Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 06:55   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard Bourgeois wil ontvangst Arabische haatzenders stoppen

De titel zegt het reeds. Pure censuur. Hoe kan ik nu weten wie mij haat en waar er gevaar schuilt als de heren ministers om de haverklap vanalles gaan verbieden. En als zij dit verbieden waarom dan niet cartoons die bepaalde groepen mensen als kwetsend ervaren. Het hang mijn kloten uit hoe een mens overal de mond gesnoerd wordt. Hoe de heren politici, en iedereen eigenlijk wil bepalen hoe en wanneer iemand zijn mond mag opendoen. Bourgeois verdient nen dikke stamp in zijn kloten hiervoor.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 07:01   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Mensen die hier in staat gesteld worden een normaal en bevredigend leven te leiden hebben aan die haat toch geen boodschap.
Oud 25 mei 2008, 07:14   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Is "normaal" per se gelijk aan "bevredigend"?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 07:16   #4
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mensen die hier in staat gesteld worden een normaal en bevredigend leven te leiden hebben aan die haat toch geen boodschap.
Als het inderdaad zenders zijn die puur voor haatverspreiding dienen, mogen die voor mijn part uit de lucht/verstoord worden.
Als ik bedenk hoe de zeezenders uit de jaren '70 behandeld werden, terwijl die de mensen amuseerden.....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 07:19   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Is "normaal" per se gelijk aan "bevredigend"?
Neen en omgekeerd ook niet. Met normaal bedoel ik dat dezelfde keuzes moeten kunnen gemaakt worden als eenieder of eenander.
Oud 25 mei 2008, 07:21   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Als het inderdaad zenders zijn die puur voor haatverspreiding dienen, mogen die voor mijn part uit de lucht/verstoord worden.
Als ik bedenk hoe de zeezenders uit de jaren '70 behandeld werden, terwijl die de mensen amuseerden.....
Inderdaad, eigenlijk zijn we er op vooruit gegaan. Maar toch, dat betekent nog niet dat we stappen mogen terug zetten.
Oud 25 mei 2008, 09:48   #7
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De titel zegt het reeds. Pure censuur. Hoe kan ik nu weten wie mij haat en waar er gevaar schuilt als de heren ministers om de haverklap vanalles gaan verbieden. En als zij dit verbieden waarom dan niet cartoons die bepaalde groepen mensen als kwetsend ervaren. Het hang mijn kloten uit hoe een mens overal de mond gesnoerd wordt. Hoe de heren politici, en iedereen eigenlijk wil bepalen hoe en wanneer iemand zijn mond mag opendoen. Bourgeois verdient nen dikke stamp in zijn kloten hiervoor.
Bourgeois is hier niet aan zijn proefstuk. Dat creatuur wilde eveneens het toenmalige Vlaams Blok verbieden als partij...

[17/04/2004] - N-VA: vernislaagje, http://www.vlaamsblok.be/actualiteit_week_103.shtml

De N-VA strooit de Vlaamsbewuste kiezers zand in de ogen. Niet alleen over het Vlaamse karakter van hun kartel met de CD&V, maar ook over hun houding tegenover die andere, grote Vlaams-nationale partij, het Vlaams Blok. Die houding is er altijd één geweest van uiterste dubbelzinnigheid.

Terwijl men in interviews liet uitschemeren tegen de politieke schutkring rond het Vlaams Blok te zijn, wees de partijtop de uitgestoken hand van Frank Vanhecke en elk gesprek met het Vlaams Blok af. Geert Bourgeois zelf verklaarde ooit ronduit dat hij het partijprogramma van het Vlaams Blok wou voorleggen aan een Europese rechtbank. En persoonlijk was hij van oordeel "dat het Vlaams Blok veroordeeld en verboden" moest worden... "Bourgeois wordt gedreven door een viscerale afkeer voor het Vlaams Blok", merkte Manu Ruys onlangs nog op.

Hoe kan men het best een persoon beschrijven die andere meningen en partijen wil verbieden? Dat individu leeft nu op onze kosten, pleegt woordbreuk door in een regering te stappen die haaks staat op zijn verkiezingsprogramma en wil nu iedereen gaan contoleren op correctheid. Walgelijk!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 17:18   #8
Ta'azir
Burger

Standaard

Bourgeois zou zich beter eens gaan bezighouden met het nakijken van de zendvergunningen in de brusselse rand, ik woon verdorie in een vlaamse gemeente ten noorden van brussel op plusminus 15 kilometer van brussel vandaan en als ik mijn draagbaar radiootje in mijn keuken of op mijn terras openzet kan ik enkel franstalige posten ontvangen.... radio 2 of Q-music kan ik vergeten, zelfs lokale radiostations worden weggedrukt door franse posten...

dat hij begint met eerst hiervoor eens een oplossing te zoeken !
Oud 25 mei 2008, 17:24   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Parool:
Allochtoon kijkt Nederlandse tv
MARC LAAN

AMSTERDAM - De meeste allochtonen lezen Nederlandse kranten, kijken naar Nederlandse tv en internetten. Allochtone jongeren laten de zenders in de taal van hun ouders massaal links liggen.

Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) naar het dagelijks leven van allochtone stedelingen.

Het onderzoek haalt enkele gevestigde opinies onderuit, zoals de aanname dat allochtonen geen kranten lezen. Ze lezen juist massaal kranten, en nog Nederlandse ook. Eén op de drie Marokkanen neemt zelfs alleen Nederlandse dagbladen ter hand; althans, minstens een keer per week.

Slechts één procent van de allochtonen kiest alleen voor kranten in de eigen taal. Daar staat tegenover dat één op de drie helemaal geen krant leest. Bij autochtone Nederlanders is dat één op de vijf.

Van de Turken koopt een kwart vooral Turkse kranten, Maar bijna de helft van hen leest minstens eens in de week een Nederlands dagblad. Op weekbasis lezen al-lochtonen wel minder kranten. Terwijl 57 procent van de autochtone Nederlanders bijna dagelijks een dagblad inziet, pakt minder dan één op de drie Turken dagelijks een Nederlandse krant.

Wat tv-kijken betreft lijken al-lochtonen en autochtone Nederlanders veel meer op elkaar dan je op grond van de schotelantennes zou denken. Sterker nog: Marokkanen, Surinamers en Antillianen kijken dagelijks vaker naar de publieke omroepen dan de autochtone Nederlanders. De Turken blijven hier maar een fractie bij achter.

Al even interessant is de uitkomst voor de commerciële omroepen: de allochtonen kijken hier opvallend veel vaker naar dan de autochtone Nederlanders.

Naar de 'herkomstzenders' kijken vooral allochtone vrouwen, ouderen, laagopgeleiden, net als de allochtonen die het Nederlands slecht beheersen. De jongere generatie kijkt nog amper naar de zenders in de eigen taal: slechts vijftien procent doet dit dagelijks. Kortom: de allochtone kanalen maken amper deel uit van hun dagelijkse kijkgedrag. De Nederlandse zenders zijn dominant.

Nog opvallender zijn de leeftijdsverschillen. Jongere allochtonen keren zich af van de publieke omroepen. Zij kiezen vaker voor de commerciële kanalen.

© Het Parool, 02-04-2008, 13:56 uur

BRON
Die populistische maatregel zal dus vooral niet-allochtonen interesseren en maar een kleine minderheid treffen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 17:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 18:01   #10
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Verstaat Boer Swa dan Arabisch? Hoe weet hij dat iets haatpraat is en iets anders zoete broodjes zijn.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 23:46   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wat zouden we doen als er een nazi-zender zou opgestart worden?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 00:03   #12
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het nu al puur? Ze hebben hier nog geen enkele zender kunnen aanwijzen waarop ooit ook maar iets stouts zou gezegd zijn. We moeten er dus langzamerhand vanuit gaan dat er geen "Arabische haatzenders" zijn. Of had jij misschien toch een vermoeden over welke zender dit zou kunnen gaan? Eventueel?
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 01:13   #13
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Is het nu al puur? Ze hebben hier nog geen enkele zender kunnen aanwijzen waarop ooit ook maar iets stouts zou gezegd zijn. We moeten er dus langzamerhand vanuit gaan dat er geen "Arabische haatzenders" zijn. Of had jij misschien toch een vermoeden over welke zender dit zou kunnen gaan? Eventueel?
Het gaat dan ook over zenders die via satteliet worden doorgestuurd vanuit Libanon, etc.
Citaat:
"Een bekend voorbeeld van zo'n haatverspreidende zender is het Hezbollah- televisiestation Al Manar dat uitzendt via Libanon. In hun programma's worden joden als honden en varkens omschreven en wordt opgeroepen om terreuraanslagen te plegen tegen Israël en de Verenigde Staten," zegt Bourgeois.

