Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart "Deze gewezen journalist voor onder meer het Pallieterke heeft al heel wat dienstjaren. Hij draagt de politiek een warm hart toe en komt al jaren na elkaar met een sterk resultaat aandraven voor het Vlaams Blok. Hoe hij het steeds blijft voor elkaar

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 09:47   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Beste Gerolf Annemans,

Stel, er komen drie heren bij mij solliciteren voor een baan als receptionist:
1. Een rasechte Vlaming.
2. Een tot Belg genaturaliseerde Marokkaan.
3. Een niet-genaturaliseerde Marokkaan die hier al 30 dertig jaar woont.

Nummer 3 voldoet het meest aan de eisen van de job, nummer 1 het minst. Maar: eigen volk eerst, denk ik dan als trouwe partijsoldaat (hypothetisch hé ), en met wat extra begeleiding kan nummer 1 op een maand tijd het niveau van nummer 3 halen. Wie moet ik dan de job geven en wie zeker niet? En wie zou het Vlaams Blok kiezen?

Groet,
Pyramus
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 15 maart 2004, 12:13   #2
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pyramus
Beste Gerolf Annemans,

1. Een rasechte Vlaming.

Nummer 3 voldoet het meest aan de eisen van de job, nummer 1 het minst. Maar: eigen volk eerst, denk ik dan als trouwe partijsoldaat (hypothetisch hé ), en met wat extra begeleiding kan nummer 1 op een maand tijd het niveau van nummer 3 halen. Wie moet ik dan de job geven en wie zeker niet? En wie zou het Vlaams Blok kiezen?

Groet,
Pyramus
Wat een belachelijke vraag!

Wij hebben j�*ren lang Marokkaan in dienst gehad, gewoon omdat hij de meeste geschikte was voor de job, en bovendien bleek dat hij heel erg vriendelijk was in de omgang met de klanten.

Wat probeer je te bewijzen? Dat het Vlaams Blok zou gaan sorteren op de huidskleur? Wij zijn Smagghe van de VLD niet, hé!
Vicky is offline  
Oud 15 maart 2004, 12:16   #3
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

De uitlating van FDW op dit forum enkele weken geleden doet anders wel denken dat jullie mensen beoordelen naar hun huidskleur, eerder dan naar hun kwaliteiten. Het was in een antwoord op een vraag van jakkemakkejogger over wie het blok bedoelt met het eigen volk.
Oud 15 maart 2004, 13:09   #4
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky

Wij hebben j�*ren lang Marokkaan in dienst gehad, gewoon omdat hij de meeste geschikte was voor de job, en bovendien bleek dat hij heel erg vriendelijk was in de omgang met de klanten.

Wat probeer je te bewijzen? Dat het Vlaams Blok zou gaan sorteren op de huidskleur? Wij zijn Smagghe van de VLD niet, hé!
Bizar. Ik herinner me een voorval waarbij een halfbloed lid wenste te worden van het Vlaams Blok. Daar werd toen intern veel discussie over gevoerd. Uiteindelijk bleek het loos alarm: de jongen was nog minderjarig en kon daardoor sowieso geen lid worden.
Oud 15 maart 2004, 13:51   #5
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
De uitlating van FDW op dit forum enkele weken geleden doet anders wel denken dat jullie mensen beoordelen naar hun huidskleur, eerder dan naar hun kwaliteiten. Het was in een antwoord op een vraag van jakkemakkejogger over wie het blok bedoelt met het eigen volk.
Nee, je trekt het zoals gewoonlijk weer eens uit z'n context.

Iemand vroeg hoe je kom zien of het om een vreemdeling ging of niet.
En daarop heeft FDW gewoon gezegd, dat je het verschil wel kan zien tussen een Chinees of een Vlaming... Op een stomme vraag, kan je geen ander antwoord geven.
Vicky is offline  
Oud 15 maart 2004, 14:10   #6
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bizar. Ik herinner me een voorval waarbij een halfbloed lid wenste te worden van het Vlaams Blok. Daar werd toen intern veel discussie over gevoerd. Uiteindelijk bleek het loos alarm: de jongen was nog minderjarig en kon daardoor sowieso geen lid worden.
Waar haal je toch al die leugens vandaan?

