![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Een 5-jarige jongen is in Bilthoven mishandeld toen hij op straat water en limonade verkocht. Hij trok dinsdagmiddag met drie andere kinderen de aandacht van twee langsfietsende tieners. Die keerden vervolgens om, waarna een van hen de kleuter schopte en sloeg, laat de politie zondag weten.
De vier kinderen waren met een tractortje drank aan het verkopen aan fietsers en wandelaars. Toen de twee jongens rond 15.00 uur langs kwamen fietsen, toeterde een van de jonge verkopers. De fietsers riepen iets naar de kinderen, waarna drie van hen wegrenden. Het overgebleven jongetje werd geschopt en geslagen. Ook vernielde een van de jongens tussen de 14 en 18 jaar de tractor van het slachtoffer. Hierna gingen de verdachten er op hun fiets vandoor. De politie is op zoek naar getuigen. Het tweetal zou eerder op de dag ook een ouder echtpaar hebben lastiggevallen. http://frontpage.fok.nl/nieuws/94012...leuter-af.html Hoe is dit in godsnaam mogelijk. Wie doet nu zoiets? De ouders die zulk tuig opvoeden mogen wat mij betreft per direct uit de ouderlijke macht gezet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alsof dat ouders controle hebben over hun kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() tja, je kan idd wel stellen of het de ouders hun schuld is...
Als die kinderen van nature uit psychopaten zijn, kan je daar als ouder niets aan doen, maar daar denkt vercetti wrs weer niet aan ![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Vercettietje Vercettietje Vercettietje toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Als het psychopaten zijn, lijkt het me nogal sterk dat ze vrij mogen rondlopen en niet in één of andere instelling zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Ocharme, die bloedjes met hun limonadekraampje. Als er nu iets vertederend en onschuldig is...
Men zou die onverlaten eens op hun kopje moeten strelen met een klauwhamer.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Kinderen hele vakantie werkstraffen geven en ouders onmiddellijk kindergeld afnemen.
Laatst gewijzigd door longhorn : 15 juni 2008 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Het kan misschien ook zijn dat dit hun eerste misdrijf is? en dat dit nu pas is komen bovendrijven, en dat men dit niet eerder had gemerkt?
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
en kinderen laten werken? Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar kinderarbeid is nog altijd verboden hoor... jij wil kindermishandeling met kindermishandeling bestrijden ofwat?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik had daar ook niet aan gedacht. Daar kun je als ouder niets aan doen, inderdaad, maar in een ziekenhuis kunnen ze toch een lobotomie doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Dat wordt niet toegepast hoor. En waarom zou men dat moeten doen, als men niet weet of het kind psychologische problemen heeft?
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, maar ik zag de ironie ervan in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard ben ik niet voor lobotomie op kinderen, maar ik reageer gewoon even extreem als jij. Jij zoekt tot in het extreme verklaringen en redenen waarom die kinderen geen gepaste straf zouden moeten /mogen krijgen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik weet niet wat u juist bedoeld onder gemeenschapsstraf. Bedoelt u dan echt fysieke arbeid? zoja, dan is het kinderarbeid ja. Praten zou al veel doen. enkele uurtjes per week naar de psycholoog. Praten over hun leven.Wat ze denken, wat ze doen, waarom ze bepaalde zaken doen..Praten helpt veel meer dan je denkt.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Psychopaat: iemand die weet dat hij slechte dingen doet, maar ze toch doet, omdat hij dat leuk vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn de daders niet tussen 14-18 jaar? Heb jij als verwend kind nooit een vakantiejob moeten doen? Waar zie jij mishandeling? We spreken hier niet over 11-jarigen die in de mijnen werken. Laatst gewijzigd door longhorn : 15 juni 2008 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik ben wel voor een straf, maar niet in de vorm van werkstraf, aangezien kinderarbeid verboden is. Wekelijkse sessies met een psychologe, of hen confronteren met hun daden en wat de gevolgen ervan zijn.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Werkstraf = afschrikkingseffect = best werkende middel.
Zeker als die werkstraf tijdens schoolvakanties valt bij de jongeren, ben er maar zeker van dat ze het geen 2de keer gaan risceren. |
![]() |
![]() |