"De uitzendingen van Al Manar via satellietondernemingen in Europa konden we al stopzetten, maar sommige Arabische landen laten Al Manar en gelijkaardige zenders nog altijd toe om uit te zenden vanuit hun land. Via krachtige satellieten zijn ze daarom nog steeds te ontvangen in Vlaanderen. Dat moet stoppen."
Ik snap niet dat �*emand tegen het verbieden van deze zenders kan zijn? Het is duidelijk dat velen hier de man Bourgeois niet kunnen luchten, maar daarom moet je niet al zijn acties veroordelen.

Laatst gewijzigd door Insano : 26 mei 2008 om 01:14.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 01:29   #14
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir Bekijk bericht
Bourgeois zou zich beter eens gaan bezighouden met het nakijken van de zendvergunningen in de brusselse rand, ik woon verdorie in een vlaamse gemeente ten noorden van brussel op plusminus 15 kilometer van brussel vandaan en als ik mijn draagbaar radiootje in mijn keuken of op mijn terras openzet kan ik enkel franstalige posten ontvangen.... radio 2 of Q-music kan ik vergeten, zelfs lokale radiostations worden weggedrukt door franse posten...

dat hij begint met eerst hiervoor eens een oplossing te zoeken !
een oplossing? Geen minister voor nodig: koppie koppie gebruiken!
internetradio (podcast), via pc of via je wifi op een player:

http://www.radionetherlands.nl/featu...internet-radio

op je pc:
http://www.radio1.be/ en luister live aanklikken

http://www.stubru.be/ en radiospeler klikken.
http://radio2.be/r2_regiokeuzenw.cfm
http://mp3.streampower.be/rvi-high

http://www.digitaleradio.be/dab/hoel.../pc/Links.html
http://www.q-music.nl/page/luisterlive
Er zijn maar weinig zenders in de wereld die ook geen podcast hebben

PS,
Dat is niet alleen in de rand, in Brussel ook: de cowboys van de commerciële stations...

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2008 om 01:55.
Oud 26 mei 2008, 01:33   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Verstaat Boer Swa dan Arabisch? Hoe weet hij dat iets haatpraat is en iets anders zoete broodjes zijn.
Boer Swa vindt gewoon dat al wat tegen die*** is, vanzelf goed is, ook als hij niet weet waarover 't gaat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2008 om 01:34.
Oud 26 mei 2008, 12:44   #16
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Het gaat dan ook over zenders die via satteliet worden doorgestuurd vanuit Libanon, etc.
De site van Almanar TV (De Hezbollah) ziet er anders heel beschaafd uit. Mooi vertaald in' t Engels ook. In niets vergelijkbaar met de haatpropaganda van ons eigenste xenofobe partij, of die van Blood & Honor, etc.
En welke zijn dan die andere zenders?

Laatst gewijzigd door DannyS : 26 mei 2008 om 12:49.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:52   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

en jij gaat de Belgische staat vertrouwen die jou wel zal zeggen welke zender haatdragend is en welke niet natuulijk

hoe kortzichtig kan je zijn ?!

die zender moet in de lucht blijven, en de mensen die criminele daden stellen in B (al dan niet nav die zender) die moeten gestrafd worden voor die daden.

als die zender echt is wat Bourgeois zegt dat ie is, dat ze 'm dan maar met ondertitels op de kabel gooien, dan kan Vlaanderen zelf oordelen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 mei 2008 om 12:53.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:56   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hem ondertitelen om de burger te laten zien wat voor een klootzakken het zijn.

ik heb eerder de indruk dat Bourgeois wil voorkomen dat we hier in West-Europa te weten komen wat er daar in Libanon en omstreken over ons gedacht en gezegd wordt.
Oud 26 mei 2008, 12:57   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
een oplossing? Geen minister voor nodig: koppie koppie gebruiken!
internetradio (podcast), via pc of via je wifi op een player:

http://www.radionetherlands.nl/featu...internet-radio

op je pc:
http://www.radio1.be/ en luister live aanklikken

http://www.stubru.be/ en radiospeler klikken.
http://radio2.be/r2_regiokeuzenw.cfm
http://mp3.streampower.be/rvi-high

http://www.digitaleradio.be/dab/hoel.../pc/Links.html
http://www.q-music.nl/page/luisterlive
Er zijn maar weinig zenders in de wereld die ook geen podcast hebben

PS,
Dat is niet alleen in de rand, in Brussel ook: de cowboys van de commerciële stations...

Bourgeois gaat wsl ook tinternet verbieden om die haatzenders te treffen
Oud 26 mei 2008, 13:15   #20
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik heb wat moeite met het concept "nazizender", wat zouden die dan uitzenden, Juden raus! en "in Buchenwald hab ich mein hertz verloren, und mein hande und mein tzane und ein bein"?

Begrijpt u, het is niet erg realistisch.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be