend aantal mensen daar diepe opluchting bij voelen.

Ja, wat moeten we aanvangen?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 mei 2008 om 13:25.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:23   #16
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Met respect voor jouw persoon maar je druk liggen maken in perceptie is een compleet foute ingesteldheid.

Die personen lopen er wel daadwerkelijk rond he, het zijn geen acteurs die ze even hebben opgetrommeld en het is ook geen Jambers-reportage.

Tracht eens even in te zien dat er zich wel daadwerkelijk een probleem manifesteert i.p.v. alles door een roze bril te zien. Zoals het spreekwoord zegt: "schiet niet op de pianist".
Dit soort beelden (een cameraploeg die bij haar eerste verschijning al meteen aangevallen wordt...), werd vroeger zelfgecensureerd of zelfs helemaal niet gemaakt.

Dat men die beelden nu wel uitzendt, verbijstert de Filosofen. Ze raken er compleet door van slag, en doordat ze de naakte realiteit niet kunnen ontkennen beginnen ze dan maar wat te stamelen over manipulatie, perceptie, verzuring etc.

Gelukkig staat de maatschappij ondertussen al een decennium verder.
Oud 26 mei 2008, 13:30   #17
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Verbaasd ben ik in elk geval niet dat sommige autochtone jongeren dan maar op eigen initiatief de openbare ruimte weer gaan veroveren, zoals vorig weekend in Anderlecht. En nog minder dat een verrassend aantal mensen daar diepe opluchting bij voelen.
Straks moeten we ze nog dankbaar zijn dat ze de samenleving zoveel geld hebben gekost.

Het gedrag van die autochtone hooligans is evenmin goed te praten...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 13:34   #18
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Straks moeten we ze nog dankbaar zijn dat ze de samenleving zoveel geld hebben gekost.

Simpel genoeg: als de overheid haar prioritaire taak weer gaat vervullen en de verloren ruimte weer verovert en gaat controleren, is het zo afgelopen met dat soort veldslagen. Dan zal de "gewone burger" ook niet meer met die hooligans sympathiseren.

Als ze dat niet doet, zullen de veldslagen toenemen en zullen steeds minder mensen ze veroordelen.
Oud 26 mei 2008, 13:34   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ooit al gehoord van actie - reactie?
Oud 26 mei 2008, 13:35   #20
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Simpel genoeg: als de overheid haar prioritaire taak weer gaat vervullen en de verloren ruimte weer verovert en gaat controleren, is het zo afgelopen met dat soort veldslagen. Dan zal de "gewone burger" ook niet meer met die hooligans sympathiseren.

Als ze dat niet doet, zullen de veldslagen toenemen en zullen steeds minder mensen ze veroordelen.
De overheid vervulde haar prioritaire taak, de politie was massaal aanwezig. Alleen werd het werk van de politie bemoeilijkt door dat uitschot.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be