Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2008, 11:48   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard niet aangenomen? Eis schadevergoeding.

Kunnen jullie het verhaal nog herinneren van Sarah Desrosiers, de eigenaar van een ´urban funky´ Londense kapperszaak ? Het speelde af vorig jaar november.

Desrosiers wilde de islamitische Bushra Noah geen baan geven in haar kapsalon, omdat Noah een chador draagt. Desrosiers vindt ook het ´imago´ van haar werknemers belangrijk. Zij dragen dit uit door hun eigen kapsel.
Noah eiste toen £15,000 (ruim €21.000) als smartengeld, omdat ze in haar gevoelens gekwetst is. Noah heeft 25 niet-succesvolle sollicitaties achter de rug: "Ik daag Desrosiers voor de rechter, omdat die me het meest gekwetst heeft. Ik had Desrosiers eerst aan de telefoon, maar toen ik bij haar kwam met mijn hoofddoek, zei ze maar steeds dat ze wou dat ik dat aan de telefoon had gezegd’’.
Desrosiers zegt dat, als ze de rechtszaak verliest, ze haar zaak kan sluiten: "Ik word door de modder gehaald en beschuldigd van racisme".

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7087346.stm

Nou je bent klaar als een moslima bij je komt solliciteren , en als je haar dan om een of andere reden afwijst.
Mevrouw Bushra Noah heeft haar eis bijgesteld, en eist nu £35,000.

Citaat:
Citaat:
Engeland, januari 2008

Een moslima heeft een eigenaresse van een kapsalon aangeklaagd voor religieuze disciminatie. De eigenaresse weigerde haar aan te nemen omdat ze een hoofddoek draagt. Nadat de zaak in de publiciteit was gekomen en de moslima, naar eigen zeggen, haatmail had ontvangen, heeft ze haar eis tot schadevergoeding verdubbeld.

Bushra Noah, 19 jaar, beweert dat Sarah Desrosiers, de eigenaresse van de salon, zich kwaadwillig en beledigend heeft gedragen door de zaak in de openbaarheid te brengen. Bushra stelt dat dit een media invasie in haar leven heeft veroorzaakt, dat ze lastig wordt gevallen en haatmail ontvangt. Daarom heeft ze haar eis tot schadevergoeding verhoogd van £15,000 naar meer dan £35,000.

Sarah Desrosiers, 32 jaar, benadrukt dat ze Bushra Noah afwees omdat ze de wijze waarop haar werknemers hun haar laten zien, essentieel vind. “ De klanten moeten het haar van onze stilisten kunnen zien”. Ze ontkent discriminatie. Ze zou hetzelfde gezegd hebben tegen personen met een baseball petje of cowboy hoed. “Ik ben niet verantwoordelijk voor de mensen die de haatmail verzenden. Ik moest aandacht vragen voor de zaak omdat ik financiële hulp nodig heb om de advocaten te kunnen betalen”. Die hebben haar gewaarschuwd dat ze failliet kan gaan als ze de zaak verliest.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/1669

en jawel hoor! :
Citaat:
Muslim stylist wins £4,000 payout

The owner of a hair salon has been ordered to pay £4,000 compensation to a Muslim stylist who was turned down for a job because she wears a headscarf.

Bushra Noah accused Sarah Desrosiers of religious discrimination when she failed to offer her a job at her Wedge salon in King's Cross, central London.

An employment tribunal panel dismissed the 19-year-old's claim but upheld her complaint of indirect discrimination.

Ms Desrosiers said she needed stylists to showcase alternative hairstyles.

During the hearing Ms Noah, who lives in Acton, west London, told the tribunal that she was "devastated" that she was not offered the job of assistant stylist "due to my headscarf".

Urban image

Ms Desrosiers, 32, told the panel that Ms Noah lived too far away, but was persuaded to give her an interview in May last year.

When the applicant arrived for the interview she claimed the Canadian salon owner was clearly shocked by the fact she wore a headscarf.

Ms Desrosiers told the tribunal she was surprised it had not been mentioned earlier and expected her staff to reflect the "funky, urban" image of her salon.

The panel found that Ms Noah had been badly upset by the 15-minute interview .

She was awarded £4,000 damages for "injury to feelings".
In its judgment, the panel stated: "We were satisfied by the respondent's evidence that the claimant was not treated less favourably than the respondent would have treated a woman who, whether Muslim or not, for a reason other than religious belief wears a hair covering at all times when at work."

It added: "There was no specific evidence before us as to what would (for sure) have been the actual impact of the claimant working in her salon with her head covered at all times."

Speaking after the ruling the salon owner said: "I never in a million years dreamt that somebody would be completely against the display of hair and be in this industry. I don't feel I deserve it."