Kom eens kijken, hé! Als er nog eens iets te doen is van het VB, bijvoorbeeld de jaarlijkse gezinsdag. Dan kan je zelf zien, hoeveel 'andersgetinten' er tussen lopen. Bovendien zijn heel wat mandatarissen getrouwd met 'vreemdelingen'. En heel wat anderen zijn dan weer Foster parent. Ik vraag mij af hoeveel er bij andere partijen zijn die dergelijk initiatief nemen.

Dat is pure hetze wat jij hier doet.

Bovendien hebben we al heel wat Marokkaanse en Turkse leden, die het beleid tegenover criminele vreemdelingen even beu zijn, en vinden dat er dringend moet worden ingegrepen, vooraleer een hele maatschappij wordt gestigmatiseerd.

Toen ik de enquete die de Ufsia maakt voor de volgende verkiezingen rondstuurde aan vrienden en bekenden, dan schreef een Turkse vriend terug dat hij weliswaar bij Groen! blijft, maar dat hij FDW een evaluatie zes had gegeven. (Omdat hij zo goed Arabisch sprak ) Omdat hij het evenmin eens was met het stemrecht voor niet-Europese vreemdelingen die de moeite niet willen doen om te integreren noch de nationaliteit willen.

Volgens mij heeft het VB méér tegenstanders onder links 'eigen volk' dan bij geïntegreerde migranten die zelf zeggen dat ze de linkse 'betutteling en bemoedering' ervaren als een soort discriminatie.
Vicky is offline  
Oud 16 maart 2004, 11:43   #7
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Zeg Vicky, kan Gerolf zelf niet antwoorden?
Trouwens vanaf gisteren heb ik een nieuwe slogan gelanceerd: 'Eigen Volk bestaat niet '

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline  
Oud 16 maart 2004, 16:09   #8
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Trouwens vanaf gisteren heb ik een nieuwe slogan gelanceerd: 'Eigen Volk bestaat niet '
Het is een dwaze vraag.
"EIGEN VOLK EERST" heeft helemaal geen betrekking in de context van Pyramus vraag
De Prof is offline  
Oud 17 maart 2004, 01:19   #9
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, dat zeggen 'nestbevuilers' nogal eens...

Je eigen volk, dat zijn je ouders, je grootouders en je voorvaderen die gewerkt, geleden, gestreden en gebouwd hebben aan jouw toekomst op dit lapje aarde, om je nu in de gelegenheid te stellen om dergelijke onzin te mogen posten.
Vicky is offline  
Oud 17 maart 2004, 08:38   #10
piercas
Vreemdeling

Standaard

Beste mijnheer Annemans,

Ik ben het eens met uw leuze : eigen volk eerst.
Ik heb namelijk verleden week een reportage gezien op ZDF : het ging over zwartwerk in Brussel. In een dorp in Oost Polen werkt de hele bevolking in Brussel in het zwart. België werd er voorgesteld als het mekka van het zwartwerk. Alleen al in Brussel zouden 40000 Polen in de baouw en diensten zwartwerken. Zo dan : eigen volk eesrt, gaat dit ook voor hen ???. De regering produceert veel notas over zwartwerk maar doet er helemaal niets tegen. Leve de werkloosheid
piercas is offline  
Oud 17 maart 2004, 10:24   #11
Gerolf Annemans
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beste Gerolf Annemans,

1. Een rasechte Vlaming.

Groet,
Pyramus
Beste Pyramus,

Dat hangt er van af welke job:

Ik doe wel opmerken dat het Vlaams Blok geen principieel bezwaar heeft tegen de aanwerving van een genaturaliseerde vreemdeling die bekwaam is, maar wel tegen wat nu al te veel aan het gebeuren is, namelijk (van overheidswege) aanwerven van minder gekwalificeerde vreemdelingen.

Om terug te komen op uw vraag:
-voor overheidsdiensten zeker nummer 1,
- voor een job bij het Vlaams Blok: nummer 1,
- voor een job in de privé hangt het af van de eigenheid van de job, en ondermeer of er tot onmiddellijke aanwerving moet worden overgegaan dan wel of er nog een maand kan gewacht worden .

Ik vertrek nu in vergadering, maar probeer straks (of tijdens de vergadering) opnieuw wat te antwoorden.

