5 juni 2008, 03:40
|
|
Provinciaal Gedeputeerde
Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
|
En dan komt er ... de
Hi
Ik bedoel de kans dat alles wat we meemaken, zien, confronteren, gebruiken en bestuderen zichzelf heeft gemaakt of uit niets gekomen 0%.
De kans dat er een andere iets bestaat die niet zoals deze dingen die wij kunnen waarnmen en bestuderen is en dus altijd is zoals die is zonder een verandering of behoefte aan verandering of door iets anders aanzetten tot verandering = 100%!
Deze iets vindt men overal en in alle culturen en beschavingen terug maar misschien wilt iedereen (gebrek aan kennis en bronnen of door iets anders) het anders noemen:- Er is wel iets maar wat!
- Grote geest
- God
- Hogere macht
- Bovennatuurlijke macht
- Dios
- Allah
- Elohim
- Jahwe
- .. enzovoorts Maar het is dus de mens kennelijk aangeboren in een hogere macht te geloven die alles wat gemaakt is (verandert en is niet constant) heeft gemaakt.
Dit is ook realistisch want er is niemand die mij 1 voorbeeldje kan aantonen van een object met eigenschappen en verrichtingen (dus een systeem) die zichzelf heeft georganiseerd of uit niets gekomen !!
Theoretisch kan men van alles beweren zoals de mogelijkheid dat de mens en zijn lichamelijke en geestelijke systeem zichzelf heeft ontwikkeld, uit niets komt, bestaat altijd, .. etc; .. Men kan ook beweren dat de mens ooit bestaan heeft en dan ging deze soort vernitigen en terug levend en dan dood en dan terug leven en zo een herhalende proces zonder begin of einde .. en ga zo verder met hypothesen en theorieen maar geen rationele argumenten of realistische illustraties en zo kan ik ook een bewering plaatsen:
De 8982.029293.9383E989 ste moeder van een willekeurige koe, hond, .. is de schepper van de maan.
Wat is dan het verschill tussen deze bewering van mij en de bewering van deze veranderende systeem in de materie zichzelf heeft ontwikkeld, uit niets komt en eeuwig bestaat ?Antwoord: Er is geen enkel verschil want het gaat in alle twee gevallen om een bewering die niet te bewijzen is noch is het op een realistische of rationele argument gebaseerd maar eerder een psychologische probleem veroorzaakt door een kerkelijke systeem die niets te maken heeft met de boodschap van de leraar Jezus, Mozes, Abaraham, .. en andere duizenden leraars gezonden door een en dezelfde Eingenaar en Schepper van deze wereld: de God! Als er een ware God bestaat, wie is het dan?
Van de deisten, filosofen, moslims, joden, hindoe's, christenen, ..?
Dit is een zeer simpele vraag, je hebt het verstand niet voor niets gekregen dus volg niet zomaar wat ze jou aanleren maar denk na en durf wat vragen te stellen en beweringen of stellingen te vergelijken en ga voor de sterkste bewijzen en argumenten.
Eigenlijk geloven alle mensen in een "god" maar alleen zijn de concepten anders want je hebt er diegenen die in de materie zelf geloven als alles wat er bestaat en niets anders (=bewering natuurlijk!) en anderen die in 1 god geloven maar hem eigenschappen van een geschapen ding toekennen (god mens in oude griekse religies zoals mens god of zonen van god in verschillende oude griekse, romaanse en hindo religies: denk maar aan Hercules zoon van de Zeus of Jezus zoon van Vader en het gaat verder dan god mens tot dieren god of planeten god of alles natuur god zoals het pantheisme ..)
Met het verstand kunnen we over vraagstukken nadenken maar de absolute waarheid kunnen we het niet met ons verstand bereiken en daardoor ook het goede en het kwaad en dus de waarheid en valsheid. Niemand gaat durven dat wij met ons verstand in staat zijn om alles met ons verstand te kunnen weten om iets als goed of kwaad te bestempelen zoals bijvoorbeeld leven en dus waarom niet gewoon zelfmoord ? is het goed waarom? is het kwaad waarom? is het leven beter ? waarom? is het niet beter ? waarom ? is er een verschill tussen een insect en mens? waarom? waarom mag mens een insect besmetten en niet andersom ? waarom? wat is goed ? waarom? wat is kwaad? waarom? wat is waarheid en hoe kun je weten dat het de waarheid is? wie bepaalt dat je met je verstand juist kunt redeneren en foutloos kunt nadenken ? wat zijn de onveranderbare waarden waarmee jij iets als goed, vals, waar of kwaad kunt bepalen? is het slachten en opeten van een dier goed ? waarom? en de mens dan? waarom? en wat is het verschill dan ? waarom? wie ben jij ? waarom? wat ben jij niet? waarom? ..
Maar bestaat de waarheid?
Ah ja, als je nee zegt dan heb je in de eerste stap een probleem met het denken en je verstand en als je nee zegt: is het antwoord dan waar en alles wat jij zegt is jezelf tegenspreken.! Het is dus niet leuk 
De waarheid bestaat maar dat kunnen we niet bewijzen of kennen!
Hetzelfde geldt hier als voor de vorige vraag want wat jij hier beweert zie je als waarheid en hoe weet je het dan dat het hier om waarheid gaat en tegelijk beweer je de waarheid niet te kunnen bewijzen of weten ?!. Weer een grote tegenspraak! Niet leuk 
Wat is de oplossing?
Als je je dit afvraagt dan is het de eerste stap naar het zoeken naar de waarheid en daarvoor wens ik je veel succes.
Wat of wie ben ik?
Ik ga voor de kans dat iets mij geschapen heeft, mijn het verstand gegeven, de vrijheid geschonken om te weten en dan verder beslissen dat de kans 100% is dat ik ontworpen ben en 0% dat het niet zo is... daarna ben ik tot conclusie gekomen dat deze macht die er bepaalde hoe mijn binnenste cellulaire systeem en processen moet werken diegen is die het recht heeft om voor mij ook te bepalen wat goed, kwaad, waarheid en valsheid is door een boodschap te sturen evenals een toestel fabrikant die een brochure met het toestel introduceert om de consument uit te leggen hoe het gebruikt moet worden en dus wat wel en niet te doen met het toestel zodat het goed werkt.
Waarom?
Omdat ik gelukkig wil zijn! geld, beroemdheid, aardse dingen maken niemand gelukkig en er zijn sterren en grote kunsternaars en rijke wezentjes die psychologisch zware problemen hebben en anderen die zelfmoord hebben gepleegd of van plan zijn om het te doen.
Mijn leven een betekenis geven.
De waarheid proeven.
Verder na de aardse dood leven en het paradijs optreden.
Wat ?
|
|
|