Ms Noah refused to comment on the matter.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...on/7457794.stm

-----------------

binnenkort ook schadevergoeding te betalen indien een moslimsollicitant bij de beenhouwer solliciteert maar geen varkensvlees wenst te versnijden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2008 om 11:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 11:58   #2
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kunnen jullie het verhaal nog herinneren van Sarah Desrosiers, de eigenaar van een ´urban funky´ Londense kapperszaak ? Het speelde af vorig jaar november.

Desrosiers wilde de islamitische Bushra Noah geen baan geven in haar kapsalon, omdat Noah een chador draagt. Desrosiers vindt ook het ´imago´ van haar werknemers belangrijk. Zij dragen dit uit door hun eigen kapsel.
Noah eiste toen £15,000 (ruim €21.000) als smartengeld, omdat ze in haar gevoelens gekwetst is. Noah heeft 25 niet-succesvolle sollicitaties achter de rug: "Ik daag Desrosiers voor de rechter, omdat die me het meest gekwetst heeft. Ik had Desrosiers eerst aan de telefoon, maar toen ik bij haar kwam met mijn hoofddoek, zei ze maar steeds dat ze wou dat ik dat aan de telefoon had gezegd’’.
Desrosiers zegt dat, als ze de rechtszaak verliest, ze haar zaak kan sluiten: "Ik word door de modder gehaald en beschuldigd van racisme".

Nou je bent klaar als een moslima bij je komt solliciteren , en als je haar dan om een of andere reden afwijst.
Mevrouw Bushra Noah heeft haar eis bijgesteld, en eist nu £35,000.

en jawel hoor! :

-----------------

binnenkort ook schadevergoeding te betalen indien een moslimsollicitant bij de beenhouwer solliciteert maar geen varkensvlees wenst te versnijden?
De rechter heeft beslist op basis van de feiten, of men het er nu mee eens is of niet.
De kapster kan nog altijd in beroep gaan.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:07   #3
LastMohican
Banneling

Standaard

En dit, mijn beste medeforummers, is hoe het Westen de strijd zal verliezen, en op termijn helemaal geislamiseerd zal geraken

Al eens in St-Jans-Molenbeek rondgelopen de laatste jaren ? Je zit precies (als het weer een beetje meewil) in het midden van Marrakkech. En voor al onze linkse forummers - NEEN - ik vind dat *geen* verrijking.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:16   #4
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
En dit, mijn beste medeforummers, is hoe het Westen de strijd zal verliezen, en op termijn helemaal geislamiseerd zal geraken

Al eens in St-Jans-Molenbeek rondgelopen de laatste jaren ? Je zit precies (als het weer een beetje meewil) in het midden van Marrakkech. En voor al onze linkse forummers - NEEN - ik vind dat *geen* verrijking.
Oh arme laatste 'Mohicaan'
Oud 17 juni 2008, 12:32   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

lach de mensen maar uit goodwill, da's makkelijk, maar ik zeg u, Aldi gesluierde moslima's, daar komen vodden van.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:35   #6
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer mooi geargumenteerd. Bravo. Een kus van Fatima en een tapijt vooruit in de moskee.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:41   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechter heeft beslist op basis van de feiten, of men het er nu mee eens is of niet.
De kapster kan nog altijd in beroep gaan.
het gaat me erom dat een kapper zelfs geen eisen meer mag stellen aan het uiterlijk van sollicitanten! Want in geval "hun gevoelens gekwetst zijn" kan diezelfde kapper dus schadevergoeding betalen!

Hoe gek moet het nu wel worden?

In Nederland blijken er al caissières te zijn die geen alcohol of varkensvlees meer wensen te scannen.... hoever willen ze gaan?

Bij Albert Heijn heeft men nu al de halal vleeswaren toog. Moest ik in zo'n supermarkt komen, ik zou lekker "per ongeluk" een pakje gesneden hesp in die halal toog kieperen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 juni 2008, 13:03   #8
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het gaat me erom dat een kapper zelfs geen eisen meer mag stellen aan het uiterlijk van sollicitanten! Want in geval "hun gevoelens gekwetst zijn" kan diezelfde kapper dus schadevergoeding betalen!.
Ik geef je wel gelijk dat deze kapster zelf beslist wie ze aanneemt.

Citaat:
In Nederland blijken er al caissières te zijn die geen alcohol of varkensvlees meer wensen te scannen.... hoever willen ze gaan?.
dit lijkt mij wel straf. Als ze weigeren hun werk te doen is er een gegronde reden voor ontslag. nee, ze mogen niet weigeren.