Gerolf
Gerolf Annemans is offline  
Oud 17 maart 2004, 11:06   #12
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je eigen volk, dat zijn je ouders, je grootouders en je voorvaderen die gewerkt, geleden, gestreden en gebouwd hebben aan jouw toekomst op dit lapje aarde, om je nu in de gelegenheid te stellen om dergelijke onzin te mogen posten.
Goed,
mijn moeder is Italiaanse... Wiens volk is dat dan ? ze werd geboren in Piemonte. Wiens volk is dat ?
Mijn vader werd geboren op de taalgrens; half Waal half Vlaming. wiens volk is dat?
Mijn vooroudrs langs vaders kant blijken half Spanjaard. Wiens volk is dat?
Mijn vriendin is half Iers en half Welsh. Wiens volk is dat ?
Haar zoon is half Cherokee-Indiaan en half Brits dus. Wiens volk is dat ?
Zijn vaders vader is Cherokee, zijn moeder half Brazilaanse. Wiens volk is dat ?
Mijn ervaring met heel wat stambomen (in België, Italië, Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië) leert mij dat IEDEREEN afstamt van verschillende 'volkeren' (je hoeft echt niet ver terug te gaan aangezien de 'moderne staten' entiteiten zijn die van de 192/20e eeuw dateren).
Kortom, EIGEN VOLK bestaat niet. Ik ga daar trouwens eens een wetenschappelijke opiniestuk over schrijven. Hoog tijd om weer eens actief te zijn op politiek-theoretisch vlak.
Kijk Vicky, het voordeel van te beseffen dat je geen 'eigen volk' bent omdat dit niet bestaat, is dat je heel wat gelukkiger kan zijn en hartelijk kan lachen om al die tijdrovende bezigheden van mensen en partijen die zich 'nationalistisch' noemen, terwijl ze vergeten dat ze na 70 tot 80 zomers allang weer vergaan zijn tot kosmisch (en komisch) stof... De wereld is van iedereen; het bestaan van nationale staten heeft enkel een historische waarde, maar het streven naar een mondiale samenleving is de enige oplossing om onze planeet en mensenras (één ras!!!) te redden.

En voordat je gaat schelden over nestbevuilers; mensen zijn zoogdieren en hebben geen nest ! lol!

gegroet
Dr. Jean Blanquart
doctor in de pedagogische wetenschappen

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline  
Oud 17 maart 2004, 11:25   #13
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerolf Annemans
Citaat:
Beste Gerolf Annemans,

1. Een rasechte Vlaming.

Groet,
Pyramus
Beste Pyramus,

Dat hangt er van af welke job:

Ik doe wel opmerken dat het Vlaams Blok geen principieel bezwaar heeft tegen de aanwerving van een genaturaliseerde vreemdeling die bekwaam is, maar wel tegen wat nu al te veel aan het gebeuren is, namelijk (van overheidswege) aanwerven van minder gekwalificeerde vreemdelingen.

Om terug te komen op uw vraag:
-voor overheidsdiensten zeker nummer 1,
- voor een job bij het Vlaams Blok: nummer 1,
- voor een job in de privé hangt het af van de eigenheid van de job, en ondermeer of er tot onmiddellijke aanwerving moet worden overgegaan dan wel of er nog een maand kan gewacht worden .

Ik vertrek nu in vergadering, maar probeer straks (of tijdens de vergadering) opnieuw wat te antwoorden.

Gerolf
En een alhier geboren zoon van een Marokkaanse vader met betere kwalificaties dan de rasechte Vlaming?
Oud 17 maart 2004, 12:09   #14
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

De Prof schreef:

Citaat:
Het is een dwaze vraag.
"EIGEN VOLK EERST" heeft helemaal geen betrekking in de context van Pyramus vraag
"Eigen volk eerst" kan logischerwijze geen betrekkingen hebben tenzij we hier spreken over een gelijktijdige massa-orgie.
Oud 17 maart 2004, 14:00   #15
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Beste jean,

een poedel is ook geen chihuahua. een chimpansee is geen gorilla. een forel is geen goudvis en een meeuw is geen mus. er zijn wel degelijk rassen bij eender welke diersoort met elk hun specifieke kenmerken. het heeft dus geen zin dit te ontkennen bij de mens aangezien u deze zelf ook een diersoort noemt.
Xnorf is offline  
Oud 17 maart 2004, 14:20   #16
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar

En daarop heeft FDW gewoon gezegd, dat je het verschil wel kan zien tussen een Chinees of een Vlaming... Op een stomme vraag, kan je geen ander antwoord geven.
jakkemakkejogger schreef:
Kan iemand van het Blok mij omschrijven wie het 'eigen volk' is en wie niet: aan welke voorwaarden moet men voldoen om tot het eigen volk te behoren?

antwoord van Filip de Winter:
Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.

het bent u dus Vicky die liegt en woorden verdraait.

mr. Annemans:
Citaat:
voor een job bij het Vlaams Blok: nummer 1,
???????????????????????,
hebt u daar enige rationele argumenten voor?

Jean Blanquart: mooi voorbeeld.een eigen volk bestaat helemaal niet. Filip de WInter lijkt het op te delen naargelang huidskleur, een rasechte Belg die zwart is kan dus volgens hem geen Belg zijn.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 maart 2004, 14:46   #17
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Goed,
mijn moeder is Italiaanse... Wiens volk is dat dan ? ze werd geboren in Piemonte. Wiens volk is dat ?
Mijn vader werd geboren op de taalgrens; half Waal half Vlaming. wiens volk is dat?
Mijn vooroudrs langs vaders kant blijken half Spanjaard. Wiens volk is dat?
Mijn vriendin is half Iers en half Welsh. Wiens volk is dat ?
Haar zoon is half Cherokee-Indiaan en half Brits dus. Wiens volk is dat ?
Zijn vaders vader is Cherokee, zijn moeder half Brazilaanse. Wiens volk is dat ?
Mijn ervaring met heel wat stambomen (in België, Italië, Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië) leert mij dat IEDEREEN afstamt van verschillende 'volkeren' (je hoeft echt niet ver terug te gaan aangezien de 'moderne staten' entiteiten zijn die van de 192/20e eeuw dateren).
Kortom, EIGEN VOLK bestaat niet. Ik ga daar trouwens eens een wetenschappelijke opiniestuk over schrijven. Hoog tijd om weer eens actief te zijn op politiek-theoretisch vlak.
Kijk Vicky, het voordeel van te beseffen dat je geen 'eigen volk' bent omdat dit niet bestaat, is dat je heel wat gelukkiger kan zijn en hartelijk kan lachen om al die tijdrovende bezigheden van mensen en partijen die zich 'nationalistisch' noemen, terwijl ze vergeten dat ze na 70 tot 80 zomers allang weer vergaan zijn tot kosmisch (en komisch) stof... De wereld is van iedereen; het bestaan van nationale staten heeft enkel een historische waarde, maar het streven naar een mondiale samenleving is de enige oplossing om onze planeet en mensenras (één ras!!!) te redden.

En voordat je gaat schelden over nestbevuilers; mensen zijn zoogdieren en hebben geen nest ! lol!

gegroet
Dr. Jean Blanquart
doctor in de pedagogische wetenschappen
Voor zover ik kan zien, is dat allemaal Westers volk, met een ongeveer gelijklopende cultuur.

Maar bewijzen dat Vlamingen niet bestaan, is gewoon absurd, als je kijkt naar de rijke geschiedenis die we hebben. Een volk dat een gemeenschappelijke taal, kunst, literatuur en geschiedenis heeft voelt zich verbonden binnen de maatschappij waarin ze leven, toevallig noemen we hen in Vlaanderen - Vlamingen.

Toen ik vroeger de wereld wat ging verkennen, voelde ik mij weliswaar overal goed, maar niet echt thuis. En mensen, een volk, hebben een thuis nodig.
Dat is volgens mij ook de grote onvrede bij vele Vlamingen in de oude volksbuurten, zij herkennen hun “thuis” niet meer. Zijn ze daarom racisten? Nee, helemaal niet, maar de buurt waar hun grootouders, ouders en zijzelf zijn opgegroeid, veranderde in een mum van tijd, zonder dat zij zich daar konden bij aanpassen, zonder dat zij verwittigd werden, in een Oosters cultuurgebonden omgeving waarin zij zich niet meer thuis voelden.
Om daarover uit te wijden, zou ik veel meer tijd moeten hebben, en misschien zou het wel eens nuttig zijn om daarover een wetenschappelijk opiniestuk te maken.