Citaat:
Bij Albert Heijn heeft men nu al de halal vleeswaren toog. .
Dit heb je ook in België. vb. in sommige Delhaizes vind je ook afdelingen met kosher voeding voor joden en halal-rayon voor moslims; en verder een afdeling speciaal voor vegetariêrs.

Citaat:
Moest ik in zo'n supermarkt komen, ik zou lekker "per ongeluk" een pakje gesneden hesp in die halal toog kieperen.
dat kan je altijd doen.
Oud 17 juni 2008, 13:08   #9
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat me erom dat een kapper zelfs geen eisen meer mag stellen aan het uiterlijk van sollicitanten! Want in geval "hun gevoelens gekwetst zijn" kan diezelfde kapper dus schadevergoeding betalen!

Nog even en er zijn helemaal geen kappers meer nodig omdat iedereen zijn haar onder één of ander vod moet wegstoppen op straffe van minstens 40 stokslagen door de religieuze polizei.

Citaat:
In Nederland blijken er al caissières te zijn die geen alcohol of varkensvlees meer wensen te scannen.... hoever willen ze gaan?
In mijn plaatselijke supermarkt werkte er dus zo eentje. Dan moest er iemand anders komen om de klant verder te helpen, want zij deed het niet.
Met een paar mensen zijn we toen steevast met louter haram-producten aan haar kassa gaan staan. Een paar flesjes bier kopen, ander personeelslid werd opgetrommeld, afrekenen, weer naar binnen om nu eens een pondje varkenshaas te kopen, aan haar kassa staan, ander personeelslid moest komen, enzovoorts, enzovoorts. Vervolgens bij de bedrijfsleider alsook de centrale leiding een klacht over die persoon ingediend.

Citaat:
Bij Albert Heijn heeft men nu al de halal vleeswaren toog. Moest ik in zo'n supermarkt komen, ik zou lekker "per ongeluk" een pakje gesneden hesp in die halal toog kieperen.
Ik schep er altijd een enorm genoegen in om als ik langs de HEMA loop, even één van hun befaamde worsten te scoren, maar enkel als er een moslima met kopvod achter de toog staat. En dan maar genieten van de vieze gezichten die er getrokken worden, de walging die er vanaf straalt. Heerlijk gewoon.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 13:08   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

idd lol

dat meisje gaat veel meer kunnen verdienen met solliciteren en procederen dan dat ze ooit met een job zou kunnen vangen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 13:33   #11
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
...maar ik zeg u, Aldi gesluierde moslima's, daar komen vodden van.
Anna List, verklaar je eens nader ?

Een werknemer moet zijn/haar taken goed uitvoeren. Doet men dit dan is men niet op zijn plaats. Dit geldt voor iedereen, wie men ook is.
Weigeren iets te doen, betekent dat men zijn/haar taken niet uitvoert, en kan dit (terecht) leiden tot ontslag.
Oud 17 juni 2008, 13:40   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het ging niet over het uiterlijk, het ging over haar religie.

had ze nu gezegd dat die vrouw niet bekwaam genoeg was, wel dan was er geen enkel probleem.
Oud 17 juni 2008, 13:51   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

had ze nu gezegd dat die vrouw niet bekwaam genoeg was, wel dan was er geen enkel probleem.
jij hebt ook 9/10 gekregen voor begrijpend lezen zeker?

Citaat:
Sarah Desrosiers, 32 jaar, benadrukt dat ze Bushra Noah afwees omdat ze de wijze waarop haar werknemers hun haar laten zien, essentieel vind. “ De klanten moeten het haar van onze stilisten kunnen zien”. Ze ontkent discriminatie. Ze zou hetzelfde gezegd hebben tegen personen met een baseball petje of cowboy hoed.
als je bij een hippe westerse kapster wil gaan werken, dan draai je geen tafellaken rond je hoofd om de klanten te lokken!
Ik kan me voorstellen dat een boeddhistische kaalgeschoren non evenmin zou aangeworven worden.

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2008 om 13:52.
Oud 17 juni 2008, 13:51   #14
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Het ging wel degelijk over het uiterlijk van die moslima en niet over haar religie. Moslima draagt kopvod, eigenaresse van kapperszaak wil dat het haar van haar personeel zichtbaar is (lijkt me niet vreemd als je van haar je broodwinning maakt), moslima boos en eist torenhoge schadevergoeding voor het gruwelijke leed dat haar schijnbaar is aangedaan.