Persoonlijk hou ik van diversiteit. U spreekt van één mensenras en wil daarmee aantonen, dat u graag de mensen (zoals Mao destijds) allemaal uniform wil zien. Allemaal dezelfde cultuur, dezelfde ideeën, dezelfde kleur en uitzicht.
Dat vind ik een treurig en beangstigend vooruitzicht.

U spreekt over één mensenras, zonder elke soort een vorm van eigenheid te gunnen. Een vorm die ik nog niet eens zou willen wegnemen bij het hondenras. Waaronder ook vele soorten terug te vinden zijn, alhoewel ze allemaal ‘hondenras’ worden genoemd ben ik blij dat er een verschil is tussen een Afghaanse windhond en een Vlaamse Koehond.

Wat u doet, en velen met u, is het blanke ras zó hoog inschatten, dat alle andere soorten moeten gelijk geschakeld worden met uw ideaalbeeld. En sorry, dat noem ik pas racisme in de zin en betekenis van het woord.

De wereld is inderdaad van iedereen. Maar elke soort heeft z’n eigen plekje. Dat kan je evengoed vaststellen in ons eigen kleine landje, waar soort – soort zoekt. En daardoor ontstaan getto’s, sociale ongelijkheid en onvrede bij de autochtone bevolking.

Een interessant boek dat ik u zou willen aanraden, alvorens uw werkstuk te beginnen is: Paul Cliteur, Moderne Papoea’s, Dilemma’s van een multiculturele samenleving, De Uitgeverspers, 2002.

“Dit boek komt net op tijd. Niet alleen in Nederland maar in gans de Europese Unie staat het multicultureel samenlevingsmodel onder druk. Al te lang zijn politici en intellectuelen blind gebleven voor de grote problemen die dit met zich meebracht. Dit boek heeft de verdienste om die problemen aan te duiden en de oorzaken ervan bloot te leggen. Dit boek is een absolute aanrader.
Dirk Verhofstadt (broer van...)
Vicky is offline  
Oud 17 maart 2004, 14:50   #18
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Kan iemand van het Blok mij omschrijven wie het 'eigen volk' is en wie niet: aan welke voorwaarden moet men voldoen om tot het eigen volk te behoren?

Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.

mr. Annemans:
Citaat:
voor een job bij het Vlaams Blok: nummer 1,
???????????????????????,

Jean Blanquart: mooi voorbeeld.een eigen volk bestaat helemaal niet. Filip de WInter lijkt het op te delen naargelang huidskleur, een rasechte Belg die zwart is kan dus volgens hem geen Belg zijn.
Kan je mij zeggen waar ik lieg?

Ik zie zelfs het verschil tussen 'een rosharige en een blonde' en? Wat wil je hiermee bewijzen? Leer eens aanvaarden dat er 'verschillen' zijn?
Arrogant volkje.
Vicky is offline  
Oud 17 maart 2004, 14:53   #19
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

mr. Annemans:

???????????????????????,

Ik zie zelfs het verschil tussen 'een rosharige en een blonde' en? Wat wil je hiermee bewijzen? Leer eens aanvaarden dat er 'verschillen' zijn?
Arrogant volkje.
als een neger hier geboren wordt uit Belgische ouders, en die woont hier heel z'n leven, tot welk volk behoort die dan?

volgens FDW is een Pool geen vreemdeling, en een neger of Chinees wel, dat staat er letterlijk.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 maart 2004, 14:55   #20
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Arrogant volkje.
als een neger hier geboren wordt uit Belgische ouders, en die woont hier heel z'n leven, tot welk volk behoort die dan?

volgens FDW is een Pool geen vreemdeling, en een neger of Chinees wel, dat staat er letterlijk.
Is het woord 'neger' nog wel toegelaten? Moet het niet zijn "andersgekleurde medeburger"?
Pas maar op met je racistische uitlatingen! Het CGKR waakt!

Om op je vraag te antwoorden...Belg kan iedereen worden.
Vicky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be