Die hoofddoek past niet in het profiel van het bedrijf. Sommige bedrijven vragen nou eenmaal aan hun personeel om zich representatief voor het bedrijf te kleden. Dat kan van alles zijn afhankelijk van het soort bedrijf waar men werkt. Voor een advocatenkantoor zal dit waarschijnlijk een driedelig pak zijn, voor een kringloopwinkel zullen andere regels gelden, en voor die kapperszaak gelden weer andere regels. Die moslima is geweigerd omdat ze niet aan het bedrijfsprofiel voldoet, net zoals iemand in driedelig pak een baan als professioneel muzikant in een punkband om gelijksoortige redenen geweigerd zou kunnen worden. Niets meer en niets minder.
Oud 17 juni 2008, 14:46   #15
shaddy
Banneling

Standaard

Ik als klant wil niet geholpen worden door een hoofddoek type. Neen dank je. ik wil mijn cultuur behouden. ik hoop dat madam hoofddoek de zaak zal verliezen. Onozel wicht amai zo kan je gemakkelijk geld verdienen. Effe hoofddoek aan doen heel islamitisch en onverdraagzaam je voor doen en dan braaf zijn en gaan klagen en geld eisen van de mensen .... schandalig !!!!!
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 14:47   #16
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Pak je spullen beste "zwarten" en neem de islammieten mee naar een islamland. daar gaan jullie zeer gelukkig worden. Wij hier ook !!!!!! dada
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 15:01   #17
Ocelot[NL]
Burger

Ocelot[NL]'s schermafbeelding

Standaard

Ze hebben weer een manier gevonden om het westen kaal te plukken. Ze willen zich niet aanpassen om een baan te vinden, dus gaan ze maar achter schadevergoedingen aan. Die appeasement-rechter mag wat mij betreft ook direct ontslagen worden, misschien eens solliciteren in Saudi-Arabië.

Citaat:
Ik als klant wil niet geholpen worden door een hoofddoek type.
Daar kan ik mij wel vinden. Het lijkt soms net alsof je je in Saudi-Arabië waant. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn...
Oud 17 juni 2008, 15:03   #18
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hoeft dat niet eens, want wat blijkt? Varkens en varkensproducten zijn overal:

Citaat:

Varkens zijn overal in onze samenleving vertegenwoordigd. Christien Meindertsma heeft sporen van varkensvlees gevonden in maarliefst 187 producten. De onderzoekster vond sporen van een varkenskadaver (PIG 05049) in bier, medicijnen, munitie, hartkleppen, remschijven en kauwgum, meldt De Telegraaf.

Het varken waarvan ze uitging, woog 104 kilo schoon aan de haak. Daarvan werd 54 kilo verorberd door vleeseters. Maar de huid, de botten, de organen, het bloed, het vet, de hoeven en de haren kwamen terecht in dropjes, antirimpelcrème, in het geleidingsmiddel van kogels.

Varkensresten

De rest werd verwerkt in brood (proteïne uit varkenshaar waardoor het brood lekker zacht blijft) en bij de productie van groene stroom. De bevindingen van Meindertsma zijn van 21 juni tot en met 28 september te bewonderen in de Kunsthal in Rotterdam.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...jn_overal.html
Geen hemel met 72 hoeries en aanverwante leut dus voor die moslims die nietsvermoedend al die producten kopen.
Oud 17 juni 2008, 15:10   #19
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocelot[NL] Bekijk bericht
Ze hebben weer een manier gevonden om het westen kaal te plukken. Ze willen zich niet aanpassen om een baan te vinden, dus gaan ze maar achter schadevergoedingen aan. Die appeasement-rechter mag wat mij betreft ook direct ontslagen worden, misschien eens solliciteren in Saudi-Arabië.

Daar kan ik mij wel vinden. Het lijkt soms net alsof je je in Saudi-Arabië waant. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn...
hahaha, een man met praktijkervaring zo te zien; is het niet leuk met je allochtone buren ?

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 juni 2008 om 15:11.
Oud 17 juni 2008, 15:11   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Waarschijnlijk hoeft dat niet eens, want wat blijkt? Varkens en varkensproducten zijn overal:

Geen hemel met 72 hoeries en aanverwante leut dus voor die moslims die nietsvermoedend al die producten kopen.
my god! en ik maar denken dat IK een slecht karakter had!

nochtans, ik had daar al eens iets van gelezen op zo'n marokkaans forum. blijkbaar sloeg de paniek toch niet helemaal toe toen bleek dat ook bij het maken van gewone hollandse kaas varkensproduct gebruikt wordt.

dat het zoveel was wist ikzelf ook niet helemaal. Heb het nochtans ooit tot in den treure moeten aanhoren toen mijn oudste ineens principiele veggie werd.... pfffff..
enfin, ondertussen blijken FISH toch geen FEELINGS meer te hebben, want ze is van het principiele toch al afgeraakt.
Maar bij sommigen gaat dat dus helemaal niet over hé.

in BROOD begot!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be